Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Såkalte kan det løses slik. Men da må jo TS opplyse at for de som ønsker det, er det selvfølgelig fritt å kjøpe seg noe fra baren.

Anonymkode: 9be18...6b2

Og det gjør hun i hovedinnlegget.

Anonymkode: a97da...455

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri hørt om/ opplevd noen som har servert alkohol i dåp - eller konfirmasjon for den saks skyld.

• Liker 3
Skrevet

VI har hatt vin til maten i både barnedåper og konfirmasjoner. Det er snakk om et glass eller to til maten. Til de som vil. Ikke noe avec og sånn etterpå. 

Det er IKKE en fest eller noen form for fyll. Hvorfor skal alkohol alltid forbindes med det? Det er rett og slett typisk norsk og veldig harry. Men halve familien vår er fra et annet europeisk land, hvor det å IKKE tilby vin til maten er like uhørt som at det hos mange her i kommentarfeltet er å tilby det. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (1 time siden):

Blondinespørsmål:
Hvis festen først og fremst er for barnet:
hvorfor i all verden legges det til et tidspunkt hvor barnet gjerne er under ett år? 

Drit i alkoholen, men hvor stor glede har en tre måneder gammel baby av en treretters middag på et hotell?
Og hvor stor glede har barnet av de 40 menneskene av foreldrenes slektninger om venner? 

Ingen som har sagt at det må være treretters på hotell selvom TS har det, skjønner ikke opphenget i det. 

Dåpen er jo en markering for barnet, uansett om hen ikke forstår hva som skjer. For meg betyr det mye at familien min døpte meg, det er for meg en stor personlig verdi og det var en markering av at jeg var elsket, og navngitt. 

Anonymkode: 8885f...614

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ingen som har sagt at det må være treretters på hotell selvom TS har det, skjønner ikke opphenget i det. 

Dåpen er jo en markering for barnet, uansett om hen ikke forstår hva som skjer. For meg betyr det mye at familien min døpte meg, det er for meg en stor personlig verdi og det var en markering av at jeg var elsket, og navngitt. 

Hadde du følt deg mindre elsket, og hadde dåpen hatt mindre verdi for deg, hvis du fikk vite at gjestene fikk et glass vin til maten i dåpen?

Anonymkode: 963c1...588

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde du følt deg mindre elsket, og hadde dåpen hatt mindre verdi for deg, hvis du fikk vite at gjestene fikk et glass vin til maten i dåpen?

Jeg har nevnt tidligere i tråden hvorfor jeg ikke hadde satt pris på det, men det ble ryddet bort. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har nevnt tidligere i tråden hvorfor jeg ikke hadde satt pris på det, men det ble ryddet bort. 

Så er svaret på mine spørsmål ja?

AnonymBruker
Skrevet

Så er svaret på mine spørsmål ja?

Det blir veldig fordummende å sette det opp slik at jeg skal måtte svare «ja» på et spørsmål som ikke er et ja-nei-spørsmål. 

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det blir veldig fordummende å sette det opp slik at jeg skal måtte svare «ja» på et spørsmål som ikke er et ja-nei-spørsmål. 

Så kan du utdype svaret? Jeg kan ikke lese det du skrev tidligere hvis det er fjernet.

AnonymBruker
Skrevet

Så kan du utdype svaret? Jeg kan ikke lese det du skrev tidligere hvis det er fjernet.

Jeg vil ikke bidra til at tråden blir ryddet igjen og stengt, har ikke tenkt å bli kastet ut av forumet heller. Så stopper her for min del

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vil ikke bidra til at tråden blir ryddet igjen og stengt, har ikke tenkt å bli kastet ut av forumet heller. Så stopper her for min del

Det var såpass ekstremt det du skrev, altså? Da virker det som om det er du som har et problematisk forhold til alkohol, ikke de gjestene som nyter et glass vin til maten.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det var såpass ekstremt det du skrev, altså? Da virker det som om det er du som har et problematisk forhold til alkohol, ikke de gjestene som nyter et glass vin til maten.

Men du vil åpenbart bli kastet ut av forumet siden du begynner med regelbrudd. You do you. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Da hadde du kanskje heller ikke invitert til treretters middag på et hotell med skjenkebevilling?

Anonymkode: 0fc87...9a2

Hvorfor kan man ikke servere en 3 retters på et hotell uten alkohol, lurer heller jeg på. Jeg tar gjerne noen glass til god mat eller på en lørdagskveld jeg altså, men hadde aldri forventet alkohol til dåp eller konfirmasjon. Det finnes dessuten så mange gode alkoholfrie alternativer.

Anonymkode: 0f414...026

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har heller aldri hverken opplevd eller hørt om alkoholservering i barnedåp eller konfirmasjon. Jeg har selv arrangert to barnedåper uten tilgang til alkohol, ikke fått en eneste kommentar på det 😅 Så, ikke vanlig i min omgangskrets alle fall.

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har aldri opplevd alkohol i en barnedåp. Vanligvis er jo barnedåp litt tidligere på dagen, og ofte på en søndag om man er i kirka. Jeg ville ikke syntes det var naturlig i det hele tatt. Jeg har vært i EN konfirmasjon der det ble servert vin til middagen. Jeg syntes det også var litt underlig men greit nok, folk får bestemme selv, og de fleste gjestene kjørte jo, og vi var hjemme igjen før Kveldsnytt kom på tv - så tror ikke det var så mange som valgte vin. Vi hadde konfirmasjon for vår sønn for noe år siden, på en finere restaurant. Alkohol var ikke et tema. Her ville jeg gått etter min egen magefølelse og bare gitt beskjed om at det for deres del ikke er naturlig å involvere alkohol i en barnedåp. 

Anonymkode: 80e00...1a0

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Er de alkoholikere eller noe? Aldri vært i dåp hvor det ble servert alkohol, aldri servert det selv i barnedåp vi har hatt, aldri om det blir et tema en gang. Høres fryktelig fryktelig merkelig ut å reagerer på det.

Anonymkode: 040d6...ec8

• Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Dåp har alltid vært på ettermiddagen her, og en mye kortere affære enn bryllup. Ville vært veldig rart med alkohol synes jeg.

Jeg drikker gjerne vin, men det kan jeg jo gjøre hjemme. En enkelt fest må gå bra uten

Anonymkode: 1eb2a...084

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Dette er noe av det rareste jeg har hørt! Alkohol har da ingenting i en barnedåp å gjøre! 

Jeg tenker brus, vann, saft og evt kaffe er mer enn nok!

Anonymkode: 006dd...30b

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har selv aldri vært i verken dåp eller konfirmasjon der det har blitt servert alkohol. Mulig min familie er sær, men alkohol er forbeholdt bursdager på kvelden, årslag og bryllup. Er det barn der, drikkes det aldri. 

Anonymkode: 61ea1...e28

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg skal i dåp om noen uker. Jeg regner ikke med at det blir servert alkohol der. Er ikke vant med alkohol i dåp og det gjør meg ingenting.

Hadde de servert alkohol så hadde jeg tatt et glass vin til maten. Er det ikke alkohol så klarer jeg meg helt fint uten.

Forstår ikke at dette skal være noe problem, ene eller andre veien.

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...