Gå til innhold

Stepkasse

Ladyen

Anbefalte innlegg

Jeg har kjøpt en sånn en, og trenger litt tips fra dere som bruker dette på trenings-senter. Hva sier instruktørene om riktig bruk ? Hva er viktig å huske på ? :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Godjenta79

Altså - instruktørene sier at det er viktig at du ruller på foten når du går opp og ned på stepkassa, ikke gå på tå for eksempel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal stå ganske tett opp til kassen - bevegelsen skal være oppover, ikke på skrå/bortover. Pass på å være rett i ryggen.

Det kan være smart å begynne på laveste nivå/høyde til du har teknikken inne. Hvis du er en høy dame, kan du etter hvert bevege deg til det høyeste nivået. Hvis du er lav, kan det sikkert holde å bruke nivå 1 eller 2.

Ikke tren til musikk som går for fort - da er det vanskelig å gjøre trinnene riktig og lett å få skader.

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Pass på å reise deg skikkelig opp på kassen, rett holdning, skuldrene i normalposisjon. Legger du inn hopp, så husk å hoppe opp, gå ned!

I tillegg blir steptrening mye artigere hvis du har et program å følge, det finnes mange bra ( og mengder med dårlig....) å få kjøpt på video/dvd.

Disse er ganske harde, men gir fort resultater og er artige å holde på med:

http://www.ginmiller.com/gmf04/gmfstore/vi...ExtremeInfo.htm

http://www.ginmiller.com/gmf04/gmfstore/vi...IntenseInfo.htm

( jeg har ikke kjøpt herifra, så jeg vet ikke hvordan det fungere med shipping osv, men programene er bra....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BagLady

Pass på at du setter hele foten på stepkassen, sånn at du ikke henger på hælen eller tåballene.

Tørk av gummien under (evt ta på noen dråper vann) før bruk slik at ikke stepkassen sklir avgårde - det kan føre til skader :blaaveis:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Jeg kjøpte en for ikke så lenge siden på Obs Sport, tror jeg betalte 600 eller der omkring. Den er helt grei, stødig og bred. Prøv i allefall å få tak i en som er av samme størrelsen som de har på treningsstudionene. Har sett endel smale stepkasser tilsalg, de er fullstendig håpløse å bruke. Det blir for smalt, man snubler omtrent i sine egen ben og jeg synes det blir for ustødig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd !

Jeg testet såvidt litt i går og må nok bruke litt tid på å bli vant med dette. Men det får sikkert opp puls og varme i kroppen. Her skal det gjøres ordentlig. :)

Min kostet kr. 800,- i sportsbutikk.

Den er 90 x 35 cm. Er det ok str. ? Stor, stødig utgave m. ekstra klosser til å bygge den høyere. Om man trenger det kan enda flere klosser kjøpes for 200,- pr. "lag".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest1

Lykke til med treningen! Hørtes ut som omtrent samme kassen som min, kan også kjøpe til ekstra klosser til å byge opp med.Step-trening er artig og det gir resultater. Bruk litt tid til å begynne med til å bli vant til bevegelsene, og ikke minst;

Ha det gøy mens du trener! ;)

Endret av lenej
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...