AnonymBruker Skrevet 19. januar #81 Skrevet 19. januar Veldig bastant om en vid matgruppe, jeg velger altid typen med fiber. Metter godt. Anonymkode: 0da4e...0af 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar #82 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Problemet er at det er begrenset hvor mye grønnsaker du får lesset på det knekkebrødet. Spiser du en salat, grønnsaksomelett osv, kan du fortsatt ha karbohydrater, men mesteparten av måltidet vil være proteiner og grønnsaker. Anonymkode: 1c218...c5e Har du hevet deg på keto-bølgen, og skal frelse andre nå, er det det dette handler om? Anonymkode: 72b17...7f1 3
17.11 Skrevet 19. januar #83 Skrevet 19. januar (endret) Jeg liker knekkebrød, er ikke verre enn det. Lager en stor smoothie hver morgen som jeg drikker som en litt sen frokost etter at jeg har kommer på jobb, så jeg er ikke skrubbsulten når lunsjen kommer. Et par knekkebrød med pålegg og et glass melk er helt perfekt i ellevetiden. Spiser litt frukt i totiden og er sulten igjen når det er dags for middag. Endret 19. januar av 17.11 2
Grønnsaksvaffel Skrevet 19. januar #84 Skrevet 19. januar Jeg kaster ut et helt vilt forslag: kan det være fordi folk er forskjellige og liker forskjellig mat 🤷♀️ 4
Gjest Margo Skrevet 19. januar #85 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Anbefalt kaloriinntak til lunsj for en normalvektig, voksen person som er i regelmessig aktivitet og/eller har fysisk jobb, er 400-500 kcal per måltid. Hva slags feit pålegg lesser du på for å oppnå denne kalorimengden? Anonymkode: 1c218...c5e Jeg hadde blitt smellfeit med den mengden kalorier til Lunsj..for meg holder 1 rugsprø med f.eks. kyllingpålegg og ost til Lunsj (som er mitt første måltid). Er jeg mer sulten spiser jeg gulrot, eple, druer, kiwi eller det som frister av frukt/grønnsaker. Folk er forskjellige.
AnonymBruker Skrevet 19. januar #86 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg ser at mange av mine kolleger har knekkebrød i matpakka, gjerne med én enkeltskive med ost eller skinke. Hvorfor spiser folk dette hver dag? Det metter ikke, det smaker ikke godt, og det er ikke næringsrikt. En salat metter mye lenger, har større volum slik at magen fylles, smaker godt og har mange nyttige næringsstoffer. Så hvorfor denne moten med knekkebrød? Anonymkode: 1c218...c5e En salat? Det er jo bare vann og lite næring. Knekkebrød og salat er like tullete, men de fleste spiser noe de liker bare. Anonymkode: ca066...be1 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar #87 Skrevet 19. januar jeg spiser det fordi det er godt å metter. hvorfor bryr du deg om hva alle andre gjør? Anonymkode: adbf3...89a 2
AnonymBruker Skrevet 19. januar #88 Skrevet 19. januar Vera skrev (4 minutter siden): Jeg hadde blitt smellfeit med den mengden kalorier til Lunsj..for meg holder 1 rugsprø med f.eks. kyllingpålegg og ost til Lunsj (som er mitt første måltid). Er jeg mer sulten spiser jeg gulrot, eple, druer, kiwi eller det som frister av frukt/grønnsaker. Folk er forskjellige. 500 til frokost, 400 til lunsj, 600 til middag, så 500 til kvelds, blir 2000 da. Kommer jeg sent hjem, må jeg ta middag og kvelds i ett, og da blir det 1100 til ett måltid. Anonymkode: ca066...be1
Frøkenfryden Skrevet 19. januar #89 Skrevet 19. januar Spiser knekkebrød fordi det er sunt, godt og har lavt kaloriinnhold. Jeg får tre wasa fiber eller sesam for samme kaloriinnhold som en skive, men da er det jo rom for mye mer mettende godt pålegg enn det er på 1 skive. 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #90 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg ser at mange av mine kolleger har knekkebrød i matpakka, gjerne med én enkeltskive med ost eller skinke. Hvorfor spiser folk dette hver dag? Det metter ikke, det smaker ikke godt, og det er ikke næringsrikt. En salat metter mye lenger, har større volum slik at magen fylles, smaker godt og har mange nyttige næringsstoffer. Så hvorfor denne moten med knekkebrød? Anonymkode: 1c218...c5e Knekkebrød metter,spørs jo hva du er vant til det. Spiser 2 tynne knekkebrød så lunsj 3-4timer senere. Det går helt fint. Holder vekten bra da! Anonymkode: 3f009...ec9 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #91 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (51 minutter siden): En salat? Det er jo bare vann og lite næring. Knekkebrød og salat er like tullete, men de fleste spiser noe de liker bare. Anonymkode: ca066...be1 Tipper det er mye fett og kjøtt og egg og ost i den salaten. Folk spiser jo sjeldent salat med hovedsakelig grønnsaker. Anonymkode: 72b17...7f1 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #92 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg ser at mange av mine kolleger har knekkebrød i matpakka, gjerne med én enkeltskive med ost eller skinke. Hvorfor spiser folk dette hver dag? Det metter ikke, det smaker ikke godt, og det er ikke næringsrikt. En salat metter mye lenger, har større volum slik at magen fylles, smaker godt og har mange nyttige næringsstoffer. Så hvorfor denne moten med knekkebrød? Anonymkode: 1c218...c5e Jeg kan bare svare for meg, jeg spiser to Husman-knekkebrød (med to skiver rent kjøttpålegg og en skive ost) til lunsj hver eneste ukedag. 1. Det metter (for meg) men jeg har ofte en frukt tilgjengelig også. 2. Det er enkelt! Knekkebrød varer evig, står i skapet mitt på jobben, ost og skinke tar liten plass i kjøleskapet på jobben. 3. Det krever ingen bestikk eller tallerken, om jeg ikke gidder. Serviett holder. 4. Jeg har alltid ekstra mat (mer knekkebrød og pålegg) om jeg skulle bli jobbende lenge, eller trenge mer mat. 5. Jeg trenger aldri glemme matpakka hjemme. 6. Jeg trenger aldri lage matpakke. 7. Jeg trenger ikke ha sekk eller veske på reisen til jobb. Salat eller grønnsaker spiser jeg til middag, og til brunsj i helgene. Anonymkode: 78fd3...5db 1
Hulderen Skrevet 19. januar #93 Skrevet 19. januar Knekkebrød smaker godt, er mettende og har lang holdbarhet. Derfor spiser jeg knekkebrød. Dere som påstår at knekkebrød ikke er godt, hvor mange typer knekkebrød har dere smakt? Det er flere sorter jeg ikke liker. Det fine med knekkebrød er at det har så lang holdbarhet. Jeg slipper å ta opp et knekkebrød og så oppdage at det har blitt muggent. Knekkebrød er lett å variere ved å ha ulike pålegg. Det knekkebrødet jeg bruker har 55% fullkorn og er rikt på fiber, så det er også sunt. Vinn vinn! 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #94 Skrevet 19. januar Jeg liker knekkebrød. Og bruker knekkebrød med 76% frø og kjerner. Vil jo tro det er ganske sunt. Hjemme spiser jeg pålegg som egg, røkt laks og makrell i tomat. Som matpakke blir det gjerne med ost, skinke og paprika. Har og jevnlig salat i matpakken. Anonymkode: 4d77e...c74
Gjest Margo Skrevet 19. januar #95 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): 500 til frokost, 400 til lunsj, 600 til middag, så 500 til kvelds, blir 2000 da. Kommer jeg sent hjem, må jeg ta middag og kvelds i ett, og da blir det 1100 til ett måltid. Anonymkode: ca066...be1 Om jeg skal opp i vekt kan jeg ligge på det kalorinivået..
Brunhilde Skrevet 19. januar #96 Skrevet 19. januar Lang tur først, så nykokt kaffe og to Leksands ekstra godt stekte knekkebrød med litt smør ost. Et med Østavind og et med Gudbrandsdalsost. Smaker så godt! 1 1
AnonymBruker Skrevet 19. januar #97 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er jo ikke noe næringsrikt når det inneholder korn, og that's it. Knekkebrød har typisk gjerne 35-40 kalorier per skive. Hvor er næringen og det som er mettende? 35 kalorier? Anonymkode: 1c218...c5e Du har helt tydelig ikke den største kunnskapen rundt ernæring når du hevder at korn ikke er næringsrikt ja det finnes også flere varianter av knekkebrød som har mer enn 35 til 40 kalorier per stykk AnonymBruker skrev (7 timer siden): Egg, grønnsaker, bønner osv er mye sunnere enn alle typer brød. Så brød er ikke akkurat SUNT, men vi har en kultur der vi pøser på med brød til alle måltider utenom middag. Derfor skyhøye forekomster av IBS og andre mageproblemer sammenlignet med andre land. Anonymkode: 1c218...c5e Nå er det flere land som ligger over oss når det kommer til inntak av brød per innbygger og i tillegg til å ikke ha særlig stor kunnskap om ernæring har du heller ikke særlig stor kunnskap når det kommer til tilstander/sykdommer/lidelser og årsak. AnonymBruker skrev (6 timer siden): Det er forbud mot makrell i tomat i kantina hos oss, så her går det i ost og/eller skinke. Makrell i tomat er også ultraprosessert, det samme gjelder mange butikkjøpte knekkebrød. Anonymkode: 1c218...c5e Her avslører du at du kun leser overskrifter og ikke setter deg inn i materie AnonymBruker skrev (6 timer siden): Mens i Norge har vi overvektsepidemi og tarmkreft. 1 av 10 nordmenn har IBS. Sikkert fordi vi har så vanvittig sunt kosthold. Anonymkode: 1c218...c5e Når man har så vanvittig lite kunnskap burde man faktisk holde seg vekk fra Internett. Anonymkode: 9be91...b8c 3
AnonymBruker Skrevet 19. januar #98 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg ser at mange av mine kolleger har knekkebrød i matpakka, gjerne med én enkeltskive med ost eller skinke. Hvorfor spiser folk dette hver dag? Det metter ikke, det smaker ikke godt, og det er ikke næringsrikt. En salat metter mye lenger, har større volum slik at magen fylles, smaker godt og har mange nyttige næringsstoffer. Så hvorfor denne moten med knekkebrød? Anonymkode: 1c218...c5e De slanker seg! Får i seg havre når de går på wegovy. Anonymkode: e69ca...de4
AnonymBruker Skrevet 19. januar #99 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De slanker seg! Får i seg havre når de går på wegovy. Anonymkode: e69ca...de4 haha for det er kun overvektige som spiser knekkebrød. det går ann og syns knekkebrød er godt og mettende Anonymkode: adbf3...89a
Mardina Skrevet 19. januar #100 Skrevet 19. januar AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg ser at mange av mine kolleger har knekkebrød i matpakka, gjerne med én enkeltskive med ost eller skinke. Hvorfor spiser folk dette hver dag? Det metter ikke, det smaker ikke godt, og det er ikke næringsrikt. En salat metter mye lenger, har større volum slik at magen fylles, smaker godt og har mange nyttige næringsstoffer. Så hvorfor denne moten med knekkebrød? Anonymkode: 1c218...c5e Fordi DE synes det er godt? Alt man skal henge seg opp i altså.... 🙄 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå