Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #1 Skrevet 5. april 2006 Tror jeg brygger på en ny omgang med sopp (svie under sex, gul utflod). Er nettopp ferdig med mensen, det er nok grunnen. Anyway, sist jeg var hos legen fortalte jeg om problem med tilbakevendende sopp, og han ga meg resept på Diflucan 150 mg. Men det jeg lurer på er da om jeg skal ta den med en gang jeg merker symptoner på sopp, eller vente til den er helt blussa opp? Og burde jeg ta Canestenkur itillegg?
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #2 Skrevet 5. april 2006 Tror jeg brygger på en ny omgang med sopp (svie under sex, gul utflod). Er nettopp ferdig med mensen, det er nok grunnen. Anyway, sist jeg var hos legen fortalte jeg om problem med tilbakevendende sopp, og han ga meg resept på Diflucan 150 mg. Men det jeg lurer på er da om jeg skal ta den med en gang jeg merker symptoner på sopp, eller vente til den er helt blussa opp? Og burde jeg ta Canestenkur itillegg? ← Du skal ta tabeletten når du har soppinfeksjon, hvor mye du har det er ikke av betydning. Det er ikke nødvendig å bruke canestenkur i tillegg. Det blir dobbelt opp. Du kan kjøpe noe på apoteket som heter noe sånt som vivag og skal hjelpe til med å stabilisere miljøet i skjeden, som tilleggsbehandling. Det er reseptfritt og føres opp i skjeden. Hvor effektivt det er vet jeg ikke. Det er mye som kan føre til kløe, svie og utflod. Dersom ikke kuren hjelper ville jeg kontaktet lege for å få utelukket andre årsaker. Sliter du mye med sopp anbefaler jeg deg å bruke bomullstruser, sove uten truse og unngå for tettsittende bukser.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #3 Skrevet 5. april 2006 Grunnen til at diflucan gis er at tilbakevendene soppinfeksjoner kan skyldes at man smitter seg selv hvis man også har sopp i tarmen. Diflucan tar knekken på all sopp i hele kroppen. Den er vel ment som en engangsbehandling og skal vel ikke tas hver gang man får soppinfeksjon nedentil?
Gjest Binna Skrevet 5. april 2006 #4 Skrevet 5. april 2006 Grunnen til at diflucan gis er at tilbakevendene soppinfeksjoner kan skyldes at man smitter seg selv hvis man også har sopp i tarmen. Diflucan tar knekken på all sopp i hele kroppen. Den er vel ment som en engangsbehandling og skal vel ikke tas hver gang man får soppinfeksjon nedentil? ← Det er en engangs greie ja, noen må ta flere enn en tablett(tror jeg ventet 4dager før jeg tok den 2. og siste selv). Legen min ga meg det samme som Ts, til meg og samboer. Og jeg ble anbefalt å bruke vivag som en annen her skriver. Mensen ødelegger den bakteriefloraen man bør ha for ikke å få sopp. Vivag er reseptfritt, og tror jeg tar det frem til sommern omtrent, og så ser jeg hva som skjer.
Gjest Gjest Skrevet 5. april 2006 #5 Skrevet 5. april 2006 Det kan også være lurt å ikke spise for mye søtsaker og annet sukker.
Gjest Binna Skrevet 5. april 2006 #6 Skrevet 5. april 2006 Og du bør ikke vaske deg med noe annet en underlivssåpe, ikke bruke klut eller noe til å skrubbe med, vaske deg etter sex. prøve å holde deg til litt sure drikker i tillegg til alt som er skrevet over..
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå