Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Bor i enebolig ute i skogen, få naboer og mye natur. Stor tomt med stor garasje. Huset er veldig gammelt (stammer originalt fra 1700 tallet), men har vært ombygget i mange omganger så det er ikke verneverdig. Når vi overtok for over 10 år siden så var alt inni et furuhelvete og med dårlige planløsninger. Sakte men sikkert så har vi pusset opp stykkesvis og delt (stresser ikke med det, men det var deilig å bytte kjøkkenet siden det forrige var satt sammen av flere forskjellige deler og rester, til og med 2 forskjellige benkeplater med forskjellig høyde🤣). Det beste var egentlig når vi fkk endret planløsningen og byttet alt av vinduer og dører. Vi gjør det meste selv (så og si alt) og er for det meste selvlært av enten bøker/youtube eller bare av å gjøre feil 🤭

Liker å ha det varmt og innbydende hjemme med masse varme farger, planter og teakmøbler. Får helt spader av disse interiørbladene med hvite vegger, hvite møbler og kanskje et brunt bord foran. 

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, verken fint eller stygt. Helt greit. Er ikke stolt av huset, men jeg er flink å gjøre det koselig da. 

Anonymkode: bb5b4...3f8

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg har et veldig stygt hus. Jeg liker ingenting med det, egentlig. Dårlig planløsning, dårlig område, for lite, ingen hage, ingen parkering, ingen boder, skjeve gulv, stygg tapet og stygge tapet. 

dårlig isolering, gamle vinduer, masse innsyn, tettbygd, hører naboene hele dagen. Umulig å gjøre noe med det siden jeg blir helt handlingslammet av alt som er galt med det. 

Håper jeg vinner i lotto snart så jeg kan flytte. Tviler på noen andre vil kjøpe noe så stygt og ubrukelig. 

Anonymkode: a80e1...a9c

AnonymBruker
Skrevet

Er veldig fornøyd, men har kun bodd i "egne" hus bygget på bestilling. Nettopp i gang med bygging av min for-alltid-bolig. Jeg har aldri orket tanken på å bo i noe brukt, men så har jeg tilfeldigvis aldri opplevd det heller. Er man med i byggingen får man det også slik man vil ha det.

Anonymkode: 8068d...470

AnonymBruker
Skrevet

Ja, elsker huset våres og skal aldri tilbake til leilighet igjen. 

Anonymkode: 2d81f...48b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Nordmenn i nøtteskall.. hus, hjem og fasade😴

Anonymkode: 184f0...a1a

Må det være fasade fordi en selv ønsker å ha ting på en viss måte??????? Jeg har det fint hjemme, fordi det er min interesse og fordi JEG liker å ha det fint rundt meg! 

Anonymkode: 4f399...455

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Evot_i_skogen skrev (1 time siden):

Bor i enebolig ute i skogen, få naboer og mye natur. Stor tomt med stor garasje. Huset er veldig gammelt (stammer originalt fra 1700 tallet), men har vært ombygget i mange omganger så det er ikke verneverdig. Når vi overtok for over 10 år siden så var alt inni et furuhelvete og med dårlige planløsninger. Sakte men sikkert så har vi pusset opp stykkesvis og delt (stresser ikke med det, men det var deilig å bytte kjøkkenet siden det forrige var satt sammen av flere forskjellige deler og rester, til og med 2 forskjellige benkeplater med forskjellig høyde🤣). Det beste var egentlig når vi fkk endret planløsningen og byttet alt av vinduer og dører. Vi gjør det meste selv (så og si alt) og er for det meste selvlært av enten bøker/youtube eller bare av å gjøre feil 🤭

Liker å ha det varmt og innbydende hjemme med masse varme farger, planter og teakmøbler. Får helt spader av disse interiørbladene med hvite vegger, hvite møbler og kanskje et brunt bord foran. 

Jeg liker det lyst og trivelig, slik som du får "spader av". Klarer å få en god og varm følelse likevel ;) Heldigvis får ikke jeg "spader" av andre sin smak... Vi er forskjellige, og hva er galt med det?? 

Anonymkode: 4f399...455

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Har du et hjem du er stolt av?

Jeg har hatt lite egentlig med planlegging og bygging av huset jeg bor i. Jeg er fornøyd med hva jeg har fått ut av det, og det er funksjonelt, men jeg sliter med å bruke ordet "stolt av". Det er hjemmet mitt, jeg har ingen behov for å vise det fram. 

Er det sånn du så for deg at du skulle bo?

Nei, jeg har alltid ønsket å bo i leilighet. Hus er et resultat av min kone. 

Del gjerne litt om hjemmet; er det fint utsikt, har det en ok beliggenhet, er det tradisjonelt eller moderne?

Det er fint plassert med fin utsikt og solforhold, hvilket stort sett er synonymt med "i gokk" Det er hverken tradisjonelt eller moderne , mer "funksonell sosialrealisme".

Hvordan ser drømmehjemmet ut, om det ikke er det du lever i nå?

120 kvm 4 roms leilighet over 2 plan.  

• Liker 1
Skrevet (endret)

Tror ikke noen går inn og bare «wow, så lekkert».

Jeg innreder jo med ting jeg liker og velger fargepalett deretter.

Men hverdagsrot og ditt&datt på kjøkkenbenk og badehylle samt klær til tørk på badet ødelegger enhver estetikk og standard 😆

Drømmehjem…..tja.

Samme stil som jeg har nå, men realistisk sett har jeg ikke gidden til å vedlikeholde et sveitserhus ellet moderne hus med romslig hage. 

Så jeg hadde nok endt opp med leilighet tror jeg uansett. Kanskje kjøpt naboens og lagd en stor en. 

Vi har nå noe dyrkekasser og minihage+balkong sentralt ish i Oslo, og jeg synes det hagearbeidet er jobb nok 😅

Endret av AprilLudgate
AnonymBruker
Skrevet

🏠🏚️

Har du et hjem du er stolt av?

Er det sånn du så for deg at du skulle bo?

Del gjerne litt om hjemmet; er det fint utsikt, har det en ok beliggenhet, er det tradisjonelt eller moderne?

Hvordan ser drømmehjemmet ut, om det ikke er det du lever i nå?

Anonymkode: 676f0...b3e

Utsikt 10/10, men er egentlig ikke så viktig for meg.

Beliggenhet 9/10, bor omtrent der jeg vil bo, og det er viktig for meg.

Innvendig er kjøkkenet nytt, og soverommene er restaurert. Men det største badet bør det gjøres noe med på sikt.

Totalt sett godt fornøyd-

Anonymkode: 4451a...5d5

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg elsker hjemmet vårt og det er på de aller fleste områder sånn jeg drømte om. Vi er begge ganske interiørinteressert og hadde samme visjon for husdrømmen, og det syns jeg vi har fått. Vi bygget nytt i 2015, så bestemte alt fra start til slutt selv, inkludert selve huset (kjøpte ikke nøkkelferdig eller halvveis nøkkelferdig). Nå, over 10 år senere, er det svært lite jeg ville forandret på og ikke har vi gjort mer enn å male og oppgradere rommene til ungene fra barne -til ungdomsrom. Materialvalg, farger, kvaliteter, utforming osv er vi veldig fornøyd med. Det er lyst, helt åpen løsning mellom stue og kjøkken og har veldig god høyde under taket i stuen. jeg føler meg veldig hjemme her, og får en ro over meg med en gang jeg kommer hjem. Trives skikkelig hjemme. Elsker at det er lyst og åpent, og da blir det sosialt og koselig med matlaging osv. Vi liker å ha det ryddig og har god plass å fordele "rotet" på, så det virker aldri rotete syns jeg, eller at vi føler vi "må" rydde unna på kjøkkenet for eks, siden vi ser det fra stuen.  Størrelsesmessig er det perfekt i forhold til hva vi føler vi trenger, med store gode rom, store garderober, nok bodplass + dobbel garasje med bod, eget (forholdsvis stort) treningsrom og gjesterom i tillegg til våre tre soverom. Ungene har eget bad + vårt og en gjestetoalett. Stort vaskerom og matbod. Vi bor ganske nærme en stor by, ca 30 min med bil - men likevel landlig. Det er god plass rundt husene, det er rolig ift trafikk, lite bråk, mye grønt og masse fine turområdet rett fra huset. Bor i nærhet til sjø og har fin utsikt over både sjø, fjell og nærområde. Håper vi alltid kan bo her. 

Anonymkode: 7098f...1e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nordmenn i nøtteskall.. hus, hjem og fasade😴

Anonymkode: 184f0...a1a

Hjemmet er der livet leves i stor grad, og det er sunnhetstegn å være litt opptatt av hvordan man har det rundt seg, og hvordan families har det. Det behøver ikke være det andre legger vekt på av stil/smak, men at man selv bryr seg er en bra ting.

Anonymkode: 91ebf...889

AnonymBruker
Skrevet

Er mest fornøyd med utsikt. Sjøen er alltid fin å se på. Selv om det er mye is nå. Sparer til nytt kjøkken. 

Anonymkode: f1a18...604

• Liker 1
Skrevet

Bor i et hjem jeg/vi liker, selv om det neppe er mye her som ville fått plass i en interiørkatalog.

Stor, gammel (ca. 100 år) enebolig, tror det meste av interiøret er fra 1990-tallet (bare malt vegger og sånt), inkludert kjøkkenet (hvitevarene er nyere, men selve kjøkkeninnredningen er nok minst 30 år gammel). Det eneste nye her er badene, som vi totalrenoverte da vi flytta inn. Begge var nok fra 70-80-tallet. 

Er fornøyd med både huset og beliggenheten. Tenker at oppussing ikke er noe vi prioriterer så lenge ting fungerer. Bruker heller penger på sparing og ferier.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, jeg har et veldig stygt hus. Jeg liker ingenting med det, egentlig. Dårlig planløsning, dårlig område, for lite, ingen hage, ingen parkering, ingen boder, skjeve gulv, stygg tapet og stygge tapet. 

dårlig isolering, gamle vinduer, masse innsyn, tettbygd, hører naboene hele dagen. Umulig å gjøre noe med det siden jeg blir helt handlingslammet av alt som er galt med det. 

Håper jeg vinner i lotto snart så jeg kan flytte. Tviler på noen andre vil kjøpe noe så stygt og ubrukelig. 

Hvorfor kjøpte du det? Husk at det er ikke bare om å gjøre å kjøpe bare for å kjøpe. Hvis dette var alt du hadde råd til så skulle du heller leid. 

Anonymkode: 47f4d...c84

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvorfor kjøpte du det? Husk at det er ikke bare om å gjøre å kjøpe bare for å kjøpe. Hvis dette var alt du hadde råd til så skulle du heller leid. 

Anonymkode: 47f4d...c84

Der hjelper ekstremt lite å være etterpåklok, er min erfaring. Det øker bare skam og bitterhet, som kun gjør ting verre. Isteden fokuserer jeg på at jeg har hatt et trygt sted å bo disse årene, der ingen har kunnet kaste meg ut, dukke opp uten varsel til alle døgnets tider eller hindre meg i å pusse opp eller henge bilder på veggene. Prisen har også vært mye lavere enn ved tilsvarende leie, selv medregnet utgiftene til salg og kjøp. 

Jeg kjøpte fordi det var få, dårlige og dyre leieobjekter, leieforholdet var nettopp avsluttet, jeg trengte å bo i en viss skolekrets, jeg tenkte jeg kunne bo billig der og selge igjen raskt, jeg trengte et sted å bo raskt, jeg var syk og jeg forsøkte å ta en veldig vanskelig avgjørelse alene i en svært utfordrende situasjon og i tillegg med begrenset egenkapital. 

Så selv om huset er stygt og jeg virkelig hater å bo her, har jeg ikke tenkt å slå meg selv i hodet med valget jeg tok. Jeg kan flytte. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Stor bolig fra 1960 rett ved sjøen som nabo, og skog med turveg på andre siden av huset. 1 mål med hage. Pusset opp i 2013. 

men har heller lyst å flytte på gård 🥰 

Anonymkode: 0d628...90c

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor i en nyere enebolig i rekke. Jeg har ikke innredet for fasade- tvert imot liker jeg at hjemme er mitt sted, uten andre folk enn mannen min. 

Jeg er veldig glad i interiør og bruker en del tid på å gjøre ting trivelig, men jeg følger ingen trender. Har min egen stil og selv om mye er nytt og alt er i fin stand så passer det ikke inn i et eneste interiørmagasin. 

Jeg bruker mye farger, mistrives i hvite/ lysegrå rom (føles kaldt), jeg må ha litt kontraster, men aldri primærfarger. 

Vi har et par ting vi skulle ønske var annerledes inne, som hvor tv må stå og veldig smal trapp, men vi lever fint med det som det er. Er mer opptatt av å gjøre det beste utav det vi har enn å tenke på alt vi heller ville hatt. 

Drømmeboligen ligger ved sjøen i et nabokommune, skjermet for alle kalde vindretninger, uten naboer tett på, huset er fra tidlig 2000 tall med alt på ett plan og er aldeles praktfullt. Hadde jeg vunnet nok i lotto skulle jeg gitt dem det de ba om, men så lenge jeg må jobbe 7-15 her jeg er uten lottomillioner så vil jeg ikke pendle så langt til jobb at jeg ville bodd der nå 😅 

Anonymkode: 81477...8b8

Skrevet

Jeg leier, men ja jeg liker leiligheten. Loftsleilighet med god utsikt. Som ofte er noe folk kommenterer. 

Fornøyd med det jeg får for prisen jeg betaler. 

Skrevet

Stolt av? Jeg vet ikke helt hva du legger i det, jeg har på ingen måte bygd huset, men jeg er definitivt fornøyd med å ha et trygt hjem med en fin beliggenhet som jeg er fornøyd med. Det er et gammelt hus så det er stadig noe å gjøre inne, ute og i hagen på rett under 2 mål. Jeg ser andre har sagt koselig og det resonerer med meg, det er viktig for meg også.
Svære, upersonlige hus er noe av det styggeste jeg vet.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...