Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2006 #1 Skrevet 5. april 2006 Siden i går har jeg følt meg kvalm og rar og har nesten spydd fler ganger. Nå som jeg satt og tilfeldigvis kikket på pillebrettet mitt tenkte jeg "hoho så digg det er fredag i morra, da!" men stop en hal, det er det jo ikke! Kom på at jeg kom hjem fra skolen i går og fikk noia for at jeg hadde glemt pilla om morraen og heiv en i meg. Men det hadde jeg jo altså ikke, så nå er torsdagspillen tatt. Er dette noen stor fare? Håper ikke to +er er lik en - slik vi lærte i mattetimene før, for da sliter vel jeg. Er dette skadelig? Sunt er det vel iallfall ikke.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #2 Skrevet 5. april 2006 Ikke sunt, men ikke farlig i retning graviditet, SÅ SANT DU FORTSETTER PÅ PILLENE SOM NORMALT! Det bestyr at du må fram med ekstrabrettet, og ta en slik du skulle tatt i morgen fra ekstrabrettet, og fortsette som normalt.
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2006 #3 Skrevet 5. april 2006 Hmm? Jeg har jo piller ut hele måneden (har ikke ekstrabrett heller, dette er det siste, så jeg må ut og kjøpe) men iallfall; det er trionetta jeg bruker, og de 3 første røde er tatt. De er jo ikke som de gule, er de? Gud for en kunskap jeg har om det jeg propper i meg hver dag :-/
Tuddelidu Skrevet 5. april 2006 #4 Skrevet 5. april 2006 Liten avsporing, men to + blir + i matte også
Tuddelidu Skrevet 5. april 2006 #5 Skrevet 5. april 2006 Og hormoninnholdet er forskjellig fra farge til farge, så du må nok få deg et nytt brett så du får fortsette med riktig farge til riktig tid.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #6 Skrevet 5. april 2006 Er det ikke 7 røde i starten? Si det slik: Du skal ha piller i like mange dager som de er på brettet. Den tabbepillen skal du egentlig ikke telle med, men ta som en uheldig bonus.
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2006 #7 Skrevet 5. april 2006 Liten avsporing, men to + blir + i matte også ← Ja, der kan du bare se! :hår:
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2006 #8 Skrevet 5. april 2006 Og hormoninnholdet er forskjellig fra farge til farge, så du må nok få deg et nytt brett så du får fortsette med riktig farge til riktig tid. ← Så ræva men om jeg lar vær, kan jeg bli gravid, eller bare spy og gjøre ekkel toiletbusiness? Syns å huske jeg har greid å gjøre dette før, og da gikk det helt fint, men vil ikke få noe beibi. Min egen helse gjør det ikke noe med, det er jo påskeferie når den tid kommer.
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2006 #9 Skrevet 5. april 2006 Er det ikke 7 røde i starten? Si det slik: Du skal ha piller i like mange dager som de er på brettet. Den tabbepillen skal du egentlig ikke telle med, men ta som en uheldig bonus. ← 6 røde er det. Kan du forklare uheldig bonus?
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #10 Skrevet 5. april 2006 Så på felleskatalogen at det er 6 røde Da blir det slik Dag 1: 1 rød pille Dag 2: 1 rød pille Dag 3: 2 røde piller Dag 4: 1 rød pille Dag 5: 1 rød pille Dag 6: 1 rød pille Og så fortsetter du som normalt
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #11 Skrevet 5. april 2006 6 røde er det. Kan du forklare uheldig bonus? ← Surret med antallet, se innlegget mitt over og se om det henger på greip
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2006 #12 Skrevet 5. april 2006 Men å bruke 100 kr på en ny pakke for å ta én rød pille og kaste resten av brettet? Beklager hvis jeg høres gjerrig ut, men det er jeg jo, for jeg er slik en fattiglus Så bare lurte på hva risikoen er hvis jeg er ahem.. nonchalant!
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #13 Skrevet 5. april 2006 Men å bruke 100 kr på en ny pakke for å ta én rød pille og kaste resten av brettet? Beklager hvis jeg høres gjerrig ut, men det er jeg jo, for jeg er slik en fattiglus Så bare lurte på hva risikoen er hvis jeg er ahem.. nonchalant! ← Et brett koster vel ca 30 kr, og du kan ta vare på resten av brettet og bruke det som “tabbebrett“, eller for å forskyve mens osv, da blir det ikke SÅ ille. En graviditetstest koster mer enn 30 kr
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2006 #14 Skrevet 5. april 2006 Så risikoen ER da altså å bli gravid? Jeg må ha det inn med t-skje! Men jo du sier noe der, dessuten kan jeg spare det brettet til sommeren når jeg skal ut og bade og ikke orker å være mensendame! :D (ps en graviditetstest kan jeg få gratis på helsestasjonen, men heller pillebrett ja )
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #15 Skrevet 5. april 2006 *leter fram liten skje* Ja, det er graviditet som er faren ved å bare tygge videre. Grunnen til det er at du går ikke på høydosepiller så lenge som du skal. (Glemte hele helsestasjonen jeg, er noen år siden jeg kvalifiserte til den )
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2006 #16 Skrevet 5. april 2006 Jeg vet ikke om jeg som 20-åring gjør det heller, men Men altså: siste røde pille er på søndag, så da må jeg kjøpe et nytt brett innen lørdag? Det er vel samme dosering horemoner i hver røde pille?
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #17 Skrevet 5. april 2006 En rød pille er lik en annen rød pille ja. Så kommer du deg på apoteket innen lørdag, og du er på like trygg grunn som du normalt er på p-piller
Gjest gjest1 Skrevet 5. april 2006 #18 Skrevet 5. april 2006 Oki! Tusen takk for svar :D (ikke rart jeg holdt på å spy hele dagen i går, har vel noe med dem å gjøre?)
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #19 Skrevet 5. april 2006 Oki! Tusen takk for svar :D (ikke rart jeg holdt på å spy hele dagen i går, har vel noe med dem å gjøre?) ← Antageligvis, eller så er det omgangsyka som går. Er det pillene så går det gradvis over i løpet av kvelden, og du er mest sannsynlig i fin form i morgen
Malama Skrevet 5. april 2006 #20 Skrevet 5. april 2006 Om du spydde hele gårsdagen, så hadde du muligns ikke full virkning av pillen i går heller. For å være helt sikker på ikke få en baby (en baby er en alvirligere sak enn prisen på en test eller et brett...) så bør du rett og slett bruke ikke-hormonell beskyttelse i tillegg denne syklusen (da er det ikke krise om du ikke får tak i et nytt brett, utover at du får en dag kortere med piller (eller står over en dag) og riskierer litt kluss med syklusen (mens en dag tidligere, om du tar en pille-dag mindre...) Men kondom holder degt i alle fall ganske sikkert i en ikke-gravid tilstand, hvilket vel er å foretrekke.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå