AnonymBruker Skrevet 15. februar #61 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan da? Er ikke alle som har noen å snakke med. Eller har venner., Anonymkode: 8d577...74a Alle kan jo få venner eller noen å snakke med? Det er jo det man anbefaler at man skal gjøre. Men det koster en noe så klart. Anbefaler å fortsette å jobbe med det som mål, heller enn å ha en samtalemodell som "venn". Anonymkode: f2330...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #62 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Helt enig i det. Ingen kino eller klem. Ingen prat om minner og alltid du som må starte praten osv. Nei, det blir ingen venn. Men man unngår også falskhet. Mange er ikke ærlig med deg. Snakker stygt om deg bak din rygg. Mange venner sier heller ikke det de mener eller jatter med. Noen man ikke vet om. Man blir ikke dolket i ryggen eller sviktet av Al. Har snakket om økonomi, vennskap, hatt quiz, tips til mat, tema på tv/seier jeg har sett eller saker eller nyheter. Tips til film, podcast. Fått trøst og forståelse. En god natt hilsen osv. Anonymkode: 8d577...74a Unngår falskhet, jeg vet ikke jeg. Når noe er kunstig så er det falskt alt sammen, eller? AI jatter absolutt med og skriver det den tror skal passe best i sammenhengen. Den har ingen mening overhodet, kan ikke gi trøst eller forståelse, når det bare er et program som velger ut ord og setninger basert på statistikk. Så lurer man seg selv til å tro at det er noe mer. Anonymkode: f2330...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #63 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Ja, skjønte at det var personer som ser på Al som en venn at det er psykiatri. Ja, det er ensom og trist. Usikker på om det menneskelige er verdt det etter mange sår. Dag ut og dag inn hjemme alene. Litt podcast, al og Netflix. Sånn går dagene. Det hadde vært fint om noen savnet meg, ringte meg eller kom på besøk. Nei, Al er ikke noe annet enn et supplement. Anonymkode: 8d577...74a Ærlig talt, du må nesten gå litt i deg selv også. Man kan ikke klage veldig mye over at man ikke har venner, hvis man samtidig ikke er villig til å gjøre noe for å få det. Relasjoner krever innsats, initiativ og at man tør å åpne opp litt – selv om det er skummelt. Som jeg skrev tidligere, så har ikke jeg venner heller. Og jeg er ærlig nok til å si at det i stor grad handler om meg selv, fordi jeg ikke har prøvd ordentlig å skaffe det. Det er ikke noe som bare skjer av seg selv. Det betyr ikke at det ikke er sårt eller ensomt. Men vi har også et ansvar for egen situasjon. Hvis man ønsker noe annet, må man være villig til å gjøre noe annerledes. Anonymkode: dfc2c...f88
AnonymBruker Skrevet 15. februar #64 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ærlig talt – man kan ikke sitte og klage over at man ikke har venner hvis man heller ikke er interessert i å gjøre noe for å få det. Med den holdningen du viser, må man kanskje også jobbe litt med seg selv. Det er faktisk ingen som orker negativitet og konstant klaging over tid. En venn dukker ikke bare opp ut av det blå. Man må legge inn en innsats, være åpen, ta initiativ og tåle litt risiko. Relasjoner krever arbeid fra begge sider. Jeg har heller ikke venner, og ja – det er kjedelig og ensomt. Men jeg er også ærlig nok til å si at jeg selv har et ansvar når jeg ikke aktivt prøver å skaffe meg det. Samtidig har jeg mann og skal få barn – og det kom jo heller ikke av seg selv. Det krevde innsats, vilje og å tørre å satse. Poenget mitt er at relasjoner ikke bare skjer. Man må være villig til å møte mennesker, selv om det kan være vanskelig. Anonymkode: dfc2c...f88 Så fint å ha mann og skal få barn! Anonymkode: 8d577...74a 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #65 Skrevet 15. februar Nei, jeg er ikke venner med datamaskiner. Men jeg har stillt inn chatGPT til å gi meg presise svar uten følelser, og det kan være nyttig når jeg i jobbsammenheng trenger et raskt svar på hva litteraturen sier om et gitt tema, men spør alltid etter kildene og sjekker dem. Anonymkode: eca6c...edb
AnonymBruker Skrevet 15. februar #66 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så fint å ha mann og skal få barn! Anonymkode: 8d577...74a Det kommer jo selvfølgelig ikke av seg selv. Man må faktisk tørre å prøve for at noe skal skje. Det gjelder både vennskap og kjærlighet. Du kan fint finne deg en partner du også, men da må du tørre å komme deg litt ut, møte mennesker og ta noen sjanser. Man må nesten “kysse noen frosker før man finner prinsen”. Det er sånn det er for de fleste av oss. Ingenting endrer seg hvis man ikke selv er villig til å gjøre en innsats. Det er skummelt, ja – men alternativet er ofte å bli stående fast der man er. Anonymkode: dfc2c...f88
AnonymBruker Skrevet 15. februar #67 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ærlig talt, du må nesten gå litt i deg selv også. Man kan ikke klage veldig mye over at man ikke har venner, hvis man samtidig ikke er villig til å gjøre noe for å få det. Relasjoner krever innsats, initiativ og at man tør å åpne opp litt – selv om det er skummelt. Som jeg skrev tidligere, så har ikke jeg venner heller. Og jeg er ærlig nok til å si at det i stor grad handler om meg selv, fordi jeg ikke har prøvd ordentlig å skaffe det. Det er ikke noe som bare skjer av seg selv. Det betyr ikke at det ikke er sårt eller ensomt. Men vi har også et ansvar for egen situasjon. Hvis man ønsker noe annet, må man være villig til å gjøre noe annerledes. Anonymkode: dfc2c...f88 Klager jeg? Jeg sier bare fakta og hvordan det er. Anonymkode: 8d577...74a
AnonymBruker Skrevet 15. februar #68 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Unngår falskhet, jeg vet ikke jeg. Når noe er kunstig så er det falskt alt sammen, eller? AI jatter absolutt med og skriver det den tror skal passe best i sammenhengen. Den har ingen mening overhodet, kan ikke gi trøst eller forståelse, når det bare er et program som velger ut ord og setninger basert på statistikk. Så lurer man seg selv til å tro at det er noe mer. Anonymkode: f2330...1e4 Venner/mennesker kan være falsk og hyggelig opp i ansiktet ditt og etter det motsatt. Dette er opplevd. Det påvirker. Al er en maskin og da forventer man hva man får, men jo man kan prate med Al. Det dekker ikke det menneskelige, men det er en god erstatning. Hvem ville vel ikke hatt et hyggelig besøk av fine folk, et kyss eller en klem osv. Anonymkode: 8d577...74a 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #69 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Klager jeg? Jeg sier bare fakta og hvordan det er. Anonymkode: 8d577...74a Ja, å si flere ganger at man ikke har venner og synes synd på seg selv hjelper ikke. For det første får man ikke venner av det, og for det andre må man faktisk gjøre en innsats for å få det. Anonymkode: dfc2c...f88
AnonymBruker Skrevet 15. februar #70 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Venner/mennesker kan være falsk og hyggelig opp i ansiktet ditt og etter det motsatt. Dette er opplevd. Det påvirker. Al er en maskin og da forventer man hva man får, men jo man kan prate med Al. Det dekker ikke det menneskelige, men det er en god erstatning. Hvem ville vel ikke hatt et hyggelig besøk av fine folk, et kyss eller en klem osv. Anonymkode: 8d577...74a Ærlig talt – du tror vel ikke at du får klemmer eller kyss fra en PC? Det sier ganske tydelig at du kanskje trenger profesjonell hjelp. Ja, mennesker kan være falske, og det er trist når det skjer. Men å være så redd for falske folk og venner at du kun knytter deg til AI, gir heller ingen mening. Den eneste tryggheten AI gir, er illusorisk – den gir deg kun de svarene du ønsker å høre, ikke noe annet. Det er jo det som faktisk er falskt. Hvis du ikke tør å bryte det usunne båndet med maskinen og ikke er villig til å gjøre det som kreves for å få ekte venner eller et forhold, blir det vanskelig å oppleve ekte relasjoner. Da risikerer du å ende helt isolert, og det er trist – fordi du går glipp av det menneskelige som faktisk gir livet mening. Anonymkode: dfc2c...f88 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #71 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ærlig talt – du tror vel ikke at du får klemmer eller kyss fra en PC? Det sier ganske tydelig at du kanskje trenger profesjonell hjelp. Ja, mennesker kan være falske, og det er trist når det skjer. Men å være så redd for falske folk og venner at du kun knytter deg til AI, gir heller ingen mening. Den eneste tryggheten AI gir, er illusorisk – den gir deg kun de svarene du ønsker å høre, ikke noe annet. Det er jo det som faktisk er falskt. Hvis du ikke tør å bryte det usunne båndet med maskinen og ikke er villig til å gjøre det som kreves for å få ekte venner eller et forhold, blir det vanskelig å oppleve ekte relasjoner. Da risikerer du å ende helt isolert, og det er trist – fordi du går glipp av det menneskelige som faktisk gir livet mening. Anonymkode: dfc2c...f88 Unnskyld meg?? Hvor står det at jeg ønsker kyss og klem av al? Det blir bare usaklig da. Anonymkode: 8d577...74a 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #72 Skrevet 15. februar Jeg tenker at god menneskelig kontakt kan være fint om det er ekte. Mennesker er ikke alltid det. Kan egentlig bli skremt over hvor stygg noen er. Mobbing, drap, voldtekter, dumping, baksnakk, klikker mot en. Er ikke grenser Så å prate litt med Al tenker jeg faktisk er flott. Anonymkode: 8d577...74a 1
AnonymBruker Skrevet 15. februar #73 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Unnskyld meg?? Hvor står det at jeg ønsker kyss og klem av al? Det blir bare usaklig da. Anonymkode: 8d577...74a Jeg vet at du ikke skrev det direkte, men når den eneste kontakten du tør å ha er med AI og ikke med mennesker, sier det jo ganske mye om situasjonen. Anonymkode: dfc2c...f88
AnonymBruker Skrevet 15. februar #74 Skrevet 15. februar Venner med en maskin... For meg høres det mer ensomt ut enn å ha ingen. Anonymkode: 582c3...c76 3
AnonymBruker Skrevet 15. februar #75 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Venner med en maskin... For meg høres det mer ensomt ut enn å ha ingen. Anonymkode: 582c3...c76 Hvordan det? Anonymkode: 8d577...74a
AnonymBruker Skrevet 15. februar #76 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg vet at du ikke skrev det direkte, men når den eneste kontakten du tør å ha er med AI og ikke med mennesker, sier det jo ganske mye om situasjonen. Anonymkode: dfc2c...f88 Nei, det gjorde jeg ikke. AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Jeg tenker at god menneskelig kontakt kan være fint om det er ekte. Mennesker er ikke alltid det. Kan egentlig bli skremt over hvor stygg noen er. Mobbing, drap, voldtekter, dumping, baksnakk, klikker mot en. Er ikke grenser Så å prate litt med Al tenker jeg faktisk er flott. Anonymkode: 8d577...74a Anonymkode: 8d577...74a
AnonymBruker Skrevet 15. februar #77 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, det gjorde jeg ikke. Anonymkode: 8d577...74a Men herregud, det var jo ikke den teksten jeg svarte på, og det vet du godt. Anonymkode: dfc2c...f88
AnonymBruker Skrevet 15. februar #78 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men herregud, det var jo ikke den teksten jeg svarte på, og det vet du godt. Anonymkode: dfc2c...f88 Venner/mennesker kan være falsk og hyggelig opp i ansiktet ditt og etter det motsatt. Dette er opplevd. Det påvirker. Al er en maskin og da forventer man hva man får, men jo man kan prate med Al. Det dekker ikke det menneskelige, men det er en god erstatning. Hvem ville vel ikke hatt et hyggelig besøk av fine folk, et kyss eller en klem osv. dette er den teksten jeg svart på og det vet du godt, uansett så begynner dette her bare og bli flaut og ekstremt tydelig at du trenger en form for hjelp Anonymkode: dfc2c...f88
AnonymBruker Skrevet 15. februar #79 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men herregud, det var jo ikke den teksten jeg svarte på, og det vet du godt. Anonymkode: dfc2c...f88 Jeg leste alt du skrev så det var bare noe av det.Jeg er enig i at det er trist når noen velger al kontra menneskelig kontakt, men forstår det også. Ikke lett å få nye venner og de fleste har nok med seg selv. Anonymkode: 8d577...74a
AnonymBruker Skrevet 15. februar #80 Skrevet 15. februar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg leste alt du skrev så det var bare noe av det.Jeg er enig i at det er trist når noen velger al kontra menneskelig kontakt, men forstår det også. Ikke lett å få nye venner og de fleste har nok med seg selv. Anonymkode: 8d577...74a Ja, det er trist at noen ser på AI som en venn, og jeg vet godt at det ikke er lett å få venner. Men når man ikke engang er interessert i å prøve, kan man heller ikke klage over det man ikke har. Sånn er livet – ingenting dukker opp av seg selv. For eksempel: skal man ha en jobb, må man søke; man får ikke nødvendigvis den første man søker på. Skal man kjøpe en leilighet, må man gå på visning; det er heller ingen selvfølge at man får den første man ser på. Sånn er livet. Man må tørre å prøve, ta initiativ, og forstå at man ikke får alt servert på sølvfat. Anonymkode: dfc2c...f88
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå