Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi betaler nå i februar med Norgespris 1 673,35kr for at vi har brukt 1 733,67 kWh i januar. Enten har du misforstått noe eller du har et enormt påslag.

Anonymkode: 949f7...190

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kan se ut som om det er noe som ikke stemmer. Vi har ikke gjennomfakturering, men med Norgespris og alt inkludert/trukket fra ender vi opp med å betale ca. 97 øre pr. kWh for januar. Sjekk fakturaen en gang til og ta evt. kontakt med Fortum. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som svar tidligere så stemte beløpet med appen. Fikk faktura på epost nå. Horribelt dyrt for 80 kvadrat. 

Anonymkode: f1f05...943

Enten har du ikke Norgespris likevel. Det skal stå trukket fra på regningen. Ellers har du evt et enormt høyt samtidig forbruk så du har havnet på et veldig høyt trinn på fastleddet. Det vanligste om vinteren er å havne på ledd 5-10 til noe under 500,-. For å få den regningen du har må man opp på ledd 20-25 eller høyere. Da må du kjøre alt i leiligheten på en gang og vel så det.

Så nei, det lukter mest at du egentlig ikke har Norgespris, da er ikke den prisen helt urimelig. Ellers kan det være interessant å se anonymisert bilde av regningen, det er noe som ikke går opp i det du sier. Enten har du ikke Norgespris, eller så har du enorme utgifter på fastledd eller påslag som er langt utenfor normalen, eller så har de gjort en feil (det har jeg aldri opplevd før). Eller så prøver du å fyre opp strømdebatt med feil fakta…

Anonymkode: e2d52...4d0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk faktura på 1300 kr for 1270 kWh. 

Det er med gjennomfakturering, og norgespris. Hadde kommet på ca 2600,- uten norgespris. 

Anonymkode: 8cdec...a98

AnonymBruker
Skrevet

ja er normalt. jeg bor på 50 m2 og fikk regning på 2100 og jeg dusjer 1 g i uka

Anonymkode: 92f6f...92f

Skrevet (endret)

En bør skille på strømforbruk (kWh) og kostnad (kr) når en en skal omtale hva som er normalt og "Mot normalt" strømforbruk og kostnad.

I følge SSB var gjennomsnitt pr år 159 kWh pr m2 for en leilighet i 2022, som blir ca 8000 kWh pr år for 50m2.
Kostnaden pr kWh for strøm, nettleie og avgifter med fradrag av Norgespris bør ligge på ca 1 kr kWh i prisområde NO1 for desember 25 og januar 26.

Det kan være gode årsaker til både lavere og høyere strømforbruk, eksempelvis felles oppvarming og varmtvann vil redusere strømregningen. Er leiligheten dårlig isolert og har mange yttervegger blir gjerne strømforbruket høyere.

Endret av TBL12
AnonymBruker
Skrevet

jeg med mine 50 m2 pleier ligge på 900 kwt om vinteren. 8000 kwt årlig. januar dette året ble det brukt 1100 kwt pga det er blitt mye kaldere enn de siste 10 vinterene, og samme priser på strømmen her i midtnoge som resten av landet. minus nord. og det var det ikke før i tiden. jeg har ikke inkl noe vann eller varme. fortsetter dette så blir det lurt med norgespris i midtnorge også.

Anonymkode: 92f6f...92f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke norgespris, betalte vel 2500 for 1200 kWh med strøm for januar. Så virker rart at det ikke er større forskjell med norgespris.

Anonymkode: 69a4d...930

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2.2.2026 den 6.46):

Sikkert normalt, folk har trodd at Norgespris skulle være nesten gratis. Det er det ikke med alle avgiftene.

Anonymkode: e5eae...d75

For noe tull, ingen har trodd det. Men Norgespris er det minst ille av to onder. 

Anonymkode: 34b7e...d99

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...