Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #21 Skrevet 9. april 2006 Tusen takk for alle svar. Jeg har prøvd å bruke et laken og et håndkle under. Men jeg ligger så urolig og laknet det krøller seg når jeg sover. Også kan jeg kanskje ikke bruke plastikk laken eller pose over heller fordi jeg bruker varmelaken på om natta. Og da blir det kanskje litt tett med plast over et varmelaken? Eller? ← Har du varmelaken på om natta?? Er det ikke slik at du helst ikke bør ha det på om natta, pga brannfare? Mener du sånn elektrisk varmeteppe? Men slike underlag beregnet på barn, som noen over nevnte, er jo greie da. Om du legger den mellom madrassen og et vanlig laken, vil det ihvertfall ikke trekke ned i madrassen. Lakenet kan du jo bare vaske. Men det kan jo være greit å finne ut av syklusen. Helst finne ut når du har eggløsning, for mensen kommer et visst antall dager etter eggløsning. Så hvis du er veldig stresset en periode, kan det forskyve eggløsning og dermed også mensen, for antall dager mellom EL og mens er det samme hver gang. Gjennomsnittet ligger på 14 dager. Og hvis du finner ut av det, slipper du å gå og vente i to uker... Men å bruke OB i to uker bare fordi du kanskje får mensen den natten, må du ikke gjøre. Klusser med den naturlige bakteriefloraen der nede, og det kan utvikle seg bakterier som ikke er noe bra inne i tampongen.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #22 Skrevet 10. april 2006 Jeg får også ofte mensen om natta, og vet aldri eksakt dag den kommer, variere med en uke.. men vet sånn ca.. Ofte kjenner jeg litt murring i magen, så da pleier jeg å ta på et bind for sikkerhetsskyld, ellers så våkner jeg ofte om natta av at jeg merker det renner. Kommer sjelden på laken, det holder seg i tusa og pyjamasbuksa.. Ville lagt et håndkle eller noe var jeg deg mellom lakenet og madrassen, det merker du jio ikke uansett, åsså slipper du blodsøl på madrassen. Lakenet er jo greit å vaske uansett
Iceglow Skrevet 12. april 2006 #23 Skrevet 12. april 2006 Mulig mooncup el kan være et greit alternativ? Den tørker ikke ut slimhinnene, og skulle tro det var greit å ha den inne i tilfelle mensen skulle dukke opp.
Gjest Gjest Skrevet 12. april 2006 #24 Skrevet 12. april 2006 Jeg har spiral og får mensen hver 28. dag. Men det hender den varierer pga. f.eks. stress. Jeg ofrer heller et bind enn å blø på madrassen, selv om litt blod ikke er noen katastrofe, men så begynner alltid mine menstruasjoner med bare en dråpe. Bind hjelper heller ikke når jeg blør hardt i en-to dager i den menstruelle fasen, da pleier jeg å ha litt toalettpapir over bindet, og unngår søl på senga. Toalettpapiret legger seg i sprekken, og suger opp blodet, før det havner i bindet (bind har ikke samme egenskapen, og man kan søle på madrassen...)
Gjest Binna Skrevet 12. april 2006 #25 Skrevet 12. april 2006 Jeg har spiral og får mensen hver 28. dag. Men det hender den varierer pga. f.eks. stress. Jeg ofrer heller et bind enn å blø på madrassen, selv om litt blod ikke er noen katastrofe, men så begynner alltid mine menstruasjoner med bare en dråpe. Bind hjelper heller ikke når jeg blør hardt i en-to dager i den menstruelle fasen, da pleier jeg å ha litt toalettpapir over bindet, og unngår søl på senga. Toalettpapiret legger seg i sprekken, og suger opp blodet, før det havner i bindet (bind har ikke samme egenskapen, og man kan søle på madrassen...) ← Å bruke bind en, to dager i forveien er vel greit, men ikke noe mer enn det. Det er ikke bra for miljøet i underlivet. Du skriver at du bruker dopapir innenfor bindet, det vil jeg anbefale deg å slutte med! Du kan hvertfall få sopp av limet i dopapir. Jeg blør også sinnsykt kraftig om natta på det verste. Det beste nattbindet er det fra libresse, som er splittet bak. ellers vurderer jeg tena lady eller noe, det bør vel være lengre enn nattbindet? Nattbindet er hvertfall ikke alltid langt nok.. Sover med et håndkle under meg.
Gjest mens Skrevet 12. april 2006 #26 Skrevet 12. april 2006 Har du varmelaken på om natta?? Er det ikke slik at du helst ikke bør ha det på om natta, pga brannfare? Mener du sånn elektrisk varmeteppe? Men slike underlag beregnet på barn, som noen over nevnte, er jo greie da. Om du legger den mellom madrassen og et vanlig laken, vil det ihvertfall ikke trekke ned i madrassen. Lakenet kan du jo bare vaske. Men det kan jo være greit å finne ut av syklusen. Helst finne ut når du har eggløsning, for mensen kommer et visst antall dager etter eggløsning. Så hvis du er veldig stresset en periode, kan det forskyve eggløsning og dermed også mensen, for antall dager mellom EL og mens er det samme hver gang. Gjennomsnittet ligger på 14 dager. Og hvis du finner ut av det, slipper du å gå og vente i to uker... Men å bruke OB i to uker bare fordi du kanskje får mensen den natten, må du ikke gjøre. Klusser med den naturlige bakteriefloraen der nede, og det kan utvikle seg bakterier som ikke er noe bra inne i tampongen. ← Ja, jeg har på sånne elektrisk varme teppe på om natta ja. For å varme opp de stive og ømme musklene mine. Det hjelper litt synes jeg.
Gjest Binna Skrevet 12. april 2006 #27 Skrevet 12. april 2006 Ja, jeg har på sånne elektrisk varme teppe på om natta ja. For å varme opp de stive og ømme musklene mine. Det hjelper litt synes jeg. ← Er det mulig å legge det slik at det bare varmer ryggen og nakken? Eller er du stiv helt ned? Så slipper du problemet..
Gjest mens Skrevet 12. april 2006 #28 Skrevet 12. april 2006 Er det mulig å legge det slik at det bare varmer ryggen og nakken? Eller er du stiv helt ned? Så slipper du problemet.. ← Jeg tror ikke det går fordi da bretter jeg varmelakenet og det er masse tråder ol. der og de skal ikke bli brettet. Kanskje trådene ryker og sånn da.
Gjest Binna Skrevet 12. april 2006 #29 Skrevet 12. april 2006 Jeg tror ikke det går fordi da bretter jeg varmelakenet og det er masse tråder ol. der og de skal ikke bli brettet. Kanskje trådene ryker og sånn da. ← Jeg tenkte ikke på å brette det , men vri det 90 grader, men da må det ha mål etter en enkel madrass.
salsera Skrevet 13. april 2006 #30 Skrevet 13. april 2006 Jeg vil tro at et inkontinenslaken tåler varmen fra varmeteppet. Så på en internettside at det kan vaskes på 90 grader. Bruk det over madrassen og ta et vanlig laken over. Hva med et strekklaken? Menssmertene sørger for å advare meg. De sterkeste dagene bruker jeg tampong også om natten for å unngå søl, men "forebyggende" bær du ikke bruke det.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå