Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

BS. Å være deprimert eller føle seg nedfor etter en skade er normalt.

Men så må en ta ansvar for seg selv.

Jeg VALGTE å ikke la sykdommen ta vekk den jeg var.

Å godta at jeg ville få og ha en annerledes hverdag og gjøre det beste ut av de kortene jeg hadde få tildelt.

Folk må gjerne sette seg selv i en offerrolle og synke ned, men ikke forvent at de rundt deg vil godta det.

Den eneste som kan redde en er deg selv.

Så da må en ta et valg.

Jeg valgte å akseptere den nye versjonen av meg og se på løsninger og hvordan åpne nye dører.

Jeg er lykkelig i dag. Joda, noen dager er hardere enn andre, men jeg har ikke noe annet valg enn å akseptere det jeg er. Og jeg nekter å la de rundt meg ha det vondt på mine vegne. 

Jeg er heldig.

Jeg har en mann som elsker meg for alt jeg er, på godt og vondt.

Men så har han aldri tvil om hvor høyt jeg verdsetter han, tar vare på han og elsker han.

Anonymkode: 10a79...784

Fint for deg, godt jobba!

Men nå er det også et faktum at depresjon kommer i mange ulike grader, og ulike personer kan ha ulike behov for hjelp.

Du greide deg uten hjelp.

Samboeren til TS viser alle tegn til at han trenger hjelp! Hvorfor er du mot at han skal skaffe seg den hjelpen når han er så ufunksjonell som han tydeligvis er nå?

Anonymkode: bb8c3...cd8

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje han kan få en utredning.  Ikke umulig at han har ADHD eller fatigue,ligner veldig på symptomene som ellers beskrives her på KG.

Anonymkode: 6a952...f76

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.1.2026 den 19.48):

Hva skjer med at det er uhørt at menn må bidra til at husholdningen går opp og at kvinner som ikke oppfører seg som mødrene deres/hotellansatt/kokk/vaskehjelp/personlig tjener/sexdukke og i det hele tatt lar dem slippe å måtte løfte en finger, i tillegg til å såklart ha 100% jobb selv og 100% ansvar for felles barn, er prinsesser? Det er mye jeg ikke forstår…. 

Anonymkode: dacf5...73e

Det er utrolig mange late slasker av noen mannfolk her inne. Livredde for å miste tid på soffa’n. Ikke rart man begynner å mislike menn.. 

Anonymkode: 76782...fd0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Fint for deg, godt jobba!

Men nå er det også et faktum at depresjon kommer i mange ulike grader, og ulike personer kan ha ulike behov for hjelp.

Du greide deg uten hjelp.

Samboeren til TS viser alle tegn til at han trenger hjelp! Hvorfor er du mot at han skal skaffe seg den hjelpen når han er så ufunksjonell som han tydeligvis er nå?

Anonymkode: bb8c3...cd8

Han må jo ta tak selv.

Når han nekter å gå til psykolog og få hjelp så er det HANS ansvar det følger det valget.

Anonymkode: 10a79...784

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...