Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Influensere klarer på finurlig vis å ta dumskapen til nye høyder hele tiden. Denne gangen snakker de om prevensjon, og om deres menn som har vært så flinke at de har sterilisert seg, slik at de kan slutte med hormonell prevensjon.

De går så langt som å si at dette er noe de faktisk forventer av mennene sine. Det er jo helt ekstremt egoistisk. Hvis mannen vil dette selv - og vet med sikkerhet at han er ferdig med barn - så er jo dette helt greit, all den tid det er 100% hans eget valg.

Men ingen vet hva livet og fremtiden bringer. Forhold tar slutt - av mange årsaker - og man går videre. Kvinner skal på ingen måte forvente noe som helst over sin manns kropp. En mann i et nytt forhold kan få helt andre tanker og ønsker om barn, og han risikerer å havne i veldig trist situasjon om han skulle ønske seg barn med en ny partner, og er steril. 

Å forvente at mannen skal sterilisere seg, blir det samme som at en mann skal forvente at kvinnen skal ta abort/beholde et barn når hun har blitt gravid med han. Som selvsagt er totalt uakseptabelt. Det er hennes fulle og hele valg. Det er hennes kropp.

Én sak er å ha samtaler rundt disse temaene, som jeg vil tro mange har, en annen ting er å forvente noe som helst. Kvinner har jo i mange år kjempet om rett til å bestemme over egen kropp. Kanskje greit å la menn bestemme over sin også......

image.thumb.png.3e6d98103570f144f4e632380cf87019.png

https://www.vg.no/rampelys/i/431LJo/menn-som-steriliserer-seg-noe-kvinner-boer-kunne-forvente-av-mennene-vaare

Anonymkode: f9c47...74e

• Liker 11
  • Nyttig 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Håper en influenser eller 3 står fram og sier han forventer analsex av konen i forholdet!!🌞🌞🕺

Anonymkode: 772ed...960

• Liker 6
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte å la være å ha sex. Da slapp vi dette problemet. Om det var lurt, vet jeg ikke, for vi er skilt i dag.

Nå har jeg en ny som er naturlig steril og trenger ikke å bruke noe som helst. Fantastisk 

Anonymkode: 80583...438

• Liker 1
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg styrer ikke andres kropp (på samme vis som mannen ikke styrer min). Jeg ønsket/ klarte ikke flere barn, derfor steriliserte jeg meg. Ja, det var dyrere enn om han hadde gjort det, men jeg kan ikke presse han. 

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Kondom, problem solved.

Anonymkode: d43cf...c51

• Liker 5
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Håper en influenser eller 3 står fram og sier han forventer analsex av konen i forholdet!!🌞🌞🕺

Anonymkode: 772ed...960

Amen

Anonymkode: 28ef9...92b

Skrevet

Når en er sikker på at en ikke ønsker flere barn, så burde det vel ikke være så vanskelig å ta valget med og sterilisere seg. Så vidt jeg forstår så er det vel også enkelt å fryse med sæd om en skulle ombestemme seg. Spesielt om prevansjon forringer livskvaliteten til partner så hvorfor ikke gjøre noe med det.

• Liker 25
  • Nyttig 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Influensere klarer på finurlig vis å ta dumskapen til nye høyder hele tiden. Denne gangen snakker de om prevensjon, og om deres menn som har vært så flinke at de har sterilisert seg, slik at de kan slutte med hormonell prevensjon.

De går så langt som å si at dette er noe de faktisk forventer av mennene sine. Det er jo helt ekstremt egoistisk. Hvis mannen vil dette selv - og vet med sikkerhet at han er ferdig med barn - så er jo dette helt greit, all den tid det er 100% hans eget valg.

Men ingen vet hva livet og fremtiden bringer. Forhold tar slutt - av mange årsaker - og man går videre. Kvinner skal på ingen måte forvente noe som helst over sin manns kropp. En mann i et nytt forhold kan få helt andre tanker og ønsker om barn, og han risikerer å havne i veldig trist situasjon om han skulle ønske seg barn med en ny partner, og er steril. 

Å forvente at mannen skal sterilisere seg, blir det samme som at en mann skal forvente at kvinnen skal ta abort/beholde et barn når hun har blitt gravid med han. Som selvsagt er totalt uakseptabelt. Det er hennes fulle og hele valg. Det er hennes kropp.

Én sak er å ha samtaler rundt disse temaene, som jeg vil tro mange har, en annen ting er å forvente noe som helst. Kvinner har jo i mange år kjempet om rett til å bestemme over egen kropp. Kanskje greit å la menn bestemme over sin også......

image.thumb.png.3e6d98103570f144f4e632380cf87019.png

https://www.vg.no/rampelys/i/431LJo/menn-som-steriliserer-seg-noe-kvinner-boer-kunne-forvente-av-mennene-vaare

Anonymkode: f9c47...74e

Er greit å forvente dersom begge er enige om at de er ferdige med barn. Det som derimot ofte skjer i forhold er at det kan være enighet om dette men mannen vil likevel ikke og så ender det opp med at hun må gjøre det selv og betale mer enn han hadde måttet, samt hun må igjennom et mer invasivt inngrep. Eller så har de måttet fortsette ned hormonell prevensjon og  jeg forstår at kvinner syns dette er urettferdig i og med at kvinner er de som ofret kroppen sin mest da de fikk barna de ville ha. 

• Liker 7
  • Nyttig 11
AnonymBruker
Skrevet

Det fins faktisk hormonprevensjon for menn, men det fins tydeligvis ikke noe marked for det. Det er jo så mye enklere og bedre at kvinner utsetter kroppen sin for det. 

Anonymkode: 3e0d3...ef0

• Liker 16
  • Nyttig 15
Skrevet

Det er et valg han må ta og her virker det som det ligger gode refleksjoner bak. Jeg er likevel enig i at å forvente at noen skal gjøre er slikt inngrep er helt feil inngang, og det er noe uggent over å paradere sine steriliserte menn som har oppfylt influensernes ‘forventninger’.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Her fikk mannen valget. Kondom eller sterilisere seg. Jeg var ferdig med hormon prevensjon. 

Anonymkode: f8464...e5c

• Liker 15
  • Nyttig 7
AnonymBruker
Skrevet

Min tankegang er at den som ikke vil ha flere barn steriliserer seg. Jeg kan ikke gå på hormonprevensjon pga cyster på bl.a lever. Så jeg valgte å sterilisere meg, jeg fikk det dekket, så slapp ut med de 6k eller hva det koster.

Jeg tenker også som så at man er fertil i kanskje 20 år til, og skal du da tvinge hver partner (skillsmisseraten er jo veldig høy) til å sterilisere seg for du selv ikke vil ta valget?

Anonymkode: be5ca...32a

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg forventer at min mann steriliserer seg eller er åpen for at jeg vil beholde eventuelle uhell. Hormonell prevensjon har ingen av oss ønsker om å beholde.

Anonymkode: 046a3...4c8

• Liker 7
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (31 minutter siden):

Her var det jeg, kvinne, som måtte sterilisere meg. Mannen turde ikke. Jeg tåler ikke hormon prevensjon. Det koster 6 ganger mer at jeg gjorde det. Så jeg husker jeg var litt irritert på han.

Anonymkode: 14cd1...985

Her ønsket jeg å sterilisere meg i forbindelse med keisersnitt, men mannen ville ikke det for han syntes jeg ble mindre "kvinne" da og var usikker på h ordan han kom til å "se meg etterpå"🙄🙄🙄 Han nekter også å sterilisere seg, men begge er enige om at vi ikke skal ha flere barn🤦🏻‍♀️ Nei forholdet er ikke akkurat det jeg så for meg at det skulle bli....

Anonymkode: 9ebb3...e46

• Liker 3
  • Hjerte 13
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Her ønsket jeg å sterilisere meg i forbindelse med keisersnitt, men mannen ville ikke det for han syntes jeg ble mindre "kvinne" da og var usikker på h ordan han kom til å "se meg etterpå"🙄🙄🙄 Han nekter også å sterilisere seg, men begge er enige om at vi ikke skal ha flere barn🤦🏻‍♀️ Nei forholdet er ikke akkurat det jeg så for meg at det skulle bli....

Anonymkode: 9ebb3...e46

Da er jo det eneste trygge å slutte å ha sex med han tenker jeg (i mitt trassige sinn).

Anonymkode: 046a3...4c8

• Liker 13
  • Nyttig 8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...