Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
TKsen skrev (3 minutter siden):

«en litt uvøren sønn» ??????????!

Ja, visste ikke at yngstemann er uvøren? For det kan vel ikke menes den serie-kriminelle som sitter i varetekt, vel?

• Liker 22
  • Hjerte 4
  • Nyttig 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Ja det er ganske dekkende det. Hva er problrmet med det?

Jeg forbinder uvøren (om voksne) med f.eks å bulke bilen i garasjeveggen, glemme å betale regninger i ny og ne. Forsove seg. Glemme avtaler. Kanskje såre noen litt ved å være tankeløs, men uten å mene det.

Det minner meg veldig lite om den jeg tror du tenker på.

• Liker 23
  • Hjerte 3
  • Nyttig 12
Skrevet

Vet noen forresten hva folk bygger det på at det norske kronprinsparet og det danske kongeparet er venner?

Sitat

Fredrik og Mary er gode venner av Haakon og Mette-Marit.

https://www.seher.no/kongelig/hun-er-gjesten-ingen-vil-ha/84437125

Det er ikke den første gangen jeg leser slike uttalelser. Men så vises det til ting for 20 år siden, som at kong Fredrik var HMs forlover og at MM er gudmoren til Kronprins Christian. Og så får vi bilder fra det som så langt jeg kan se er arrangerte opplegg.

Jeg sier ikke at de ikke er venner, men jeg lurer på om det er grunnlag for å si det. Har det vært noen bilder i det hele tatt fra en situasjon hvor de har hengt sammen utenfor embeds medfør? Jeg mener å huske at Dronning Margrete kom og gikk på ski med Dronning Sonja uten at det var noe offisielt opplegg.

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet
fjellglad skrev (47 minutter siden):

Prinsesse Isabella av Danmark skal avtjene militærtjeneste står det å lese i VG i dag. Interessant at vi kan lese mer om en dansk prinsesse enn vi kan om norske Sverre Magnus, den usynlige prinsen.

Link: https://www.vg.no/rampelys/i/y550qA/prinsesse-isabella-gjoer-som-ingrid-alexandra

Den danske kongefamilien oppfører seg som en kongefamilie skal gjøre.

Trist at dette skaper slik kontrast mot den norske katastrofen.

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (12 minutter siden):

Vet noen forresten hva folk bygger det på at det norske kronprinsparet og det danske kongeparet er venner?

Det er ikke den første gangen jeg leser slike uttalelser. Men så vises det til ting for 20 år siden, som at kong Fredrik var HMs forlover og at MM er gudmoren til Kronprins Christian. Og så får vi bilder fra det som så langt jeg kan se er arrangerte opplegg.

Jeg sier ikke at de ikke er venner, men jeg lurer på om det er grunnlag for å si det. Har det vært noen bilder i det hele tatt fra en situasjon hvor de har hengt sammen utenfor embeds medfør? Jeg mener å huske at Dronning Margrete kom og gikk på ski med Dronning Sonja uten at det var noe offisielt opplegg.

Det tror jeg det er grunnlag for å si, ja, uten at jeg har tid til å lete opp kilder i farten. Men jeg så relativt nylig (var det her i tråden montro) et privat bilde av de tre skandinaviske kronprinsparene sammen med det luxemburgske paret, som åpenbart var tatt i en privat setting. Mener og jeg har lest uttalelser fra kronprinsen om den relasjonen han har til hhv Victoria og Fredrik. Jeg har inntrykk av Håkon og MM er tettere med det svenske kronprinsesseparet enn det danske kongeparet, men oppfatter at det er en privat vennskapsrelasjon med begge.

Tilføyer: Står litt om det her, og som man ser er det en relasjon som er bygget helt fra barndommen:

De er i familie og nære venner. – Dette blir både business og pleasure

Det gode vennskapet mellom kronprins Haakon og kronprins Frederik

Dette er grunnen til at jeg tror den danske kongehuskommentatoren som noen har referert lenger oppe i tråden tar feil i sin analyse, for hun overser betydningen av mange tiårs vennskap, i tillegg til at de er firmenninger.

Endret av MissLucy
  • Liker 6
Skrevet
Nymerïa skrev (8 minutter siden):

Dronning Margrethe og dronning Sonja har hatt et langt vennskaps forhold, slik det har blitt presentert iallfall. Virker også ekte. Drevet mye med kunst begge to, og skiturene som du nevnte.

Kompetente og profesjonelle damer begge to.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (1 time siden):

Ett av problemene hennes, er at hun nå besitter en svært hemmende og alvorlig lungesykdom. Så hun er ute av stand til å kunne reise seg igjen, slik hun hadde hatt mulighet til uten denne sykdomnen. I tilegg har hun en litt uvøren sønn, som sannsynligvis kaprer hennes tid og energi hun har igjen. 

Så i praksis er hun satt  litt ut av spill, til å gå ut å gjøre alle de riktige tingene

Ingen lungesykdom eller behandling hjelper eller forverrer de forholdene som kronprinsessen er omgitt av.

Kriminalitet og rus styres ikke av åndedrettsfunksjonen.

"Uvøren", spesielt ordvalg om sønnen, den seriekriminelle, misogyne rusmisbrukeren.

Endret av keops
  • Liker 11
  • Hjerte 6
  • Nyttig 16
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Minner om at diskusjoner om andre kongehus skal i tråden som omhandler dette. 

• Liker 3
Skrevet
keops skrev (12 timer siden):

Ingen lungesykdom eller behandling hjelper eller forverrer de forholdene som kronprinsessen er omgitt av.

"Uvøren", spesielt ordvalg om sønnen, den seriekriminelle, misogyne rusmisbrukeren.

Takk, godt sagt!

• Liker 11
  • Hjerte 4
Skrevet

Er prins SM blitt maskoten til det norske herrelaget i fotball? Han figurerer oftere i landslagets sammenheng enn i forbindelse med morarkiets oppgaver og roller. Vi ser han mer som benkesliter på tribunen når landslaget spiller enn hva vi vet om livet hans ellers. Er dette en ny representant som velger å utnytte sine priviligier til fest og moro, men ikke ønsker å delta på det som krever noe mer?

https://www.dagbladet.no/video/prinsen-dukket-opp/GhpJVKVK

Det vi vet om prinsen er minimalt, hva bruker han livet sitt på? Hva lever han av og på hvem? Hvor oppholder han seg egentlig? Hvorfor skal ikke han, som andre jevngamle ungdommer/unge voksne og andre royale arvinger, inn i militæret? Joda, vi vet han liker fotball og da spesielt det norske herrelandslaget, da dukker han opp både i inn- og utlandet.

Er det det norske folks skattepenger som sponser hans tilværelse eller lønnes han av landslagets sponsormidler?

Jeg er så lei av denne priviligerte familiens manglende moral, arbeidsprioriteringer og ikke minst samlende kraft eller mangel på sådan: https://www.dagbladet.no/kjendis/knusende-maling/84446819

Nå bør politikerne gi folket den valgmuligheten de har krav på i et demokrati. La oss få folkeavstemning på om vi ønsker å bruke så ufattelig mye penger på en familie helt uten glans, samlende effekt og noe kongelig opphøyethet igjen.

• Liker 17
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Skrevet

Apropos manglende samlende effekt

https://www.nettavisen.no/kjendis/kronprinsesse-mette-marit-far-darlig-nytt-fra-befolkningen-darlig-nytt-en-dragkamp/s/5-95-2960507

Jeg er spent på hvordan denne dragkampen står om noen måneder. Jeg håper de stiller eksakt samme spørsmål på nytt.

Normalt ville jeg trodd at folk glemmer. Men når det gjelder Epstein vil temaet komme opp igjen og igjen, Kanskje kommer det nye filer, kanskje er det andre offer som står fram. Selv om ikke MM nevnes, så vil det sannsynligvis være et tema hvordan personer som Epstein har fått holde på på grunn av mektige venner. Jeg tror MM vil bli dratt fram gang på gang langt utenfor Norge, kanskje mer i utlandet enn i Norge fordi her har en del folk sympati med henne.

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Sandie skrev (På 30.3.2026 den 21.46):

Jeg har alltid hatt en følelse av at både Haakon og Martha i stor grad har fått gjøre som de vil, også i forhold til hvem de vil omgås. Det kommer nok fra et godt sted fra kongeparets side, de måtte jo vente i 10 år før de fikk gifte seg. Men burde Haakon og Martha kanskje blitt oppdradd på en annen måte? Martha har jo allerede som ganske ung voksen utvist utrolig dårlig dømmekraft. Utroskapssaken i Storbritannia som hun var involvert i den gangen ble dysset ned av norsk presse, og kongen fikset det slik at hun slapp å møte i retten. Haakon har vel oppført seg litt mer som en kongelig, men han har helt sikkert truet med å si i fra seg tronen om han ikke fikk lov til å gifte seg med Mette Marit. I andre kongehus hadde ikke et slikt forhold blir akseptert.

Det virker som barna av andre kongelige er oppvokst med flere forventninger og en større grad av sosial kontroll, om man kan kalle det for det...I Danmark har jo både Frederik og Joachim blitt kalt inn på teppet til foreldrene. I et tilfelle der de hadde råkjørt måtte de stille på dansk tv i beste sendetid og unnskylde seg. De har også måttet bryte kontakt med personer foreldrene mente ikke var bra for dem. Det er også godt kjent at Prinsesse Madeleine av Sverige egentlig ønsket å fortsette forholdet med Jonas Bergstrøm etter at det ble kjent at han hadde vært utro mot henne. Dette sa Kong Carl Gustav nei til og det ble etterfulgt. I Norge hadde det sikkert ikke blitt de samme konsekvensene. Jeg har mistet alle respekt for Mette-Marit og også Haakon etter dette. Synes utrolig synd i kongeparet som skal måtte gjennomleve dette på sine gamle dager.  

Forskjellen på oppdragelsen til Haakon/Martha og kong Frederik/prins Joachim er natt og dag.  I Norge fikk kongens barn som du sier  gjøre som de ville.  I Danmark ble dronningens barn oppdratt av franskmannen prins Henrik  så barna  fikk ikke en dansk oppdagelse. 

Prins Henrik er kjent for ordene:

Jeg holder meget af børn, hvis de vel at mærke er velopdragne. Børn er som hunde eller heste – de skal tæmmes, for at man kan få et godt forhold til dem. Jeg har selv fået mine lussinger – det ta’r man ikke skade af.

Under sølvbryllupet til dronning Margrethe og prins Henrik så la mange dansker merke til denne delen av talen Frederik holdt:

Papa, man siger, at den man elsker, tugter man. Vi tvivlede aldrig på din kærlighed. 

https://da.wikipedia.org/wiki/Prins_Henrik_(1934-2018)#Kontroverser

Før 9-10 årsalderen spiste de sjeldent middag med foreldrene for faren deres krevde at skal man spise med de voksne så må man også oppføre seg som voksne. 

https://www.aftenposten.no/verden/i/JQ0oQ8/kronprins-frederik-var-kjent-som-turboprinsen-noen-helt-spesielle-hendelser-endret-ham

Endret av SVK
  • Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
keops skrev (22 timer siden):

Hun har gjort en feil. Hun er ikke pedofil.  De fleste som gjør en feil, får som regel en sjanse  til å rette opp. Dette har ikke hun hatt god kapasitet til å gjøre. Fordi hun er alvorlig syk, og sitter i en alvorlig sak med sin sønn. Som er uvøren og krevende. Det går naturlig nok også utover hans nerneste familie også. Som det altid gjør for pårørende til kriminelle rusmisbrukere.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg har ingen grunn til å tro at det er noe galt med han. Men for argumentasjonens skyld, la oss ta høyde for det.

Dersom det skulle være noe galt med han som du antyder, så ser jeg ingen grunn til at de skulle skjule han. Dette er personer som er fullstendig komfortable med å dra med seg sønnen som de vet slår kjærestene sine og kaller folk hore, rundt omkring. Og erklære støtte til han når han er tiltalt for voldtekt av 4 kvinner. Og ellers skryte han opp i skyene. Men så skulle de samtidig tenke at en funksjonshemmet sønn må skjules og tilstanden dysses ned? Voldsutøveren er ikke pinlig, men sønnen som hypotetisk har noen begrensninger (men aldri utøvd vold) er det?

Jeg kjøper ikke dette argumentet. For det henger ikke på greip selv i kronprinsparets meget spesielle univers.

Endret av Forumansvarlig
Ryddet for slettet sitat. Forumansvarlig
  • Liker 14
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (15 minutter siden):

Hun har gjort en feil. Hun er ikke pedofil.  De fleste som gjør en feil, får som regel en sjanse  til å rette opp. Dette har ikke hun hatt god kapasitet til å gjøre. Fordi hun er alvorlig syk, og sitter i en alvorlig sak med sin sønn. Som er uvøren og krevende. Det går naturlig nok også utover hans nerneste familie også. Som det altid gjør for pårørende til kriminelle rusmisbrukere.

MM har ikke gjort noe kriminelt som vi vet om. Men er fravær av et kriminelt rulleblad det eneste kravet det norske folket har til en person, for at vi skal bukke og neie og tilby nær 1 milliard årlige kroner? 

MM har flere ganger, med ca 25 års mellomrom, måttet kringkaste unnskyldninger på nasjonal tv for at hun har fremvist elendig dømmekraft og dårlig moral. Hvor mange flere ganger skal hun gjøre dette, før folket krever avgangen til en åpenbart fullstendig uegnet dronning? 

Det er provoserende og flaut at MM ikke selv har sagt fra seg sine hyperprivilegerte titler og posisjon. Hun mener fremdeles at tittelen hennes er viktigere, enn å få vekk søkelyset på hennes notorisk kriminelle sønn.

Men det virkelig urovekkende er at hverken dagens monark eller den kommende monarken satte ned foten for hennes særkullssønns villmannsoppførsel på kongerikets eiendommer. Fyllekjøring, Skaugumfestivaler, Hells Angels og der røk det nesten en gardist.

Når monarken ikke engang kan holde styr på familien sin eller eiendommen sin, hvordan kan vi forvente en staut og verdig klippe om det blir krig? Hva er egentlig verdig, staselig og opphøyd med kongehuset når vårt nåværende kongepar trer ut av tiden? 

Skal vi vende blikket vårt mot tøffel Haakon og arrogante Epstein-Mette? Eller mot den mediahatende og festglade prinsessa, eller privat-prinsen og hans hemmelige liv? 

Endret av Rastebenk
  • Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 16
Skrevet (endret)
Rastebenk skrev (1 time siden):

MM har ikke gjort noe kriminelt som vi vet om. Men er fravær av et kriminelt rulleblad det eneste kravet det norske folket har til en person, for at vi skal bukke og neie og tilby nær 1 milliard årlige kroner? 

MM har flere ganger, med ca 25 års mellomrom, måttet kringkaste unnskyldninger på nasjonal tv for at hun har fremvist elendig dømmekraft og dårlig moral. Hvor mange flere ganger skal hun gjøre dette, før folket krever avgangen til en åpenbart fullstendig uegnet dronning? 

Det er provoserende og flaut at MM ikke selv har sagt fra seg sine hyperprivilegerte titler og posisjon. Hun mener fremdeles at tittelen hennes er viktigere, enn å få vekk søkelyset på hennes notorisk kriminelle sønn.

Men det virkelig urovekkende er at hverken dagens monark eller den kommende monarken satte ned foten for MBHs villmannsoppførsel på kongerikets eiendommer. Fyllekjøring, Skaugumfestivaler, Hells Angels og der røk det nesten en gardist.

Når monarken ikke engang kan holde styr på familien sin eller eiendommen sin, hvordan kan vi forvente en staut og verdig klippe om det blir krig? 

Nå dikter du opp. Hun har da ikke måtte be om nasjonal unnskuldninger flere ganger på nasjonal tv for dårlig dømmekraft.

Hun ba forsåvidt om unskyld for sin fortid og tok avstand fra den. Det har hun vel i praksis på sett og vis tatt tilbake og angret, da man ikke skal måtte beklage sin egen ungdomstid. 

Alle gjør feil. Hun sier hun ikke visste at han var pedofil. Det kan man faktisk svært skjeldent vite, på generekt grunnlag. Det er delt artikkel her iht hvitevasking av epstein i aviser. Så kan godt være sant hun ikke hadde fått med seg noe.  Uansett vi alle gjør feil. Vi vet faktisk ikke altid hva som er best å gjøre. 

Mm blir jo også dømt for ting hun ennå ikke har gjort og kanskje ikke har gjort i det heletatt. Det anser jeg som mobbing. 

Som at du her feks dikter opp at hun flere ganger har unnskyldt sin oppførsel på nasjonal tv. Det et to ganger, så vidt jeg vet.

Ser ikke at dette er mer alvorlig for min del, enn at det kan tilgis. Og hun er min fremtidige dronning. 

Personlig tror jeg hun var i en midlivskrise rundt den tiden. Det passer med bla alder, og stormer hun har hatt rundt seg,,som ikke er hennes skyld. Og at helsen ikke var på topp. Det var vel også pga helse hun var i palm beach i første omgang. Så vidt vi har fått vite.

Hun har valgt å holde sitt privat, det har kongefamilien altid gjort. De har kun delt privat det de selv har ønsket. Om det var klokt eller ikke i nrk intervjuet er jeg ikke sikker på. Jeg syntes at hun  burde vært mer tydelig, uavhengig av mengen hun delte. 

Kongehus i alle tider har hatt sine utro historier. Men ingen har laget slik krise som dette, eller mulig prinsessen av monako. Der var set både fyll og utroskap etc. I denne saken vet vi ikke engang om at det har vært noe utroskap. Kronprinsessen har avkreftet det. Og jeg syntes det er en slags dobbelt moralisme i at menn som er utro ,feies vekk. Men at en kvinne kan ha vært utro hetses til de grader jeg ikke har sett makan til. Det er for meg på lik linje slik marius reagerer i sitt liv. Helt ok at han er utro, men ikke ok at dama hans eller dama som det er slutt med er med en annen fyr, lager så store reaksjoner at han raserere boliger og telefonen sin. Altså reaksjonen står ikke i stil ned hva man reragerer på.

Beklager, men jeg sliter veldlig med å ikke koble dette samnen. Når hun har gjort en feil. Så er det liksom ok, å overdrive hennes handlinger. Dikte på henne meninger, ikke ta hensyn til at hun har et handicap, og kreve ting hun ikke kan/er hindret i å gjøre. Lage rykter osv. Dette er forfølgelse , hets og mobbing av en person. Det går fint an ikke like eller være uening med noen uten å rive de i fillebiter på denne måten. Da vil jeg påstå at man mangler selvkontroll og selvrespekt på nivå med marius. Psykisk mishandling er like ille som fysisk. Og det hun blir utsatt for nå er psykisk mishandling. 

Å diskutere hva hun har gjort og ikke gjort  , og å være kritisk til handlinger er jo noe helt annet enn å servere jug og hets om folk.

Nå har jeg vel hatt yrke der man får kritikk hver dag. Og det inneholder ikke retorikken mette marit blir utsatt for. 

Så ikke bland kritikk med hets , mobbing, oppdiktede historier og juging . Det er ikke det samme

Endret av Krokenguri
Skrivefeil
  • Liker 3
Skrevet
Nymerïa skrev (38 minutter siden):

Jeg har ingen grunn til å tro at det er noe galt med han. Men for argumentasjonens skyld, la oss ta høyde for det.

Dersom det skulle være noe galt med han som du antyder, så ser jeg ingen grunn til at de skulle skjule han. Dette er personer som er fullstendig komfortable med å dra med seg sønnen som de vet slår kjærestene sine og kaller folk hore, rundt omkring. Og erklære støtte til han når han er tiltalt for voldtekt av 4 kvinner. Og ellers skryte han opp i skyene. Men så skulle de samtidig tenke at en funksjonshemmet sønn må skjules og tilstanden dysses ned? Voldsutøveren er ikke pinlig, men sønnen som hypotetisk har noen begrensninger (men aldri utøvd vold) er det?

Jeg kjøper ikke dette argumentet. For det henger ikke på greip selv i kronprinsparets meget spesielle univers.

Det er bare 15 % av årskullene i Norge som er millitæret. Skal kanskje økes til 25 %. De har såpass mange å ta av at det behøver ikke være noe veldig i veien med de som ikke er der. Allergier, syn f. eks. Mer vanlig enn før å ikke ha millitæret. Fint for Ingrid Alexandra at hun har fått gjennomført det da. Hvis hun blir dronning, blir hun jo øverste leder (general) for hæren

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
Ella-2 skrev (Akkurat nå):

Det er bare 15 % av årskullene i Norge som er millitæret. Skal kanskje økes til 25 %. De har såpass mange å ta av at det behøver ikke være noe veldig i veien med de som ikke er der. Allergier, syn f. eks. Mer vanlig enn før å ikke ha millitæret. Fint for Ingrid Alexandra at hun har fått gjennomført det da. Hvis hun blir dronning, blir hun jo øverste leder (general) for hæren

Jeg er helt enig i dette.

• Liker 4
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (34 minutter siden):

Nå dikter du opp. Hun har da ikke måtte be om nasjonal unnskuldninger flere ganger på nasjonal tv for dårlig dømmekraft.

Hun ba forsåvidt om undkyld for sin fortid og tok avstand fra den. Det har hun vel i praksis på sett og vis tatt tilbake og angret, da man ikke skal måtte beklage sin egen ungdomstid. 

Alle gjør feil. Hun sier hun ikke visste at han var pedofil. Det jan man faktisk svært skjeldent vite. Det er delt artikkel her iht hvitevasking av epstein i aviser. Så kan godt være sant hun ikke hadde fått med seg noe.  Uansett vi alle gjør feil. Vi vet fakrisk ukje altid hva som er best å gjøre. 

Mm blir jo også dømt for ting hun ennå ikke har gjort og kanskje ikke har gjort i det heletatt. Det ansee jeg som mobbing. 

Som at du her feks dikter opp at hun flere ganger har unnskyldt sin oppførsel på nasjonal tv. Det et to ganger, så vidt jeg vet.

Ser ikke at dette er mer alvorlig for min del, enn at det kan tilgis. Og hun er min fremtidige dronning. 

Personlig tror jeg hun var i en midlivskrise rundt den tiden. Det passer med bla alder, og stormer hun har hatt rundt seg,,som ikke er hennes skyld. Og at helsen ikke var på topp. Det var vel også pga helse hun var i palm beach i første omgang. Så vidt vi har fått vite.

Hun har valgt å holde sitt privat, det har kongefamilien altid gjort. De har kun delt privat det de selv har ønsket. Om det var klokt eller ikke i nrk intervjuet er jeg ikke sikker på. Jeg syntes at hun  burde vært mer tydelig, uavhengig av mengen hun delte. 

Kongehus i alle tider har hatt sine utro historier. Men ingen har laget slik krise som dette, eller mulig prinsessen av monako. Der var set både fyll og utroskap etc. I denne saken vet vi ikke engang om at det har vært noe utroskap. Kronprinsessen har avkreftet det. Og jeg syntes det er en slags dobbelt moralisme i at menn som er utro ,feies vekk. Men at en kvinne kan ha vært utro hetses til de grader jeg ikke har sett makan til. Det er for meg på lik linje slik marius reagerer i sitt liv. Helt ok at han er utro, men ikke ok at dama hans eller dama som det er slutt med er med en annen fyr, lager så store reaksjoner at han raserere boliger og telefonen sin. Altså rwaksjonen står ikke i stil ned hva man reragerer på.

Beklager, men jeg sliter veldlig med å ikke koble dette samnen. Når hun har gjort en feil. Så er det liksom ok, å overdrive hennes handlinger. Dikte på henne meninger, ikke ta hensyn til at hun har et handica, og kreve ting hun ikke kan/er hindret i å gjøre. Lage rykter osv. Dette er forfølgelse , hets og mobbing av en person. Det går fint an ikke like eller være uening med noen uten å rive de i fillebiter på denne måten. Da vil jeg påstå at man mangler selvkontroll og selvrespekt på nivå med marius. Psykisk mishandling er like ille som fysisk. Og det hun blir utsatt for nå er psykisk mishandling. 

Å diskutere hva hun har gjort og ikke gjort  , og å være kritisk til handlinger er jo noe helt annet enn å servere jug og hets om folk.

Nå har jeg vel hatt yrke der man får kritikk hver dag. Og det inneholder ikke retorikken mette marit blir utsatt for. 

Så ikke bland kritikk med hets , mobbing, oppdiktede historier og juging . Det er ikke det samme

Bevis 1:

https://www.nrk.no/sorlandet/mette-marit-angrer-pa-sin-fortid-1.300633

Bevis 2:

https://tv.nrk.no/program/NNFA41009026

Mønsteret gjennom mange år er tydelig, og viser en person med en moral og en dømmekraft som ikke tåler offentlighetens søkelys, i kraft av å skulle være en opphøyd og verdig maktperson. 

Edit:

Bevis 3 på at dette er en person m/ kriminelt særkullsbarn som burde ha trukket seg langt unna offentlighetens blitzregn for lenge siden:

https://www.tv2.no/video/nyheter/kjennes-litt-urettferdig/20321233?abgroup=neste5c

Slipp Mette Marit og MBH fri. Og avskaff monarkiet. Her en ingen opphøyd verdighet igjen.

Endret av Rastebenk
  • Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

Jeg skrev «kanskje» , og rykter skal man jo ikke høre på , så vi får vente og se ….

Det kan jo også tenkes at han ikke har gode nok karakterer til å komme inn på noen høyere utdannelse; alle har jo ikke det …

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...