AnonymBruker Skrevet 18. januar #1 Skrevet 18. januar Barneforsikring har blitt så veldig dyrt, andre som har reagert på det? Vår øker fra 460 kr til 570 kr nå i 2026. Det er en dobling fra hva den kostet da vi tegnet den for 5 år siden. Voldsomt Anonymkode: bc9c5...0bc
AnonymBruker Skrevet 18. januar #2 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Barneforsikring har blitt så veldig dyrt, andre som har reagert på det? Vår øker fra 460 kr til 570 kr nå i 2026. Det er en dobling fra hva den kostet da vi tegnet den for 5 år siden. Voldsomt Anonymkode: bc9c5...0bc Enig. Jeg ordnet forsikring på barna for 19 og 21 år siden. Har økt mye Anonymkode: 7f9a6...970 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar #3 Skrevet 18. januar Ja, den økte med 20% fra 2024 til 2025 her... Er spent på økningen som kommer i år... Anonymkode: 7a7d7...ea0
AnonymBruker Skrevet 18. januar #4 Skrevet 18. januar Ikke bare det, men de har splittet ut sykdomsforsikringen så nå betaler jeg 2000 kr totalt pr mnd for to barn mot 1100 kr for under ett år siden. Det er nok for å kunne ta høyere pris uten å doble prisen direkte. Anonymkode: 9d3e4...406 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar #5 Skrevet 18. januar Ja, det er dyrt, men helt nødvendig spør du meg. Man forsikrer jo huset og bilen, så hvorfor ikke barna. Anonymkode: b8383...e4c
AnonymBruker Skrevet 18. januar #6 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja, det er dyrt, men helt nødvendig spør du meg. Man forsikrer jo huset og bilen, så hvorfor ikke barna. Anonymkode: b8383...e4c Jeg har gått litt i tenkeboksen på om det egentlig er en nødvendig. Anonymkode: bc9c5...0bc 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar #7 Skrevet 18. januar Ja det er sykt, det er nesten en dobling. Men hvorfor? Er det fordi de kan, fordi vi forbrukere ikke følger med og protesterer? Fordi vi ikke vet hva den "bør" koste? Det var en veldig lite hyggelig overraskelse. Anonymkode: 4904f...127
AnonymBruker Skrevet 18. januar #8 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg har gått litt i tenkeboksen på om det egentlig er en nødvendig. Anonymkode: bc9c5...0bc Veldig kjipt for barnet ditt da om det skulle bli ufør og du ikke hadde forsikring som kunne gitt barnet en mer økonomisk romslig hverdag. Anonymkode: b8383...e4c 3
AnonymBruker Skrevet 18. januar #9 Skrevet 18. januar Hvorfor i alle dager får man barn om man føler at dette er mye penger? Det er jo mye som kan treffe, og mye som barnet fortjener, som koster veldig mye mer enn dette. Anonymkode: ca00f...40a
AnonymBruker Skrevet 18. januar #10 Skrevet 18. januar Vi har ikke forsikret barna Men sparer godt til dem sånn at de vil kunne komme seg inn på boligmarkedet uansett Anonymkode: a098e...c5c
AnonymBruker Skrevet 18. januar #11 Skrevet 18. januar Tror vi betaler rundt 1000 kr. i måneden for 2 barn. Anonymkode: 51702...80f
AnonymBruker Skrevet 18. januar #12 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vi har ikke forsikret barna Men sparer godt til dem sånn at de vil kunne komme seg inn på boligmarkedet uansett Anonymkode: a098e...c5c Forsikring er ikke for å hjelpe barna inn på boligmarkedet da, men i tilfelle sykdom osv Anonymkode: 29bb6...858 3 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar #13 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Forsikring er ikke for å hjelpe barna inn på boligmarkedet da, men i tilfelle sykdom osv Anonymkode: 29bb6...858 Forsikres mot hvilke sykdommer? Har vi ikke ”gratis” hjelp på sykehus da? Har selv vert innlagt på sykehus og betalte ikke ei krone. Enig med den du siterer, spar heller penger til barna så de har en mulighet for å komme seg inn på bl.a boligmarkedet. Anonymkode: edffd...fec 1
Virrevirrevapp Skrevet 18. januar #14 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Forsikres mot hvilke sykdommer? Har vi ikke ”gratis” hjelp på sykehus da? Anonymkode: edffd...fec Mot uførhet og livslange kroniske sykdommer. 2
Virrevirrevapp Skrevet 18. januar #15 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Forsikres mot hvilke sykdommer? Har vi ikke ”gratis” hjelp på sykehus da? Har selv vert innlagt på sykehus og betalte ikke ei krone. Anonymkode: edffd...fec Mener du at du ikke har forsikret deg selv mot sykdom/skade heller?
AnonymBruker Skrevet 18. januar #16 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har gått litt i tenkeboksen på om det egentlig er en nødvendig. Anonymkode: bc9c5...0bc Min eksmann skulle være den som sto for barneforsikring da barnet vårt var liten. Men eksen surret og somlet og betalte for sent, og endte opp med ingen forsikring i det hele tatt for barnet uten å si noe til meg. Jeg trodde han tok seg av det. Med årene, da barnet var voksen, fikk vi svaret på hvorfor h*n er så spesiell. Det er autisme, som i sin tur førte til uføretrygd da ingen arbeidsgivere ville holde ut, fikk sparken. Da hadde det vært veldig godt om den idioten av en far ikke hadde rotet det til og sagt opp barneforsikringen. Da kunne det kommet en pen ekstra månedlig utbetaling i tillegg til den vanlige uføretrygden fra NAV. Det er lite som har irritert meg mer ved eksen enn den måten han håndterte økonomien på. Det gikk altså ut over barnet til slutt. Anonymkode: bdcbc...b72 4
AnonymBruker Skrevet 18. januar #17 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Vi har ikke forsikret barna Men sparer godt til dem sånn at de vil kunne komme seg inn på boligmarkedet uansett Anonymkode: a098e...c5c Den sparingen hjelper lite om barnet likevel blir ufør fra 14års alder. Anonymkode: 83640...86e 2 1
AnonymBruker Skrevet 18. januar #18 Skrevet 18. januar Vi har svært romslig økonomi og velger å ikke ha barneforsikring. De skal få gode liv uansett. Anonymkode: c208f...081
AnonymBruker Skrevet 18. januar #19 Skrevet 18. januar Vi har ikke barneforsikring, det er alt for dyrt. Barna får gode liv uansett 😊 Anonymkode: faa51...04b
AnonymBruker Skrevet 18. januar #20 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Veldig kjipt for barnet ditt da om det skulle bli ufør og du ikke hadde forsikring som kunne gitt barnet en mer økonomisk romslig hverdag. Anonymkode: b8383...e4c Vet, derfor vi ikke sier den opp. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor i alle dager får man barn om man føler at dette er mye penger? Det er jo mye som kan treffe, og mye som barnet fortjener, som koster veldig mye mer enn dette. Anonymkode: ca00f...40a Vi har ganske så god økonomi, og vår sønn kommer til å sitte veldig godt sikret økonomisk. Det er likevel helt berettiget å føle at forsikringen har blitt dyr. Anonymkode: bc9c5...0bc 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå