Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet
FruR skrev (3 minutter siden):

Jeg lurer på om dette er hendelsen som fikk MM til å ringe Håkon? 

Ja, det er mye mulig. 

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Karnanna skrev (3 minutter siden):

Det er sannelig forskjell på kong Salomo og Jørgen hattemaker!

Justlooking skrev (1 minutt siden):

Så det … Hun som har sjåfører på hver finger og alltid er fulgt av livvakttjenesten er vel ikke den som burde bli prioritert på dette. Hvor ofte kjører hun på egenhånd for ærend f.eks. Vi kjenner vel alle folk som har behov, som ikke har tjenerskap, men som får avslag selv om de har store problemer med å gå fra vanlig parkering til matbutikken feks. 

Heldigvis fikk Henriksen medhold i klagen sin, så hun har HC-bevis nå.

Mao. ingen forskjell - begge har HC-bevis.

I tillegg tok politikerne saken opp for å endre retningslinjene etter den saken.

https://www.vartoslo.no/bymiljoetaten-gry-hege-henriksen-hc-kort/husker-du-gry-hege-51-hun-bruker-proteser-pa-armer-og-bein-men-fikk-ikke-hc-kort-av-oslo-kommune-na-endres-reglene/434295

https://www.aftenposten.no/norge/i/bgn753/fikk-foerst-avslag-paa-hc-parkering-man-skal-ikke-maatte-kjempe-saa-hardt-for-dette

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet
FruR skrev (2 minutter siden):

Ja. Det virket som om hun ikke hadde så lyst til dette som var sensurert bort. Men Epstein kan fint ha gitt uttrykk for at han respekterte motviljen og likevel sendt denne 17-åringen av gårde til henne for å gjøre dette sensurerte uansett. Han var sikkert typen til å late som å respektere folks grenser uten å faktisk gjøre det.

Alt dette med hennes motvilje og ubehag blir likevel underordnet. Hun kunne ringe mannen og klage sin nød og komme seg hjem til Norge. Hun kunne til og med ha ringt livvakter om det var for ille. Men hvem kunne denne 17-åringen kontakte? Man tenker jo at 17-åringen ikke hadde en eneste person på sin side.

• Liker 16
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet
FruR skrev (22 minutter siden):

Det kan det jo være. 

Og uansett om det er denne hendelsen eller noe annet hun oppfattet som ukomfortabelt for hennes egen trygghet, så valgte hun samtidig bort å ringe livvaktene sine.

De vaktene som hun ikke ønsket skulle natte over i samme hus som seg selv .

• Liker 18
Skrevet
keops skrev (7 minutter siden):

Det kan det jo være. 

Og uansett om det er denne hendelsen eller noe annet hun oppfattet som ukomfortabelt for hennes egen trygghet, så valgte hun samtidig bort å ringe livvaktene sine.

De vaktene som hun ikke ønsket skulle natte over i samme hus som seg selv .

Og hun valgte å fortsette forhold, møter, turer og koseprat lenge etterpå.

Hele situasjonen virker oppdiktet spør du meg. Hvis det var så ukomfortabelt ville man avsluttet vennskapet, ikke tilført det enda mer.

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet
Justlooking skrev (50 minutter siden):

Så det … Hun som har sjåfører på hver finger og alltid er fulgt av livvakttjenesten er vel ikke den som burde bli prioritert på dette. Hvor ofte kjører hun på egenhånd for ærend f.eks. Vi kjenner vel alle folk som har behov, som ikke har tjenerskap, men som får avslag selv om de har store problemer med å gå fra vanlig parkering til matbutikken feks. 

https://www.oslo.kommune.no/gate-transport-og-parkering/parkering/sok-hc-kort/

Man må ha store problemer med å gå står det her.

Merkelig hele greia. De kongelige trenger vel uansett ikke HC-parkeringsbevis? Ser for meg at de stedene de besøker ordner med parkering. 

• Liker 17
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
Sol79 skrev (5 timer siden):

Jeg sliter også med å finne ord. Ord som kan uttrykke alle usakligheter som dras frem for å kritisere MM.

Så vidt jeg vet er det hverken MM eller den øvrige kongefamilien som utsteder, eller avgjør hvem som kvalifiserer til handikap bevis. Eller er dette kanskje en oppgave som nylig er tillagt kongehuset?

Når det kommer til saken om Henriksen er den saken hårreisende. Heldigvis fikk hun medhold i anken og praksis ble endret etter dette. 

Endret av Miominoen
Skrivefeil
  • Liker 3
  • Nyttig 7
Skrevet (endret)
Jobbermedbarn skrev (2 timer siden):

Dette er jeg helt enig i og er hovedkjernen i det jeg også lurer på; hvem er hun egentlig? Og det er ikke noe vond vilje i det hele tatt, det er bare et enormt sprik her som man stusser over. 

Jeg lurer overhodet ikke på hvem hun egentlig er, jeg vil bare bli kvitt henne som representant for Norge, som utgiftspost og som noen man må neie for og tiltale med mer respekt enn en vanlig nordmann.

FruR skrev (57 minutter siden):

Jeg tviler på det stemmer. Kanskje kongeparet har foreslått det, men tøffel-krompen har neppe ryggrad nok til det.

Morgan Le Fay skrev (19 minutter siden):

Så rart, når alt dette som har skjedd  er SÅ uskyldig og i FULL forståelse med Haakon. 

jah... Helt uskyldig og så syyyyyk og faktisk et offer på alle måter.

edit for å presisere at jeg tror absolutt på at hun er syk, jeg er bare HELT uenig i at det skal frita henne for kritikk eller påvirke noe som helst.

Endret av velociraptor
  • Liker 18
  • Nyttig 11
Skrevet
velociraptor skrev (1 minutt siden):

Jeg lurer overhodet ikke på hvem hun egentlig er, jeg vil bare bli kvitt henne som representant for Norge, som utgiftspost og som noen man må neie for og tiltale med mer respekt enn en vanlig nordmann.

Jeg tviler på det stemmer. Kanskje kongeparet har foreslått det, men tøffel-krompen har neppe ryggrad nok til det.

jah... Helt uskyldig og så syyyyyk og faktisk et offer på alle måter.

Føler det samme. Jeg syns NRK-intervjuet var å "vise fingeren" til oss egentlig. Hun fokuserte på at HUN var et offer, og fremsto ellers brydd, små-spydig og unnvikende. Hun er ikke mer kongelig oss andre vanlige, og jeg ser ingen grunn til å neie og nikke for henne. Jeg opplever at hun lyver, at hun mistrives i rollen sin, og at hun syns "folket" bare er irriterende mas. 

Hennes familie og hun selv har også laget så mye støy i og rundt kongehuset, at det ikke hjelper å "pynte brura" med dyre kjoler, gallamiddager og tullprat om veving og salmer lenger. Mange lar seg fortsatt blende .og det skal de få lov til. Men mange av oss andre syns det er så mange sprekker i fasaden nå at det ikke kan repareres. 

• Liker 23
  • Nyttig 11
Skrevet
Miominoen skrev (27 minutter siden):

Jeg sliter også med å finne ord. Ord som kan uttrykke alle usakligheter som dras frem for å kritisere MM.

Så vidt jeg vet er det hverken MM eller den øvrige kongefamilien som utsteder, eller avgjør hvem som kvalifiserer til handikap bevis. Eller er dette kanskje en oppgave som nylig er tillagt kongehuset?

Når det kommer til saken om Henriksen er den saken hårreisende. Heldigvis fikk hun medhold i anken og praksis ble endret etter dette. 

Det er i grunnen utrolig at Kronprinsessen også kritiseres for å ha fått utstedt HC-bevis.

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Tråden er ryddet for avsporinger.

• Liker 1
Skrevet
Isild skrev (12 minutter siden):

Føler det samme. Jeg syns NRK-intervjuet var å "vise fingeren" til oss egentlig. Hun fokuserte på at HUN var et offer, og fremsto ellers brydd, små-spydig og unnvikende. Hun er ikke mer kongelig oss andre vanlige, og jeg ser ingen grunn til å neie og nikke for henne. Jeg opplever at hun lyver, at hun mistrives i rollen sin, og at hun syns "folket" bare er irriterende mas. 

Igjen: Nei, det gjorde hun ikke. Hun presiserte og understreket faktisk det motsatte.

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

Sitat

– Men det er viktig for meg å presisere at det ikke er noe synd på meg i denne situasjonen. Det er jo alle de ofrene som er blitt utsatt for de grove overgrepene som fortjener rettferdighet.

Stemmen hennes brister. Hun trekker pusten.

– Og det kjenner jeg et så stort sinne for at de ikke har fått.

• Liker 3
  • Nyttig 5
Skrevet
Aricia skrev (6 minutter siden):

Igjen: Nei, det gjorde hun ikke. Hun presiserte og understreket faktisk det motsatte.

https://www.nrk.no/norge/kronprinsesse-mette-marit-om-epstein_-_-jeg-ble-manipulert-og-lurt-1.17817389

Og hvordan har Mette-Marit bidratt til at de har fått denne rettferdigheten? Hva konkret har hun gjort? Ingenting. Tvert i mot.

(Og jo da, hun fremstilte også seg selv som et offer: «Jeg ble manipulert!!!!’»)

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Skrevet

Her byttes det egentlig spor. Først var påstanden at hun fremstilte seg som et offer, som ikke stemmer med det hun faktisk sier.

Når det korrigeres, blir det i stedet et spørsmål om hva hun konkret har gjort for ofrene. Det er en annen diskusjon

Å si at man ble manipulert er ikke det samme som å plassere seg selv som offer på linje med dem hun samtidig sier fortjener rettferdighet.

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
Morgan Le Fay skrev (7 minutter siden):

Og hvordan har Mette-Marit bidratt til at de har fått denne rettferdigheten? Hva konkret har hun gjort? Ingenting. Tvert i mot.

(Og jo da, hun fremstilte også seg selv som et offer: «Jeg ble manipulert!!!!’»)

Nettopp! Jeg mener hun fremstilte seg selv som et offer: "JEG ble manipulert og lurt". 

Registrerer at mange strekker seg langt i å forsvare MM og mene at nå får det være bra, hun har fått nok. Men jeg er ikke enig i at vi skal slutte å stille spørsmål om hva som EGENTLIG har foregått ift kontakten med Epstein fordi MM er syk, sliten eller lei av det, står i mye annet  osv. 

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 13
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...