AnonymBruker Skrevet 8. februar #1 Skrevet 8. februar Er det slik at man egentlig må stoppe helt med snacks? Jeg har hatt to sunne måltider i dag også ble det litt chips og seks konfekt i kveld. Ødelegger dette alt? Jeg har trent mye kardio. Ps slankingen begynte nå i dag. Anonymkode: b576e...e31
mommyaka Skrevet 8. februar #2 Skrevet 8. februar Du kan spise godteri og gå ned i vekt .så lenge du holder deg kalori underskudd hverdag. 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar #3 Skrevet 8. februar Kompenser med å spis mindre kalorier i morgen. Hørtes ut som mye snacks. Anonymkode: 4a4fe...538
AnonymBruker Skrevet 8. februar #4 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det slik at man egentlig må stoppe helt med snacks? Jeg har hatt to sunne måltider i dag også ble det litt chips og seks konfekt i kveld. Ødelegger dette alt? Jeg har trent mye kardio. Ps slankingen begynte nå i dag. Anonymkode: b576e...e31 Nei, hva du spiser én dag har ingen ting å si for det store regnskapet. Om du spiser sunt 6 av 7 dager er det det som har mest å si, med mindre du går fullstendig bananas og har rene kalori-orgien på dag 7: porsjonskontroll er viktig: det er forskjell på en 200g melkesjokolade og en 30g melkesjokolade. Det finnes små str av både sjokolade og potetgull, og det er bedre å kjøpe det evt smågodt med f.eks. 4 biter enn å kjøpe en stor sjokoladeplate/full smågodtpose og tenke at du skal bare ta litt og så ender du opp med å spise alt. Anonymkode: 2a41e...17c
AnonymBruker Skrevet 8. februar #5 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Kompenser med å spis mindre kalorier i morgen. Hørtes ut som mye snacks. Anonymkode: 4a4fe...538 Bad advice Anonymkode: 2a41e...17c 2 3
AnonymBruker Skrevet 8. februar #6 Skrevet 8. februar Hvor dedikert er du egebtlig, om du er på dag én av slianking og bestemmer deg for å spise snacks? Anonymkode: a5719...939 4
AnonymBruker Skrevet 8. februar #7 Skrevet 8. februar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hvor dedikert er du egebtlig, om du er på dag én av slianking og bestemmer deg for å spise snacks? Anonymkode: a5719...939 Jeg er dedikert. Trente mye i dag. Men jeg får så lyst på et og annet på kvelden. Hadde ikke stor porsjon i det hele tatt. Anonymkode: b576e...e31
AnonymBruker Skrevet 9. februar #8 Skrevet 9. februar Kutt ut karbo så forsvinner suget etter å stappe i deg søppel. Anonymkode: 42345...1b0 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #9 Skrevet 9. februar Det ødelegger ikke alt. For min del fungerer det veldig dårlig, tidlig i prosessen må jeg være steinhard med meg selv, fordi kroppen min rett og slett må avvennes sukker og kaloririk (men næringsfattig) mat. De første ukene øker jeg heller på inntak av frukt og bær, når jeg kjenner at jeg ikke lenger tenker konstant på godis, og frukt og bær har blitt en naturlig del av mitt kosthold i hverdagen, så tillater jeg meg å være mer avslappet med godis, innenfor rimelighetens grenser. Anonymkode: 5cde1...cf3 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #10 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er dedikert. Trente mye i dag. Men jeg får så lyst på et og annet på kvelden. Hadde ikke stor porsjon i det hele tatt. Anonymkode: b576e...e31 Om du blir fysen på kvelden, så må du revurdere hva du har spist gjennom dagen. Det er mye fokus på protein i 2026, men husk at fiber er viktig for å hjelpe på regulering av metthetsfølelsen. Det vil f.eks. være en fordel om du får i deg havregryn hver dag. Anonymkode: 5cde1...cf3
AnonymBruker Skrevet 9. februar #11 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg er dedikert. Trente mye i dag. Men jeg får så lyst på et og annet på kvelden. Hadde ikke stor porsjon i det hele tatt. Anonymkode: b576e...e31 Trening har lite å si for vekten. Mat/kaloriinntak har mye å si, så det er der du bør ha oversikt. Anonymkode: 92e17...554 3
AnonymBruker Skrevet 9. februar #12 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det ødelegger ikke alt. For min del fungerer det veldig dårlig, tidlig i prosessen må jeg være steinhard med meg selv, fordi kroppen min rett og slett må avvennes sukker og kaloririk (men næringsfattig) mat. De første ukene øker jeg heller på inntak av frukt og bær, når jeg kjenner at jeg ikke lenger tenker konstant på godis, og frukt og bær har blitt en naturlig del av mitt kosthold i hverdagen, så tillater jeg meg å være mer avslappet med godis, innenfor rimelighetens grenser. Anonymkode: 5cde1...cf3 Slanket deg mange ganger, høres det ut som? Anonymkode: 37d02...f35
AnonymBruker Skrevet 9. februar #13 Skrevet 9. februar Bytt ut chips med popcorn https://www.tights.no/butikk/monster-lavkarbo-belgisk-mork-sjokolade-uten-maltitol-3x85g/ https://www.tights.no/kategori/smartmat/snacks-godteri/sukkerfritt-godteri/ Anonymkode: c4f49...643
AnonymBruker Skrevet 9. februar #14 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Slanket deg mange ganger, høres det ut som? Anonymkode: 37d02...f35 Jepp, prøvd mange metoder. Den jeg nevner her, er den som har ledet til varig endring. For min del har det ligget en psykologisk avhengighet til godis i bunn, og da nytter det ikke med moderasjon, i hvert fall ikke i starten. Anonymkode: 5cde1...cf3
AnonymBruker Skrevet 9. februar #15 Skrevet 9. februar Det ødelegger ingenting - hvis du bare fortsetter med livsstilsomleggingen i morgen. Det ødelegger alt bare hvis du tenker at det ødelegger alt, og bare hopper av prosjektet pga det. Det er ikke bærekraftig å skulle kutte alt av godt. 80-20 er en tommelfingerregel som funker greit i mitt liv: maks 20% av kaloriene gjennom uka kan komme fra "fjas" - 80% skal komme fra ordentlig mat. Og da altså 20% av kaloriene ikke av volumet. Anonymkode: 28873...506 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar #16 Skrevet 9. februar I utgangpunktet kan du spise hva du vil under vektnedgang så lenge det samlede kaloriinntaket er lavere enn kaloriforbruket. Trening og aktivitet øker kaloriforbruket, men du skal trene lenge for å brenne opp alle kaloriene som er i en sjokolade. Utfordringen med godteri og snacks er at det som regel ineholder veldig mye kalorier så det er lett å få i seg voldsomt med kalorier på kort tid. Mye snacks er også slik at det gir lite metthetsfølelse og ofte heller øker lysten på mer. Ofte vanskelig å spise bare litt godteri. Men du kan godt spise godteri så lenge de kaloriene kommer i stedet for vanlig mat og ikke i tillegg til. Men å erstatte sunn mat med godteri, er nok heller ikke bra for helsa. Anonymkode: 82507...e2a
AnonymBruker Skrevet 9. februar #17 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): Trening har lite å si for vekten. Mat/kaloriinntak har mye å si, så det er der du bør ha oversikt. Anonymkode: 92e17...554 ...men samtidig virker det som om folk flest klarer å holde på trening, selv når man skeier ut. Vekten er jo ikke det viktigste, men helsa. TS; bra du holder på treningen, da tåler du bedre å kunne unne deg noe godt. Anonymkode: 6db39...29f
AnonymBruker Skrevet 9. februar #18 Skrevet 9. februar Så lenge du teller kalorier, eller passer på at vekta likevel går gradvis nedover, så går det helt fint Selv om det er helsefremmende å spise mest mulig blodsukkervennlig, så må det være litt rom for å kose seg for noen om de skal få til en varig livsstilsendring. Stopper vekta opp eller stagnerer, så er jo godteri det første som bør ryke en periode. Anonymkode: 36c94...2fc
AnonymBruker Skrevet 9. februar #19 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (1 time siden): ...men samtidig virker det som om folk flest klarer å holde på trening, selv når man skeier ut. Vekten er jo ikke det viktigste, men helsa. TS; bra du holder på treningen, da tåler du bedre å kunne unne deg noe godt. Anonymkode: 6db39...29f På den annen side fører mer trening til at man blir mer sulten. Anonymkode: 2b58b...54a
kvinneguide Skrevet 9. februar #20 Skrevet 9. februar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er dedikert. Trente mye i dag. Men jeg får så lyst på et og annet på kvelden. Hadde ikke stor porsjon i det hele tatt. Anonymkode: b576e...e31 Problemet er at når du gir etter så kommer denne lysten på noe godt enda sterkere i morgen. Det er slik blodsukkeret og belønningssystemet vårt fungerer. Så du lager bare mer trøbbel for deg selv. Metabolismen vår er mer kompleks enn kalorier inn og ut.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå