Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
got2go skrev (5 minutter siden):

Tror du noen gidder å komme med hjelp når du svarer frekt og er nedvergende mot folk?

Huffda! 🍸🎉

Anonymkode: d2b8e...f4b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Tafatt og ikke greie å gi et svar på det jeg spør på lille venn. 

Oi!!! Jeg ville jo snakket med henne og foreslått en deling, men utifra personligheten du viser i denne tråden så tror jeg du ikke har gjort det, og går rundt i forbannelse i stedet. 

HAR du snakket med henne? 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
Taffel skrev (4 minutter siden):

Oi!!! Jeg ville jo snakket med henne og foreslått en deling, men utifra personligheten du viser i denne tråden så tror jeg du ikke har gjort det, og går rundt i forbannelse i stedet. 

HAR du snakket med henne? 

Vi snakker sammen hver dag vi. 

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke hennes problem at du har en ræva bil. Ta eierskap til problemet ditt. Enten må du møte tidligere, bytte bil, vente etter jobb, vente før jobb, tilby jobben at du betaler elektrikeren som legger opp et ekstra koblingspunkt, bytte jobb.. du har en haug av alternativer men det er ditt problem. 

Anonymkode: 5e95d...127

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Herregud folkens, bare drit i å hjelp ts. Hu er bare ute etter å spre dritt.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Kom før henne.

Anonymkode: db9e1...d07

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan løser vi dette? Vi har kun ett motorvarmerpunkt på jobb og vi er to som trenger strøm til motorvarmer. Jeg kommer på jobb etter henne så kun får plugga i før meg. Jeg må sitte på jobb og vente en time etter jeg er ferdig med skiftet mitt, hun andre er ferdig en halv time før meg. Kunne det være rimelig at jeg sa at HUN måtte vente med å plugge i til etter meg så HUN kunne sitte å vente en time etter sitt skift på jobb? Skjønner ikke helt at det er meg som må vente.. Hva hadde dere gjort? 

Du får kjøre tidligere så du kommer først noen ganger?

• Liker 2
Skrevet

Hjelpes....hvor i landet bor du. Slutt og suttre og kjøp den ny bil

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har webasto. Funker fint det

Anonymkode: 9a1a5...dc2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det er ikke hennes problem at du har en ræva bil. Ta eierskap til problemet ditt. Enten må du møte tidligere, bytte bil, vente etter jobb, vente før jobb, tilby jobben at du betaler elektrikeren som legger opp et ekstra koblingspunkt, bytte jobb.. du har en haug av alternativer men det er ditt problem. 

Anonymkode: 5e95d...127

Siden begge må ha den så har de vel like gamle bilet

AnonymBruker
Skrevet
tausen skrev (1 time siden):

Hjelpes....hvor i landet bor du. Slutt og suttre og kjøp den ny bil

Har ikke hørt om noen som kan spontankjøpe ny bil. Jeg gjør hvertfall ikke det. Og det er her og nå problemet må løses. 

Jeg bor et sted der det har vært mange dager med mellom 25 og 30 minus de siste ukene og det er ikke over enda. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Har ikke hørt om noen som kan spontankjøpe ny bil. Jeg gjør hvertfall ikke det. Og det er her og nå problemet må løses. 

Du får vente til bilen er varm nok da.

Anonymkode: a3cdc...edb

AnonymBruker
Skrevet

Det får bli sykkel.

Anonymkode: da70d...583

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Men ingen bil trenger å stå på motorvarmer i en time. Ts sin kollega slutter 30 min før ts. Da kan jo ts bare be henne plugge i ts sin når hun kjører, eller løpe ut å gjøre det selv. Da er ts sin bil klar 10 minutter før han er ferdig på jobb. 

Anonymkode: c398a...420

1t er ikke lenge for en tradisjonell motorvarmer, bør helst stå på lenger. Er vel kun 500w eller noe slikt.

Anonymkode: 3673f...80e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Jeg bor et sted der det har vært mange dager med mellom 25 og 30 minus de siste ukene og det er ikke over enda. 

Det har jeg og gjort, uten motorvarmer på jobb. Hadde uansett ikke fått og tatt strøm fra en offentlig bygning. Dessuten om du bor en slik plass bør du planlegge bilkjøp....kulden er vel ikke nytt i år

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vi snakker sammen hver dag vi. 

Om denne problemstillingen?

Anonymkode: 893f8...9d6

• Liker 5
Skrevet

Har du snakket med henne da? Trenger hun også en hel time med motorvarmer?

Og hvis hun faktisk kobler inn bilen din på motorvarmeren når hun slutter en halv time før deg, så trenger du vel ikke vente en time, men en halvtime? 

Det er strengt tatt verken hennes eller din arbeidsgivers problem at bilen din trenger en time med motorvarmer for å starte. Hva gjør du visst det kommer andre kolleger som også har behov for motorvarmer? Har du mer rett enn andre fordi du har en dårlig bil?

Sånn umiddelbart ville jeg

1) Snakket med kollegaen om dette og kommet til en løsning/kompromiss

2) Fått sjekket batteriet på bilen

3) Fått installert en webasto hvis det funker på din bil

• Liker 4
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Fossilbiler er ikke så bra i kulda, hva med å ta bussen på kalde dager?

Anonymkode: 7cb2f...014

• Liker 1
Skrevet

Altså, hva forventer du egentlig av svar?

Dere har en stikkontakt på deling. Noe dere ikke har krav på men som tydeligvis er tilgjengelig. Og dere er to som trenger den.

Da må dere nesten bare bli enige om en fordeling. Det er eneste mulighet her og nå.

Hadde jeg vært arbeidsgiver her og hørt at to ansatte krangler om en stikkontakt så hadde jeg stengt av kontakten så ingen fikk bruke den. Og samtidig stilt meg spørsmålet om jeg burde sjekke vurderingsevnen min rundt ansettelser av voksne mennesker fremover.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
skeiv-ostepop skrev (32 minutter siden):

Altså, hva forventer du egentlig av svar?

Dere har en stikkontakt på deling. Noe dere ikke har krav på men som tydeligvis er tilgjengelig. Og dere er to som trenger den.

Da må dere nesten bare bli enige om en fordeling. Det er eneste mulighet her og nå.

Hadde jeg vært arbeidsgiver her og hørt at to ansatte krangler om en stikkontakt så hadde jeg stengt av kontakten så ingen fikk bruke den. Og samtidig stilt meg spørsmålet om jeg burde sjekke vurderingsevnen min rundt ansettelser av voksne mennesker fremover.

Finns ingen krangel her, tvert imot. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...