Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt i helger og evt natt. 

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
AprilLudgate skrev (3 minutter siden):

Åh kom an nå.

Dere hørte vel talen hun prøvde holde uten pustehjelp. Det gikk slakkt. 

Jeg hører ikke på talene hennes. Intervjuet holdt. 

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Reverend skrev (Akkurat nå):

Er ikke dette bra?

Nei, hun bør ikke representere for Norge.

• Liker 12
  • Hjerte 4
  • Nyttig 10
Skrevet

Ser det er masse oppmerksomhet rundt kronprinsfamilien fra pressen i dag. Store oppslag med hvor modig det er, hvor flotte de er, og hvor tøft det er å møte på jobb selv om man har en funksjonsnedsettelse og trenger noen helsehjelpemidler. 

Noen som har fått med seg navn eller noen annen informasjon om de flotte para-utøverne dette egentlig skulle handle om? De som lever med nedsatt funksjonsevne hele tiden men allikevel er blant verdens fremste idrettsutøvere. De vant visst 8 medaljer, men det er ikke så mye fokus på det. Er det ikke like viktig å hylle disse fremragende menneskene som å hylle Haakon, flokken og prosjektet de har gående som ingen helt vet hva består i? 

Jaja, fine og fargekoordinerte i tøyet var flokken i hvert fall. God fredag!

• Liker 21
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet
TigerK skrev (Akkurat nå):

Ser det er masse oppmerksomhet rundt kronprinsfamilien fra pressen i dag. Store oppslag med hvor modig det er, hvor flotte de er, og hvor tøft det er å møte på jobb selv om man har en funksjonsnedsettelse og trenger noen helsehjelpemidler. 

Noen som har fått med seg navn eller noen annen informasjon om de flotte para-utøverne dette egentlig skulle handle om? De som lever med nedsatt funksjonsevne hele tiden men allikevel er blant verdens fremste idrettsutøvere. De vant visst 8 medaljer, men det er ikke så mye fokus på det. Er det ikke like viktig å hylle disse fremragende menneskene som å hylle Haakon, flokken og prosjektet de har gående som ingen helt vet hva består i? 

Nei, og det er dette som er faren. Når man har gjort noe slikt som henne tar hun bort oppmerksomheten må dem som egenlig bør sees og høres i dag. Hun burde ikke vært der 😕 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Hvorfor går hun ikke med oksygen-boksen selv? 🙈 er den så svær ? 

• Liker 7
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Natttåke skrev (17 minutter siden):

Nei, hun bør ikke representere for Norge.

Hun jobber så lenge hun kan selv om hun er alvorlig og nå synlig syk. Som med andre kronisk syke er det viktig å kunne stå i jobb lengst mulig og med tilrettelegging er det mulig slik vi ser nå.

Skulle tatt seg ut om hun representerte for et annet land enn Norge, tenker jeg.

Endret av Reverend
  • Liker 5
Skrevet

Hun jobber så lenge hun kan selv om hun er alvirlig og nå synlig syk. Skulle tatt seg ut om hun representerte for et annet land enn Norge, tenker jeg.

Hun har fragitt seg retten til å representere for landet med utgangspunkt i sine handlinger og mangel til å ta ansvar for dem.

• Liker 9
  • Hjerte 4
  • Nyttig 12
Skrevet

Hun jobber så lenge hun kan selv om hun er alvirlig og nå synlig syk. Skulle tatt seg ut om hun representerte for et annet land enn Norge, tenker jeg.

Hun hadde aldri fått komme innenfor et annet kongehus. Hvilket kongehus tenkte du på?

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Natttåke skrev (15 minutter siden):

Hun har fragitt seg retten til å representere for landet med utgangspunkt i sine handlinger og mangel til å ta ansvar for dem.

Hvor finner du dette?

• Liker 4
Skrevet

Hvor finner du dette?

Dette leser jeg av Epsteinfilene. 

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
TigerK skrev (5 minutter siden):

Man blir flau og pinlig berørt av pressen sin håndtering (igjen). 

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 12
Skrevet
Reverend skrev (2 minutter siden):

Er ikke dette bra?

Det er selvsagt bra at hun jobber – alle som kan bidra litt, bør gjøre det innenfor sine forutsetninger 😊

Men når jobben er å "kaste glans" så bør det kanskje faktisk bli litt glans av det..

Slik det er nå, skitner hun heller til det hun er ment å pynte på.

• Liker 8
  • Hjerte 3
  • Nyttig 16
Skrevet
Natttåke skrev (7 minutter siden):

Jeg hører ikke på talene hennes. Intervjuet holdt. 

? Du svarer helt ute av kontekst her. 

Påstandene gikk på arbeidskapasitet og ønske. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AprilLudgate skrev (Akkurat nå):

? Du svarer helt ute av kontekst her. 

Påstandene gikk på arbeidskapasitet og ønske. 

Ingenting ut av sammenheng, Hør på i talene var det innlegget jeg besvarte, da er det innenfor å påpeke at det gjør jeg ikke.

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
digggpizza skrev (7 minutter siden):

Hvorfor går hun ikke med oksygen-boksen selv? 🙈 er den så svær ? 

Jeg lurer oppriktig på dette 😅 er d pga deg blir for tungt for pusten å bære ting? 

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
digggpizza skrev (Akkurat nå):

Jeg lurer oppriktig på dette 😅 er d pga deg blir for tungt for pusten å bære ting? 

Kan være, eller så er det når man har oppvartere så kan jo bruke dem?

• Liker 6
  • Hjerte 2
Skrevet
TigerK skrev (11 minutter siden):

🎯

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
Natttåke skrev (21 minutter siden):

Dette leser jeg av Epsteinfilene. 

Fint om du kan vise til hvor i filene "Hun har fragitt seg retten til å representere for landet med utgangspunkt i sine handlinger og mangel til å ta ansvar for dem."

Endret av Reverend
sitering
  • Liker 4
Skrevet
AprilLudgate skrev (11 minutter siden):

På vegne av alle med usynlig sykdom - og som kan få det bedre med synlige hjelpemidler synes jeg det var kjempebra at Mette Marit valgte å gå på oppdrag med dette.

Det er nok ikke så lett å gjøre - og er til stor positiv hjelp for alle oss med synlige og usynlige behov for hjelpemidler 🙏

Tror nok mange med usynlig sykdom, som har min fulle sympati, betakker seg å bli satt "i bås" og synliggjort av MM.

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Natttåke skrev (4 minutter siden):

Ingenting ut av sammenheng, Hør på i talene var det innlegget jeg besvarte, da er det innenfor å påpeke at det gjør jeg ikke.

Nei, du benyttet anledningen til å fronte at du personlig  ikke gidder å høre på talene hennes, istedet for å forholde deg til poenget i det @AprilLudgateskrev, som var at man hører godt når hun snakker at hun har behov for den pustehjelpen som enkelte nå kritiserer henne for, og som de mer enn antyder at hun bruker for å sanke sympati.

Endret av MissLucy
  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...