AnonymBruker Skrevet 29. januar #1 Skrevet 29. januar Er på AAP pga kronisk migrene. Er sykepleier. Har jobba 50% på sykehjem (50% aap), men vil og kan ikke tilbake dit jeg har jobba etter foreldreperm. I tillegg til den kroniske migrena er jeg så omsorgstrett. Jeg blir også totalt avhengig av dagjobb fremover pga sjømann. Har fått 100% ulønna perm fra sykehjemmet nå etter perm pga aap. De sier de ikke kan tilrettelegge mer. Nå skal jeg i dialogmøte med alle parter etter ønske fra arbeidsgiver. Aldri vært i et før. Noe å grue seg til? Betyr det at det kan være mulig med omplassering/mer tilrettelegging likevel? Vil de sette spørsmål ved ting og prøve å få meg til å jobbe der igjen likevel? Kjenner jeg blir så forvirra av hele greia. Innvilga perm, ingen mer tilrettelegging sier de, likevel dialogmøte om tilrettelegging osv. Samtidig sier NAV jeg kan søke andre jobber. Noen som har peiling på hva jeg kan forvente i dialogmøte, og i veien videre? Anonymkode: e1379...766 1
Soft mann Skrevet 29. januar #2 Skrevet 29. januar Nav vil alltid prøve og pålegge arbeidsgiver oppgaver for og fraskrive seg ansvar
prompelompe Skrevet 29. januar #3 Skrevet 29. januar Soft mann skrev (3 minutter siden): Nav vil alltid prøve og pålegge arbeidsgiver oppgaver for og fraskrive seg ansvar Det er arbeidsgiver som har bedt om dialogmøte.
AnonymBruker Skrevet 29. januar #5 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er på AAP pga kronisk migrene. Er sykepleier. Har jobba 50% på sykehjem (50% aap), men vil og kan ikke tilbake dit jeg har jobba etter foreldreperm. I tillegg til den kroniske migrena er jeg så omsorgstrett. Jeg blir også totalt avhengig av dagjobb fremover pga sjømann. Har fått 100% ulønna perm fra sykehjemmet nå etter perm pga aap. De sier de ikke kan tilrettelegge mer. Nå skal jeg i dialogmøte med alle parter etter ønske fra arbeidsgiver. Aldri vært i et før. Noe å grue seg til? Betyr det at det kan være mulig med omplassering/mer tilrettelegging likevel? Vil de sette spørsmål ved ting og prøve å få meg til å jobbe der igjen likevel? Kjenner jeg blir så forvirra av hele greia. Innvilga perm, ingen mer tilrettelegging sier de, likevel dialogmøte om tilrettelegging osv. Samtidig sier NAV jeg kan søke andre jobber. Noen som har peiling på hva jeg kan forvente i dialogmøte, og i veien videre? Anonymkode: e1379...766 Nav vil spørre om arbeidsgiver tilrettelegger så mye som de kan. Og om det er en opplevelse du og arbeidsgiver enes om, eller om den er ensidig. Når du så bekrefter at du er enig i at dere har forsøkt alt så er jo neste steg ikke at nav lar deg fortsette som du gjør nå. For da bekrefter du at du ikke mestrer den jobben du har valgt deg, her og nå. Neste steg er å begynne å presse deg til å omskolere og/eller søke ny jobb. Før møtet bør du ha en rimelig konkret formening om hva du tenker gjøre. Er du aktivt jobbsøkende? For det kan bli kravet fra nav under «tiltak» for at du får fortsette aap. Det er uansett neste logiske steg. Så du bør legge en plan, fornye cv, oppdatere søknadsmassen din og sette opp autosøk på nav og finn. Anonymkode: e508e...69f 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #6 Skrevet 29. januar Har du ulønna perm pga aap eller har du foreldreperm? Anonymkode: 422dc...e6c
AnonymBruker Skrevet 29. januar #7 Skrevet 29. januar Rart at arbeidsgiver ønsker dialogmøte når de er klare på at de ikke kan tilrettelegge mer. Jeg regner med det er sykepermisjon du har fått innvilget etter foreldrepermen? Kanskje vil de gå tilbake på det og sonar det ikke er aktuelt likevel ? Jeg er også sykepleier og hadde sykepermisjon da jeg gikk over til AAP - jeg forstod det som at det ikke var en rettighet jeg hadde, at arbeidsgiver kunne avslå det. Men i mitt tilfelle hadde jeg sykepermisjon i ett og et halvt år før jeg innså at jeg ikke kunne tilbake i den jobben og valgte å si opp. Anonymkode: cc4ed...786 1
prompelompe Skrevet 29. januar #9 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Nav vil spørre om arbeidsgiver tilrettelegger så mye som de kan. Og om det er en opplevelse du og arbeidsgiver enes om, eller om den er ensidig. Når du så bekrefter at du er enig i at dere har forsøkt alt så er jo neste steg ikke at nav lar deg fortsette som du gjør nå. For da bekrefter du at du ikke mestrer den jobben du har valgt deg, her og nå. Neste steg er å begynne å presse deg til å omskolere og/eller søke ny jobb. Før møtet bør du ha en rimelig konkret formening om hva du tenker gjøre. Er du aktivt jobbsøkende? For det kan bli kravet fra nav under «tiltak» for at du får fortsette aap. Det er uansett neste logiske steg. Så du bør legge en plan, fornye cv, oppdatere søknadsmassen din og sette opp autosøk på nav og finn. Anonymkode: e508e...69f Er aktiv jobbsøker! Ønsker å jobbe det jeg kan, og det vet de! Så står ikke på det.
prompelompe Skrevet 29. januar #10 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Har du ulønna perm pga aap eller har du foreldreperm? Anonymkode: 422dc...e6c Foreldreperm til mars. Ulønna perm fra mars pga aap.
prompelompe Skrevet 29. januar #11 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Rart at arbeidsgiver ønsker dialogmøte når de er klare på at de ikke kan tilrettelegge mer. Jeg regner med det er sykepermisjon du har fått innvilget etter foreldrepermen? Kanskje vil de gå tilbake på det og sonar det ikke er aktuelt likevel ? Jeg er også sykepleier og hadde sykepermisjon da jeg gikk over til AAP - jeg forstod det som at det ikke var en rettighet jeg hadde, at arbeidsgiver kunne avslå det. Men i mitt tilfelle hadde jeg sykepermisjon i ett og et halvt år før jeg innså at jeg ikke kunne tilbake i den jobben og valgte å si opp. Anonymkode: cc4ed...786 Kan vel ikke gå tilbake på det? Har innvilga sykeperm i ett år fra mars.
prompelompe Skrevet 29. januar #12 Skrevet 29. januar Legen min blir også innkalt til møte. Bør jeg ha en time med han i forveien og gå gjennom ting med han før møte?
AnonymBruker Skrevet 29. januar #13 Skrevet 29. januar Å være omsorgstrett er uansett ikke grunn til sykemelding. Det er slitsomt å jobbe, ja, men hvis du har behov for å arbeide mindre, gå ned i stilling. Det er ikke samfunnet og skattebetalernes ansvar å betale for dine feilslåtte utdanningsvalg eller slitenhet. Anonymkode: b1b63...1b1 3 1
prompelompe Skrevet 29. januar #14 Skrevet 29. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Å være omsorgstrett er uansett ikke grunn til sykemelding. Det er slitsomt å jobbe, ja, men hvis du har behov for å arbeide mindre, gå ned i stilling. Det er ikke samfunnet og skattebetalernes ansvar å betale for dine feilslåtte utdanningsvalg eller slitenhet. Anonymkode: b1b63...1b1 Jeg er på AAP på grunn av kronisk migrene, ikke omsorgstretthet. Sistnevnte er kobla til nåværende arbeidsplass, og har ingenting å si for min generelle arbeidsevne 🙂 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar #15 Skrevet 29. januar Soft mann skrev (6 timer siden): Nav vil alltid prøve og pålegge arbeidsgiver oppgaver for og fraskrive seg ansvar Dette er en sannhet med store modifikasjoner. Nav har et ansvar, arbeidsgiver har et ansvar, arbeidstaker har et ansvar. Anonymkode: 22413...bf2
AnonymBruker Skrevet 29. januar #16 Skrevet 29. januar Ta med deg tillitsvalgt.... Arbeidsgiver har et betydelig ansvar når det gjelder tilrettelegging, og skal strekke seg langt. Høres ut som om du jobber innen kommunen, så her har de absolutt muligheter til å tilrettelegge i form av annet arbeid. Lykke til 🍀 Anonymkode: 63007...7a6
AnonymBruker Skrevet 29. januar #17 Skrevet 29. januar De må da klare å skvise deg inn et annet sted i kommunen? Legge medisiner for hjemmesykepleien, eller i andre omsorgsinstitusjoner? Anonymkode: a6ceb...177
Soft mann Skrevet 30. januar #18 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Dette er en sannhet med store modifikasjoner. Nav har et ansvar, arbeidsgiver har et ansvar, arbeidstaker har et ansvar. Anonymkode: 22413...bf2 Merkelig hvor mye ansvar nav har med mennesker som virkelig har har problemer. Nav lager faktisk ekstra problemer og en psykisk tøffer hverdag for den vanlige arbeidstaker som uheldigvis ikke kan være i arbeid i en kortere periode
AnonymBruker Skrevet 30. januar #19 Skrevet 30. januar Soft mann skrev (6 timer siden): Merkelig hvor mye ansvar nav har med mennesker som virkelig har har problemer. Nav lager faktisk ekstra problemer og en psykisk tøffer hverdag for den vanlige arbeidstaker som uheldigvis ikke kan være i arbeid i en kortere periode Igjen en sannhet med voldsomme modifikasjoner. Anonymkode: 22413...bf2 1
Soft mann Skrevet 30. januar #20 Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Igjen en sannhet med voldsomme modifikasjoner. Anonymkode: 22413...bf2 Etter sel og ha opplevd hvordan Nav behandler mennesker. Så har eg hatt ei veldig snill og høflig fremtoning her. så du har rett er modifisert/moderert veldig her
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå