Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
Krokenguri skrev (14 minutter siden):

Ett av problemene hennes, er at hun nå besitter en svært hemmende og alvorlig lungesykdom. Så hun er ute av stand til å kunne reise seg igjen, slik hun hadde hatt mulighet til uten denne sykdomnen. I tilegg har hun en litt uvøren sønn, som sannsynligvis kaprer hennes tid og energi hun har igjen. 

Så i praksis er hun satt  litt ut av spill, til å gå ut å gjøre alle de riktige tingene

«en litt uvøren sønn» ??????????!

• Liker 12
  • Hjerte 3
  • Nyttig 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet
TKsen skrev (2 minutter siden):

Ja det er ganske dekkende det. Hva er problrmet med det?

• Liker 1
Skrevet
TKsen skrev (3 minutter siden):

Ja, visste ikke at yngstemann er uvøren? For det kan vel ikke menes den serie-kriminelle som sitter i varetekt, vel?

• Liker 20
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Krokenguri skrev (8 minutter siden):

Ja det er ganske dekkende det. Hva er problrmet med det?

Jeg forbinder uvøren (om voksne) med f.eks å bulke bilen i garasjeveggen, glemme å betale regninger i ny og ne. Forsove seg. Glemme avtaler. Kanskje såre noen litt ved å være tankeløs, men uten å mene det.

Det minner meg veldig lite om den jeg tror du tenker på.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet

Vet noen forresten hva folk bygger det på at det norske kronprinsparet og det danske kongeparet er venner?

Sitat

Fredrik og Mary er gode venner av Haakon og Mette-Marit.

https://www.seher.no/kongelig/hun-er-gjesten-ingen-vil-ha/84437125

Det er ikke den første gangen jeg leser slike uttalelser. Men så vises det til ting for 20 år siden, som at kong Fredrik var HMs forlover og at MM er gudmoren til Kronprins Christian. Og så får vi bilder fra det som så langt jeg kan se er arrangerte opplegg.

Jeg sier ikke at de ikke er venner, men jeg lurer på om det er grunnlag for å si det. Har det vært noen bilder i det hele tatt fra en situasjon hvor de har hengt sammen utenfor embeds medfør? Jeg mener å huske at Dronning Margrete kom og gikk på ski med Dronning Sonja uten at det var noe offisielt opplegg.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet
fjellglad skrev (47 minutter siden):

Prinsesse Isabella av Danmark skal avtjene militærtjeneste står det å lese i VG i dag. Interessant at vi kan lese mer om en dansk prinsesse enn vi kan om norske Sverre Magnus, den usynlige prinsen.

Link: https://www.vg.no/rampelys/i/y550qA/prinsesse-isabella-gjoer-som-ingrid-alexandra

Den danske kongefamilien oppfører seg som en kongefamilie skal gjøre.

Trist at dette skaper slik kontrast mot den norske katastrofen.

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (12 minutter siden):

Vet noen forresten hva folk bygger det på at det norske kronprinsparet og det danske kongeparet er venner?

Det er ikke den første gangen jeg leser slike uttalelser. Men så vises det til ting for 20 år siden, som at kong Fredrik var HMs forlover og at MM er gudmoren til Kronprins Christian. Og så får vi bilder fra det som så langt jeg kan se er arrangerte opplegg.

Jeg sier ikke at de ikke er venner, men jeg lurer på om det er grunnlag for å si det. Har det vært noen bilder i det hele tatt fra en situasjon hvor de har hengt sammen utenfor embeds medfør? Jeg mener å huske at Dronning Margrete kom og gikk på ski med Dronning Sonja uten at det var noe offisielt opplegg.

Det tror jeg det er grunnlag for å si, ja, uten at jeg har tid til å lete opp kilder i farten. Men jeg så relativt nylig (var det her i tråden montro) et privat bilde av de tre skandinaviske kronprinsparene sammen med det luxemburgske paret, som åpenbart var tatt i en privat setting. Mener og jeg har lest uttalelser fra kronprinsen om den relasjonen han har til hhv Victoria og Fredrik. Jeg har inntrykk av Håkon og MM er tettere med det svenske kronprinsesseparet enn det danske kongeparet, men oppfatter at det er en privat vennskapsrelasjon med begge.

Tilføyer: Står litt om det her, og som man ser er det en relasjon som er bygget helt fra barndommen:

De er i familie og nære venner. – Dette blir både business og pleasure

Det gode vennskapet mellom kronprins Haakon og kronprins Frederik

Dette er grunnen til at jeg tror den danske kongehuskommentatoren som noen har referert lenger oppe i tråden tar feil i sin analyse, for hun overser betydningen av mange tiårs vennskap, i tillegg til at de er firmenninger.

Endret av MissLucy
  • Liker 5
Skrevet
Nymerïa skrev (8 minutter siden):

Dronning Margrethe og dronning Sonja har hatt et langt vennskaps forhold, slik det har blitt presentert iallfall. Virker også ekte. Drevet mye med kunst begge to, og skiturene som du nevnte.

Kompetente og profesjonelle damer begge to.

• Liker 12
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
Krokenguri skrev (1 time siden):

Ett av problemene hennes, er at hun nå besitter en svært hemmende og alvorlig lungesykdom. Så hun er ute av stand til å kunne reise seg igjen, slik hun hadde hatt mulighet til uten denne sykdomnen. I tilegg har hun en litt uvøren sønn, som sannsynligvis kaprer hennes tid og energi hun har igjen. 

Så i praksis er hun satt  litt ut av spill, til å gå ut å gjøre alle de riktige tingene

Ingen lungesykdom eller behandling hjelper eller forverrer de forholdene som kronprinsessen er omgitt av.

Kriminalitet og rus styres ikke av åndedrettsfunksjonen.

"Uvøren", spesielt ordvalg om sønnen, den seriekriminelle, misogyne rusmisbrukeren.

Endret av keops
  • Liker 10
  • Hjerte 5
  • Nyttig 11
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger. Minner om at diskusjoner om andre kongehus skal i tråden som omhandler dette. 

• Liker 3
Skrevet
keops skrev (12 timer siden):

Ingen lungesykdom eller behandling hjelper eller forverrer de forholdene som kronprinsessen er omgitt av.

Kriminalitet og rus styres ikke av åndedrettsfunksjonen.

"Uvøren", spesielt ordvalg om sønnen, den seriekriminelle, misogyne rusmisbrukeren.

Takk, godt sagt!

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...