Gå til innhold
Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nei du krever ikke for mye. Og de som sier at du gjør det er mennesker som har andre verdier enn deg. Hvis du elsker å gjøre stas på andre på dems bursdag, så fortjener du å være med en som skjemmer bort deg på din! Det betyr ikke nødvendigvis at kjæresten din har gjort feil nå, men heller at han har vist deg hvilket nivå han legger seg på. Istedenfor å prøve å endre han, eller ta til takke med noe du blir ulykkelig av - gå videre i livet. Det finnes sikkert en mann der ute som vil gi deg det du ønsker og mer til ❤️

• Liker 2
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Carabilla skrev (51 minutter siden):

Jeg føler meg så dum, men føler meg skuffet over samboeren min.
Jeg forventer absolutt ikke å få det samme tilbake som jeg gir. Men til bursdagen hans sto jeg tidlig opp å ga han kake til ftokost og kake til å ha med på jobben. Jeg spanderte middag ute, jeg kjøpte en Gant genser og en Gant jeans og hadde ordnet en morsom og personlig gave og skrevet fint kort. Jeg arrangsjerte bursdagsfest for hele familien hans her og i tillegg en  fest her med venner.
I dag på min bursdag,  så dro han kl 14:00  å kjøpte vin  og blomster  fra Rema 1000 og kortet skrev han  en time før dagen min var over, på kortet sto det noen halvhjerta ord. 
Føler meg utakknemlig, men må si at gråten sitter i halsen....

Er jeg utakknemlig?

Tenker at to ting kan være sant samtidig.

Har du satt lista urealistisk høyt? Ja.

Setter han lista for lavt? Også ja.

Selv om han aldri vil nå ditt «nivå» av Gift-Giving, så kunne han ha planlagt en hyggelig bursdagsfrokost, en bedre middag på byen, skrevet et personlig kort, og funnet på noe litt mer hyggelig.

Ingenting galt med Rema1000-blomster. 
De står gjerne både to og tre ganger så lenge som de lubne rosene fra Floriss.

Men det skriker liksom ikke egeninnsats

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Carabilla skrev (4 minutter siden):

Det ligger en forventning der og han er takknemlig for alt jeg ordner...

Men jeg forventer absolutt ikke det samme, fordi han er ikke typen til å arrangere noe. Mrn at han skrev et kort og en kaffe på senga ,ja det hadde jeg forventet...nesten så jeg venter på at et brudd kommer snart. Fotdi dette var virkelig null innsats.

Er dette første bursdager dere feirer som par? Spør hva han synes om din bursdagsfeiring. 

Anonymkode: 34885...fec

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du overreagerer ikke. 

Neste bursdagen hans: kjøp han en flaske vin, så holder det. 

Og dette er ikke "for å svare med hevn", det er for at han ikke fortjener mer fra deg. 

Jeg fikk London-tur og dyrt smykke til min bursdsg fra min mann. Han fikk en dyr klokke og Gucci parfyme fra meg.

Anonymkode: 8068d...c7d

Kan hende han blir glad for en flaske vin, og han mener at det er akkurat passelig oppmerksomhet på en bursdag.

Bursdager skal ikke være slik at man må overgå hverandre i dyre gaver. Du fikk London tur og dyrt smykke, og måtte gjengjelde med dyr klokke og parfyme. Alle som har penger klarer å kjøpe noe dyrt, men er det pengeverdien eller tanken som teller her.

Jeg har rimelig god økonomi, men gavene jeg gir trenger ikke reflekterer dette. Oppmerksomhet til hverandre kan man gjøre på så mange forskejllige måter. Jeg vil ha meg frabedt dyre gaver, det er ikke sikkert jeg liker de engang, og visst vi bor under samme tak så er det bortkastede penger for husholdningen. Men når det kommer til egne barn, så kan vi godt gi dyre gaver, forutsatt at det er noe de trenger.

Anonymkode: 4b099...a35

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
plomman skrev (3 minutter siden):

Nei du krever ikke for mye. Og de som sier at du gjør det er mennesker som har andre verdier enn deg. Hvis du elsker å gjøre stas på andre på dems bursdag, så fortjener du å være med en som skjemmer bort deg på din! Det betyr ikke nødvendigvis at kjæresten din har gjort feil nå, men heller at han har vist deg hvilket nivå han legger seg på. Istedenfor å prøve å endre han, eller ta til takke med noe du blir ulykkelig av - gå videre i livet. Det finnes sikkert en mann der ute som vil gi deg det du ønsker og mer til ❤️

Tusen takk❤️🙏

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
Rødvinsfilosofen skrev (1 minutt siden):

Selv om han aldri vil nå ditt «nivå» av Gift-Giving, så kunne han ha planlagt en hyggelig bursdagsfrokost, en bedre middag på byen, skrevet et personlig kort, og funnet på noe litt mer hyggelig.

Det har hun da ikke. En flott og ikke billig gave, men ganske normal gave å gi. 

• Nyttig 1
Skrevet (endret)
Rødvinsfilosofen skrev (7 minutter siden):

Det er akkurat det jeg tenker også. 

Jeg forventer ikke at han gir like mye som meg, jeg har nok det som kjærlighetsspråk å gi både gaver og lage i stand litt ekstra for de jeg er glad i.

Men det gjorde virkelig vondt å se at ham skrev kortet rett før dagen var over...altså det viser jo at jeg ikke betyr så mye for han i min verden. Ingen innsats overhode.

En kaffe, fyr i peisen og en ferdig kake fra butikken hadde vært godt nok.

Endret av Carabilla
  • Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Korleis pleier de å feire bursdagen din, TS? 

Anonymkode: 77886...821

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har hun da ikke. En flott og ikke billig gave, men ganske normal gave å gi. 

La meg oppsummere 

• Jeg spanderte middag ute

• Jeg kjøpte en Gant genser og en Gant jeans

•  hadde ordnet en morsom og personlig gave og skrevet fintkort.

• Jeg arrangsjerte bursdagsfest for hele familien hansher

• og i tillegg en  fest her med venner.

Jeg vil påstå at dette er litt «over the top» ⤴️

Når «svaret» blir en flakse vin, en liten blomsterkvast og et i-siste-liten-kort
så tenker jeg at man har litt for ulike forventninger. 

Man skal være temmelig dårlig til å lese andre hvis man tror at kjæresten hadde følt seg sett og verdsatt av noe slikt, når man vet hvor utrolig mye hun legger i gaver til andre.

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes dette var dårlig av han. Og du kan selvfølgelig ikke forvente det samme fra han. Men han burde helt klart klare bedre enn det der. 

Min erfaring er at det blir sånn, da de ikke bryr seg så mye lenger. 

Hvordan har det vært tidligere bursdager?

Anonymkode: 92fd6...2d0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Korleis pleier de å feire bursdagen din, TS? 

Anonymkode: 77886...821

Jeg bruker å lage fest og morro.

Men pga barnet mitt er her og er litt småsyk så ble det  familiemiddag istedet.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Synes dette var dårlig av han. Og du kan selvfølgelig ikke forvente det samme fra han. Men han burde helt klart klare bedre enn det der. 

Min erfaring er at det blir sånn, da de ikke bryr seg så mye lenger. 

Hvordan har det vært tidligere bursdager?

Anonymkode: 92fd6...2d0

Jeg er enig, jeg fikk gavrkort på spa, masse bomster,ny stekepanne og han hjap til masse før vennene våre  kom på fest.

Endret av Carabilla
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
plomman skrev (37 minutter siden):

Så ditt svar er altså "dump han".

Du sier "hvis hun elsker å gjøre stas på andre på dems bursdag", ja hun fikk lov til å gjøre akkurat det, men hun blir sur for at han ikke gjengjelder på samme måten.

Du får det til å høres ut som det å gi dyre gaver er gode verdier, i mitt hode så er det ganske overfladiske verdier. Det er så mange mer uendlige måter og vise at man bryr seg og vise sin kjærlighet. Dyre gaver er faktisk en av de mest grunne verdiene spør du meg.

Min samboer var en sånn gavedame når jeg traff henne, mest av at hun var vant med det fra sin familie, der alt ble målt i gaver. I hvert et jævla familieselskap så ble det diskutert gaver, som regel hvor dårlig gaven var fra de som ikke var der. Gaver var ikke glede, det var en plikt og en forbannelse.

I min familie så var vi helt annerledes, vi målte ikke ting i gaver, men vi var oppmerksomme på hverandre på en helt annen måte, og kanskje mer oppriktig. Min samboer har snudd, og mener nå at disse gavene er et ork, og at det er en plage og få gaver fra familien som må gjengjeldes.

Familien hennes begynte å kjøpe gaver til meg også, jeg sa til samboeren jeg vil ikke ha gaver, har ennå ikke brukt ett eneste klesplagg som de har kjøpt, selv om de mener det var spesiellt plukket ut for meg, og nærmest krevde stående applaus for at de hadde vært så flinke. Jeg har penger og økonomi til å kjøpe meg akkurat den skjorten og genseren jeg vil, og da får jeg akkurat det jeg trenger og vil bruke. Gi heller noe av symbolsk verdi, som en kake eller en fin gratulasjon sammen med en sjokolade, eller maks en flaske vin, prøv ihvertfall å unngå sette meg i takknemlighetsgjeld/gjengjeldesesgjeld som jeg ikke har bedt om, jeg ønsker ikke å være medlem av gaveklubben.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Carabilla skrev (1 time siden):

Jeg føler meg så dum, men føler meg skuffet over samboeren min.
Jeg forventer absolutt ikke å få det samme tilbake som jeg gir. Men til bursdagen hans sto jeg tidlig opp å ga han kake til ftokost og kake til å ha med på jobben. Jeg spanderte middag ute, jeg kjøpte en Gant genser og en Gant jeans og hadde ordnet en morsom og personlig gave og skrevet fint kort. Jeg arrangsjerte bursdagsfest for hele familien hans her og i tillegg en  fest her med venner.
I dag på min bursdag,  så dro han kl 14:00  å kjøpte vin  og blomster  fra Rema 1000 og kortet skrev han  en time før dagen min var over, på kortet sto det noen halvhjerta ord. 
Føler meg utakknemlig, men må si at gråten sitter i halsen....

Er jeg utakknemlig?

Nei skjønner jo at den er veldig kjip. Kanskje du må gjøre litt mindre av det neste gang han har bursdag. Tror det er veldig få menn som ville gjort alt det du gjorde. Samtidig så tenker jeg jo at han kunne kjøpt en kake, laget boller eller noe. Lagd en god middag kjøpt en god vin om du liker det og kjøpt en gave som ikke var kjøpt på matbutikken.

Føler det er mange menn som er dårlige med å sette ord på ting på kort.

Anonymkode: e293c...0a3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Så ditt svar er altså "dump han".

Du sier "hvis hun elsker å gjøre stas på andre på dems bursdag", ja hun fikk lov til å gjøre akkurat det, men hun blir sur for at han ikke gjengjelder på samme måten.

Du får det til å høres ut som det å gi dyre gaver er gode verdier, i mitt hode så er det ganske overfladiske verdier. Det er så mange mer uendlige måter og vise at man bryr seg og vise sin kjærlighet. Dyre gaver er faktisk en av de mest grunne verdiene spør du meg.

Min samboer var en sånn gavedame når jeg traff henne, mest av at hun var vant med det fra sin familie, der alt ble målt i gaver. I hvert et jævla familieselskap så ble det diskutert gaver, som regel hvor dårlig gaven var fra de som ikke var der. Gaver var ikke glede, det var en plikt og en forbannelse.

I min familie så var vi helt annerledes, vi målte ikke ting i gaver, men vi var oppmerksomme på hverandre på en helt annen måte, og kanskje mer oppriktig. Min samboer har snudd, og mener nå at disse gavene er et ork, og at det er en plage og få gaver fra familien som må gjengjeldes.

Familien hennes begynte å kjøpe gaver til meg også, jeg sa til samboeren jeg vil ikke ha gaver, har ennå ikke brukt ett eneste klesplagg som de har kjøpt, selv om de mener det var spesiellt plukket ut for meg, og nærmest krevde stående applaus for at de hadde vært så flinke. Jeg har penger og økonomi til å kjøpe meg akkurat den skjorten og genseren jeg vil, og da får jeg akkurat det jeg trenger og vil bruke. Gi heller noe av symbolsk verdi, som en kake eller en fin gratulasjon sammen med en sjokolade, eller maks en flaske vin, prøv ihvertfall å unngå sette meg i takknemlighetsgjeld/gjengjeldesesgjeld som jeg ikke har bedt om, jeg ønsker ikke å være medlem av gaveklubben.

Nei, svaret mitt var ikke "dump han". Jeg skrev at hun kunne velge å gå videre i livet. Jeg skriver jeg også mener at kjæresten ikke nødvendigvis har gjort noe feil, men at de som par er en mismatch. Ikke har jeg spesifikt nevnt gaver heller i mitt innlegg, jeg snakker om å gjøre stas på og skjemme bort. I min verden betyr ikke det gaver. Føles mer ut som at du personlig tar deg nær av at jeg støtter TS i dette fordi du har personlige erfaringer som lar seg krenke av mine meninger. That's not on me. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Nei skjønner jo at den er veldig kjip. Kanskje du må gjøre litt mindre av det neste gang han har bursdag. Tror det er veldig få menn som ville gjort alt det du gjorde. Samtidig så tenker jeg jo at han kunne kjøpt en kake, laget boller eller noe. Lagd en god middag kjøpt en god vin om du liker det og kjøpt en gave som ikke var kjøpt på matbutikken.

Føler det er mange menn som er dårlige med å sette ord på ting på kort.

Anonymkode: e293c...0a3

Selv om man er dårlig på noe så er det faktisk mulig å gjøre noe med det altså. Det kalles utvikling og innsats. Mange flere menn kunne tatt seg bryet med dette, istedenfor å tvinge en partner til å senke kravene sine så de selv slipper å bidra og endre seg selv. 

• Nyttig 2
Skrevet

Du ser hvilket nivå han legger seg på, der kan du også ligge. 

AnonymBruker
Skrevet
Carabilla skrev (8 timer siden):

Det ligger en forventning der og han er takknemlig for alt jeg ordner...

Men jeg forventer absolutt ikke det samme, fordi han er ikke typen til å arrangere noe. Mrn at han skrev et kort og en kaffe på senga ,ja det hadde jeg forventet...nesten så jeg venter på at et brudd kommer snart. Fotdi dette var virkelig null innsats.

Når han forventer en større innsats enn han er villig til å yte selv, så kan du med verdens beste samvittighet legge lista på hans nivå neste gang han har bursdag.

Når det er sagt, burde du også fortelle ham at du er skuffet, og hva du minimum forventer av ham basert på hva han forventer fra deg.

Anonymkode: f2be8...33c

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lurer egentlig på hvorfor du gjør så mye. Skriver at det er forventet, men hvordan er stemningen ellers i forholdet ? Siden du venter på et brudd. Føler du at du må gjøre en skikkelig innsats så har han ikke noe å si på deg ? At du gjør alt bra og perfekt, din innsats er ikke noe å klage på liksom. Som om det er noe du må bevise ? 

Kjenner meg litt igjen. Jeg utslettet meg selv for eksen, slik at han ikke kunne ha noe å klage på. Som igjen førte til at han utnyttet det på det groveste. Ble mindre og mindre innsats fra han og jeg tok over hele ansvaret for forholdet på meg. Han fikk det som plommen i egget og jeg ble mer og mer frustrert og mistet meg selv. Til jeg en dag våknet opp og fant ut jeg ikke ville dette lenger. Hva med meg og mine forventninger og behov. Betyr ikke de noe eller er ikke jeg viktig ? Jo. Så det ble slutt. Til hans store overraskelse selvfølgelig.

Anonymkode: 8afa6...0c3

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
Virrevirrevapp skrev (8 minutter siden):

Du ser hvilket nivå han legger seg på, der kan du også ligge. 

Blir et ganske spesielt samliv om begge speiler lavest mulig innsats. 

TS , helt greit å gjøre en avklaring på hva som er viktig for begge parter og være tydelig på hva som gjør deg glad og gir en følelse av å bli ivaretatt- så får den andre løse det på den måten de syns er bra. 
Har partner da ingen interesse i at begge skal ha det bra i forholdet, så kan man vurdere framtiden ut fra det. 

Anonymkode: 972cb...277

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...