AnonymBruker Skrevet 9. februar #1 Skrevet 9. februar Når er dette akseptabelt? Jeg vet alle situasjoner er ulike og det er det nok her og. Våre barn er 12 og 14. De har veldig lite kontakt med far. Bor hos meg 100 % Er dette noe som skal avtales mellom mor/far eller er barna nå så store så de bestemmer selv med hhv mor eller far når de vil møte de andre? Eller er det noe vi foreldre bare kan gjøre litt sånn «frivillig tvang» basert som å invitere alle på noe de synes er gøy. Bare interessert i ulike tanker for her er far og jeg uenige om når det er innafor å introdusere ny partner og dems barn. Anonymkode: fb146...d93
AnonymBruker Skrevet 9. februar #2 Skrevet 9. februar Ny partner bør ikke introduseres før det har gått ett år Anonymkode: e3b1f...a6c
AnonymBruker Skrevet 9. februar #3 Skrevet 9. februar Jeg tenker også at man skal ha vært sammen en god stund før man tenker på å trekke ungene inn i det, 1 år+. Det kommer også an på alder, ungdom er ikke alltid så interessert i å bli kjent med mammas/pappas kjæreste, selv om de aksepterer at de eksisterer. Jeg ville f.eks. aldri flyttet sammen med noen om ikke ungene mine var ekstremt entusiastiske (enkelte ganger klikker det jo bare mellom alle parter, og det er jo hyggelig). Jeg ville heller aldri tvunget dem til å være involvert når de er så store. Om barna er noenlunde i samme alder så kan man jo møtes litt tilfeldig i en eller annen setting og se hvordan kjemien er. Har kjæresten barn fra før, og hvilken alder er de ev.? Her har far fått seg kjæreste, hatt i flere år etter det jeg forstår, men har ikke inntrykk av at han tenker på å involvere vårt felles barn. KJæresten har også barn, litt yngre enn vårt, og motsatt kjønn. Min er heller ikke interessert, selv om jeg har prøvd å snakke opp det at det er hyggelig at han har funnet noen (det er lenge siden vi gikk fra hverandre). Jeg mener det genuint, men om han/de vil holde det på ukene de har barnefri må de selvfølgelig styre selv. Anonymkode: eb3c9...554
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå