Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hvor kan jeg finne tykke gode bommulslaken. Har ett Høie laken som er 25 år gammelt og like fint. Ligger stabilt og godt på senga. Laken (også fra Høie) i dag er tynne greier,  går fort i stykker og havner i en krøll etter første natta. Sateng er verst. Ser at de fleste reklamerer med myke, glatte laken. Jeg vil ikke ha myke laken. Jeg vil ha tykke, gode, holdbare og stabile laken. Hvor finner jeg det ( uten å betale skjorta)?

• Liker 7
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så enig i dette! Tenkte egentlig å bestille fra Høie i håp om at de var bedre, men må revurdere det nå. Følger med her i tilfellet noen har tips.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte laken til slikk og ingenting på dollar store i Sverige. Beste laken vi har hatt. Blir ikke tynnslitt i det hele tatt. Her tromles de og er likevel som ny, selv nå etter flere år. 

Anonymkode: dfe12...c8e

AnonymBruker
Skrevet
challi skrev (44 minutter siden):

Så enig i dette! Tenkte egentlig å bestille fra Høie i håp om at de var bedre, men må revurdere det nå. Følger med her i tilfellet noen har tips.

samme her, sa senest i går at jeg vurdere å kjøpe Høie nå selv om de er litt dyrere, da jeg er lei av dårlige laken... men høres ikke ut som de er bedre da

Anonymkode: efe81...369

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Samme her. Må kjøpe nye laken på Kid hver 6. måned, for de blir jo utslitt på den tiden. 

Anonymkode: 334a9...510

AnonymBruker
Skrevet

Satengvevd tåler mindre. Unngå det.

Jeg har noen fra jotex som er over 10 år nå 

Anonymkode: 9b65a...a10

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette lurer jeg også på!

Anonymkode: 6b5b3...a8e

AnonymBruker
Skrevet

Følger, kjøpte fra høye for 2 år siden og de er allerede klare til å byttes ut. Selv med bare vaskemaskin og ikke tørketrommel. Mormor sine eldgamle høye laken er i like god kvalitet enda, og hun både vasker og tromler dem. 

Anonymkode: 06f9e...52c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Satengvevd tåler mindre. Unngå det.

Jeg har noen fra jotex som er over 10 år nå 

Anonymkode: 9b65a...a10

Og flanell er enda dårligere.

Anonymkode: ef7fb...980

Skrevet

Jeg har flere fra Jotex som jeg er kjempefornøyd med. Stabile og gode, og holder seg godt i vask. De er ikke stretch i stoffet, men strikk i hjørnene så de ligger på plass. Kommer i ulike mål til ulik tykkelse på madrassen.

Jersey og stretchlaken er jo bare kjipt, de blir utslitt etter et par gangers bruk jo.

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har du prøvd Frøya laken fra Høie da? Steinbakken bomull, ikke sateng.

Anonymkode: 554d3...262

AnonymBruker
Skrevet

IKEA. Har både billige og (svin)dyre laken fra andre produsenter. Ingen slår IKEA sine laken. Holder år etter år etter år :)

Anonymkode: 2ffad...87c

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt tykke laken fra seng.no men de er jo dyre da. Kjøpte også noen laken på Kremmerhuset, men herregud for noe tynt ræl.

Anonymkode: a8bd1...d1c

Skrevet

Husker du hvilket merke? Og ca pris?

Skrevet
Kvist skrev (På 25.1.2026 den 22.28):

Jeg har flere fra Jotex som jeg er kjempefornøyd med. Stabile og gode, og holder seg godt i vask. De er ikke stretch i stoffet, men strikk i hjørnene så de ligger på plass. Kommer i ulike mål til ulik tykkelse på madrassen.

Jersey og stretchlaken er jo bare kjipt, de blir utslitt etter et par gangers bruk jo.

Er de litt tykkere en det vanlige rælet en får f.eks. på Kid/Princess? 

Skrevet

Jeg savner frottelaken. Høye sluttet å produsere de for noen år siden. Glatte bomullslaken og andre glatte lakentyper er pyton for urolige beinpluss de er jo helt gjennomsiktige før man rekker to vask. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Jeg har kjøpt tykke laken fra seng.no men de er jo dyre da. Kjøpte også noen laken på Kremmerhuset, men herregud for noe tynt ræl.

Anonymkode: a8bd1...d1c

seng.no har dyr frakt så styrer unna den nettbutikken.

Anonymkode: 7dbac...588

AnonymBruker
Skrevet

Jeg misliker mine laken fra Ikea (Ullvide), nettopp fordi de er så tykke og stive. Har hatt de i flere år, men de er solide, så jeg blir visst aldri kvitt dem.

Anonymkode: 6bbbe...918

Skrevet (endret)

IKEA Ullvide er kanskje noe for meg da😄. Takk for tips.

Endret av Mitti
Feil

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...