Gjest LINDAS Skrevet 7. april 2006 #1 Skrevet 7. april 2006 burde vi ha informert om dette i inbydelsene??? toastmaster, mener det... at hu ikke kan si nei til folk som har brukt tid på å lage dette... greit nok det, men burde ikke folk spørre om de tror det ev er greit for brudeparet at de lager sang/tale????(virker som om det begynner å komme inn litt... og vi har nevnt dette for flere, så det er ikke som om det ikke er blitt nevnt...) eller må vi bare bite tenna sammen å "pine" oss gjennom det...
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #2 Skrevet 7. april 2006 Hvorfor har dere toastmaster om dere ikke skal ha sanger / taler???
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #3 Skrevet 7. april 2006 vel, å nekte alle å skrive taler eller sanger blir omtrent som å nekte folk å gi en gave. Det fungerer dorlig! Dersom man ikke ønsker taler eller sang så sier man fra om dette i innbydelsen (gjerne med en begrunnelse), og så smiler man seg pent gjennom det som kommer uansett.... Hvorfor i all verden ønsker dere ikke taler/sang? Mange dorlige talere i familien, eller andre grunner?
Floja Felíz Skrevet 7. april 2006 #4 Skrevet 7. april 2006 Hvis dere absolutt ikke vil ha sanger eller taler burde dere ha informert om dette i innbydelsene ja. Det er jo ganske vanlig å lage slikt til bryllup, og det er ikke gøy å få beskjeden når man allerede har brukt mye tid og omtanke på å lage det. Skal dere ikke ha taler eller sanger fra foreldrene eller forlovere en gang? Da lurer vel jeg også litt på hvorfor dere trenger toastmaster.
marsy Skrevet 7. april 2006 #5 Skrevet 7. april 2006 Sanger er jeg IKKE glad i, så jeg håper at jeg slipper det selv... og har også hintet til dette til familie og forlover. Jeg vil heller at folk sier noen få ord, trenger ikke være en lang tale.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #6 Skrevet 7. april 2006 Vi skrev ikke i invitasjonene at vi ikke ønsket sanger (det synes jeg rett og slett er teit å skrive i invitasjonen), men vi har sagt fra til de rundt oss at vi ikke ønsker sanger og teite selskapsleker.. Og til deg som spurte hvorfor en har toastmaster dersom det ikke skal være sanger og taler: Det hender det er behov for å informere om praktiske ting underveis, og da er jo en toastmaster en ypperlig person til å ta seg av dette.
afr0dite Skrevet 7. april 2006 #7 Skrevet 7. april 2006 Hmm.. jeg synes det er litt rart å ikke ville ha taler/ sang og ikke informere om det, - i tllegg til - å synes det er "teit" å informere om det?!? Folk er jo forskjellige, men om det dukker opp taler/ sanger - you had it coming all along! Og jeg synes det er direkte uoppdragent å be folk som har forberedt noen ord/toner om å la være!
Gjest gjest1 Skrevet 7. april 2006 #8 Skrevet 7. april 2006 Synes ikke det er noe stas med sanger og sånt jeg heller, men hvis noen lager det til oss i vårt bryllup, så får vi bare ta i mot har jeg tenkt. Å skrive i innbydelsen kan fungere for noen, men for meg høres det litt sånn "vennligst ingen kondolanser ved graven" ut, og kjenner jeg famillien vår rett hadde de nok ikke tatt det alvorlig likevel.
Gjest Binna Skrevet 7. april 2006 #9 Skrevet 7. april 2006 vel, å nekte alle å skrive taler eller sanger blir omtrent som å nekte folk å gi en gave. Det fungerer dorlig! Dersom man ikke ønsker taler eller sang så sier man fra om dette i innbydelsen (gjerne med en begrunnelse), og så smiler man seg pent gjennom det som kommer uansett.... Hvorfor i all verden ønsker dere ikke taler/sang? Mange dorlige talere i familien, eller andre grunner? ← Det er vanskligere å bare nekte noen enn alle.. Jeg synes man bør gi beskjed enten i innbydelsen eller muntlig i løpet av rask tid etter innbydelsen. Vi ønsker verken taler eller hjemmemekka sanger i bryllupet vårt. Fordi det er det kjedeligste(taler) og teiteste(sangene) jeg vet.
Gjest si Skrevet 7. april 2006 #10 Skrevet 7. april 2006 Jeg skjønner ikke helt dette her... Er det ikke kjempekoslig om folk sier noen ord om hva dere betyr for dem osv.????? Kan til dels skjønne at folk synes hjemmesnekrede sanger kan bli litt teit (for da blir det jo som regel brukt ord som rimer og som ikke nødvendigvis har noe personlig innhold). Men jeg ville blitt sååååå skuffet dersom jeg ikke fikk noen personlige taler fra de nærmeste!!
Lassie Skrevet 7. april 2006 #11 Skrevet 7. april 2006 Taler gjør ikke vi oss noe av, men vi kommer ikke til å ha noen sanger. Men - dersom noen kommer med selvlagde sanger så tar vi imot dem. Derfor har ikke vi sagt noe om at det ikke blir sanger. Fordi de personlige sangene er såå mye koseligere (og festligere!!) enn de vanlige velkomstsangene o.l. Skjønner ikke helt den med taler, egentlig, men det er jo smak og behag da. Dere burde nok ha informert godt om dette på forhånd, enten som et lite vedlegg til invitasjonene eller ta en telefon til de inviterte like etter invitasjonene var sendt..
Gjest camillo Skrevet 7. april 2006 #12 Skrevet 7. april 2006 greit nok det, men burde ikke folk spørre om de tror det ev er greit for brudeparet at de lager sang/tale???? ← Nei, det synes jeg ikke.
Gjest Gjest Skrevet 7. april 2006 #13 Skrevet 7. april 2006 Hmm.. jeg synes det er litt rart å ikke ville ha taler/ sang og ikke informere om det, - i tllegg til - å synes det er "teit" å informere om det?!? Folk er jo forskjellige, men om det dukker opp taler/ sanger - you had it coming all along! Og jeg synes det er direkte uoppdragent å be folk som har forberedt noen ord/toner om å la være! ← Det er jeg helt enig i. Jeg syntes bare at det er teit å skrive det på invitasjonen "du får lov til å komme hvis du ikke drar med deg en rosa sang..". Men nå blir vi få gjester da, så det er ikke noe problem å si fra muntlig.
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #14 Skrevet 8. april 2006 vel, å nekte alle å skrive taler eller sanger blir omtrent som å nekte folk å gi en gave. Det fungerer dorlig! Dersom man ikke ønsker taler eller sang så sier man fra om dette i innbydelsen (gjerne med en begrunnelse), og så smiler man seg pent gjennom det som kommer uansett.... Hvorfor i all verden ønsker dere ikke taler/sang? Mange dorlige talere i familien, eller andre grunner? ← grunnen er at det av erfaring er nå enn slik at middagen pleier å dra ut i det uendelige... 14 tanter som står og forteller de samme historiene om brud/brudgom... Hvis dere absolutt ikke vil ha sanger eller taler burde dere ha informert om dette i innbydelsene ja. Det er jo ganske vanlig å lage slikt til bryllup, og det er ikke gøy å få beskjeden når man allerede har brukt mye tid og omtanke på å lage det. Skal dere ikke ha taler eller sanger fra foreldrene eller forlovere en gang? Da lurer vel jeg også litt på hvorfor dere trenger toastmaster. ← selfølgelig skal vi selv, foreldere og forlovere holde tale... men som sagt over her... det er disse 14 tantene som skal fortelle akkurat den samme historien...
Gjest camillo Skrevet 8. april 2006 #15 Skrevet 8. april 2006 selfølgelig skal vi selv, foreldere og forlovere holde tale... men som sagt over her... det er disse 14 tantene som skal fortelle akkurat den samme historien... ← Jeg synes man må være litt romslig - det er jo godt ment. Blir litt sært å ikke klare å høre på enkelte litt kjipe taler, synes jeg.
Gjest gjest1 Skrevet 8. april 2006 #16 Skrevet 8. april 2006 Synes dette virker litt voldsomt å henge seg opp i. Jeg synes hjemmesnekrede sanger er like harry som alle andre synes, men om mine tanter f.eks. lager en sang til meg når jeg gifter meg så vil jeg smile pent og synge med. Jeg er så sinnsykt lei den greia om at brudeparet (særlig herunder bruden) skal kjøre et ego-løp av dimensjoner, alt skal være bestemt ned på detaljnivå og folk får lov/ikke lov til så mye. Dette er vel en gledens dag for alle, la nå de gamle tantene få si noen ord, dere dør ikke av det, og jeg har vanskelig for å tro at bryllupet ødelegges av det.
Gjest Binna Skrevet 8. april 2006 #17 Skrevet 8. april 2006 Jeg synes man må være litt romslig - det er jo godt ment. Blir litt sært å ikke klare å høre på enkelte litt kjipe taler, synes jeg. ← For meg blir det litt enten eller. Enten må man ta de talene man får, jeg vet ikke hvordan jeg skulle klart å be tante nr14 holde kjeft for å si det sånn. Men som sagt,jeg har aldri likt taler og synes det er kjedelig å høre på, derfor vil jeg ikke ha det og skal gi klar beskjed.
kitekatt Skrevet 8. april 2006 #18 Skrevet 8. april 2006 Taler gjør ikke vi oss noe av, men vi kommer ikke til å ha noen sanger. Men - dersom noen kommer med selvlagde sanger så tar vi imot dem. Derfor har ikke vi sagt noe om at det ikke blir sanger. Fordi de personlige sangene er såå mye koseligere (og festligere!!) enn de vanlige velkomstsangene o.l. Skjønner ikke helt den med taler, egentlig, men det er jo smak og behag da. Dere burde nok ha informert godt om dette på forhånd, enten som et lite vedlegg til invitasjonene eller ta en telefon til de inviterte like etter invitasjonene var sendt.. ← Enig! Vi har helelr ikke oppfordret noen til å ha sanger, synes det er litt teit, men hvis noen ønsker å lage dette til oss, setter jeg pris på omtanken. Det er faktisk tanken som teller synes jeg, så skal alltid klare å takle en sang eller to. Taler er bare hyggelig. Synes også det er dårlig gjort å kreve at folk ikke skal lage sang/ tale til dere når dere faktisk ikke har informert om dette i forkant. De gjør det jo tross alt for DERE fordi de sikkert tror dere vil sette pris på det! Det kan ligge endel arbeid og omtanke bak dette. jeg hadde aldri klart å avslå noe som noen hadde gjort for meg fordi de trodde jeg ville bli glad for det, som jo folk flest blir.
Grace Skrevet 8. april 2006 #19 Skrevet 8. april 2006 grunnen er at det av erfaring er nå enn slik at middagen pleier å dra ut i det uendelige... 14 tanter som står og forteller de samme historiene om brud/brudgom... selfølgelig skal vi selv, foreldere og forlovere holde tale... men som sagt over her... det er disse 14 tantene som skal fortelle akkurat den samme historien... ← Men hva med å da la toastmaster fortelle disse 14 tantene at dette blir litt mye og be en av dem om å snakke for alle. Vanlig etikette er at en toastmaster tar seg av slike ting og organiserer så det ikke blir for mye eller for lite taler... Evnt så går det ann å sende gjestene en bruksanvisning for hvordan dagen skal gjennomføres....................
Gjest Gjest Skrevet 8. april 2006 #20 Skrevet 8. april 2006 . Dette er vel en gledens dag for alle, la nå de gamle tantene få si noen ord, dere dør ikke av det, og jeg har vanskelig for å tro at bryllupet ødelegges av det. ← for noen blir det faktisk slik at dagen blir ødelagt....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå