Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd. Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

I forbindelse med den kommende høyprofilerte saken rundt Marius Borg Høiby vil også denne tråden bli stengt på natten, samt i helger da vi ikke har mulighet til å konsant overvåke tråden hele døgnet. Tråden kan også bli stengt i perioder utenom dette for moderering, men vi ønsker hovedsakelig å unngå dette. 

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hadde vært mye mer respekt hvis de sa sannheten. At det er helt unaturlig at MM kunne deltatt på ett slik besøk nå. 

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Eufemia- skrev (2 minutter siden):

Det meste kan være en bedre tanke nå når de står i skandaler til oppover armene. 
En ting er nå sikkert, og det er at denne angivelig planlagte reisen hennes ikke kan la seg gjennomføre. 

Den kan jo det hvis det opplyses om at MM er så redusert at hun trekker seg fra alle plikter inkludert beskytterskap, og ikke kommer til å representere igjen og oppgavene blir ivaretatt sånn og sånn.

Jeg har hele tiden tvilt på at hun kommer med noe fornuftig som vil hjelpe på denne situasjonen.

Men noen bør jo si noe.

• Liker 8
  • Nyttig 4
Skrevet
Blini skrev (31 minutter siden):

Godt hun uteblir. Og om det er sant som de sier, at hun har blitt enda dårligere, så kanskje det bare er et spørsmål om tid før hun trekker seg fra alt av offentlige plikter. Mulig hun innser at løpet er kjørt og velger den utveien. Om de velger å holde sammen kan hun holde seg i kulissene. Det blir ingen tap å slippe og ha henne på tronen i hvert fall. 

• Liker 25
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (5 minutter siden):

Det kan godt være at Belgia har uttrykt et ønske om at hun ikke skal være til stede. Alt som har med Epstein å gjøre er så giftig at ingen ønsker å bli assosiert med det. Å posere på bilde med MM er ikke noe pluss for image akkurat.

MM er nå blitt et slags symbol for de rike overklassemenneskene som later som de bryr seg om de svake men som egentlig bare er interessert i egen nytelse.

Pluss at belgierne er enda nærmere i slekt med storhertugfamilien i Luxemburg enn den norske kongefamilien er med de to familiene. I tillegg er de naboer. Da tar det seg dårlig ut å sitte og skåle med henne.

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 3
Skrevet
Nymerïa skrev (14 minutter siden):

Man savner jo Ari Behn av flere grunner. Jeg tror han hadde fikset dette på en måte som ikke hadde provosert folk.

Han kunne jo omgås alle. Var både dannet og smart.

• Liker 22
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Man må jo nesten tro på forklaringen, for alternativet; at de lyver på henne en forverring, det ville jo være svært kritikkverdig.

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (23 minutter siden):

Kan de ikke bare si det som det er, at de ikke ønsker at hun skal få fokuset under et viktig statsbesøk?

Slike tynne unnskyldninger blir så utrolig høylydte når det ellers er helt stille fra dem. Litt sånn "høre en knappenål falle". De hadde vel egentlig ikke trengt å si fra at hun uteblir, ingen forventer lenger at hun representerer igjen før det har vært en eller annen uttalelse fra henne- eller på vegne av henne, først. 

Vi vet at hun er syk, men det er ikke derfor hun har gått under jorden. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Skrevet
Susanne skrev (10 minutter siden):

Godt hun uteblir. Og om det er sant som de sier, at hun har blitt enda dårligere, så kanskje det bare er et spørsmål om tid før hun trekker seg fra alt av offentlige plikter. Mulig hun innser at løpet er kjørt og velger den utveien. Om de velger å holde sammen kan hun holde seg i kulissene. Det blir ingen tap å slippe og ha henne på tronen i hvert fall. 

Allikevel skal hun leve i sus og dus på folkets regning, uansett hvor mye hun holder seg i kulissene. Helt forkastelig i mine øyne. Ingen konsekvenser for de privilegerte, må vite. 

• Liker 27
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Nymerïa skrev (1 minutt siden):

Pluss at belgierne er enda nærmere i slekt med storhertugfamilien i Luxemburg enn den norske kongefamilien er med de to familiene. I tillegg er de naboer. Da tar det seg dårlig ut å sitte og skåle med henne.

🎯

Det er helt riktig. MM er antakelig persona non grata i de kongelige kretser. Jeg tør se den/de som ønsker, eller er villige til å la seg fotografere sammen med henne. Epsteinsaken har gruset MMs integritet og påført det norske kongehus stor skade. 
Den siste setningen med kan belegges med troverdighet fordi hun beklaget til Kongen og Dronningen hva hun har gjort. 
En kronprinsesse som må beklage det hun har gjort, les;oppførsel, offentlig ovenfor regentparet har trolig begått sitt livs største feil.  

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
keops skrev (10 minutter siden):

Han kunne jo omgås alle. Var både dannet og smart.

Han hadde bare innrømmet... et... romantisk forhold.... til Epstein..

Midt inne i alle kunstpausene sine.

Det er verre for Mette. Blir kvalm av å tenke hva som skjer om jeg finner tilsvarende meldinger fra kona til noen andre.

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet
CeXNS skrev (3 minutter siden):

Man må jo nesten tro på forklaringen, for alternativet; at de lyver på henne en forverring, det ville jo være svært kritikkverdig.

Det er noe som kan problematiseres. kongehuset valgte bevisst å ikke fortelle den hele og fulle sannheten om MM relasjon til Epstein i 2019. 

Kan vi tro på de denne gangen? 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
heppernkax skrev (Akkurat nå):

Han hadde bare innrømmet... et... romantisk forhold.... til Epstein..

Midt inne i alle kunstpausene sine.

Det er verre for Mette. Blir kvalm av å tenke hva som skjer om jeg finner tilsvarende meldinger fra kona til noen andre.

Ja, han hadde jo en del for seg han også. Men sto jo for det han gjorde. Var en høflig og vennlig mann som hadde skapt seg en karriere på egenhånd. 

Og har vel de samme tanker som deg om hvordan det ville ha vært å oppdage at min bedre halvdel hadde kommunisert med andre på samme vis som MM har kommunisert med JE.

• Liker 7
  • Hjerte 1
Skrevet
keops skrev (3 timer siden):

#ikkeminkronprins#

Har sett reportasje på Vg nå fra Cold Response -øvelsen. HM gir et intervju der han svarer i meget generelle vendinger om viktigheten av å trene sammen med våre allierte.

På spørsmål fra fremmøte journalister på ting relatert til de ulike krisene kongehuset står i, Epstein-flirten osv, så tar han på seg et smil og sier at det skal vi komme tilbake til.

Vi vet fra tidligere at både konge og kronprins skulle ha samtaler med ML og DV, for så å "komme tilbake til" temaet når det var nærmere en avklaring om bruk av titler og generell utnytting/kvakksalverpraksis.

Det er klart at den store militærøvelsen er viktig. Men hva hvis vi må i krig. Skal vi utføre oss "kongens klær" og kjempe for familien Høiby?

Har tidligere avfunnet meg med monarkiet fordi personene som har befolket kongehuset har vært relativt oppegående og gjort en god innsats.

Nå føler jeg meg tråkket på, nærmest hånlig opplever jeg HM å være nå.

Forstår at han står i en krise, men den vil jo dessverre være av permanent art så lenge han skal stå last og brast med en flokk som lever på utsiden av alle trygge og normale rammer.

Sjokkert egentlig over at det virker som de regner med å komme unna med uthalelsestaktikken. Det er absolutt ingenting nå som tyder på at vi noengang vil få relevante svar fra denne familien, verken på krisen med MM &co eller ML og den amerikanske spilloppmakeren.

Takk! Godt svar! 

Det er, som jeg har skrevet tidligere, a smirk on his face - pure arrogance fra kronprinsen. Dessverre. 

Fortsetter han slik, eller DE slik, kan det fort hende folk begynner å ta til motmæle. Ikke bare på forum, men gir uttrykk for det politisk, og da vil det vise seg i de neste avstemningene. Håper media gjør folket mer oppmerksom på disse avstemningene (monarki vs republikk) som skjer hver gang det er regjeringsskifte. Jeg sier ikke at vi skal ha et skifte nå, men vi trenger kanskje en debatt om hva et monarki betyr for oss. Hva er det vi betaler denne apanasjen for, og hva forventer borgerne? Gjerne sammenligne Finland og Island og se hvordan de gjør det der. Spesielt Finland er kanskje en bedre målestokk  når vi sammenligner med Norge.

• Liker 23
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Kronprinsen er høy mørk kjekk rik veloppdragen utdannet. Han har gjort henne til prinsesse bokstavelig talt. Tatt seg av barnet hennes, som sitt eget.

Likevel farer hun jorda rundt med andre mannfolk så hele verden ser.

Hva skal unge menn tenke om egne sjanser til å holde på ei dame. Til å bli lykkelig med ei alenemor.

Hvor mye ammunusjon til disse incel/blacpill manosphere folket har ikke Mette gitt med sine kåte spørsmål til Epstein alla 'skal du lære meg en lekse?' 'Sweetheart', 'paris er bra for utroskap' og 'klart jeg skal lese 50 shades of grey for deg'.

No bueno.

• Liker 15
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Hebbe-lille skrev (29 minutter siden):

Kan de ikke bare si det som det er, at de ikke ønsker at hun skal få fokuset under et viktig statsbesøk?

Enig. Det å bruke sykdommen sånn de har vist seg å gjøre gang på gang gjør meg sint, spesielt på vegne av andre som lider av kroniske og usynlige sykdommer. Dette er ofte sykdommer med mye stigma og hvor folk har utfordringer med å bli trodd. Når ei som er såpass synlig som MM, bruker sykdommen som en unnskyldning der det passer seg, så er hun med på å gjøre folk skeptiske. Ikke bare på hennes egen sykdom, men også på andre i lignende situasjoner. Jeg har ingen tvil om at MM er alvorlig syk, men det at sykdommen dras frem der det virker å være fordelaktig for henne gjør meg provosert. 

• Liker 22
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Skrevet
Justlooking skrev (25 minutter siden):

Det er selvsagt. Og like selvsagt at hun ikke står på balkongen 17. mai.

HVis hun står der tror jeg skal be barna mine om å hverken se opp eller vinke. Folk som heier på pedofile sexforbrytere har ikke noe rundt barnetoget å gjøre. Det er rett og slett forkastelig å tvinge tusenvis av unger til å ha respekt for slike som Mette Marit. Og det er ikke over med unnskyldninger eller tid. Jeg er i tvil om jeg vil at de skal hilse på de andre i familien også - Haakon tror jeg ikke er uskyldig og Harald har også visst. Så klart har han det, men han har jo lenge ikke akkurat vært en handlingens mann.

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 7
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (3 minutter siden):

Jeg sier ikke at vi skal ha et skifte nå, men vi trenger kanskje en debatt om hva et monarki betyr for oss. Hva er det vi betaler denne apanasjen for, og hva forventer borgerne? Gjerne sammenligne Finland og Island og se hvordan de gjør det der. Spesielt Finland er kanskje en bedre målestokk  når vi sammenligner med Norge.

Dette! Tiden er overmoden for å løfte frem denne debatten på et annet nivå. 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Håper at journalistene aldri slutter å spør om dette. La de aldri glemme hva de har gjort.

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Nymerïa skrev (19 minutter siden):

Tja.

Kong Harald er fetter til kong Philippes far, så da er vel kronprinsen tremenning med Philippe. Kong Philippe er fetter til storhertug Guillaumes far, så kronprinsessen i Belgia er tremenning med storhertugen.

Nokså likt vil jeg si.

• Liker 4
Skrevet
Susanne skrev (1 minutt siden):

Enig. Det å bruke sykdommen sånn de har vist seg å gjøre gang på gang gjør meg sint, spesielt på vegne av andre som lider av kroniske og usynlige sykdommer. Dette er ofte sykdommer med mye stigma og hvor folk har utfordringer med å bli trodd. Når ei som er såpass synlig som MM, bruker sykdommen som en unnskyldning der det passer seg, så er hun med på å gjøre folk skeptiske. Ikke bare på hennes egen sykdom, men også på andre i lignende situasjoner. Jeg har ingen tvil om at MM er alvorlig syk, men det at sykdommen dras frem der det virker å være fordelaktig for henne gjør meg provosert. 

Enig i dette. Provoserende og kvalmt er det.

Og det er jo ikke akkurat som om jobben er på graveyard-shift på fabrikken.

Det er snakk om å oppføre seg, være dannet selskap for besøket og spise pent ved bordet.

Av de jeg kjenner med alvorlig og yrkeshemmende sykdom så har flertallet fått dårligere økonomi som en følge av tilstanden. Det er hverdagen for folk flest, uansett hvor samvittighetsfull man har vært i arbeidslivet før sykdommen. 

• Liker 19
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...