Gå til innhold

Kongehuset

Tråden gjenåpnes automatisk den kl. 05:00

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Tråden blir fortløpende ryddet for regelbrudd, ved høy aktivitet kan tråden bli stengt for moderering over kort eller lengre tid avhengig av kapasitet. Pr nå vil det for denne tråden bety at den forblir stengt på natt, samt helger.

Minner spesielt på regelen om opphavsrett, brukerdebatt og spekulasjoner. Debatter rundt debatten og debatter rundt andre debattanter vil bli fjernet som avsporinger. Vi forventer også en saklig tone i debatten, og vil rydde for dette. Ved høy aktivitet kan det bli fjernet innlegg uten at det legges igjen ryddemelding. Om dere ønsker å etterspørre noe spesifikt dere har blitt ryddet for, ta kontakt via "Private henvendelser Rampelyset"

Denne tråden omhandler medlemmene av Kongehuset.  Diskusjoner rundt Marius Borg Høiby skal gjøres i egen tråd. 

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)
BLOMSTERKVAST skrev (51 minutter siden):

Hva jeg tenker på 🤔Hvorfor skrives det ikke noe om prins Sverre? Er ikke han også «Kronprinsessen sønn? « 

som Marius hele tiden gnåler om ,at det var derfor de var så på han å skrive om han. Eller har det noe med at han har oppsøkt plasser og oppført seg som en idiot og stygg mann? 
og prins Sverre oppfører seg ordentlig. 
Godt å ha noe/ noen å skylde på .

Litt interessant det du skriver her. For alle de på forumet her som påpeker at MBH nærmest har vært stalket av pressen siden han har vært liten gutt og at det ikke er noe rart at han har fått problemer. 

Men, hva med selve prinsen da? Prins Sverre Magnus? Det ser da ut som han klarer seg meget godt, uten noe behov for skriv til lærere og andre foreldre, negative presseoppslag i medier osv. Så dette du skriver her, har jeg ikke tenkt på, men du har helt rett. 

Hva han derimot gjør for dagen, det er det vel ingen av oss som egentlig vet. Ser de har en plan for alle de kongelige arvingene i både Sverige og i Danmark, så der ser det ut til at ungdommene enten er i gang med studier eller i det militæret, mens prins Sverre Magnus av Norge skal det ikke snakkes eller skrives om. Slottet vil heller ikke uttale seg om hvor eller hva vår prins gjør. Det har vi visst  ikke "noe å gjøre med". 

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 12
Videoannonse
Annonse
Skrevet
42. skrev (8 minutter siden):

Ja prins sverre ja, nesten så jeg glemmer at han eksisterer. Hva gjør han? Nei, det er jo 'privat'. Privatprinsen av norge, som ingen har noe med hva gjør, herregud. Hva gjør han da, egentlig. Nei, vi har jo ikke noe med det, for det er jo så 'synd' på de og nå må det f'å 'fred'.. For de har hatt så 'mye' og står i en ' vanskelig tid'. For meg føles det ut som at jeg og vi andre må skamme oss for å sette den stakkars kongeflokkhusøvrigerøkla under lupen og at de kan ikke kritiseres for stakkars de uansett,og vi må IKKE glemme MEDIEPRESSET som de helt uskyldig har havnet i pga hva de har gjort, og også  medieinteresse fra før alt dette kom fram kan ha sett ut til å plage de. Ja vær gjerne privat, informer ingen andre om hva de gjør. Men si da fra titler og privilegier, og ta den helt ut på privaten 

Nettopp! Godt poeng! 

• Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
Aricia skrev (5 timer siden):

Mens jeg på min side ikke kan fatte at det er mulig å se intervjuet og trekke en slik konklusjon som du gjør her. Det må veldig mye vond vilje til, rett og slett.

Absolutt ikke. Selv med all verdens godvilje kommer det ikke frem. For svært mange av oss. Som ser etter noe genuint. Kanskje om man kombinerer godvilje med en ganske grunn tolkning, så kan man se henne som utrolig lei seg? 

Som jo er hele målet. Og grunnen til at det funker på en hel del er at folk rett og slett ikke har erfaringer som har trent dem i å lese adferd på et dypere nivå. 

Men det er faktisk vanskelig å forstå at det finnes dem som ikke plukker opp arrogansen, irritasjonen og selvopptattheten hun fremviser. Den er jo slående! Det skremmer meg. Jeg tenker det er mennesker som er lette å lure, påvirke og manipulere. Og det er så utrolig mange av dem...

Skjønner at det kan virke nedlatende. Men det er faktisk direkte skummelt også. For et viktig, felles vern mot overgrep og maktmisbruk er et samfunn som kan se klart og som evner å fatte mistanke. 

Endret av Jennyfromtheblock
  • Liker 24
  • Hjerte 4
  • Nyttig 11
Skrevet (endret)

NRK får krass kritikk for å ha delt spørsmål med Slottet en uke før Mette Marits Epstein-intervju fant sted!

"Det vekker sterke reaksjoner, blant annet fra omdømmeekspert Trond Blindheim.

I et innlegg på Facebook skriver han at det var pinlig å se NRK forsvare på «Debatten» at kronprinsessen fikk anledning til å trene seg på spørsmålene en hel uke før intervjuet.

Til Nettavisen utdyper han kritikken:

– NRK fremstår som et slags PR-byrå for monarkiet og Mette-Marit. Når Slottet har sittet på spørsmålene en hel uke, fremstår det mer som en teaterforestilling enn journalistikk."

"NRKs valg om å dele spørsmålene ble også møtt med kritikk av mediekritiker Anki Gerhardsen, som deltok i «Debatten» tirsdag kveld."

https://www.nettavisen.no/kjendis/debatten-avsloring-om-kronprinsesse-mette-marits-epstein-intervju-pa-nrk-vekker-harme-helt-absurd/s/5-95-2949428

Endret av Fantorangen-Oslo
  • Liker 25
  • Hjerte 3
  • Nyttig 9
Skrevet
Fantorangen-Oslo skrev (34 minutter siden):

Litt interessant det du skriver her. For alle de på forumet her som påpeker at MBH nærmest har vært stalket av pressen siden han har vært liten gutt og at det ikke er noe rart at han har fått problemer. 

Men, hva med selve prinsen da? Prins Sverre Magnus? Det ser da ut som han klarer seg meget godt, uten noe behov for skriv til lærere og andre foreldre, negative presseoppslag i medier osv. Så dette du skriver her, har jeg ikke tenkt på, men du har helt rett. 

Hva han derimot gjør for dagen, det er det vel ingen av oss som egentlig vet. Ser de har en plan for alle de kongelige arvingene i både Sverige og i Danmark, så der ser det ut til at ungdommene enten er i gang med studier eller i det militæret, mens prins Sverre Magnus av Norge skal det ikke snakkes eller skrives om. Slottet vil heller ikke uttale seg om hvor eller hva vår prins gjør. Det har vi visst  ikke "noe å gjøre med". 

Ikke enig. 

Marius er ikke født kongelig, han fikk søsken som er født kongelige. 

Marius var verken eller.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
zemer skrev (3 minutter siden):

Ikke enig. 

Marius var verken eller.

Marius er noe svært vanlig i dagens samfunn, et særkullsbarn. Med en meget innkluderende familie til hans stefar. 

Han har fått utrolige muligheter på grunn av stefaren. 

• Liker 24
  • Nyttig 12
Skrevet
zemer skrev (3 minutter siden):

Ikke enig. 

Marius var verken eller.

Det er jeg enig i, selvfølgelig. Men, det er jo dette narrativet mange bruker for å forsvare Marius i oppveksten og mange mener media har mye skyld for mye av oppførselen hans. Det har jo Marius selv også fortalt, sist nå siste dag i rettssalen. Og moren, kronprinsessen gikk ut mot media da Marius var 20 år og ba de la han være i fred. 

Men hva med vår ordentlige prins, han har jo knapt vært i pressen.

Er det da medias feil? Nei, jeg mener det har med personlighet å gjøre, ikke tittel. Det er det som er poenget. 

• Liker 21
  • Hjerte 4
  • Nyttig 11
Skrevet
Eufemia- skrev (22 timer siden):

Under gaveoverekkelsen gir det belgiske kongeparet også en bok. Når denne presenteres så griper den belgiske Kongen ordet og sier noen positive ord om denne, og at boken ikke er «boring». Det er ikke tilfeldig bruk av ord, tenker jeg, og man ser hvordan MM blir stram i ansiktet. Ordene ser jeg på som en klar melding til henne fra den belgiske Kongen, og som en slags korreks, og et personlig stikk til MM,  om at de absolutt har fått med seg hva hun skrev til Epstein om bryllupet i Luxembourg. - Boring.   MM skrev jo videre at hun ville ha 

- more books -    Under er linken hvor denne episoden vises. 

https://www.vg.no/rampelys/i/9ppOPE/mette-marit-deltar-paa-statsbesoeket

Flaut! 

Dette var ubetalelig! Både ordlyden til den belgiske kongen, den litt pinlige latteren som følger, og ikke minst den stive maska til Mette. Jeg tenker hun kommer, selvsagt på en diskret måte slik det sømmer seg kongelige, til å bli smått uglesett i flere sammenhenger fremover. Hun kommer aldri til å bli kvitt Epstein-historien og hun kommer alltid til å forbindes med dette. Hun hadde en mulighet til å unnskylde seg og forklare, men valgte i stedet å fremstå som et manipulert offer med betimelig hukommelsestap, snakk om blemme.

• Liker 16
  • Hjerte 2
  • Nyttig 22
Skrevet
MissLucy skrev (22 timer siden):

Jeg synes det er meget spesielt å antyde at kongen av Belgia er så lite profesjonell, og så ubehøvlet, at han vil benytte den høyst formelle gaveoverrekkelsen under et statsbesøk, som er et diplomatisk møte mellom stater, til å kritisere et medlem av vertslandets kongefamilie. Det er faktisk helt utenkelig. Det er rett og slett en majestetsfornærmelse å si det om ham.

Jeg synes det er helt på sin plass og passelig morsomt når Mette har opptrådt tidobbelt ubehøvlet. Men verken du eller jeg har fasiten her, vi vet ikke hva som ligger bak, så det har ingen hensikt å diskutere videre.

• Liker 14
  • Hjerte 3
  • Nyttig 6
Skrevet
Jennyfromtheblock skrev (9 timer siden):

Absolutt ikke. Selv med all verdens godvilje kommer det ikke frem. For svært mange av oss. Som ser etter noe genuint. Kanskje om man kombinerer godvilje med en ganske grunn tolkning, så kan man se henne som utrolig lei seg? 

Som jo er hele målet. Og grunnen til at det funker på en hel del er at folk rett og slett ikke har erfaringer som har trent dem i å lese adferd på et dypere nivå. 

Men det er faktisk vanskelig å forstå at det finnes dem som ikke plukker opp arrogansen, irritasjonen og selvopptattheten hun fremviser. Den er jo slående! Det skremmer meg. Jeg tenker det er mennesker som er lette å lure, påvirke og manipulere. Og det er så utrolig mange av dem...

Skjønner at det kan virke nedlatende. Men det er faktisk direkte skummelt også. For et viktig, felles vern mot overgrep og maktmisbruk er et samfunn som kan se klart og som evner å fatte mistanke. 

Dette! Det er fascinerende skremmende å se hvor naive og godtroende folk som støtter MM er. 

• Liker 18
  • Hjerte 2
  • Nyttig 8
Skrevet (endret)
Momma skrev (4 minutter siden):

Jeg synes det er helt på sin plass og passelig morsomt når Mette har opptrådt tidobbelt ubehøvlet. Men verken du eller jeg har fasiten her, vi vet ikke hva som ligger bak, så det har ingen hensikt å diskutere videre.

Hun har jo ikke det. Det var åpenbart ikke meningen at noen skulle lese den eposten. Du kan ikke si at en sleivete kommentar som var ment for en eneste person er ti ganger mer ubehøvlet enn å disse noen i full offentlighet, foran kamera, i en strengt formell, diplomatisk setting.

Det henger rett og slett ikke på greipp. 

Endret av MissLucy
  • Liker 5
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
Fantorangen-Oslo skrev (8 timer siden):

Er det da medias feil? Nei, jeg mener det har med personlighet å gjøre, ikke tittel. Det er det som er poenget. 

Helt enig. Vi vet ikke så mye om SM men vi kan si med ganske høy sannsynlighet at han ikke henger med farlige kriminelle, roper hore til folk på gaten, drar av seg klærne på offentlige steder og er sammen med influensere. Hvis MBH hadde giddet å se på lillebror hadde han funnet ut at dette mediekjøret kan man unngå. 

Endret av Nymerïa
  • Liker 21
  • Nyttig 11
Skrevet
MissLucy skrev (Akkurat nå):

Hun har jo ikke det. Det var åpenbart ikke meningen at noen skulle lese den eposten. Du kan ikke si at en sleivete kommentar som var ment for en eneste person er ti ganger mer ubehøvlet enn å disse noen i full offentlighet, foran kamera, i en strengt formell, diplomatisk setting. Det henger rett og slett ikke på greipp.

Jeg tar tak i det som har skjedd og er kjent, uavhengig om det i utgangspunktet ikke var meningen at hele verden skulle få vite om Mettes intime vennskap med Epstein og ditto meldinger.

• Liker 23
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
MissLucy skrev (6 minutter siden):

Hun har jo ikke det. Det var åpenbart ikke meningen at noen skulle lese den eposten. Du kan ikke si at en sleivete kommentar som var ment for en eneste person er ti ganger mer ubehøvlet enn å disse noen i full offentlighet, foran kamera, i en strengt formell, diplomatisk setting.

Hun har utvist en total mangel på rolleforståelse. I tillegg er det kjent for de fleste at man skal ikke dele på mail eller meldinger noe som ikke tåler å leses av offenligheten. Dette er noe vi ble drillet i da vi fikk slike kommunikasjonsmuligheter tilgjengelig på jobben min. Dersom de ikke har blitt drillet i dette i det norske kongehuset så er det en alvorlig brist. At vi ikke finner mailer til og fra andre kronprinsesser i Epsteinfilene tyder vel på at denne bristen ligger mer på MM selv.

Hun stiller altså som representant for det norske kongehuset i et kongelig bryllup og presterer å sende en mail til en av verdens verste overgripere ... om at bryllupet er SÅÅÅ kjedelig. Fy skam - det er bare flaut for oss alle. DET henger ikke på greip, det er helt uforståelig for de fleste av oss. 

• Liker 26
  • Hjerte 2
  • Nyttig 9
Skrevet (endret)
MissLucy skrev (19 minutter siden):

Nå er det noe som heter integritet. Noen personer baksnakker ikke familien sin til andre, og spesielt ikke personer som er dømt for overgrep. Likt som at alle ikke lyver, selv om dette er noe du også har brukt for å unnskylde MMs løgner.

Det er 100% en supersleivete kommentar. Alle vet at du ikke bør skrive noe i en mail som ikke tåler andres øyne. 

Den eneste som har oppført seg ubehøvlet i denne situasjonen er MM. Det tror jeg flere hadde hatt godt av å ta innover seg.

Endret av 1600
  • Liker 21
  • Hjerte 2
  • Nyttig 10
Skrevet
42. skrev (9 timer siden):

Ja prins sverre ja, nesten så jeg glemmer at han eksisterer. Hva gjør han? Nei, det er jo 'privat'. Privatprinsen av norge, som ingen har noe med hva gjør, herregud. Hva gjør han da, egentlig. Nei, vi har jo ikke noe med det, for det er jo så 'synd' på de og nå må det f'å 'fred'.. For de har hatt så 'mye' og står i en ' vanskelig tid'. For meg føles det ut som at jeg og vi andre må skamme oss for å sette den stakkars kongeflokkhusøvrigerøkla under lupen og at de kan ikke kritiseres for stakkars de uansett,og vi må IKKE glemme MEDIEPRESSET som de helt uskyldig har havnet i pga hva de har gjort, og også  medieinteresse fra før alt dette kom fram kan ha sett ut til å plage de. Ja vær gjerne privat, informer ingen andre om hva de gjør. Men si da fra titler og privilegier, og ta den helt ut på privaten 

Mette-Marit som er Blå Kors høye beskytter burde holde et foredrag for dem hvor hun forklarer at pressen er langt mer skadelig enn selv de verste rusmisbrukene i landet. 

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet
42. skrev (10 timer siden):

"Privatprinsen" var treffende! 

Faktisk så har kongehuset gått "full private" pga massivt med private og personlige problemer. Så de burde egentlig `si opp` så de kan bruke all tiden på å få orden på flokken. 

• Liker 20
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
zemer skrev (17 timer siden):

Ikke enig. 

Marius var verken eller.

Han fikk også søsken som er ikke-kongelig, på fars side. Og hadde han oppført seg som en ansvarlig ungdom, brukt den plattformen han faktisk har, til å fronte noe positivt eller meningsfylt, som norsk natur, frivillighet eller andre saker som fortjener oppmerksomhet så ville han blitt «folkets prins». Men ingenting i oppdragelsen viste ham den veien, kun veien til et jetset-liv der han var dømt til å etterhvert bli en nobody fordi han ikke står for noe selv.

Synes så synd på ham, selv om kriminelle valg er han egne, var veien dit resultat av valg foreldrene tok for ham i formative år, med fokus på vannsport (i følge Haakon), reiser, merkeklær og fasjonable representasjonsoppdrag, ikke på arbeidsmoral, ansvar, empati og ydmykhet. Han hadde nærmest ingen sjanse til å finne en meningsfylt vei selv, med den oppdragelsen. 

Endret av O Rakel
  • Liker 16
  • Nyttig 17
Skrevet (endret)
Nymerïa skrev (39 minutter siden):

Helt enig. Vi vet ikke så mye om SM men vi kan si med ganske høy sannsynlighet at han ikke henger med farlige kriminelle, roper hore til folk på gaten, drar av seg klærne på offentlige steder og er sammen med influensere. Hvis MBH hadde giddet å se på lillebror hadde han funnet ut at dette mediekjøret kan man unngå. 

Han kan jo være skjermet av pressen? IA er jo også det. Tror ikke vi skal være så bastante på hvordan de er, for vi aner virkelig ikke. De kan være hvem som helst. Resten er fasade.

Endret av Eyr
  • Liker 7
  • Nyttig 10
Skrevet (endret)
42. skrev (12 timer siden):

Litt spesiell karrierevei av prins Sverre Magnus.
Hadde informasjonsteknologi og medieproduksjon på videregående.
Flyttet til Milano fordi kjæresten (ex?) studerte ved Bocconi-universitetet der. Og samtidig opprettet sitt enkeltpersonforetak innen film- og fotoproduksjon, Sverre Magnus Productions. 
Siden avsluttet oppholdet i Milano og flyttet tilbake til Norge. 
Spesiell karrierevei, siden han vil inn i produksjonssiden bak kamera. En eksponering hans familie har utvist ganske så fiendtlige holdninger til..

Vet utifra fritidsinteressene at Sverre Magnus er glad i gaming. Så da sitter han kanskje grodd fast i gamingstolen i disse tider?

Men kanskje monarkister skal være glad til, siden han tross alt ikke virker å ha så mye til felles med sin kriminelle slask av en halvbror.  Og heller ikke virker å være opptatt av festing som snøprinsessen og hans mor i hennes yngre dager. 😀

Endret av RoffeHarry
Vedlegg
  • Liker 29
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...