NatNat Skrevet 27. januar #41 Skrevet 27. januar (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Herregud, har uplanlagt blitt gravid! vi har 3 barn fra før som er mellom 13 og 17 år. Termin i september, jeg fyller 42 i oktober!! Er det verdt det? Hva burde jeg gjøre? Vi har et utrolig godt forhold jeg og mannen, og mange ser nok på oss som et slags ideal, tror ikke noen er overrasket over at vi har mengder med sex og koser oss, men vi har jo ikke gått inn for dette. Hva om noe er galt?? ser at man får nipt 10+0, det er jo så sent å eventuelt få vite at noe er galt. Jeg er i veldig god fysisk form, er ikke så bekymret for akkurat det. Men vi er jo mentalt klar for en annen fase i livet. Noen andre som har opplevd noe lignende`? Kan dette bli en berikelse eller? Noen som er i 40-åra og har foreldre som er 80++? Hvordan er det å ha "gamle" foreldre. Absolutt alt praktisk er på stell. God økonomi, alt vi trenger av hus, hytte, feriehus, biler, helse (enn så lenge), nettverk, helt fantastiske ungdommer har vi som gjør det strålende på alle fronter - hittil. Herregud... Anonymkode: 4d719...023 behold barna hvis ikke risikerer du å angre feil resten av ditt liv. Det samme skjedde til en god vennine av meg. Hun valgte abort og angrer fremdeles mange år etter. Det er et barn og han eller hun skal ha flere eldre søsken Endret 27. januar av NatNat 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #42 Skrevet 27. januar Jeg har gamle foreldre, 40 år da de fikk meg. Anbefaler det ikke, de ble brått gamle da de bikket 55, og har ikke klart å holde tritt med meg som barn. Jeg har eldre søsken som også har trengt oppfølging, de var ca 10 år eldre enn meg og har hatt bedre oppvekst. Anonymkode: f0986...c94 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #43 Skrevet 27. januar Dette er vanskelig❤️ Men, jeg ville bare si at dette med «gamle» foreldre ikke er særlig relevant. Min mor var 32 når hun fikk meg, hun døde brått når jeg var 6. Svigers var i tyveårene når sambo ble født, de er 65 nå. De har så dårlig helse at jeg vil bli overrasket om de ikke faller fra innen 5 år. Følg hjertene deres, da blir det ikke feil❤️ Anonymkode: 382e3...3c1 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar #44 Skrevet 27. januar Maleficenta skrev (3 timer siden): Men hadde du tatt abort om uhellet var ute? Uten tvil. Anonymkode: a243c...b84 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar #45 Skrevet 27. januar Hvorfor har ikke mannen sterilisert seg? Anonymkode: a243c...b84 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar #46 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Ikke bry deg om andre, hva tenker du ble du glad? Ikke noe i veien ned å få barn når du er 42 år. Tror egentlig vi har blitt programmert av samfunnet til å tro at man knapt kan få barn etter 35 år. Høtes ut som barnet kommer til å være elsket og du og mannen din kan sikkert gi det helt andre ting nå nettopp pga alder og modenhet. Lykke til❤️ Anonymkode: 32f5e...f2d Kan jeg spørre hva du hadde tenkt om alderen var 45? Anonymkode: accd7...b21 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #47 Skrevet 27. januar Min bestemor fikk min mor da hun var 42 år og jeg er temmelig glad for at hun beholdte🤭 hun har en 15 år eldre bror så tipper besta egentlig var klar for neste kapittel i livet men de var jo veldig glad for å få henne og hun ble gatas mest bortskjemte barn🤭 Anonymkode: 78866...015 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #48 Skrevet 27. januar Om 10-15 år er du kanskje i overgangsalderen. Stakkars unge Anonymkode: a8efc...77a 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #49 Skrevet 27. januar Jeg har fått to etter 42. Litt annen situasjon, vi gikk inn for å få barn med Ivf og hele pakka. Ingen av oss hadde barn fra før. Eldste er nå 4, og jeg har ikke kjent så veldig på at vi er gamle enda. Mange av de vi er i kontakt med som er venner av barnet, er ca 10 år yngre enn oss. Føler ikke det er kjempeforskjell, annet enn at vi har bedre økonomi og er på et mer rolig sted i karrieren (ferdig med å klatre). Jeg skulle ønske jeg var yngre, ikke pga situasjonen nå men seinere. Men jeg traff mannen seint og vi brukte i tillegg lang tid. Jeg tenkte her om dagen at dersom jeg ble uplanlagt gravid nå, ville jeg tatt abort. Fordi vi er helt på felgen av søvnmangel, ettåringen sover dårlig. Og vi er veldig fornøyde med to barn, spesielt alderen tatt i betraktning. Men hvis det faktisk skjedde, tror jeg ikke at jeg hadde klart abort. Har egentlig ikke noe råd. Annet enn at det ikke er noen som stusser over alderen vår enda. Føler oss ikke spesielt gamle selv om jeg vet at vi jo er det. Vi er ca samme alder, samboer og jeg. Anonymkode: 38eb2...36d 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #50 Skrevet 27. januar Jeg går litt mot strømmen her ser jeg. I din situasjon hadde jeg ikke orket å begynne "på nytt". Jeg er ti år eldre enn deg nå og veldig glad for at jeg ikke har en på barneskolen (har også flere eldre barn altså, voksne nå) Jeg skjønner at det er politisk ukorrekt osv, men jeg hadde altså ikke beholdt. Og jeg er også fortsatt i god fysisk form osv, men å få et barn til 14 år etter yngste hadde rett og slett gjort noe med hodet mitt og innstillingen min. Nå skal vi bli besteforeldre, og DET gleder jeg meg til Er dere i tvil, så kan det godt hende det er riktig for dere å beholde. Men noen må vel ta opp elefanten i rommet, "hva gjør vi nå".... Sånn at man har litt tid på seg til å diskutere og kjenne for seg selv. Også må dere se hva som føles riktig for dere. Anonymkode: bbaac...a68 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar #51 Skrevet 27. januar Maleficenta skrev (6 timer siden): Hvorfor abort bare fordi de eldste er tenåringer? Er det grusomt å få småsøsken når man er tenåring? Det handler om at man ikke orker å starte HELT på nytt med nyfødt, hyl og nattevåk igjen etter at barna man har er tenåringer og selvstendige. Og man selv er i 40 årene og energi og overskudd naturlig nok daler nedover. Jeg har selv en gutt på 15, vi har det så fint sammen og aldri i livet om jeg hadde gått helt til "bunnen av stigen" igjen og klatret hele stigen på nytt nå 🥵 Anonymkode: 572dd...3b7 2 3
Maleficenta Skrevet 27. januar #52 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg går litt mot strømmen her ser jeg. I din situasjon hadde jeg ikke orket å begynne "på nytt". Jeg er ti år eldre enn deg nå og veldig glad for at jeg ikke har en på barneskolen (har også flere eldre barn altså, voksne nå) Jeg skjønner at det er politisk ukorrekt osv, men jeg hadde altså ikke beholdt. Og jeg er også fortsatt i god fysisk form osv, men å få et barn til 14 år etter yngste hadde rett og slett gjort noe med hodet mitt og innstillingen min. Nå skal vi bli besteforeldre, og DET gleder jeg meg til Er dere i tvil, så kan det godt hende det er riktig for dere å beholde. Men noen må vel ta opp elefanten i rommet, "hva gjør vi nå".... Sånn at man har litt tid på seg til å diskutere og kjenne for seg selv. Også må dere se hva som føles riktig for dere. Anonymkode: bbaac...a68 Er da ikke sikkert det er noen elefant
Maleficenta Skrevet 27. januar #53 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Det handler om at man ikke orker å starte HELT på nytt med nyfødt, hyl og nattevåk igjen etter at barna man har er tenåringer og selvstendige. Og man selv er i 40 årene og energi og overskudd naturlig nok daler nedover. Jeg har selv en gutt på 15, vi har det så fint sammen og aldri i livet om jeg hadde gått helt til "bunnen av stigen" igjen og klatret hele stigen på nytt nå 🥵 Anonymkode: 572dd...3b7 Virker som ts orker det da eller høres ikke ut som hun tenker at faen. Men folk er jo forskjellige. Men jeg tenker at har man store barn fra før som er selvgående og kanskje kan og vil hjelpe til så er det lettere å få en baby enn om man har et barnehagebarn eller Barneskole barn fra før. Jeg har eldste i småskolen og selv om det er kos er det mye tungt og innimellom. Ser for meg det hadde vært enklere om eldstemann var mer selvgående. Og han er funksjonsnedsatt i tillegg 1
Maleficenta Skrevet 27. januar #54 Skrevet 27. januar (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om 10-15 år er du kanskje i overgangsalderen. Stakkars unge Anonymkode: a8efc...77a Hvorfor er det fælt for en tiåring å ha en mor i overgangsalderen? Endret 27. januar av Maleficenta 5
AnonymBruker Skrevet 27. januar #55 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Om 10-15 år er du kanskje i overgangsalderen. Stakkars unge Anonymkode: a8efc...77a Hva mener du? Hvorfor er det stakkars unge? Jeg er 55 og har sikkert vært i overgangsalderen, men mitt barn på 14 har i hvert fall ikke lidd noen nød. Til TS: Moren min var 38 da hun fikk meg og det har ikke vært noe problem. Selv fikk jeg mitt siste barn som godt voksen. Jeg er svært aktiv, veldig godt trent og det feiler meg ingenting. Gratulerer med den lille ❤️ Anonymkode: 61f88...d99 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar #56 Skrevet 27. januar Jeg er 10 år eldre enn deg, har voksne barn og er blitt bestemor til 2. Jeg kjenner meg ekstremt ferdig med egne småbarn, og gleder meg til tilværelsen uten barn i huset. (Har én (av tre) hjemmeboende som flytter ut til sommeren.) Jeg tror jeg hadde slitt veldig med å ta abort om jeg hadde havnet i dine sko da jeg var 41, og det høres ut som om dere er godt rustet til å ta imot et barn. Mitt eneste innspill her blir vel egentlig at dere bør tenke godt over om dere også er rustet til å ta imot et barn med eventuelle ekstra behov. Jeg fikk et barn med Downs da jeg var 30, ingenting syntes på ultralyd underveis. H*n døde dessverre grunnet komplikasjoner med hjertet, men det jeg vil si er at man aldri vet. Hva om dere får et barn som vil være pleietrengende hele livet, eller som vil kreve masse ekstra? Jeg mener på ingen måte å svartmale, men synes dere bør tenke enda litt lenger enn «et barn til». Masse lykke til, uansett ❤️ Anonymkode: dca02...1a5 1
Maleficenta Skrevet 27. januar #57 Skrevet 27. januar (endret) AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg er 10 år eldre enn deg, har voksne barn og er blitt bestemor til 2. Jeg kjenner meg ekstremt ferdig med egne småbarn, og gleder meg til tilværelsen uten barn i huset. (Har én (av tre) hjemmeboende som flytter ut til sommeren.) Jeg tror jeg hadde slitt veldig med å ta abort om jeg hadde havnet i dine sko da jeg var 41, og det høres ut som om dere er godt rustet til å ta imot et barn. Mitt eneste innspill her blir vel egentlig at dere bør tenke godt over om dere også er rustet til å ta imot et barn med eventuelle ekstra behov. Jeg fikk et barn med Downs da jeg var 30, ingenting syntes på ultralyd underveis. H*n døde dessverre grunnet komplikasjoner med hjertet, men det jeg vil si er at man aldri vet. Hva om dere får et barn som vil være pleietrengende hele livet, eller som vil kreve masse ekstra? Jeg mener på ingen måte å svartmale, men synes dere bør tenke enda litt lenger enn «et barn til». Masse lykke til, uansett ❤️ Anonymkode: dca02...1a5 Det ser man idag på nipt da. Ellers er jeg forøvrig enig. Man vet aldri men det gjør man ikke uansett alder man er i Endret 27. januar av Maleficenta
AnonymBruker Skrevet 27. januar #58 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Herregud, har uplanlagt blitt gravid! vi har 3 barn fra før som er mellom 13 og 17 år. Termin i september, jeg fyller 42 i oktober!! Er det verdt det? Hva burde jeg gjøre? Vi har et utrolig godt forhold jeg og mannen, og mange ser nok på oss som et slags ideal, tror ikke noen er overrasket over at vi har mengder med sex og koser oss, men vi har jo ikke gått inn for dette. Hva om noe er galt?? ser at man får nipt 10+0, det er jo så sent å eventuelt få vite at noe er galt. Jeg er i veldig god fysisk form, er ikke så bekymret for akkurat det. Men vi er jo mentalt klar for en annen fase i livet. Noen andre som har opplevd noe lignende`? Kan dette bli en berikelse eller? Noen som er i 40-åra og har foreldre som er 80++? Hvordan er det å ha "gamle" foreldre. Absolutt alt praktisk er på stell. God økonomi, alt vi trenger av hus, hytte, feriehus, biler, helse (enn så lenge), nettverk, helt fantastiske ungdommer har vi som gjør det strålende på alle fronter - hittil. Herregud... Anonymkode: 4d719...023 Fikk en frisk gutt som 40 åring, min venninne var 42 når hun fikk sitt første, 44 når hun fødte andremann. Friske barn 😊 Gratulerer! 🌟🌟🌟🌟 Anonymkode: ba47a...0e0
AnonymBruker Skrevet 27. januar #59 Skrevet 27. januar Jeg er 39 og ville gjort alt for å få et barn til. Du er heldig og bør være takknemlig. Anonymkode: 38dbb...04b 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #60 Skrevet 27. januar Maleficenta skrev (6 minutter siden): Det ser man idag på nipt da. Ellers er jeg forøvrig enig. Man vet aldri men det gjør man ikke uansett alder man er i Nei, og det er jeg jo selv et bevis på. Men jeg _tror_ det er annerledes å få et barn med spesielle behov tidlig(ere), at man kanskje ikke tar høyde for det med attpåklatten. Som kanskje kan være to-tre, for alt vi vet i dag ;). Ønsker uansett TS masse lykke til. Anonymkode: dca02...1a5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå