Gjest mens Skrevet 7. april 2006 #1 Skrevet 7. april 2006 Jeg lurte på en ting. Hva gjør dere når dere har mensen? Jeg pleier alltid å få mensen om natta,. Om natta hver gang nesten. Er dette normalt å få om natta hver gang? Får dere mensen om natta? Og problemet er at mensen kommer forskjellig fra måned til måned. Hvis jeg får mensen 20.februar. Så kan jeg få mensen neste gang en uke før og en uke etter. Ca. 13.mars til 27 mars. Men det største er at må jeg bruke bind hver natt da i to uker? Fordi det kommer mens på lakenet den natta jeg får mensen. Fordi jeg sover jo og har ikke peiling på at den kommer denne natta. Og da kommer det masse mens på madrassen også den natta. Og det er så slitsomt. Hva gjør dere? Jeg gidder ikke å bruke bind i tillfelle mensen kommer denne natta heller. Gidder ikke å bruke bind i to uker. For det er jo liten sjanse på at jeg får den akkurat denne natta.? Hva gjør dere? Takk for alle svar..
Gjest Binna Skrevet 7. april 2006 #2 Skrevet 7. april 2006 Jeg har ikke det problemet som deg. Jeg får mensen regelmessig, og alltid en "advarsel" først (i form av brun utflod). Hvis jeg var deg ville jeg brukt plastikkunder lakenet for å skåne madrassen, og ikke hvite laken. Kanskje sovet på et gammelt håndkle eller noe når det nærmet seg? Og så ville begynt å føre opp i en egen kalender hvilken dag mensen begynner, det kan tenkes du finner et system i det, selv om du ikke har "like mange dager mellom hver gang". Jeg ville ikke sovet med bind hver natt, heller blødd på noe.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #3 Skrevet 7. april 2006 Da jeg var yngre fikk jeg det om natta, men våknet stort sett av det før det blødde utover, ellers holdt det seg "inne" til jeg stod opp, så jeg kan ikke si at jeg har samme erfaring som deg. Jeg ville nok ha gjort som forrige person anbefaler.
Lealaus Skrevet 7. april 2006 #4 Skrevet 7. april 2006 Jeg får den om natten, men den holder seg inne til jeg reiser meg opp (og da kommer syndefloden >.<)
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #5 Skrevet 7. april 2006 Jeg pleier sjekke meg selv innvendig (stikker en finger inn og ser på fargen til slimet) før jeg legger meg, da merker jeg fort om det er i ferd med å begynne.
Gjest vimse Skrevet 7. april 2006 #6 Skrevet 7. april 2006 (endret) Det finnes trekk som man kan ha både på madrass og dyne, som man har under laken og dynetrekk. Det fungerer som ¨tisselaken¨ ergo trekker det ikke inn i madrassen/dynen. Dette fåes kjøpt hos bandagister o.l. Kan vaskes på 60 grader, men ikke i tørketrommel. Prisen er ikke avskrekkende heller. Edit: ikke bråker det som plasttrekk heller, så du vil nok ikke merke at det er på en gang. Endret 7. april 2006 av vimselims
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #7 Skrevet 7. april 2006 jeg skjekker alltid innvendig før jeg legger meg også men det kan skje veldig raskt! så selv om du har hvit utflod klokka midnatt så kan det ha kommet syndeflod om morgenen før du rekker å stå opp...
Gjest Varg-Menja Skrevet 7. april 2006 #8 Skrevet 7. april 2006 Jeg tar det ikke så tungt om det kommer litt blod på madrassen, og dersom det blir mye bytter jeg på senga, og legger ett håndkle under lakenet resten av den perioden.
Krista83 Skrevet 7. april 2006 #9 Skrevet 7. april 2006 Som noen nevnte over, legg noe mellom madrassen og lakenet. Hva med et sånn som de legger i barnesenger? Selges rimelig på sparkjøp. Det lager ikke lyd og er ikke videre synlig. Tror kanskje jeg skal kjøpe meg et jeg også.. pleier ikke å få noe på lakenet, men alltid best føre var..
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #10 Skrevet 7. april 2006 Går på p piller og kan omtrent stille klokken etter mensen så presis er den. Før jeg tok piller så hadde jeg ikke det problemet for jeg blødde alltid kjempelite første dagen..så vidt man så det litt i trusa.
Gjest Gjest1 Skrevet 7. april 2006 #11 Skrevet 7. april 2006 Du kan ikke gå etter dato for når du har mensen, du må telle uker/dager. Antall dager mellom to like datoer (f.eks. den 20.) varierer for mye til at du kan ta utgangspunkt i det. Det vanlige er vel rundt fire uker mellom hver. Skriv opp hvor mange dager det er mellom, ikke bare hvilken dato. Og se om du ikke finner et mønster.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #12 Skrevet 7. april 2006 Lær deg å finne ut når eggløsningen kommer, så vet du når mensen kommer
Gjest mens Skrevet 9. april 2006 #13 Skrevet 9. april 2006 Tusen takk for alle svar. Jeg har prøvd å bruke et laken og et håndkle under. Men jeg ligger så urolig og laknet det krøller seg når jeg sover. Også kan jeg kanskje ikke bruke plastikk laken eller pose over heller fordi jeg bruker varmelaken på om natta. Og da blir det kanskje litt tett med plast over et varmelaken? Eller?
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #15 Skrevet 9. april 2006 Er det ingen som nevner O.B. her ? ← Bruke OB i tilfelle mensen dukker opp i to uker kan umulig være sunt?
Diktern Skrevet 9. april 2006 #16 Skrevet 9. april 2006 Dessuten kjipt å måtte stå opp om natta og skifte...
Diktern Skrevet 9. april 2006 #18 Skrevet 9. april 2006 nei, men man kan vel ikke bruke ob sånn i tilfelle i to uker...
Gjest 2324 Skrevet 9. april 2006 #19 Skrevet 9. april 2006 Er det ingen som nevner O.B. her ? ← Man skal ikke bruke tamponger når man ikke har mensen, det er langt ifra bra for miljøet der nede.
Gjest Binna Skrevet 9. april 2006 #20 Skrevet 9. april 2006 Er det ingen som nevner O.B. her ? ← Kødder du!?! Nei, IKKE bruk OB bare sånn i tillfelle.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå