Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis kjærligheten er sterk nok er det vel det samme om stolen er hard? La kjæresten være en helt og kaste ut edderkoppene for deg, og kos dere på hytta! God påske 🐣 

Anonymkode: b71a8...d65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor skal helger, ferier osv gå på bekostning av ts sin trivsel da? Tenker pipen hadde fått en annen lys om ts hadde sagt «jeg ELSKER å være der, men kjæresten liker det ikke. Burde han ikke bli med for min skyld allikevel?»

De får finne en mellomting evt. 

Anonymkode: 40926...06a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvis kjærligheten er sterk nok er det vel det samme om stolen er hard? La kjæresten være en helt og kaste ut edderkoppene for deg, og kos dere på hytta! God påske 🐣 

Anonymkode: b71a8...d65

Nå har jeg lest det også 😂 for all del, ofre rygg og kropp fordi man har en kjæreste 

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Kjæresten er utrolig glad i den gamle, lille hytta han har overtatt fra familien. Det blir både påsken, og mange andre helger/ ferier tilbragt. Jeg trives ikke der i det hele tatt😔 Hytta er gammel, trang, det er lavt under taket, altfor masse møbler på minimal plass, et slags improvisatorisk bad og do på utsiden av hytta, hard seng og vonde stoler så jeg får vondt i ryggen, og der er masse store edderkopper, mer enn man vanligvis ser, og de dukker opp inne til stadighet også. Og jeg har edderkoppfobi. Dette er hans magiske sted hvor han finner roen, men jeg klarer ikke slappe av og kose meg der. Jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå i årene fremover. Noen med lignende erfaring?

Anonymkode: 9be8d...5a8

Hva? For meg virker dette helt uproblematisk og du må se deg heldig med at du har familie. Jeg har grudd meg til påske jeg også av helt andre årsaker som brudd og splittelse i familien/barn pg bonusbarn. 

Vær takknemlig. Plutselig kan det skje mer alvorlige ting i livet ditt og du vil se på dette som en flis i forhold. 

🙏❤️

Anonymkode: 2dc9f...b5d

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva? For meg virker dette helt uproblematisk og du må se deg heldig med at du har familie. Jeg har grudd meg til påske jeg også av helt andre årsaker som brudd og splittelse i familien/barn pg bonusbarn. 

Vær takknemlig. Plutselig kan det skje mer alvorlige ting i livet ditt og du vil se på dette som en flis i forhold. 

🙏❤️

Det er alltid noen som har det verre..... Tenk på ungene i Gaza liksom

Seriøst. Det er lite hjelp i å fortelle noen at JEG har det verre enn deg

Anonymkode: 683d9...5a2

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

🙏❤️

Dummeste argumentet. Blir som at barna i afrika blir mindre sultne av at du spiser opp maten din 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår deg godt. 
Edderkoppfobi er virkelig ingen spøk. For meg kan sommeren være virkelig en prøvelse pga edderkopper. 
Jeg hadde ikke blitt med, virkelig ikke. 
Men siden du skal dra, kjøp deg en god utestol og ta med, så du i det minste kan kose deg ute, i solveggen. 

Anonymkode: 6a1bf...d00

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

.. Så mye negativitet. Stolene er harde, senga er vond, hytta har for mange møbler. For meg hadde dette vært svært skuffende og turn off oppførsel 

Anonymkode: 18984...1b6

Kan du forklare årsaken til at du mener at man få finne seg i å ha det ubehagelig bare fordi man er kjærester? Slik jeg forstår det, er det gamle, nedslitte møbler, og de er ofte vonde å sitte/ligge i. Hytta og møblene har en nostalgisk verdi for kjæresten som ønsker at hytta skal være slik den alltid har vært, og ser derfor ikke disse tingene.

Anonymkode: 268cc...c99

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er alltid noen som har det verre..... Tenk på ungene i Gaza liksom

Seriøst. Det er lite hjelp i å fortelle noen at JEG har det verre enn deg

Anonymkode: 683d9...5a2

Jeg ville bare si det at det finnes verre ting i livet enn dette. Det er så utrlig kontraster i livet at vi må være takknemlige som er friske og bor i et rikt land fremfor å bagatellisere småting i livet. De har hytte og hverandre. Heldige!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har sagt det som det er til kjæresten. Jeg har sagt at jeg ikke trives der, at angsten er sterk pga sterk edderkoppfobi, og at jeg får vondt i ryggen av sengen og stolene/ sofaen. Han lytter og sier det er leit at det er sånn, men han vet ikke hva han kan gjøre med det, han tar ikke noe initiativ til forbedring/ endring som ka hjelpe. Så da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Det blir vel til at jeg blir med av og til, kanskje et par dager i påsken, også dropper jeg resten av sesongen. Men da mister vi mye tid sammen😔

Jeg hadde sagt til ham at jeg ikke blir med før det er en ordentlig seng til meg. Og med 'ordentlig' mener jeg en jeg ikke får vondt i ryggen av. Jeg forventer både at han tar ansvar for at det skjer, og at han betaler for det. 

Hvis han ikke gidder oppgradere sengen og fortsetter å bruke all sin tid på hytten, hadde jeg avsluttet. Da er han ikke nok interessert i deg. 

Anonymkode: 81be0...7be

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå i årene fremover. Noen med lignende erfaring?

Han kan bruke penger på hytta.

Du kan bruke penger på ferieturer dit du vil.

Anonymkode: 5fe63...ebe

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Edderkopper viser at hytta har et fuktproblem.

Anonymkode: 7f2d2...b49

AnonymBruker
Skrevet

Maling, noen nye møbler osv vil sannsynligvis gjøre situasjonen bedre. 

Jeg hadde forklart min kjæreste at det er viktig for meg at hytta er litt hyggeligere hvis jeg skal trives. Det hadde han akseptert tror jeg. Min mann lot meg delta i interiør-valg helt fra starten, selv om jeg ikke eide noe. Han hadde tross alt som mål at vi skulle dele livet👌

Anonymkode: b2620...02f

AnonymBruker
Skrevet

Kjæresten er utrolig glad i den gamle, lille hytta han har overtatt fra familien. Det blir både påsken, og mange andre helger/ ferier tilbragt. Jeg trives ikke der i det hele tatt😔 

Hvorfor går du med på å tilbringe så mange ferier der? Du kan vel reise et annet sted iblant, med eller uten han. Man må ikke tilbringe all ledig tid sammen.

Anonymkode: 1d07d...c59

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om kjæresten, han er generelt dårlig til å diskutere, han lytter rolig på en fin måte når jeg prater, men han svarer lite, og er litt tiltaksløs. Han mener jeg sikkert kommer til å venne meg til å være der etter hvert. Og sier bare at «det er naturlig med edderkopper ute i naturen». «De er ikke farlige» osv. om vi skulle oppgradert inne, så hadde sikkert jeg måttet stå for betalingen siden det bare er jeg som ønsker det. Jeg har ikke foreslått det enda, for jeg har ikke så mye ekstra å rutte med hver mnd. Dessuten vet jeg at han liker de møblene som er der, og det meste er møbler som er arvet, som bestandig har stått der. Men takk til deg for forståelse❤️ Jeg er enig i at det burde være et minimum å finne en måte som gjør at jeg kan slappe av der, sove godt og sitte godt der, for å unngå de verste smertene. Og det burde vært ok å spraye godt ved inngangspartiet, rundt vinduer, og inngangen til utebadet/doen. Men han vil helst ikke ha den giften på veggene😔

Tiltaksløs mann uten empati og kommunikasjonsevner hadde ikke vært min drømmemann. Hvis han har såpass begrensede evner, så blir alt litt tyngre i livet og du må nok tåle mye motgang eller leve på hans premisser.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tiltaksløs mann uten empati og kommunikasjonsevner hadde ikke vært min drømmemann. Hvis han har såpass begrensede evner, så blir alt litt tyngre i livet og du må nok tåle mye motgang eller leve på hans premisser.

Nei, han lyder ikke akkurat som en fantastisk kar. 

Anonymkode: 81be0...7be

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

.. Så mye negativitet. Stolene er harde, senga er vond, hytta har for mange møbler. For meg hadde dette vært svært skuffende og turn off oppførsel 

Anonymkode: 18984...1b6

Ja, hadde min samboer vært så sutrete, hadde jeg faktisk mistet tenningen tvert. Da ville han minnet meg alt for mye om en trassig tenåring. 

Gjør det beste ut av situasjonen, om noe kan du jo si at du må kjøpe en ny madrass til senga på hytta, fordi den er så vond til ryggen din, og at det er et kompromiss typen må nødt til å gå med på. 

Og når den edderkoppfobien er så sterk at den er til hinder for å leve et normalt liv, så må du søke hjelpe for det. 

Men for all del; du og typen trenger ikke å være sammen i påska eller andre ganger han skal på hytta. Men spørs hvor lenge det blir kjekt i lengden, særlig for han, siden du ikke klarer å ta del i og glede deg over noe som betyr så mye for han.

Jeg for eksempel er ikke så glad i teltturer, men det er samboeren. Han elsker friluftsliv og sove ute, enten med telt eller hengekøye. Men det er klart jeg blir med han på det, og gleder meg over dette sammen med han, og lærer meg samtidig å finne mange positive ting med dette selv også. Men velger man å kun fokusere på deg negative, slik som du gjør, vil man selvsagt heller ikke se det positive med en situasjon. 

Anonymkode: b59c3...20f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

🙏❤️

Åjsann. Husk at du ikke vet noenting om mitt liv, jeg har stått i, og står fortsatt i mange store utfordringer. Det er lov å si fra om ting som dette likevel. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Når det å være på den hytta er så jævlig for deg, får du sette ned foten og si at du ikke vil rett og slett. Føyer du deg og blir med (men mistrives og «sutrer» når du er der), vil ingenting skje… hytta vil forbli som den er og som han elsker. Stå opp for deg selv, kvinne! 

Anonymkode: 9b779...f9b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis han ikke vil oppgradere noe og tilpasse litt til deg hadde jeg sagt han får dra alene. Livet er for kort til å tilbringe ferier på en ukomfortabel hytte man ikke trives på.

Anonymkode: 1b14f...ec2

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...