Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Men hva er forskjellen på f.eks å spille et brettspill eller gå en tur? 

Anonymkode: ea6bf...0b1

 

Forskjellen er at det er mer modne valg. Vi er voksne.

Anonymkode: d1775...1fc

Videoannonse
Annonse
Gjest Gliffy
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

For det første må jeg understreke at jeg har lest alle innleggene og grublet på dem.  Til det siste svaret først: Innlegget er skrevet av meg og dersom du googler «Vi kan uansett ikke gå ned i samme elva nå», vil du finne ut at jeg parafraserer filosofen Heraklit. Det jeg mente var at som elva er i forandring er vi mennesker det, og min situasjon er ikke slik den var for tjue år siden eller mer. Jeg har ofte brukt det som mitt levesitat, så det er en fare for at noen forstår hvem jeg er nå, men det får heller være når jeg beskyldes for å ikke være genuin., jeg har studert filosofi i min ungdom. Herkaklit sa også at alt flyter, uten at det har noen forbindelse til dette, men det får være ….

Jeg er glad i vennene mine, men jeg har verken tid eller krefter til å være slik vi var da vi var unge. Alt har faser, derav gjerne kafebesøk eller en tur.

Takk til alle som er enige og uenige, og alles erfaringer tas med, selv dere som fremstår mobbete eller sår tvil rundt meg.

Anonymkode: d1775...1fc

Grunnen til at du får litt krasse svar er sikkert at du virker litt ufin selv i hovedinnlegget. Det virker ganske dømmende og frekt mot vennene dine å si at de "ikke har blitt voksne" fordi de vil se film eller spille brettspill. Du fremstiller det som at du som har fått barn har kommet lengre og setter seg selv over disse vennene dine som "ikke er blitt voksne". 

Til info så kan man være voksen selv om man spiller brettspill. Å få barn er heller ikke noe man må for å kunne bli voksen. 

AnonymBruker
Skrevet

Vennene til ts vil nok hevde ts er blitt "satt" om det uttrykket er i bruk fremdeles. 

Anonymkode: 1ab34...125

  • Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

 

Forskjellen er at det er mer modne valg. Vi er voksne.

Anonymkode: d1775...1fc

Det er jo bare tull. Du vet det finnes mange avanserte brettspill for voksne?

Anonymkode: ea6bf...0b1

  • Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Forskjellen er at det er mer modne valg. Vi er voksne.

Anonymkode: d1775...1fc

Det er det største våset jeg har lest her inne i dag. 
 

 

Anonymkode: ebcb9...8d1

  • Liker 9
AnonymBruker
Skrevet

Noen mener at folk ikke er voksen før de er foreldre er så tåpelig . Kjenner flere som ikke har fått unger enda. Tatt jobber og studert langt fra venner og familie også i andre land. Stått på egne ben. Bygd opp firma osv. 

Anonymkode: c2fe7...642

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har både samboer og barn (ungdommer nå), likevel inviterte vi på spillkveld i jula med litt drinker. Jeg har også deltatt på fester og quiz-kvelder tidligere juler, men rakk ikke noe sånt i år. Selvsagt endrer man seg med årene og blir mer voksen og moden, men det betyr ikke at folk bare sitter hjemme hver eneste kveld med familien sin. Jeg tror også at det er veldig sunt for parforholdet å finne på andre ting innimellom. 

Anonymkode: 53dac...7cd

Du har god tid, det er lenge til julen i år

Anonymkode: 99b12...7d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En klassisk KG-tråd, der TS blir peist på det hardeste.

Anonymkode: 99b12...7d6

Skulle bare mangle det, med sånn dumskap.

Anonymkode: c13a3...6e6

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det har vært jul og vi har vært hjemme. Mange av vennene våre er nå etablert og gjengen som hang sammen fra ungdomsskole og gjennom studietid er ikke på samme stadiet vi var. Flere av oss har barn, men det virker som et par single i flokken fortsatt mener at vi andre skal være som vi var. Å spille brettspill eller se filmer sammen som vennegjeng er ikke like interessant lenger. Nå vil vi jo gjerne være sammen med familiene våre her hjemme. Jeg går gjerne en tur eller går på kafe ila jula med de gamle vennene våre,  men hvordan møter dere andre venner som forventer at vi ikke skal forandre oss? Vi kan uansett ikke gå ned i samme elva nå som vi er voksne.

 

Sier takk for alle innspill og erfaringer.

 

Anonymkode: d1775...1fc

Jeg har også mann og barn, og vi har hatt spillekvelder og filmkvelder, samt bare samlet oss med venner selv om vi har barn! Vi er også med på fester. Dette handler om hva man har lyst til, ikke om man er voksen eller ei. Noen liker seg best hjemme alene, andre ikke. Når barna er lagt, så er det kjedelig å bare sitte kveld etter kveld kun med mannen. Vi liker heldigvis begge å være sosiale. 

Anonymkode: 85135...1ce

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

 

Forskjellen er at det er mer modne valg. Vi er voksne.

Anonymkode: d1775...1fc

Er man umoden hvis man spiller brettspill? 

Anonymkode: 85135...1ce

  • Liker 4
Skrevet

Jeg drikker mindre alkohol og legger meg tidligere enn før, men klarer å prioritere å være sosial likevel.

Filmkveld er ikke interessant, men det er jo fordi det ikke er sosialt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Å spille brettspill eller se filmer sammen som vennegjeng er ikke like interessant lenger. 

 

Anonymkode: d1775...1fc

Blir aldri for voksen til en runde med brettspill.

Men en del blir veldig satt med åra så du er sikkert en av dem,

Anonymkode: ff573...78c

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

 

Forskjellen er at det er mer modne valg. Vi er voksne.

Anonymkode: d1775...1fc

Dette svaret fra TS vitner om en nesten uvirkelig grad av umodenhet. Jeg ser ingen poeng i å prøve å hjelpe noen til å forstå realitet, selvutvikling, personlig dybde og at mennesker er forskjellige hvis grunnlaget til TS er at det å formere seg og gå på café er å "være voksen". Dette må da være et trolleinnlegg?

Anonymkode: d1454...716

  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Heraklit? Som i verden beveger seg og alt flyter alt er vann? Må være tull det her.

Du trenger ikke å lage en lov om overgang fra brettspilldeltager til isolert tilværelse i kjernefamilien for å trå ned i nytt vann. Vannet er alltid annerledes, og det uavhengig av deg og dine oppskrifter for bevegelse.

Du har fått krasse svar. De prøver å få deg til å lande fordi du hever deg over andre og fører dom over venner som savner deg.

Siden du tenker lavt om dem og det virker som du ikke egentlig savner dem, er det nok like greit for dem at du trekker deg tilbake. Som Heraklit sa: good riddance.

Endret av Lava Anne
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har venner uten barn som jeg er mye med, men jeg har glidd fra de som fester og har spillkvelder etter at jeg fikk barn. For min del var det ikke så interessant de siste årene før jeg fikk barn heller, men det var lettere å prioritere energi til det med jevne mellomrom enn nå. Jeg vet av mange som elsker brettspill som voksne og synes det er helt greit, men jeg synes det er kjedelig å lære meg nye/avanserte brettspill når jeg først skal være sosial. Derfor foretrekker jeg også tur eller kafé hvis jeg skal møte venner. Jeg spiller stort sett bare brettspill med barna. Det handler bare om at man har ulike interesser og verdier. Best å bruke tid og energi på de man passer bedre sammen med!

Anonymkode: 364a3...fe0

  • Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

 

Forskjellen er at det er mer modne valg. Vi er voksne.

Anonymkode: d1775...1fc

Jeg husker ikke sist jeg spilte brettspill, men dette er noe av dummeste jeg har lest i dag.

  • Liker 2
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er glad i vennene mine, men jeg har verken tid eller krefter til å være slik vi var da vi var unge. Alt har faser, derav gjerne kafebesøk eller en tur.

Takk til alle som er enige og uenige, og alles erfaringer tas med, selv dere som fremstår mobbete eller sår tvil rundt meg.

Anonymkode: d1775...1fc

Vennene dine er heller ikke slik de var da dere var unge. Hvis du tror at de ikke har modnet, utviklet seg og blitt voksne bare fordi de ikke har stiftet familie eller fortsatt kan finne glede i noen av de samne tingene som før når anledningen byr seg, trenger du å rette blikket ut av kjernefamiliebobla et øyeblikk. Din måte å bli og være voksen på er ikke den eneste fasiten. 

Endret av Daria
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du får det til å høres ut som at når man har fått barn så består finner man plutselig gleden av bingo og syforening med snitter og sladder annen hver måned. 🙃

Deg om det.

Jeg er voksen selv om at jeg ikke drikker kaffe og spiller heller monopol med venner enn å gå på bingo. Jeg så teaterforestillingen Hercules i London med ei venninne rett før jul, og jeg storkoste meg. Vi er fortsatt like voksen som de som så Magic Mike. Vi er også voksne selv om at vi ikke har klemt ut et avkom enda, og kanskje vi aldri vil (vi har passert 30) 

Anonymkode: c2137...cad

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ikke vondt ment , men her mener jeg du fremstår nedlatende ovenfor de single vennene dine. Om dere kan kalle hverandre venner, da det ikke framstår sånn på måten du beskriver de. Dere kan ha vokst fra hverandre uten at det betyr at de ikke blir voksne.

Jeg har mann og barn , men gleder meg forsatt til den ene kvelden i romjulen da vi møtes ,ser film, spiller spill ,snakker og spiser ilag.

Det er ikke de som ikke er blitt voksne , det er du som har endret interesser.

Anonymkode: 0e7a0...e94

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

For det første må jeg understreke at jeg har lest alle innleggene og grublet på dem.  Til det siste svaret først: Innlegget er skrevet av meg og dersom du googler «Vi kan uansett ikke gå ned i samme elva nå», vil du finne ut at jeg parafraserer filosofen Heraklit. Det jeg mente var at som elva er i forandring er vi mennesker det, og min situasjon er ikke slik den var for tjue år siden eller mer. Jeg har ofte brukt det som mitt levesitat, så det er en fare for at noen forstår hvem jeg er nå, men det får heller være når jeg beskyldes for å ikke være genuin., jeg har studert filosofi i min ungdom. Herkaklit sa også at alt flyter, uten at det har noen forbindelse til dette, men det får være ….

Jeg er glad i vennene mine, men jeg har verken tid eller krefter til å være slik vi var da vi var unge. Alt har faser, derav gjerne kafebesøk eller en tur.

Takk til alle som er enige og uenige, og alles erfaringer tas med, selv dere som fremstår mobbete eller sår tvil rundt meg.

Anonymkode: d1775...1fc

Er ikke vi andre her som har kalt vennene sine som de er så glad i  venner som ikke blir voksne. Lurer på hvor glad de hadde vert for å høre det. Men da hadde du sluppet at de inviterte deg med mer.

Anonymkode: 0e7a0...e94

  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...