AnonymBruker Skrevet 15. februar #1 Skrevet 15. februar Min far er i terminalfase og dette har vart i 14 dager, men det nærmer seg slutten nå. frem til nå har jeg bruke noen velferdadager og jobbet vanlig. Jeg kjenner nå at jeg er helt utslitt og dette tærer på. har vært krevende i flere år pga sykdom, men nå er han terminal og jeg ønsker være med pappa på slutten. er det innenfor å få sykmelding for jeg kalarer ikke lenger å kjøre dobbelt. Jeg sover dårlig om nettene og blir dårlig at dette stresset og påkjenningene som er. Anonymkode: 58a1d...dad 9
AnonymBruker Skrevet 15. februar #2 Skrevet 15. februar Du er ikke syk, velferdsperm eller ferie. Anonymkode: 3f14e...8e5 4
AnonymBruker Skrevet 15. februar #3 Skrevet 15. februar Snakk med legen din. Det er ikke slik at man selv kan bestemme om man vil sykemeldes eller ikke. Mener legen din det er behov for det, så sykemeldes du. Herlighet så psykisk belastende og psykisk slitsomt det er å stå I det du gjør nå. Om Du forteller legen din om det, så vil han/hun helt sikkert anbefale en sykemelding. Anonymkode: b7f1b...55b 10
AnonymBruker Skrevet 15. februar #4 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er ikke syk, velferdsperm eller ferie. Anonymkode: 3f14e...8e5 Når man står i en så alvorlig psykisk belastning, så er man selvsagt ikke egnet til å være på jobb. jeg klarte hvertfall ikke å ta vare på pasientene mine på en god måte når psyken var helt på tur… akkurat som om man er svimmel 24/7 - man kan ikke fungere i en jobb da. Anonymkode: b7f1b...55b 16 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar #5 Skrevet 15. februar Tror du kan søke om pleiepenger? Anonymkode: db55b...cb7
AnonymBruker Skrevet 15. februar #6 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror du kan søke om pleiepenger? Anonymkode: db55b...cb7 Får ikke pleiepenger for han er på institusjon Anonymkode: 58a1d...dad
AnonymBruker Skrevet 15. februar #7 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Du er ikke syk, velferdsperm eller ferie. Anonymkode: 3f14e...8e5 Jeg blir syk av denne belastningen Anonymkode: 58a1d...dad 3 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #8 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Får ikke pleiepenger for han er på institusjon Anonymkode: 58a1d...dad Da hadde jeg tatt ulønna permisjon. Sykemelding har du ikke rett på Anonymkode: db55b...cb7
AnonymBruker Skrevet 15. februar #9 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da hadde jeg tatt ulønna permisjon. Sykemelding har du ikke rett på Anonymkode: db55b...cb7 Du bestemmer ikke det, du vet ikke belastningen ts står i. Du fortjener også å stå i slik situasjon og kjenne på belastningen. Så og si ingen har råd til å ta ulønna permisjon nå om dagen, og man klarer ikke jobbe i den situasjonen. Anonymkode: 5e5c9...711 3 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #10 Skrevet 15. februar Jeg fikk sykmelding da mamma lå i koma og det var uvisst om hun kom til å våkne igjen. Anonymkode: d1508...ff2 2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #11 Skrevet 15. februar Det må være egen sykdom, men altså jeg fikk sykemelding etter samlivsbrudd. Så klart kan man få sykemelding når en av dine nærmeste er dødene og står i en svært krevende og belastende situasjon. Anonymkode: 2f243...0b6 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar #12 Skrevet 15. februar Jeg fikk ikke sykemelding når det var jeg fant faren min som hadde ligget død i 14 dager. Så tviler på at du hadde fått sykemelding, men det kan jo ha forandret seg 😊 Anonymkode: 9ef7e...f50
petterm Skrevet 15. februar #13 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Da hadde jeg tatt ulønna permisjon. Sykemelding har du ikke rett på Anonymkode: db55b...cb7 Jeg regner med at det er legen til ts som bestemmer om hun er frisk eller syk, ikke en tilfeldig bruker på KG? 9
AnonymBruker Skrevet 15. februar #14 Skrevet 15. februar petterm skrev (Akkurat nå): Jeg regner med at det er legen til ts som bestemmer om hun er frisk eller syk, ikke en tilfeldig bruker på KG? AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du bestemmer ikke det, du vet ikke belastningen ts står i. Du fortjener også å stå i slik situasjon og kjenne på belastningen. Så og si ingen har råd til å ta ulønna permisjon nå om dagen, og man klarer ikke jobbe i den situasjonen. Anonymkode: 5e5c9...711 Man har rett på sykmelding ved EGEN sykdom. Dette er ikke noe jeg, en helt tilfeldig person, har bestemt. Det er slik systemet er, og du trenger ikke være forbanna på meg for at jeg skriver det. Vær forbanna på systemet heller 🤷🏼♀️ TS må ta dette opp med legen sin, og om ts ikke får sykmelding så er det ulønna permisjon som gjelder. Anonymkode: db55b...cb7 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #15 Skrevet 15. februar Fikk sykemelding. Traumatisk forløp og død. Fikk bare to uker, skulle hatt mer. Folk som ikke har opplevd slikt selv er veldig bastante på hva en skal gjøre, men enkelte livshendelser er så voldsomme at en ikke har valg. Gå til lege, be om sykemelding og vær der for han. Anonymkode: 25f6a...3d5 2 1 1
skeiv-ostepop Skrevet 15. februar #16 Skrevet 15. februar Sykemelding er mellom deg og legen din. Dersom situasjonen gjør at du blir syk og ikke kan gå på jobb så får du nok sykemelding. Dette er veldig individuelt og folk takler og reagerer ulikt. Evnt permisjon uten lønn eller ferie er mellom deg og arbeidsgiver og mange vil nok vise stor fleksibilitet i situasjonen du står i. Men en uting her er at du vet ikke hvor lenge dette varer. Over helgen? Neste uke? Mars? Her må du nesten ha en åpen dialog med arbeidsgiver om hva som er mulig.
AnonymBruker Skrevet 15. februar #17 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg fikk ikke sykemelding når det var jeg fant faren min som hadde ligget død i 14 dager. Så tviler på at du hadde fått sykemelding, men det kan jo ha forandret seg 😊 Anonymkode: 9ef7e...f50 Hva skulle du ha sykmelding for? Anonymkode: d1508...ff2
AnonymBruker Skrevet 15. februar #18 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Min far er i terminalfase og dette har vart i 14 dager, men det nærmer seg slutten nå. frem til nå har jeg bruke noen velferdadager og jobbet vanlig. Jeg kjenner nå at jeg er helt utslitt og dette tærer på. har vært krevende i flere år pga sykdom, men nå er han terminal og jeg ønsker være med pappa på slutten. er det innenfor å få sykmelding for jeg kalarer ikke lenger å kjøre dobbelt. Jeg sover dårlig om nettene og blir dårlig at dette stresset og påkjenningene som er. Anonymkode: 58a1d...dad Jeg har nettopp stått i det samme, og det er jammen meg tungt å prøve å strekke til på alle fronter når det står på.. Klarte ikke sove, og klarte ikke opprettholde arbeidet på en tilfredsstillende måte. Jeg fikk 100% sykemelding av fastlegen, med diagnosen "psykisk belastning situasjonsbetinget", noe som er helt riktig.. Tenker du gjør helt rett i å be fastlegen om en sykemelding. Klem til deg ❤️ Anonymkode: bbee7...347 6
AnonymBruker Skrevet 15. februar #19 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Man har rett på sykmelding ved EGEN sykdom. Dette er ikke noe jeg, en helt tilfeldig person, har bestemt. Det er slik systemet er, og du trenger ikke være forbanna på meg for at jeg skriver det. Vær forbanna på systemet heller 🤷🏼♀️ TS må ta dette opp med legen sin, og om ts ikke får sykmelding så er det ulønna permisjon som gjelder. Anonymkode: db55b...cb7 Da er det vanlig å få sykmelding for situasjonsbestemt psykisk ustabil periode. Når du er så bastant burde du vite at det er vanlig. Ikke bare si at ts ikke har rett på det, for da tar du faktisk FEIL. Anonymkode: 5e5c9...711 6 1
Annefrabygda Skrevet 15. februar #20 Skrevet 15. februar Jeg ble sykemeldt pga stor psykisk belastning og søvnvansker da min mor ble akutt syk, lagt i koma og døde 14 dager senere. Ble også 50 prosent sykemeldt noen uker etterpå. Jeg jobbet med mennesker, og hadde ikke klart å gjøre en god jobb i den perioden. 4 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå