Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal ha barnedåp. Det skal være ca 40 gjester, med 3 retters og kake på et hotell. Vi har bestillt brus og sånn fin juice. Hadde middag hos min tante i går med flere familie medlemmer og de reagerer på at jeg ikke skal ha øl og vin til?? Asså er ikke det rart å forvente alkohol i en barnedåp? Jeg sa at det er en bar der hvor de kan kjøpe seg hva de vil ha om de ønsker noe annet. Men de mente vist at det var merkelig at de måtte betale for egen drikke når de var invitert på middag? Jeg trodde oppriktig at dette bare var tull, men det virker som at de faktisk mente det?? Vi bruker masse penger på denne dåpen, og har ikke råd til å holde de med alkohol i tilegg, og det er en BARNEDÅP!! ikke et bryllup??

Håper virkelig ingen her er enig med de, men hvis dere er det så la meg høre hva søren det er dere tenker på? 😆 

(Ja dette er mest et klage innlegg)

Anonymkode: 2b0c3...9e0

• Liker 6
  • Hjerte 5
  • Nyttig 3
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen har vel tenkt å skjenke dåpsbarnet. Så ja til vin og øl til maten.

Anonymkode: 0fc87...9a2

• Liker 13
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri kommet på at det skulle serveres alkohol i barnedåp, ikke konfirmasjon heller. Hedersgjesten hverken kan eller skal drikke alkohol. Voksne folk må klare å feire et barn uten alkohol, tenker jeg. 

Anonymkode: f5138...354

• Liker 21
  • Nyttig 12
AnonymBruker
Skrevet

Aldri vært i en barnedåp der det har blitt servert alkohol. Barnedåp er vel som oftest på søndager også. Har vært i én barnedåp der det har blitt servert alkoholfri øl. 

Anonymkode: c150a...fb4

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Aldri alkohol i barnedåp.

Anonymkode: dbaf2...dc0

• Liker 6
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet

Wtf. Aldri vært i eller hørt om en dåp eller konfirmasjon med alkohol.

Anonymkode: d42b7...0ed

• Liker 5
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Barnedåp er ofte tidlig på dagen hvor alkohol ikke bør være tema. Hvis det er andre, litt større barn som gjester er det også helt uaktuelt med alkohol.

Jeg tenker NEI. Jeg tenker også at her er det foreldrene som bestemmer og så må gjestene respektere det.

Anonymkode: 15d90...36a

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er da ikke vanlig med alkohol i dåp, aldri verken hørt om eller opplevd. Jeg ville ikke engang synes det var ok om folk drakk. 

Anonymkode: d7978...7ac

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg er ikke vant til alkohol i dåp eller konfirmasjon men hadde vel ikke reagert så veldig hvis noen valgte å servere det. Full støtte til alkoholfritt altså.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har aldri opplevd alkohol i barnedåp.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ingen har vel tenkt å skjenke dåpsbarnet. Så ja til vin og øl til maten.

Anonymkode: 0fc87...9a2

Folk må da kunne klare en sosial sammenkomst uten alkohol?

• Liker 15
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Verken vanlig eller nødvendig med alkohol i barnedåp.

Har aldri opplevd å få dette servert eller servert det selv. Jeg er glad i et glass vin til maten, men i denne sammenhengen har det ikke falt meg inn engang.

Det samme med konfirmasjon forresten. Vi hadde dette på restaurant, men serverte kun brus til maten. Ville noen kjøpe en øl eller vi var det fritt fram for det, men det ble for egen regning. Ingen gjorde det. 

Anonymkode: a97da...455

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Har aldri kommet på at det skulle serveres alkohol i barnedåp, ikke konfirmasjon heller. Hedersgjesten hverken kan eller skal drikke alkohol. Voksne folk må klare å feire et barn uten alkohol, tenker jeg. 

Anonymkode: f5138...354

Merkelig å sammenligne dåp og konfirmasjon. En barnedåp er for en baby, babyen spiser ikke middag, sover sannsynligvis mens middagen pågår, og det er en feiring for de voksne. Et glass vin eller to til maten er helt innafor. Fest etterpå ala bryllup har jeg derimot aldri hørt om. Konfirmasjon der i mot, er en feiring av en ung tenåring, som deltar på middagen, sitter ved bordet, og der er det mye mer unaturlig med alkohol, selv om jeg ikke ser det store problemet om noen får et glass vin her heller. I de konfirmasjoner og dåper jeg har vært i har det vært tilbud om et glass vin til maten om man feirer på restaurant, men ikke dersom man lager maten selv og bare leier et lokale, eller feirer hjemme.

• Liker 11
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Kelia skrev (4 minutter siden):

Folk må da kunne klare en sosial sammenkomst uten alkohol?

Det klarer nok folk utmerket, men det ville ikke akkurat vært hårreisende om det ble servert feks et glass vin til maten når det er treretters. 

Jeg har kun vært i dåp formiddag og det har ikke vært alkoholservering da, men har opplevd det i konfirmasjon f.eks. Da som følge til mat og ikke i form av bar. 

Hva som er vanlig varierer nok, men man er på ingen måte sær eller utradisjonell om man arrangerer en barnedåp uten alkoholservering, akkurat som man ikke er for alkoholiker å regne om man arrangerer med drikke. Som gjest hadde jeg ikke reagert på noen av delene og hadde heller ikke kommentert det til vertskapet. 

Anonymkode: b3974...0a3

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Kelia skrev (37 minutter siden):

Alkohol har absolutt ingenting i en barnedåp å gjøre.

Hvorfor ikke? Det er ikke snakk om å feste, men ta seg ett glass øl eller vin til maten….. Det er INGEN som tar skade av det! Folk er hysteriske! 

Anonymkode: 0420d...457

• Liker 10
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Serverer ikke alkohol i et selskap der hovedpersonen er under 18 år. Syns det er en grei regel. Jeg er i 50-årene, har vært i mange dåper og konfirmasjoner. Aldri fått alkohol.

Anonymkode: d155e...bfe

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har vært i dåp og konfirmasjon der det har blitt servert alkohol og jeg har vært i dåp og konfirmasjon det der ikke har blitt servert alkohol. Begge deler er ok. 

Jeg personlig ville sannsynligvis servert vin til treretters middag, men jeg har et veldig avslappet forhold til alkohol og tenker at folk  velger det som passer dem.

• Liker 12
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Serverer ikke alkohol i et selskap der hovedpersonen er under 18 år. Syns det er en grei regel. Jeg er i 50-årene, har vært i mange dåper og konfirmasjoner. Aldri fått alkohol.

Anonymkode: d155e...bfe

Huff, stakkar baby hvis onkel tar seg en øl…. 

Anonymkode: 0420d...457

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Vi skal ha barnedåp. Det skal være ca 40 gjester, med 3 retters og kake på et hotell. Vi har bestillt brus og sånn fin juice. Hadde middag hos min tante i går med flere familie medlemmer og de reagerer på at jeg ikke skal ha øl og vin til?? Asså er ikke det rart å forvente alkohol i en barnedåp? Jeg sa at det er en bar der hvor de kan kjøpe seg hva de vil ha om de ønsker noe annet. Men de mente vist at det var merkelig at de måtte betale for egen drikke når de var invitert på middag? Jeg trodde oppriktig at dette bare var tull, men det virker som at de faktisk mente det?? Vi bruker masse penger på denne dåpen, og har ikke råd til å holde de med alkohol i tilegg, og det er en BARNEDÅP!! ikke et bryllup??

Håper virkelig ingen her er enig med de, men hvis dere er det så la meg høre hva søren det er dere tenker på? 😆 

(Ja dette er mest et klage innlegg)

Anonymkode: 2b0c3...9e0

Nei, alkohol har INGENTING i en barnedåp eller annen feiring for barn og gjøre. Er hovedpersonen under 18 år, så hvorfor ikke alle dager skal det serveres alkohol?  Nei absolutt ikke.. 

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...