Gå til innhold

Hvorfor spiser folk knekkebrød?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En salat tar litt lengre tid å lage enn å bare ta med seg en knekkebrødpakke og litt pålegg,kanskje? 

Anonymkode: 77740...3b1

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

haha for det er kun overvektige som spiser knekkebrød. det går ann og syns knekkebrød er godt og mettende 

Anonymkode: adbf3...89a

Nei, når de overvektige blir slank/slankere så fortsetter de med knekkebrød. 

Anonymkode: e69ca...de4

AnonymBruker
Skrevet

Knekkebrød er bederskapsmat, ikke noe jeg spiser i hverdagen.

Anonymkode: 384de...162

AnonymBruker
Skrevet

Jeg elsker mine myke knekkebrød med svett hvitost. Matpakkefavoritt siden jeg gikk i barnehage og nå er jeg 30+😁Gourmetmåltid som metter! Har riktignok alltid med et eple også, men det er mest som snack.

Anonymkode: 30d9f...5eb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Salat til frokost, du! Skulle tatt seg ut! 😂

Anonymkode: 7b679...051

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Nei, når de overvektige blir slank/slankere så fortsetter de med knekkebrød. 

Knekkebrød er helt vanlig mat som har blitt spist i Norge i generasjoner, lenge før Wegovy og slanketrender. Å påstå at det bare er folk som slanker seg som spiser knekkebrød, blir for dumt. Jeg spiser det selv, blir mett av det, og de fleste jeg kjenner som spiser knekkebrød er tynne. Matvalg sier lite om kroppsvekt – folk spiser det de liker og det som funker for dem.

Anonymkode: adbf3...89a

• Liker 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Lager mine egne knekkebrød med frø og litt havregryn, synes de smaker best. Liker å tro at de er næringsrik men spiser de fordi jeg liker de VELDIG godt, det er lettvint og man slipper å kjøpe brød hele tiden som blir fort gammel. Har jeg rester fra middagen tar jeg gjerne det til lunsj. 

Anonymkode: e7440...b3a

• Hjerte 1
Gjest Ramsay Street
Skrevet

Her er det jo noen gode grunner :

Skrevet

Gaute Grøtta Grav er også glad i knekkebrød:

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg ser at mange av mine kolleger har knekkebrød i matpakka, gjerne med én enkeltskive med ost eller skinke. Hvorfor spiser folk dette hver dag? Det metter ikke, det smaker ikke godt, og det er ikke næringsrikt. En salat metter mye lenger, har større volum slik at magen fylles, smaker godt og har mange nyttige næringsstoffer. Så hvorfor denne moten med knekkebrød?

Anonymkode: 1c218...c5e

Smak og behag. En grønn salat er kalorifattig og metter lite med mindre det er en form for protein/fettkilde/lange karbohydrater oppi.

Anonymkode: 2e163...95e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Hulderen skrev (53 minutter siden):

Gaute Grøtta Grav er også glad i knekkebrød:

Lurer på om han også ble sponset av Wasa for dette slik som Vazelina ble.

Anonymkode: 72b17...7f1

AnonymBruker
Skrevet

Jeg sliter med at jeg lett får infeksjon i tarmen, og må derfor spise mye fiber. Begynte derfor å kjøpe Sport+, som har et relativt høyt fiberinnhold. Oppdaget til min overraskelse at det også gir meg god metthetsfølelse, selv etter bare to stk, blodsukkeret holder seg stabilt, i motsetning til grovbrød, og jeg gikk ned 15 kg som en bonus.

Ikke kødd med knekkebrødet mitt.

Anonymkode: e9e29...202

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De slanker seg! Får i seg havre når de går på wegovy. 

Hos oss er det faktisk de som tydelig slanker seg som kommer med salat i kantina nå i Januar 😂  De pleier å gi opp rundt månedsskiftet en gang.

Det er stort sett de slanke, som jeg vet ikke er så aktive heller, som holder seg til sine knekkebrød med magert pålegg.

Anonymkode: b3dd7...e45

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser knekkebrød fordi jeg synes det er knakende godt. 

Anonymkode: 9ca41...461

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Jeg ser at mange av mine kolleger har knekkebrød i matpakka, gjerne med én enkeltskive med ost eller skinke. Hvorfor spiser folk dette hver dag? Det metter ikke, det smaker ikke godt, og det er ikke næringsrikt. En salat metter mye lenger, har større volum slik at magen fylles, smaker godt og har mange nyttige næringsstoffer. Så hvorfor denne moten med knekkebrød?

Anonymkode: 1c218...c5e

Mote? 
Jeg spiser knekkebrød fordi det er godt, og det metter. Man er forskjellige. 
Salat er helt ok det, men jeg liker best knekkebrød.

Anonymkode: a259b...b99

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, knekkebrød slik du beskriver det er jo verken spesielt næringsrikt, mettende eller godt. Men det er praktisk å ha på jobb, fordi det kan ligge en stund uten å bli dårlig, og er kjapt og enkelt å spise. Jeg har riktignok frøknekkebrød på jobb, som metter bedre og gir mer næring.

Anonymkode: b02cc...575

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Smaker vondt så man får ikke lyst på mere mat enn nødvendig. 

Anonymkode: 22fd4...389

AnonymBruker
Skrevet

Typisk norsk 

Anonymkode: 6f7c6...01e

Skrevet

Jeg syns knekkebrød er så godt at jeg spiser det hjemme også 😱

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Typisk norsk 

Anonymkode: 6f7c6...01e

Knekkebrød er vel strengt tatt svensk.

Anonymkode: 01b19...d4d

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...