Mitti Skrevet 25. januar #1 Skrevet 25. januar Hvor kan jeg finne tykke gode bommulslaken. Har ett Høie laken som er 25 år gammelt og like fint. Ligger stabilt og godt på senga. Laken (også fra Høie) i dag er tynne greier, går fort i stykker og havner i en krøll etter første natta. Sateng er verst. Ser at de fleste reklamerer med myke, glatte laken. Jeg vil ikke ha myke laken. Jeg vil ha tykke, gode, holdbare og stabile laken. Hvor finner jeg det ( uten å betale skjorta)? 7
challi Skrevet 25. januar #2 Skrevet 25. januar Så enig i dette! Tenkte egentlig å bestille fra Høie i håp om at de var bedre, men må revurdere det nå. Følger med her i tilfellet noen har tips. 3
AnonymBruker Skrevet 25. januar #3 Skrevet 25. januar Jeg kjøpte laken til slikk og ingenting på dollar store i Sverige. Beste laken vi har hatt. Blir ikke tynnslitt i det hele tatt. Her tromles de og er likevel som ny, selv nå etter flere år. Anonymkode: dfe12...c8e
AnonymBruker Skrevet 25. januar #4 Skrevet 25. januar challi skrev (44 minutter siden): Så enig i dette! Tenkte egentlig å bestille fra Høie i håp om at de var bedre, men må revurdere det nå. Følger med her i tilfellet noen har tips. samme her, sa senest i går at jeg vurdere å kjøpe Høie nå selv om de er litt dyrere, da jeg er lei av dårlige laken... men høres ikke ut som de er bedre da Anonymkode: efe81...369 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #5 Skrevet 25. januar Samme her. Må kjøpe nye laken på Kid hver 6. måned, for de blir jo utslitt på den tiden. Anonymkode: 334a9...510
AnonymBruker Skrevet 25. januar #6 Skrevet 25. januar Satengvevd tåler mindre. Unngå det. Jeg har noen fra jotex som er over 10 år nå Anonymkode: 9b65a...a10 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #7 Skrevet 25. januar Dette lurer jeg også på! Anonymkode: 6b5b3...a8e
AnonymBruker Skrevet 25. januar #8 Skrevet 25. januar Følger, kjøpte fra høye for 2 år siden og de er allerede klare til å byttes ut. Selv med bare vaskemaskin og ikke tørketrommel. Mormor sine eldgamle høye laken er i like god kvalitet enda, og hun både vasker og tromler dem. Anonymkode: 06f9e...52c 2
AnonymBruker Skrevet 25. januar #9 Skrevet 25. januar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Satengvevd tåler mindre. Unngå det. Jeg har noen fra jotex som er over 10 år nå Anonymkode: 9b65a...a10 Og flanell er enda dårligere. Anonymkode: ef7fb...980
Kvist Skrevet 25. januar #10 Skrevet 25. januar Jeg har flere fra Jotex som jeg er kjempefornøyd med. Stabile og gode, og holder seg godt i vask. De er ikke stretch i stoffet, men strikk i hjørnene så de ligger på plass. Kommer i ulike mål til ulik tykkelse på madrassen. Jersey og stretchlaken er jo bare kjipt, de blir utslitt etter et par gangers bruk jo. 2
AnonymBruker Skrevet 26. januar #11 Skrevet 26. januar Har du prøvd Frøya laken fra Høie da? Steinbakken bomull, ikke sateng. Anonymkode: 554d3...262
AnonymBruker Skrevet 26. januar #12 Skrevet 26. januar IKEA. Har både billige og (svin)dyre laken fra andre produsenter. Ingen slår IKEA sine laken. Holder år etter år etter år Anonymkode: 2ffad...87c 3 1
AnonymBruker Skrevet 26. januar #13 Skrevet 26. januar Jeg har kjøpt tykke laken fra seng.no men de er jo dyre da. Kjøpte også noen laken på Kremmerhuset, men herregud for noe tynt ræl. Anonymkode: a8bd1...d1c
Mitti Skrevet 26. januar Forfatter #15 Skrevet 26. januar Kvist skrev (På 25.1.2026 den 22.28): Jeg har flere fra Jotex som jeg er kjempefornøyd med. Stabile og gode, og holder seg godt i vask. De er ikke stretch i stoffet, men strikk i hjørnene så de ligger på plass. Kommer i ulike mål til ulik tykkelse på madrassen. Jersey og stretchlaken er jo bare kjipt, de blir utslitt etter et par gangers bruk jo. Er de litt tykkere en det vanlige rælet en får f.eks. på Kid/Princess?
Duff Skrevet 26. januar #16 Skrevet 26. januar Jeg savner frottelaken. Høye sluttet å produsere de for noen år siden. Glatte bomullslaken og andre glatte lakentyper er pyton for urolige beinpluss de er jo helt gjennomsiktige før man rekker to vask.
AnonymBruker Skrevet 27. januar #17 Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg har kjøpt tykke laken fra seng.no men de er jo dyre da. Kjøpte også noen laken på Kremmerhuset, men herregud for noe tynt ræl. Anonymkode: a8bd1...d1c seng.no har dyr frakt så styrer unna den nettbutikken. Anonymkode: 7dbac...588
AnonymBruker Skrevet 27. januar #18 Skrevet 27. januar Jeg misliker mine laken fra Ikea (Ullvide), nettopp fordi de er så tykke og stive. Har hatt de i flere år, men de er solide, så jeg blir visst aldri kvitt dem. Anonymkode: 6bbbe...918
Gogglebox Skrevet 27. januar #19 Skrevet 27. januar Jeg liker de her https://www.kid.no/soverom/laken/stretchlaken-og-formsydde-laken/jersey-interlock-stretchlaken-hvit?v=20027409001 De er ekstra tykke og blir ikke slitt. Hender det blir en og annen rift i dem, men det er fra eksterne årsaker
Mitti Skrevet 27. januar Forfatter #20 Skrevet 27. januar (endret) IKEA Ullvide er kanskje noe for meg da😄. Takk for tips. Endret 27. januar av Mitti Feil
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå