AnonymBruker Skrevet 30. januar #21 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg tenker at så heldig du er som har en hytte å reise til. Snakk om å se negativt på alt. Men men det er jo bare du som taper på det. Da får du bli hjemme, og kjæresten din nyte hytte freden alene . 😊 Anonymkode: 73cb3...51e Hvorfor er det et privilegium å måtte tilbringe ferier på et sted man ikke liker? Jeg hadde hatet å ha hytte, og jeg hadde hatet å ha båt, og har heldigvis ingen av delene. Jeg kan gjerne reise på hyttetur en gang eller to i året, men å eie noe man er nødt til å vedlikeholde og reise til fordi man nå har det, hadde ikke vært noe for meg. Spørsmålet for deg, TS, blir om det kan gjøres kompromisser så du trives der, eller om det er selve hyttelivet du ikke trives med. Leser at kjæresten din ikke så langt er villig til å endre på noe som helst (utenom deg), og det er ikke bærekraftig. Som et minimum må du kunne tilbringe tid på hytta uten unødvendige smerter, ellers kan du rett og slett ikke tilbringe dagevis der. Er kjæresten din interessert nok i å ha deg med til å kompromisse med deg, eller er holdningen hans at alt må være som det alltid har vært, og du har å tilpasse deg? Anonymkode: 6602e...c41 11 4
AnonymBruker Skrevet 30. januar #22 Skrevet 30. januar Igjen er svaret like enkelt som i tråden med hunden i senga. Om du ikke vil reise dit, så reiser du ikke dit, problem løst. Et forhold er jo et forhold, altså det er to mennesker i det. Det er vel ikke slik at du skal tre livet hans ned over ørene dine uten at du har noe som helst selvbestemmelsesrett eller egen vilje? Øv på å si dette: Jeg har ikke tenkt å reise på den hytta, jeg trives ikke der. Anonymkode: e2c91...5e6 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar #23 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hvorfor er det et privilegium å måtte tilbringe ferier på et sted man ikke liker? Jeg hadde hatet å ha hytte, og jeg hadde hatet å ha båt, og har heldigvis ingen av delene. Jeg kan gjerne reise på hyttetur en gang eller to i året, men å eie noe man er nødt til å vedlikeholde og reise til fordi man nå har det, hadde ikke vært noe for meg. Spørsmålet for deg, TS, blir om det kan gjøres kompromisser så du trives der, eller om det er selve hyttelivet du ikke trives med. Leser at kjæresten din ikke så langt er villig til å endre på noe som helst (utenom deg), og det er ikke bærekraftig. Som et minimum må du kunne tilbringe tid på hytta uten unødvendige smerter, ellers kan du rett og slett ikke tilbringe dagevis der. Er kjæresten din interessert nok i å ha deg med til å kompromisse med deg, eller er holdningen hans at alt må være som det alltid har vært, og du har å tilpasse deg? Anonymkode: 6602e...c41 Jeg vet ikke helt hva jeg skal si om kjæresten, han er generelt dårlig til å diskutere, han lytter rolig på en fin måte når jeg prater, men han svarer lite, og er litt tiltaksløs. Han mener jeg sikkert kommer til å venne meg til å være der etter hvert. Og sier bare at «det er naturlig med edderkopper ute i naturen». «De er ikke farlige» osv. om vi skulle oppgradert inne, så hadde sikkert jeg måttet stå for betalingen siden det bare er jeg som ønsker det. Jeg har ikke foreslått det enda, for jeg har ikke så mye ekstra å rutte med hver mnd. Dessuten vet jeg at han liker de møblene som er der, og det meste er møbler som er arvet, som bestandig har stått der. Men takk til deg for forståelse❤️ Jeg er enig i at det burde være et minimum å finne en måte som gjør at jeg kan slappe av der, sove godt og sitte godt der, for å unngå de verste smertene. Og det burde vært ok å spraye godt ved inngangspartiet, rundt vinduer, og inngangen til utebadet/doen. Men han vil helst ikke ha den giften på veggene😔 Anonymkode: 9be8d...5a8 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar #24 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Igjen er svaret like enkelt som i tråden med hunden i senga. Om du ikke vil reise dit, så reiser du ikke dit, problem løst. Et forhold er jo et forhold, altså det er to mennesker i det. Det er vel ikke slik at du skal tre livet hans ned over ørene dine uten at du har noe som helst selvbestemmelsesrett eller egen vilje? Øv på å si dette: Jeg har ikke tenkt å reise på den hytta, jeg trives ikke der. Anonymkode: e2c91...5e6 Ja du kan så si😊 Vi bor ikke sammen da, og sees fo sjelden dessverre. Derfor er jo påskeferie og de helgene vi har mulighet å være sammen, viktig. Hadde vi bodd sammen, så hadde han fint kunnet reise til fristedet sitt mens jeg var hjemme. Men han vil ikke flytte sammen. Anonymkode: 9be8d...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #25 Skrevet 30. januar Skjønner deg godt jeg. Jeg har ikke edderkoppfobi eller smertetilstander, men omgivelsene er veldig viktig for at jeg skal ha det bra. Hadde kjæresten min hatt et sted hvor jeg ikke hadde trivdes, men samtidig nektet å gjøre små, enkle endringer hadde det selvfølgelig blitt problematisk. Ikke at den ene parten har rett til å diktere hvordan hytta skal være, men litt imøtekommende og forståelsesfull kan man jo være. Anonymkode: 10e0e...610 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #26 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Igjen er svaret like enkelt som i tråden med hunden i senga. Om du ikke vil reise dit, så reiser du ikke dit, problem løst. Et forhold er jo et forhold, altså det er to mennesker i det. Det er vel ikke slik at du skal tre livet hans ned over ørene dine uten at du har noe som helst selvbestemmelsesrett eller egen vilje? Øv på å si dette: Jeg har ikke tenkt å reise på den hytta, jeg trives ikke der. Anonymkode: e2c91...5e6 Ja, dessuten føler jeg på litt indirekte press utenfra også, fra storfamilien hans, for de skjønner ikke hvorfor jeg ikke er med på hytta oftere. Hittil har jeg bare svart at det ikke har passet, men de begynner vel å lure. Anonymkode: 9be8d...5a8 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #27 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skjønner deg godt jeg. Jeg har ikke edderkoppfobi eller smertetilstander, men omgivelsene er veldig viktig for at jeg skal ha det bra. Hadde kjæresten min hatt et sted hvor jeg ikke hadde trivdes, men samtidig nektet å gjøre små, enkle endringer hadde det selvfølgelig blitt problematisk. Ikke at den ene parten har rett til å diktere hvordan hytta skal være, men litt imøtekommende og forståelsesfull kan man jo være. Anonymkode: 10e0e...610 Tusen takk for forståelse❤️ Ja sant? Helt enig! Han virker litt tafatt, egentlig. Anonymkode: 9be8d...5a8 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar #28 Skrevet 30. januar Kom med forslag om ny madrass skifte stoler osv. Hytta kan jo bli etter din smak også. Prøv å snu tankegangen mange ønsker seg hytte. Jeg pusset opp og fikk inn nye møbler på familie hytta våres. Og sengene fikk nye madrasser alle ble fornøyd etterpå. Anonymkode: 83960...ce6 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #29 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kom med forslag om ny madrass skifte stoler osv. Hytta kan jo bli etter din smak også. Prøv å snu tankegangen mange ønsker seg hytte. Jeg pusset opp og fikk inn nye møbler på familie hytta våres. Og sengene fikk nye madrasser alle ble fornøyd etterpå. Anonymkode: 83960...ce6 Gode forslag det, kanskje på lengre sikt, for da må det sikkert spares først, tipper jeg må kjøpe møblene hvis jeg tar initiativ til det. Anonymkode: 9be8d...5a8 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 30. januar #30 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjæresten er utrolig glad i den gamle, lille hytta han har overtatt fra familien. Det blir både påsken, og mange andre helger/ ferier tilbragt. Jeg trives ikke der i det hele tatt😔 Hytta er gammel, trang, det er lavt under taket, altfor masse møbler på minimal plass, et slags improvisatorisk bad og do på utsiden av hytta, hard seng og vonde stoler så jeg får vondt i ryggen, og der er masse store edderkopper, mer enn man vanligvis ser, og de dukker opp inne til stadighet også. Og jeg har edderkoppfobi. Dette er hans magiske sted hvor han finner roen, men jeg klarer ikke slappe av og kose meg der. Jeg skjønner ikke hvordan dette skal gå i årene fremover. Noen med lignende erfaring? Anonymkode: 9be8d...5a8 Hvorfor kan du ikke si det som det er? Familietradisjoner og affeksjonsverdi gjelder jo stort sett den familien som har eid en slik hytte. I et samliv vil det gå utover felles tid, og ofte også felles økonomi. Jeg hadde ikke orket å få helger og ferier «bundet» til et slikt sted. 8
AnonymBruker Skrevet 30. januar #31 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ja du kan så si😊 Vi bor ikke sammen da, og sees fo sjelden dessverre. Derfor er jo påskeferie og de helgene vi har mulighet å være sammen, viktig. Hadde vi bodd sammen, så hadde han fint kunnet reise til fristedet sitt mens jeg var hjemme. Men han vil ikke flytte sammen. Anonymkode: 9be8d...5a8 Så han vil ikke flytte sammen med deg, og han vil ikke finne på noe med deg som du liker. Det høres rett og slett ikke ut som han er særlig interessert i deg. Anonymkode: e2c91...5e6 9
AnonymBruker Skrevet 30. januar #32 Skrevet 30. januar Rødvinsfilosofen skrev (Akkurat nå): Hvorfor kan du ikke si det som det er? Familietradisjoner og affeksjonsverdi gjelder jo stort sett den familien som har eid en slik hytte. I et samliv vil det gå utover felles tid, og ofte også felles økonomi. Jeg hadde ikke orket å få helger og ferier «bundet» til et slikt sted. Jeg har sagt det som det er til kjæresten. Jeg har sagt at jeg ikke trives der, at angsten er sterk pga sterk edderkoppfobi, og at jeg får vondt i ryggen av sengen og stolene/ sofaen. Han lytter og sier det er leit at det er sånn, men han vet ikke hva han kan gjøre med det, han tar ikke noe initiativ til forbedring/ endring som ka hjelpe. Så da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Det blir vel til at jeg blir med av og til, kanskje et par dager i påsken, også dropper jeg resten av sesongen. Men da mister vi mye tid sammen😔 Jeg liker navnet ditt, forresten😊 Anonymkode: 9be8d...5a8 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #33 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så han vil ikke flytte sammen med deg, og han vil ikke finne på noe med deg som du liker. Det høres rett og slett ikke ut som han er særlig interessert i deg. Anonymkode: e2c91...5e6 Jo altså, vi finner jo på andre ting sammen såklart, som begge liker, men han har vært tafatt når det kommer til å endre noe på hytta for at jeg skal trives bedre. Anonymkode: 9be8d...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar #34 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jo altså, vi finner jo på andre ting sammen såklart, som begge liker, men han har vært tafatt når det kommer til å endre noe på hytta for at jeg skal trives bedre. Anonymkode: 9be8d...5a8 Om han bryr seg om deg så tar han deg ikke med på hytta. Om han bryr seg om deg så vil han flytte sammen med deg. Anonymkode: e2c91...5e6 2
AnonymBruker Skrevet 30. januar #35 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Om han bryr seg om deg så tar han deg ikke med på hytta. Om han bryr seg om deg så vil han flytte sammen med deg. Anonymkode: e2c91...5e6 Tja, jeg vet ikke, mange par er veldig glade i hverandre selv om man velger å bo hver for seg. Og ang hytta, har tar jo ikke med meg hvis jeg sier nei, det er jeg som sier ja de få gangene jeg har vært med, for å prøve så godt jeg kan. Anonymkode: 9be8d...5a8
AnonymBruker Skrevet 30. januar #36 Skrevet 30. januar Kjenner meg SÅ godt igjen! Vi deler hytte med svigers (som er kjempetrivelige). Men jeg er livredd edderkopper og flått som det kryr av der. Soverommene er bittesmå og blir kokende varme når det er sol. Båtturer -de elsker å fiske i timesvis, uansett hvor kaldt eller stekende varmt det er. Badet er lite, og oversvømmes av vann når man dusjer. Jeg har satt netting på soveromsvinduet og sprayer rundt dør og veranda. Ingen av de andre har problemer med noe av dette, sover godt gjennom natta og koser seg med blomster og bærplukking sammen med flåtten😂 Jeg er rett og slett ikke et hyttemenneske… Anonymkode: 6f683...ab9 2 1
Rødvinsfilosofen Skrevet 30. januar #37 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har sagt det som det er til kjæresten. Jeg har sagt at jeg ikke trives der, at angsten er sterk pga sterk edderkoppfobi, og at jeg får vondt i ryggen av sengen og stolene/ sofaen. Han lytter og sier det er leit at det er sånn, men han vet ikke hva han kan gjøre med det, han tar ikke noe initiativ til forbedring/ endring som ka hjelpe. Så da vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Det blir vel til at jeg blir med av og til, kanskje et par dager i påsken, også dropper jeg resten av sesongen. Men da mister vi mye tid sammen😔 Uff! Høres leit ut. Tenker det blir feil at du skal gå til innkjøp av alt som må til. 😐 Å tette ei slik gammel hytte kan fort bli krevende, siden norske husedderkopper kan klare å komme seg inn igjennom bittesmå sprekker. De trekker jo gjerne inn når det er kaldt ute. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg liker navnet ditt, forresten😊 Anonymkode: 9be8d...5a8 Takk! Prøvde å komme på noe litt mer orginalt enn «AnonymBruker12345». Var ikke smart nok til å skjønne at det ville gi AnonymeBrukere en gyllen anledning til å stemple meg som alkoholiker, i en hver debatt. Være seg abort, formueskatt, innvandring, Israel-Palestina, skjermbruk, kjøp av el-bil, kjøp av sekundærbolig, eller nye skatteregler. 😅 Men, men. Sånn er KvinneGuiden. 🤗 4 1
Macro Skrevet 30. januar #38 Skrevet 30. januar Hvorfor ikke bruke disse mulighetene til alenetid? Man trenger jo ikke å gjøre alt sammen. 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar #39 Skrevet 31. januar AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Kjenner meg SÅ godt igjen! Vi deler hytte med svigers (som er kjempetrivelige). Men jeg er livredd edderkopper og flått som det kryr av der. Soverommene er bittesmå og blir kokende varme når det er sol. Båtturer -de elsker å fiske i timesvis, uansett hvor kaldt eller stekende varmt det er. Badet er lite, og oversvømmes av vann når man dusjer. Jeg har satt netting på soveromsvinduet og sprayer rundt dør og veranda. Ingen av de andre har problemer med noe av dette, sover godt gjennom natta og koser seg med blomster og bærplukking sammen med flåtten😂 Jeg er rett og slett ikke et hyttemenneske… Anonymkode: 6f683...ab9 Huff😆 Men du blir med likevel, ja? Jeg har fortsatt traumer fra sist jeg var der, når et par store edderkopper dukka opp på veggen rett ved der jeg lå og sov😱 Fyttikatta! Jeg liker hyttelivet vanligvis, bare ikke sånne gamle, uisolerte hytter🫣 Anonymkode: 9be8d...5a8 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar #40 Skrevet 31. januar Rødvinsfilosofen skrev (9 minutter siden): Å tette ei slik gammel hytte kan fort bli krevende, siden norske husedderkopper kan klare å komme seg inn igjennom bittesmå sprekker. De trekker jo gjerne inn når det er kaldt ute. Tror du det hadde hjulpet om vi etterisolerte? Det koster nok en hel del.. men det hadde kanskje hjulpet betraktelig på edderkoppene innendørs? Kjæresten mener at edderkoppene ikke kommer inn mellom tømmeret, for tømmeret er helt tett. Men det er det jo selvsagt ikke, spesielt ikke på ei uisolert hytte🙄 Rødvinsfilosofen skrev (12 minutter siden): Takk! Prøvde å komme på noe litt mer orginalt enn «AnonymBruker12345». Var ikke smart nok til å skjønne at det ville gi AnonymeBrukere en gyllen anledning til å stemple meg som alkoholiker, i en hver debatt. Være seg abort, formueskatt, innvandring, Israel-Palestina, skjermbruk, kjøp av el-bil, kjøp av sekundærbolig, eller nye skatteregler. 😅 Men, men. Sånn er KvinneGuiden. 🤗 Haha, ja sånn er KG! Men her er det mange som skal «ta» ts uansett hva det måtte dreie seg om, de sitter klare til å hive seg over neste offer, har jeg inntrykk av😅 Jeg derimot, tenkte at «Rødvinsfilosofen var et fint navn, hun har sikkert mye bra å bidra med av tanker og refleksjoner»☺️ Anonymkode: 9be8d...5a8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå