Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
Glrmn skrev (8 minutter siden):

Veldig interessant:

Rolness viser bl.a. til -  https://kjetilrolness.substack.com/p/teorien-om-at-mette-marit-snakker at en annen dame ble bedt av Epstein om å google ham, og skrev i august 2011:

"... ... as you asked I googled you. well, maybe your passion is Young girls as 
Snowboarding is mine. Im not scared anyway.", jf. https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 9/EFTA00631754.pdf

Mette-Marit skrev i oktober 2011:

"Googled u after last email 
Agree didn't look too good  : )" , jf. https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 9/EFTA00922712.pdf

Det er ikke usannsynlig at begge fikk opp noenlunde det samme.

i tillegg så fant man relevant informasjon i papiravisene, som hadde en helt annen status i 2011 som informasjonskilde. Regner med at slektninger i kongehuset snakker sammen, og at prins Andrew var en het potet som samtaleemne den gangen. Som man kan anta at Mette-Marit er i dag. 

Endret av Hebbe-lille
  • Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
MissLucy skrev (7 timer siden):

Jeg har ikke sett selve innslaget, men jeg ser at et par andre har vært inne på den tolkningen du har her om at det kan ha vært humoristisk ment fra hans side. Hvis det var sånn det var, så endrer det jo hele saken betraktelig. Det jeg reagerte på var ideen om at et statsoverhode bruker en formell seremoni til å kritisere vertskapet, for det mener jeg er helt hinsides.

Men jeg må bare presisere at min kommentar om hensikten gjaldt hennes hensikt med kommentaren om bryllupe, dvs at den ikke var ment for offentligeheten, og  ikke hans hensikt med kommentaren om boken. 

Jeg tror ikke det bare var humoristisk ment, altså, men humor brukt på en måte som også skal stikke litt. En elegant måte å "ta igjen" på.

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
Nymerïa skrev (1 time siden):

Og det virker ikke som om akkurat dette har gått opp for folk ennå, ettersom han gjør det så godt på meningsmålingene.

Tenker folk at vi skal ha en konge som synes det er OK at noen i familien omgås en mann som er dømt for å benytte seg av barneprostitusjon? Nå kan han heller ikke si at de andre har han ikke noe med; han har erklært seg som flokkleder.

Tenker at kronprinsen surfer på velvilje og legitimering  fra Kongen. Har folk tatt innover seg alvorlighetsgraden i Epsteins forbrytelser? Det ser ikke slik ut. 

• Liker 18
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
CeXNS skrev (27 minutter siden):

Dette er vel avsporing? 

Hvorfor er det en avsporing? 

Alex Acosta som var DA i Florida og sto for saken hvor Epstein ble dømt i 2008, lagde en plea-deal som la lokk på veldig mange av opplysningene om saken. Han måtte gå av på grunn av dette - men det var i 2019. 

https://en.wikipedia.org/wiki/Alexander_Acosta

Dommen fra 2008 var mild  på i lengde og måten han måtte sone, og ga ikke akkurat indikasjoner om at det var alvorlige overgrep han ble dømt for. Det bekreftet jo hans narrativ om at han var blitt utsatt for en svertekampanje og at noen var ute etter ham.jeg synes det er en helt merkverdig greie at mange i denne tråden roper om at MM må ha visst og burde ha visst, og visste sikkert men ga blaffen, når denne omfattende båndlleggingen av opplysningene i den opprinnelige saken, og Epsteins store anstrengelse for å bagatellisere saken, nettopp gjorde det mulig for ham å pleie sitt enorme nettverk og leve i sus og dus samtidig som han drev med overgrepene sine så lenge som han gjorde. 

Og nei, jeg bagatelliserer ikke, og har aldri bagatellisert overgrep mot noen, verken barn eller voksne. Hele saken er sjokkerende grusom - både fordi den er så omfattende, men også fordi den viser med all mulig tydelighet at folk kan manipuleres og lures og illustrerer med all tydelighet at man må tro at noe kan skje for å se at det skjer. 

Men jeg tror på MM når hun sier at hun ikke forsto alvoret i det han var dømt for - han bagatelliserte jo og hadde tiltalemyndighetene i Florida med på det. jeg tror på henne når hun sier hun er veldig lei seg og at hun aldri ville ha pleiet omgang hvis hun hadde visst. det er Veldig lett å være etterpåklok og hevde at dette burde alle forstått og at de som sier de ikke forsto, lyver. Ja, det ble utvist dårlig dømmekraft og ditto research, men jeg tror ikke et øyeblikk på at hun bare ikke brydde seg. 

• Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet
CeXNS skrev (10 minutter siden):

Jeg tenker at moralen til MM i altfor liten grad er diskutert. Det står jo veldig klart i mailene hvilke moralske villveier hun var på. Heldig for henne at pressen ikke skriver om sånt. Tenker en og annen hadde satt kamferdropsene i halsen om de hadde lest mailene og sett hva hun betrodde sin kamerat. 

Jeg tenker at moralen til MM har vært diskutert opp og ned og i mente i denne tråden. Media i Norge har heldigvis litt grenser igjen for hva de spekulerer i.

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet

Om Mette-Marit sitt google-søk:

Allerede i november 2010 innrømmet Jeffrey Epstein overfor sin PR-rådgiver at forsøket på å forbedre omdømmet hans – særlig det som dukket opp ved Google-søk (som Wikipedia og medieoppslag) – hadde mislyktes. Han hyret senere flere firmaer til å påvirke søkeresultater og omtale på nett, men ble fortsatt ikke fornøyd, og mistenkte til og med at ett av dem kunne ha bidratt til negativ publisitet for å sikre seg oppdrag. Kort sagt: Arbeidet med å “rydde opp” i hva folk fant om ham på nett, fungerte dårlig.

Rolnes viser også til at han kontaktet IKT-ekspert Torgeir Waterhouse om hvor høyt opp Wikipedia-artikkelen om Epstein ville komme på et googlesøk i 2011, og han svarte:

"Veldig høyt. Alltid på første side. Google samarbeidet med Wikipedia, prioriterte nettstedet i søkene, og brukte det som en autoritativ kilde."

En måling fra 2011 viste at Wikipedia kom på Googles førsteside i 99 prosent av søkene. En annen måling viste 85 prosent. Og oppslagsverket havnet gjerne blant de tre øverste treffene, som får mest klikk. Dette gjaldt søk på enkeltord (substantiver). Om man søkte på navnet til en kjent og kontroversiell person med egen Wikipedia-side, ville treffet komme enda høyere.

Jf.  https://kjetilrolness.substack.com/p/teorien-om-at-mette-marit-snakker

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
Glrmn skrev (36 minutter siden):

Rolness avviser teorien om at Mette-Marit kan ha vært uvitende fordi Epstein “renset” Google/Wikipedia. Han mener det er en spekulativ bortforklaring uten bevis, og at relevant informasjon trolig var tilgjengelig – dermed fremstår forklaringen hennes mindre troverdig, jf. https://kjetilrolness.substack.com/p/teorien-om-at-mette-marit-snakker

Det var denne jeg trodde jeg linket til :) Men, da var det to forskjellige :) Og den her, den forklarer VELDIG GODT hva som kom frem da man googlet Epstein. 

• Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet
TigerK skrev (47 minutter siden):

Kanskje vi som folk har begynt litt i feil ende når det gjelder ansvarliggjøring av kronprinsessen. Kongehuset er vel en type bedrift og ikke bare enkeltpersoner. Man må kanskje begynne å rette søkelyset mot rådgivere, pst, garden, hoffet og alle andre som har som jobb å drive og beskytte kongehuset. Når det blir varmt rundt ørene på dem er det kanskje håp om at noen av dem faktisk ønsker å legge ansvaret der det hører hjemme. Det gjorde jo de som var ansvarlig for nærsikringen av Mette relativt fort. De ville gjøre det klinkende klart at DE ikke ville bli sittende med ansvaret for at dette fikk skje. Så får noen begynne å gnage litt på andre instanser. UD for eksempel - de står jo i varmt vann allerede.

Enig i at noen må ta ansvaret for MM sin fadese med Epstein - uten at noen i kongehuset reagerte. Problemet er at vi ikke vet om hun er blitt advart mot ham. Vi vet at hun har gått i "prinsesseskole" hos dronningen ifm bryllupet - men hva lærte hun der bortsett fra det vi kan lese i boken om MM? Der står det at hun ble drillet i slottet og kongehusets historie, kroppslig holdning osv. Lærte ingen henne å være skeptisk ifm møte med nye mennesker? Lærte ingen henne å ikke skrive mailer og meldinger som ikke egner seg for utenforstående? På jobben min lærte vi at vi ikke skulle skrive og sende fra oss annet enn det som kunne stått på forsiden av VG. Det var kjempeviktig. 

Noen på slottet burde stått fram og fortalt om hvilke rutiner de har for slikt. 

Ingen tar ansvar - vi ser bare ansvarsfraskriving fra MM selv. 

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
Glrmn skrev (35 minutter siden):

Veldig interessant:

Rolness viser bl.a. til -  https://kjetilrolness.substack.com/p/teorien-om-at-mette-marit-snakker at en annen dame ble bedt av Epstein om å google ham. Hun skrev i august 2011:

"... ... as you asked I googled you. well, maybe your passion is Young girls as 
Snowboarding is mine. Im not scared anyway.", jf. https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 9/EFTA00631754.pdf

Mette-Marit skrev i oktober 2011:

"Googled u after last email 
Agree didn't look too good  : )" , jf. https://www.justice.gov/epstein/files/DataSet 9/EFTA00922712.pdf

Det er ikke usannsynlig at begge fikk opp noenlunde det samme.

Nei, det er jeg enig i. At begge  fikk opp noenlunde det samme mener jeg.

Men husk at den dommen fra 2008 gjaldt to jenter på 17-18 år. Det er ikke bra, det er alle enige om , men det er likevel stor forskjell på det som var kjent (dvs to 17-åringer) vs det som ble begravd (40-ish 13-åringer) , og det er i det lyset Andresen i artikkelen i Minerva peker på 1) at Epstein visste hvordan søket så ut, og 2) (og Rolnes er inne på det samme) at det er høyst plausibelt at han strategisk ville komme dem i forkjøpet/ta tyren ved hornene ved en variant av denne teorien som Andresen legger ut slik:

"La oss se på alternativet: Det kunne for eksempel vært at kronprinsessen visste om dommen fra 2008. Da kunne man sett for seg at både Epstein og andre rundt ham dels bagatelliserte den – at han i et svakt og ulykkelig øyeblikk hadde hatt sex med en prostituert som viste seg å være under 18 år, for eksempel, og at han var dypt ulykkelig og fortvilet over det hele. Og man kunne sett for seg at han forsikret om at straffen var sonet og at han var et nytt og bedre menneske, og at han som andre fortjente en ny sjanse."

Som sagt - Noam Chomsky var inne på det samme, og noen av Epsteins ofre har beskrevet manipulasjonen i miljøet, ved at den dommen ble fremstilt som en svertekampanje/heksejakt på JE.

Uansett - det  at han ber dem google, for å så å bortforklare og bagatellisere den saken om de to 17-åringene, er en teori som står seg både i møte med "your passion is young girls" og "agree, it didn't look good". 

Det som derimot ikke står seg i forhold til de svarene, er at de skulle ha googlet og funnet ut om de 40 andre sakene, om jenter mye yngre enn 17. 

Endret av MissLucy
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)
pøbelsara skrev (17 minutter siden):

Alex Acosta som var DA i Florida og sto for saken hvor Epstein ble dømt i 2008, lagde en plea-deal som la lokk på veldig mange av opplysningene om saken. Han måtte gå av på grunn av dette - men det var i 2019. 

Dommen fra 2008 var mild  på i lengde og måten han måtte sone, og ga ikke akkurat indikasjoner om at det var alvorlige overgrep han ble dømt for. Det bekreftet jo hans narrativ om at han var blitt utsatt for en svertekampanje og at noen var ute etter ham.jeg synes det er en helt merkverdig greie at mange i denne tråden roper om at MM må ha visst og burde ha visst, og visste sikkert men ga blaffen, når denne omfattende båndlleggingen av opplysningene i den opprinnelige saken, og Epsteins store anstrengelse for å bagatellisere saken, nettopp gjorde det mulig for ham å pleie sitt enorme nettverk og leve i sus og dus samtidig som han drev med overgrepene sine så lenge som han gjorde. 

Og nei, jeg bagatelliserer ikke, og har aldri bagatellisert overgrep mot noen, verken barn eller voksne. Hele saken er sjokkerende grusom - både fordi den er så omfattende, men også fordi den viser med all mulig tydelighet at folk kan manipuleres og lures og illustrerer med all tydelighet at man må tro at noe kan skje for å se at det skjer. 

Men jeg tror på MM når hun sier at hun ikke forsto alvoret i det han var dømt for - han bagatelliserte jo og hadde tiltalemyndighetene i Florida med på det. jeg tror på henne når hun sier hun er veldig lei seg og at hun aldri ville ha pleiet omgang hvis hun hadde visst. det er Veldig lett å være etterpåklok og hevde at dette burde alle forstått og at de som sier de ikke forsto, lyver. Ja, det ble utvist dårlig dømmekraft og ditto research, men jeg tror ikke et øyeblikk på at hun bare ikke brydde seg. 

Det er avsporing fra @Reverend å diskutere hvorvidt jeg har lest innlegget til @MissLucy

Jeg tenker at «hun ikke forstod alvoret» bekrefter at hun viste noe. Noe hun selv også innrømmet. Det burde ha vært incentiv nok for en kronprinsesse til å sjekke mer. Gitt rolle, og faren for å involvere seg med feil menneske. Dette er ikke etterpåklokskap. Det er er klokskap som en kronprinsesse som hadde mange år på baken burde besitte. Det store spørsmålet er hvorfor hun likevel ikke sjekket mer. Hva veide opp for det, som gjorde at hun fortsatte dette vennskapet det hun delte svært personlig informasjon. 

Endret av CeXNS
Autokorrekt
  • Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
pøbelsara skrev (20 minutter siden):

Hvordan er det mulig å «ikke forstå alvoret» i at noen er dømt for overgrep mot mindreårige? Jeg har ennå ikke sett noen god forklaring på det. Fortell gjerne hva du ville tenkt ikke var så alvorlig.

• Liker 22
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Vedr. Mette-Marit sitt googlesøk i 2011:

Kjetil Jacobsen (postdoktor ved Institutt for informasjons- og medievitenskap ved UiB fra 2006 til 2009. Arbeidet med ytringsfrihet og algoritmenedreven radikalisering i sosiale medier; og fulgte forskningslitteratur om søkemotoralgoritmer. Skrevet bok om Charlie Hebdo og ytringsfrihetens krise) viser til at royalistene har funnet sin hellige gral i Minerva-artikkelen av Nils Andresen, men at Epsteins forsøk på å forbedre sitt digitale omdømme etter 2009 mislyktes, til tross for store ressurser og bruk av flere PR-firmaer. Google-søk og Wikipedia fortsatte å vise negative opplysninger om overgrep og anklager.
Grunnen var først og fremst at Googles algoritmer (som PageRank) var vanskelige å manipulere. Selv om det ble forsøkt å «drukne» negativ omtale med positivt innhold, fungerte dette dårlig fordi synlighet krevde troverdighet, lenker og bred spredning. Også Wikipedia viste seg robust mot påvirkning.
For en kjent og kontroversiell person som Epstein, med jevnlige medieoppslag, var det derfor svært begrenset hva som kunne kontrolleres. Hva folk faktisk fikk opp i søk, var i tillegg påvirket av faktorer som geolokasjon og søkehistorikk.
Poenget blir dermed: Dersom man googlet Epstein rundt 2010–2011, var det vanskelig å unngå informasjon om dommen og anklagene.

Jf. https://www.facebook.com/share/17npj55FVZ/

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 11
Skrevet
MissLucy skrev (11 minutter siden):

Nei, det er jeg enig i. At begge  fikk opp noenlunde det samme mener jeg.

Men husk at den dommen fra 2008 gjaldt to jenter på 17-18 år. Det er ikke bra, det er alle enige om , men det er likevel stor forskjell på det som var kjent (dvs to 17-åringer) vs det som ble begravd (40-ish 13-åringer) , og det er i det lyset Andresen i artikkelen i Minerva peker på 1) at Epstein visste hvordan søket så ut, og 2) (og Rolnes er inne på det samme) at det er høyst plausibelt at han strategisk ville komme dem i forkjøpet/ta tyren ved hornene ved en variant av denne teorien som Andresen legger ut slik:

"La oss se på alternativet: Det kunne for eksempel vært at kronprinsessen visste om dommen fra 2008. Da kunne man sett for seg at både Epstein og andre rundt ham dels bagatelliserte den – at han i et svakt og ulykkelig øyeblikk hadde hatt sex med en prostituert som viste seg å være under 18 år, for eksempel, og at han var dypt ulykkelig og fortvilet over det hele. Og man kunne sett for seg at han forsikret om at straffen var sonet og at han var et nytt og bedre menneske, og at han som andre fortjente en ny sjanse."

Som sagt - Noam Chomsky var inne på det samme, og noen av Epsteins ofre har beskrevet manipulasjonen i miljøet, ved at den dommen ble fremstilt som en heksejakt på JE.

Uansett - det  at han ber dem google, for å så å bortforklare og bagatellisere den saken om de to 17-åringene, er en teori som står seg både i møte med "your passion is young girls" og "agree, it didn't look good". 

Det som derimot ikke står seg i forhold til de svarene, er at de skulle ha googlet og funnet ut om de 40 andre sakene, om jenter mye yngre enn 17. 

Så da er vi i alle fall kommet så langt at man tror at MM visste om den første dommen. 

Det stemmer overens med at hun i 2019 sa at hun ikke visste om «alvorlighetsgraden i hans kriminelle handlinger». 

https://www.kongehuset.no/nyheter/uttalelse

men whoopsi. I intervjuet sier hun

«Kronprinsesse Mette-Marit: Jeg visste ikke at han var en seksualforbryter eller en overgriper, hvis det er det du spør om»

https://www.vg.no/nyheter/i/5pE5ke/foelg-nrk-intervjuet-med-kronprinsessen-ord-for-ord

• Liker 13
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Glrmn skrev (1 time siden):

Rolness avviser teorien om at Mette-Marit kan ha vært uvitende fordi Epstein “renset” Google/Wikipedia. Han mener det er en spekulativ bortforklaring uten bevis, og at relevant informasjon trolig var tilgjengelig – dermed fremstår forklaringen hennes mindre troverdig, jf. https://kjetilrolness.substack.com/p/teorien-om-at-mette-marit-snakker

Den kilden Rollnes bruker viser bare at de mislyktes med å rense googleartikkelen. Og det skriver jo både Aftenposten og Minerva helt innledningsvis, så der sier han jo bare det samme som dem han kritiserer. Deres poeng er at de valgte å jobbe på andre måter med optimalisering av søket, blant annet med å pøse på med positive artikler.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Glrmn skrev (På 26.3.2026 den 18.11):

Vedr. Mette-Marit sitt googlesøk i 2011:

Kjetil Jacobsen (postdoktor ved Institutt for informasjons- og medievitenskap ved UiB fra 2006 til 2009. Arbeidet med ytringsfrihet og algoritmenedreven radikalisering i sosiale medier; og fulgte forskningslitteratur om søkemotoralgoritmer. Skrevet bok om Charlie Hebdo og ytringsfrihetens krise) viser til at royalistene har funnet sin hellige gral i Minerva-artikkelen av Nils Andresen, men at Epsteins forsøk på å forbedre sitt digitale omdømme etter 2009 mislyktes, til tross for store ressurser og bruk av flere PR-firmaer. Google-søk og Wikipedia fortsatte å vise negative opplysninger om overgrep og anklager.
Grunnen var først og fremst at Googles algoritmer (som PageRank) var vanskelige å manipulere. Selv om det ble forsøkt å «drukne» negativ omtale med positivt innhold, fungerte dette dårlig fordi synlighet krevde troverdighet, lenker og bred spredning. Også Wikipedia viste seg robust mot påvirkning.
For en kjent og kontroversiell person som Epstein, med jevnlige medieoppslag, var det derfor svært begrenset hva som kunne kontrolleres. Hva folk faktisk fikk opp i søk, var i tillegg påvirket av faktorer som geolokasjon og søkehistorikk.
Poenget blir dermed: Dersom man googlet Epstein rundt 2010–2011, var det vanskelig å unngå informasjon om dommen og anklagene.

Jf. https://www.facebook.com/share/17npj55FVZ/

Godt mulig han har rett i det, men personlig blir jeg ekstremt skeptisk til et innlegg som innledes med at "rojalistene har funnet sin hellige gral". 

Endret av MissLucy
  • Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Vedr. Mette-Marit og google-søk:

Vi vet at denne Wikipedia-artikkelen høyst sannsynlig var øverste treff om man søkte på navnet hans: https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Jeffrey_Epstein&oldid=440790854

Fra https://kjetilrolness.substack.com/p/hun-googlet-han-wikipedia-opplyste

"Wikipedia opplyste om både sexforbryteren og overgrepshuset. Så fortsatte hun flørten og lånte huset i ferien.".

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Skrevet
MissLucy skrev (5 minutter siden):

Godt mulig han har rett i det, men personlig blir jeg ekstremt skeptisk til et innlegg som innledes med at "rojalistene har funnet sin hellige gral". Hvis han var en KG-bruker, ville han gått rett inn på ignoreringslista mi sammen med alle de andre som bare må ta mannnen istedet for ballen. 

Tar du ballen eller mennene i dette innlegget?

• Liker 14
  • Hjerte 4
  • Nyttig 3
Skrevet
zemer skrev (7 timer siden):

Martha utdannet seg som fysioterapeut?

Og? Jeg skrev om barna hennes. Både Märtha og Haakon tok utdannelse, de hadde kanskje foreldre som stilte krav..

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Glrmn skrev (6 minutter siden):

Vedr. Mette-Marit og google-søk:

Vi vet at denne Wikipedia-artikkelen høyst sannsynlig var øverste treff om man søkte på navnet hans: https://en.wikipedia.org/w/index.php?title=Jeffrey_Epstein&oldid=440790854

Fra https://kjetilrolness.substack.com/p/hun-googlet-han-wikipedia-opplyste

"Wikipedia opplyste om både sexforbryteren og overgrepshuset. Så fortsatte hun flørten og lånte huset i ferien.".

Han postdoktoren du refererte lenger oppe skriver også dette:

"Nå er det viktig å presisere at Wikipeida hadde lavere kredibilitet i 2011 enn i dag, det var ikke uvanlig at det dukket opp forfalskede anklager mot offentlige personer på disse sidene. "

Det er sånn jeg husker wikipedia fra back in the day - at det måtte tas med en stor klype salt 🤷‍♀️ Fint at han bekrefter det.

Endret av MissLucy
  • Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
TigerK skrev (2 timer siden):

Forskjellen på de to «intervjuene» var at første gang var det mange på hennes egen alder som heiet på henne. Det var mange som gledet seg til å bevise for alt og alle at uansett hvor du kommer fra, utdanning eller fortid, så har du mulighet til å nå langt. En ekte Askepott-historie. 

Nå ser vi jo en situasjon hvor de gamle, surmaga folka (som generasjon x var midt i et ungdomsopprør mot) som advarte mot bryllupet, fikk rett. Så det er nok slik at hele generasjon X nå sitter å gremmes over at de skulle hørt på foreldra sine, for de hadde faktisk rett. Det er derfor ikke bare handlingene til Mette som skaper vreden, men også reaksjonen til en hel generasjon som fikk sitt eget optimistiske menneskesyn rett i trynet. At man heia på «the underdog» og så viste det seg at VI faktisk hadde dårlig dømmekraft, også!  Og det er  både vondt og deprimerende (og kanskje litt skamfullt) på en gang. 

Derfor var det andre «intervjuet» en lakmustest og folk har integritet nok til å ikke la seg lure igjen. Den tilliten er brutt en gang for alle. 

Generasjon X her - kan signera 100% på den🎯👏

• Liker 13
  • Hjerte 2
  • Nyttig 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...