AnonymBruker Skrevet 27. januar #21 Skrevet 27. januar En kollega fikk barn nummer tre i fjor. Uplanlagt, store barn fra før og over førti😊 Det gikk bra, senk skuldrene😊 Jeg er eldst av fire søsken, yngste er attpåklatt. Jeg ELSKET attpåklatten! (Gjør det selvsagt fortsatt😄). Enormt kjekt og nyttig å ha et søsken som er såpasss mye yngre, tror det var med på å gjøre at jeg syntes det var lett å få egne barn😊 Anonymkode: fbf6b...e17 1 1
Goodtimes Skrevet 27. januar #22 Skrevet 27. januar (endret) Få et barn til Blir bare hyggelig det! Endret 27. januar av Goodtimes Feilformulert...
AnonymBruker Skrevet 27. januar #23 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det ville legen fortalt henne. Jeg sa ikke at ultralyden nødvendigvis skulle skje i uke 4, jeg sa hun skulle gå til legen så fort som mulig. Der får hun råd passende for svangerskap i sin alder. Anonymkode: 644c9...71f Jeg har hatt tre svangerskap etter fylte 40, og det er ingen spesiell oppfølging og masse råd slik mange tror. Man kan takke ja til tilbudet om nipt-test. Men utover det er det ikke noe spesielt som skjer, så lenge man er frisk og svangerskapet utvikler seg normalt. Anonymkode: 53a78...76e 1 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar #24 Skrevet 27. januar Gratulerer!❤️ Ikke tenk så mye! Attpåklatter er et anderledes, men minst like godt tilskudd i familier som andre barn. Det er også kjempegøy å få søsken når man selv er stor nok til å hjelpe til å ta vare på dem. Anonymkode: 57578...e44 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar #25 Skrevet 27. januar Gratulerer ♥️ Så koselig! Anonymkode: 0dde8...5fc 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #26 Skrevet 27. januar Goodtimes skrev (13 minutter siden): Du sier du har barn som gjør det godt på alle fronter. Kanskje inkludere dem i denne samtalen? Om hva de tenker om å få flere søsken osv? Det høres jo virkelig ut som dere har alt på stell og da kunne det helt sikkert vært trivelig med enda et barn som blir med på hytta osv når alle de andre er opptatt med sitt. Inkludere søsken i spørsmål om abort??? Herre.. Det er et barn vi snakker om. Selvfølgelig tar de imot barnet ♥️ Anonymkode: 0dde8...5fc 4
AnonymBruker Skrevet 27. januar #27 Skrevet 27. januar Ingen erfaring å dele, men skjønnet godt at du både er i sjokk og at hode går i alle retninger. Vi fikk en uplanlagt nr 4, men kan ikke sammenlignes siden vi da var i småbarnsfasen. Hadde det vært i dag, mine er på alder med dine, så hadde jeg hatt panikk. Vet ikke om jeg hadde orket å begynne på nytt, samtidig som abort nok hadde sittet langt inne. Lykke til med valget! Anonymkode: 705c7...6a7 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar #28 Skrevet 27. januar Gratulerer! Dette kan gå helt fint ❤️ og være en berikelse! Mamma fikk meg da hun var 40, jeg er 36 nå og såklart kunne jeg ønsket at jeg kom til å ha henne i enda flere år enn jeg har muligheten til. Men jeg har likevel hatt en kjempe fin oppvekst og har god kontakt med mamma. Pappa døde dessverre ganske ung. Anonymkode: 4d202...1f1 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #29 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Herregud, har uplanlagt blitt gravid! vi har 3 barn fra før som er mellom 13 og 17 år. Termin i september, jeg fyller 42 i oktober!! Er det verdt det? Hva burde jeg gjøre? Vi har et utrolig godt forhold jeg og mannen, og mange ser nok på oss som et slags ideal, tror ikke noen er overrasket over at vi har mengder med sex og koser oss, men vi har jo ikke gått inn for dette. Hva om noe er galt?? ser at man får nipt 10+0, det er jo så sent å eventuelt få vite at noe er galt. Jeg er i veldig god fysisk form, er ikke så bekymret for akkurat det. Men vi er jo mentalt klar for en annen fase i livet. Noen andre som har opplevd noe lignende`? Kan dette bli en berikelse eller? Noen som er i 40-åra og har foreldre som er 80++? Hvordan er det å ha "gamle" foreldre. Absolutt alt praktisk er på stell. God økonomi, alt vi trenger av hus, hytte, feriehus, biler, helse (enn så lenge), nettverk, helt fantastiske ungdommer har vi som gjør det strålende på alle fronter - hittil. Herregud... Anonymkode: 4d719...023 Jeg tenker at i prinsippet bør man ikke planlegge å få barn når man er over 40. I hvertfall ikke om man har barn fra før. Men nå var jo ikke dette planlagt fra deres side, og da stiller det seg jo litt annerledes. Jeg synes i hvertfall dette er noe du og mannen din bør bli helt enige om hvis dere skal ha dette barnet. Som du skriver, dere har to tenåringer, og er på vei over i en ny livsfase nå. Jeg er ett år eldre enn deg, og har barn på snart 11 og 15 år. I helgen kunne kona og jeg gå og lørdagshandle uten ungene på slep. Bare sånne ting er utrolig deilig å kunne gjøre. Å begynne på nytt nå med bleieskift, våkennetter og barnehage er det siste jeg kunne tenkt meg når jeg nærmer meg midten av 40-årene. Anonymkode: a5aa5...f69 3 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. januar #30 Skrevet 27. januar Jeg tror om jeg hadde blitt uplanlagt gravid hadde jeg beholdt. Det kan jo selvfølgelig ende i spontanabort men da har man i alle fall prøvd. Nå er jeg 40 da med en baby og en 3 åring så det er kanskje litt annerledes. Jeg er jo midt i småbarnsårene uansett. Hadde jeg vært 50 dog så hadde jeg nok avbrutt. Har selv vokst opp med eldre foreldre. Problemet er ikke helsen nå men at de bare er narississtiske. I barndommen var det ingen som reagerte, var mange som hadde eldre foreldre selv. Og jeg har et godt forhold til eldre søsken. Selv om de er mye eldre. Jeg ble den unge tanta og det er ganske gøy🥰 Jeg tror også jeg hadde blitt litt i sjokk om jeg ble gravid med nr 3 om noen år. Det er fordi jeg egentlig bare ser for meg 2 og økonomi osv er jo et viktig moment. Jeg vet uansett at abort hadde blitt svært vanskelig for meg å gjennomføre.. Anonymkode: a3c9c...16b 2
Maleficenta Skrevet 27. januar #31 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg tror om jeg hadde blitt uplanlagt gravid hadde jeg beholdt. Det kan jo selvfølgelig ende i spontanabort men da har man i alle fall prøvd. Nå er jeg 40 da med en baby og en 3 åring så det er kanskje litt annerledes. Jeg er jo midt i småbarnsårene uansett. Hadde jeg vært 50 dog så hadde jeg nok avbrutt. Har selv vokst opp med eldre foreldre. Problemet er ikke helsen nå men at de bare er narississtiske. I barndommen var det ingen som reagerte, var mange som hadde eldre foreldre selv. Og jeg har et godt forhold til eldre søsken. Selv om de er mye eldre. Jeg ble den unge tanta og det er ganske gøy🥰 Jeg tror også jeg hadde blitt litt i sjokk om jeg ble gravid med nr 3 om noen år. Det er fordi jeg egentlig bare ser for meg 2 og økonomi osv er jo et viktig moment. Jeg vet uansett at abort hadde blitt svært vanskelig for meg å gjennomføre.. Anonymkode: a3c9c...16b Det at de er narsissistiske har da ingenting med deres alder å gjøre men
Maleficenta Skrevet 27. januar #32 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har hatt tre svangerskap etter fylte 40, og det er ingen spesiell oppfølging og masse råd slik mange tror. Man kan takke ja til tilbudet om nipt-test. Men utover det er det ikke noe spesielt som skjer, så lenge man er frisk og svangerskapet utvikler seg normalt. Anonymkode: 53a78...76e Ja jeg ble litt overrasket selv. Men fokuset var at då lenge jeg var frisk og rask så hadde det at jeg var over førti lite å si.
AnonymBruker Skrevet 27. januar #33 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg hadde nok tatt abort, spesielt hvis ungene jeg hadde fra før er ungdommer. Men snakk med mannen din. Hva tenker han? Anonymkode: 06532...5e1 Samme her. Kjenner flere som og har gjort det samme. Anonymkode: 81584...319 3
AnonymBruker Skrevet 27. januar #34 Skrevet 27. januar Hadde vært så lite aktuelt å begynt på igjen nå. Er like gammel som ts. Anonymkode: a243c...b84 6 1 1
Maleficenta Skrevet 27. januar #35 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Hadde vært så lite aktuelt å begynt på igjen nå. Er like gammel som ts. Anonymkode: a243c...b84 Men hadde du tatt abort om uhellet var ute?
Stavangerrrr Skrevet 27. januar #36 Skrevet 27. januar Gratulerer ❤️ Jeg er 45 år og venter mitt første barn, alt er bare velstand og jeg får veldig god oppfølging. Jeg tror du og din mann skjønner hva som er rett å gjøre når dere får summet dere ❤️ 5 2
Daisy-love Skrevet 27. januar #37 Skrevet 27. januar Gratulerer 💛 Jeg må bare si at jeg nok hadde beholdt. Livet blir ikke alltid som en har tenkt seg, men det kan være fint også. Jeg hadde selvsagt sjekket ut det jeg kunne sjekket ut når tiden er moden for det, sånn for å ha gjort mitt. Du spurte om eldre foreldre. En venninne av meg er 43år og har en dement forelder som bor hjemme enda, og en på sykehjem. Begge foreldrene er i 80-årene. Min venninne er singel, bor et stykke unna. Hun får besøkt de ca én gang i uken, pluss minus. Hun har også andre søsken å lene seg på, som jo hjelper. Jeg kjenner 90+ åringer som er spreke, og 60+ som har begynt å slite. En vet aldri, selv om det jo er mer sannsynlig at det er noe med dere når dere er 80 enn 60. Livet har ingen garantier på noe som helst, heldigvis på både vondt, men også godt. 😊 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #38 Skrevet 27. januar Jeg kjenner at det hadde vært uaktuelt for meg, ikke pga alder men pga at jeg føler meg ferdig med småbarn og klar for neste fase i livet. Mine barn er 15-18. Anonymkode: ea8fc...8ff 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #39 Skrevet 27. januar Ikke bry deg om andre, hva tenker du ble du glad? Ikke noe i veien ned å få barn når du er 42 år. Tror egentlig vi har blitt programmert av samfunnet til å tro at man knapt kan få barn etter 35 år. Høtes ut som barnet kommer til å være elsket og du og mannen din kan sikkert gi det helt andre ting nå nettopp pga alder og modenhet. Lykke til❤️ Anonymkode: 32f5e...f2d 4 1
AnonymBruker Skrevet 27. januar #40 Skrevet 27. januar Har en kollega som har 2 barn, hun fikk første når hun var 40 og andre når hun var 43. Kjenner flere som har fått barn i 30-40 års alderen og de har det greit altså.. Virker det som. Anonymkode: 04ac4...341 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå