Gå til innhold

Gidder du å boikotte ?.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er stadig innlegg på Facebook boikott ditt og datt. Land . Osv . Nå er det USA. Men er ikke det litt motstridende og fortsatt være på Facebook og holde på der å oppfordre?. Jeg er aldri med på det. Ser ingen vits i det. Arbeidsplasser for folk.  

Anonymkode: ae72a...72a

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er stadig innlegg på Facebook boikott ditt og datt. Land . Osv . Nå er det USA. Men er ikke det litt motstridende og fortsatt være på Facebook og holde på der å oppfordre?. Jeg er aldri med på det. Ser ingen vits i det. Arbeidsplasser for folk.  

Jeg har så sinnsykt lyst til å kvitte meg med Facebook nettopp pga all dritten Meta finner på, og hele greia i Usa.  Utfordringen er at pr nå så ligger mye skole/barnahage grupper på Facebook.  Og det er der infoflyten ligger mellom foreldrene. 

Har fått en gruppe over på Spond (den jeg styrer), og håper de andre også kommer etterhvert.  Da gleder jeg meg til å bli kvitt Facebook.  Håper at alt det tullet i USA fører med seg at flere blir motivert til å flytte grupper vekk fra Facebook.  

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ingen vits overhodet. Kjøper norsk så langt det er mulig. 

Anonymkode: 981bb...d8a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Skal handle fra Temu som aldri før. Støtter heller Kina enn USA i handel. 

Anonymkode: 2ccb5...6cd

• Liker 1
Skrevet

Så.. du ser ikke vits i å boikotte USA? Tenker du på det å reise dit - eller matvarer? 

Jeg håper du forstår at det ligger fryktelig mye bak tankegangen til de som boikotter. Vet ikke om du får med deg det som skjer i media, men la oss dra en parallell. Ville du boikottet Tyskland under 2.VK? Eller dratt dit, og tenkt «arbeidsplasser til folk» ?…

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg står ikke å roper "boikott" på barrikadene men jeg er blitt mye mer bevisst hvor ting kommer fra.

Anonymkode: 8d28d...361

Skrevet

Jeg prøver å boikotte i visse tilfeller, men ikke alt mulig rart hele tiden. Brukte tidligere en sjampo fra Moroccan Oil som jeg var fornøyd med, men stoppet da jeg fikk vite om den israelske koblingen.

Boikotter Eurovision og idrett til en viss grad pga israelsk og russisk/belarussisk deltakelse. Ser for meg å boikotte all idrett på et tidspunkt når Russland blir med for fullt, med mindre krigen får et overraskende positivt utfall. Jeg har sett mye idrett i mitt liv.

Boikotter også kinesiske nettbutikker og merker, men godtar produksjon i Kina siden det er svært vanskelig å unngå. Hvis jeg finner tilsvarende varer produsert i Vietnam etc prøver jeg å heller velge disse. Så synd at det ikke er mer produksjon i andre lavkostland, det meste kommer jo fra Kina.

Boikotter også merker koblet til idrettsprofiler som Northug og Dæhlie uavhengig av eierskapet. Har ingen planer om å gå rundt med deres navn på klær og annet utstyr.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg boikotter ting og tang i blant som jeg er uenig med. Henger meg ikke på alt mulig som dukker opp da, det må jo være noe jeg ser nytten av. Det er lett å gi faen og tenke at det ikke hjelper at jeg gjør det. Men tror det hjelper hvis vi alle gjør det. Har selv vært på tanken å boikotte usa nå ja, men ikke slik seriøst. Som du så tenker jeg og at da må jeg værtfall kvitte meg med facebook først av alt. Men tenker kanskje at jeg ikke vil reise dit og bruke penger der værtfall.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Skal handle fra Temu som aldri før. Støtter heller Kina enn USA i handel. 

Anonymkode: 2ccb5...6cd

Idiot. Støtter et diktatur. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Idiot. Støtter et diktatur. 

Det idiotiske er denne boikotten som man vet aldri noensinne har hatt noen betydning som merkes 

Anonymkode: 9de43...d44

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har boikottet (i den grad det er mulig) USA siden den gule tingen kom til makten. Israel har jeg boikottet i mange år. FB er slettet, insta har jeg aldri hatt, min neste telefon blir kinesisk, samme med data. Skal over på linux. Apple er helt ut her.

Colgate, pepsi, cola, nestle, oboy, freia, mcdonalds og mange mange andre selskap kjøper jeg ikke noe som helst av. Listen er veldig lang. Det går helt fint. Det finnes mange fullgode alternativer som er europeiske. Men alene gjør ikke en forskjell, men om mange nok gjør det, så vil dem merke det. 

Anonymkode: a131f...646

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
itiswhatitis skrev (51 minutter siden):

Så.. du ser ikke vits i å boikotte USA? Tenker du på det å reise dit - eller matvarer? 

Jeg håper du forstår at det ligger fryktelig mye bak tankegangen til de som boikotter. Vet ikke om du får med deg det som skjer i media, men la oss dra en parallell. Ville du boikottet Tyskland under 2.VK? Eller dratt dit, og tenkt «arbeidsplasser til folk» ?…

Har du profil på Facebook ?. Har du sletta den?. Nei skal ikke på noen reise ditt nå. Men USA er mere enn leder som er nå. Noen vil ikke kjøpe cola, men det jeg mener da er arbeidsplasser til de på Ringnes . Slik jeg mener.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har alltid vært bevisst å ta valg basert på positivitet, ikke negativitet.

De fleste innkjøp jeg gjør er relatert til mat og husholdning. Jeg ønsker å støtte lokalt. Handle etter sesong. Når det gjelder klær er det så mye skandinavisk, med skandinaviske eiere, som både er fint og praktisk, og av høy kvalitet.

Og når jeg vil reise så reiser jeg for menneskene - personene jeg møter, personer som også har godt av å se ulike nasjonaliteter i stedet for å lese om "blokkering" i media - noe som skaper enda steilere fronter. Personer som trenger sin inntekt. 

Blokkering og Facebookinnlegg handler for meg i større grad om "se-meg" mentalitet, enn at det har reell politisk effekt. 

Anonymkode: 5a192...3e4

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Eneste boikotten jeg driver med er imot Tine meierier.Har boikottet siden bråket med Synnøve Finden.

Anonymkode: 33db4...fbc

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å boikotte folk som stadig maser om boikott. Den typen som ikke nøyer seg med å ha alle verdens snille lands flagg som bakgrunnsbilde, men som også truer med å slette de som ikke liker og deler det de liker og deler. 

Anonymkode: 597df...379

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg prøver å boikotte folk som stadig maser om boikott. Den typen som ikke nøyer seg med å ha alle verdens snille lands flagg som bakgrunnsbilde, men som også truer med å slette de som ikke liker og deler det de liker og deler. 

Og kan legge til at de sletter selvsagt aldri, for da hadde de nesten ikke hatt venner igjen.

• Nyttig 1
Skrevet

Boikotter produkt fra influensere.

Huud by "En eller annen med trutmunn"

Håår by  "En eller annen med selfieavhengighet"

Skin by " En eller annen som lever ved bassenget i Dubai"

De har nok penger. Vil ikke betale til mer av egoet 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Laraa skrev (1 minutt siden):

Boikotter produkt fra influensere.

Huud by "En eller annen med trutmunn"

Håår by  "En eller annen med selfieavhengighet"

Skin by " En eller annen som lever ved bassenget i Dubai"

Hvor kommer du over dette? 

AnonymBruker
Skrevet

Boikotter alt amerikansk jeg kan med letteste hjerte. Bruker ikke sosiale medier, liker ikke brus eller burger, og synes amerikanske ting eller er enten vonde, stygge eller begge deler.

Anonymkode: 700e7...3ee

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Det idiotiske er denne boikotten som man vet aldri noensinne har hatt noen betydning som merkes 

Anonymkode: 9de43...d44

Trenger ikke å merkes i nevneverdig grad, det handler om å gjøre det rette. Litt på samme måte som å ta miljøhensyn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...