Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Drømmeyrke er bonde, men er altfor dyrt å starte opp med når man ikke allerede har gård innad i familien. 

Anonymkode: 32f6a...d26

Man får jo gårder kastet etter seg - det er jo hundrevis med bønder som gir seg hvert år? 

Og tenker du starte fullskala fra start, eller kan du kjøpe tomt og bygge deg opp over lang tid? Hva slags type bonde vil du være? Kjøtt, grønnsaker, korn, fôr eller menneskemat? Skog? Fiske? 

Anonymkode: ad3a9...001

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dyrepasser i dyrehagen i Kristiansand. Jeg liker egentlig fysisk jobbing, og har ikke noe imot å være utendørs størsteparten av dagen. 

AnonymBruker
Skrevet

Etterforsker eller journalist. Jeg har en bachelor i ped og master i spesped, men er ung ufør

Anonymkode: 18c60...8ca

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Er jobben din drømmejobben, eller skulle du ønske du hadde et annet yrke?

Anonymkode: d484b...838

Jeg har drømmejobben. Er lærer i grunnskolen. 🤩

Hadde jeg ikke jobbet som det, så hadde jeg hatt lyst til å være lærer på videregående eller på universitet. Siden jeg har master, så kan jeg få jobb som høgskolelektor, og deretter ta doktorgrad, men siden lønna er lavere i akademia med den utdannelsen jeg har, til og med om jeg hadde blitt amanuensis med doktorgrad, er det ikke aktuelt. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Drømmejobben er marinbiolog. Er utdannet vernepleier. Rådgiver på videregående, sa at jeg aldri kom til å kunne bli marinbiolog, siden jeg hadde 3 i matte. Så da la jeg fra meg den drømmen. Tok opp fag i 20 årene, da fikk jeg 6 i matte.

Anonymkode: f9b05...93e

Da synes jeg du skal følge drømmen din.

Anonymkode: 3bde2...fea

AnonymBruker
Skrevet

Drømmejobben er å jobbe på psykiatrisk sykehus som klinisk sosionom

Anonymkode: d9665...951

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Du må bare søke. Politutdannede vil ikke ha de jobbene. For dårlig lønn for sjukt mye arbeid. 

Anonymkode: ccd1a...a3f

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Drømmejobben min er etterforsker. Har dessverre en annen utdanning og har ikke økonomi eller tid til å starte på politiutdanning, så det blir vel med drømmen. Lurer allikevel om jeg skal søke på stillinger med annen fagbakgrunn. 

Anonymkode: 7dcb5...446

Her søkes det jo faktisk etter folk fra andre yrkesbakgrunner:

https://www.politihogskolen.no/nyheter/nytt-arsstudium-etterforsking.html

Anonymkode: 8c588...cc5

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Reise rundt og teste ut 5 stjerners hoteller og spa.

Anonymkode: 8426b...b98

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nei jobben min nå er ikke drømmeyrket. Kunne tenkt meg å prøvd meg som sjef i en hagelandbutikk. Elsker både planter og jul, noe jeg synes de er flinke på 🤩

Anonymkode: 7c040...2b9

AnonymBruker
Skrevet

Drømmer selvfølgelig ikke om å jobbe

Anonymkode: bbe0a...d99

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jobben min er ikke drømmejobben, selv om mange tror det er det. Er usikker på hva som egentlig er drømmejobben min, men drømmen er å jobbe mer for meg selv og ikke så mye med mennesker. Blir sliten av for mye folk, og dette har blitt enda verre etter at jeg kom i overgangsalderen. Nå vil jeg helst bare være hjemme i fred og stulle med mitt, men det blir det jo dessverre lite penger av :P 

Anonymkode: 791de...795

AnonymBruker
Skrevet

Mine to er arkeolog eller gårdbruker 😍

(jeg er ingen av delene)

Anonymkode: 4530a...f38

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Liker min nåværende jobb, men drømmejobben er å kunne drive med gårdsturisme og matproduksjon. 

Anonymkode: 5664f...f5f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg å være forfatter. Eventuelt drive noe for meg selv, men jeg er ikke sikker på hva det skulle vært. 

Anonymkode: eb770...963

Skrevet

Nevrolog eller psykiater.

Skrevet

Å jobbe på krematorium. 

AnonymBruker
Skrevet

Drømmen min er å bli lege

Anonymkode: 44213...287

AnonymBruker
Skrevet

Drømmen er å selge brude og selskapskjoler

Anonymkode: 0d08e...538

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.1.2026 den 20.24):

Reise rundt og teste ut 5 stjerners hoteller og spa.

Anonymkode: 8426b...b98

Denne er også min drøm😆

Anonymkode: 49679...d4b

Skrevet

Jeg har alltid drømt om å bli arkeolog, og det er fortsatt drømmejobben min! Tenk å få være med å gjøre store funn fra fortida (sammen med andre historie-nerder 😄), og så få forske videre på det etterpå! 🤩

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...