stiano Skrevet 10. januar #1 Skrevet 10. januar Hei, som et nyttårsforsett så har jeg begynt å hjelpe min mor med å justere budsjettet sitt. Det som koster henne ekstremt mye hver måned er Herbalife produkter. hver måned så kjøper hun: Herbalife nutritional shake mix (måltidserstatter) Herbalife 24 rebuild strength (kosttilskudd /proteinshake etter trening) Herbalife Protein Drink Mix (måltidserstatter) Herbalife aloe-urtekonsentrat (usikker på hva dette er, men antar vitamintilskudd?) Herbalife Herbal beverage and tea extract (… en slags te?) Herbalife Express Balanced Meal Bars (dette er jo bare proteinbarer) Dette koster henne 1000-2000 i mnden. Etter en diskusjon med henne for å forklare at MLMs som Herbalife bare selger akkurat det samme du kan kjøpe hvor som helst, bare billigere, så ble vi enige om at jeg skal undersøke og finne alternativer for henne. Er det noen her som har anbefalinger for alternative proteinshakes/måltidserstattere som vi kan kjøpe istedenfor? jeg vil gjerne finne noen smaksprøver så hun kan finne noe hun liker smaken på. Ha en fortsatt fin helg 😊 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Skrevet 10. januar Er det en grunn til at hun ikke kan spise vanlig mat? Anonymkode: 0f337...084 10 1
DesmondMiles Skrevet 10. januar #3 Skrevet 10. januar 1. kutt måltidserstattere. Spis ordentlig mat. Det greiene der ødelegger kroppen. 2. kutt proteinshake og -varer med mindre hun driver har styrketrening mer enn 3 ganger i uken. 3. kjøp helt ordinær grønn te. Gir samme effekt 4. kjøp kosttilskudd på tilbud på Farmasiet.no ennå hvis hun trenger vitaminer. Lykke til, folk i pyramidespill er hjernevasket, og blir veldig defensive når man forsøker å realitetsorientere… 8 2
stiano Skrevet 10. januar Forfatter #4 Skrevet 10. januar 5 minutter siden, AnonymBruker said: Er det en grunn til at hun ikke kan spise vanlig mat? Anonymkode: 0f337...084 Hun er laktoseintolerant og liker ikke yoghurt, men det er det eneste. hun bruker det til å erstatte frokost/ kveldsmat, eller for å stoppe "søtsuget". Hun er heller ikke vektløfter på konkurransenivå, så hun trenger nok ikke en proteinshake, men hun føler at hun får mer ut av treningen med proteinshake, og hun liker å spare tid om morgenen med en shake. Jeg har prøvd å anbefale enkle ting hun kan spise til frokost, men hun er veldig bestemt på at hun må ha shakes, så da prøver jeg bare å få henne vekk fra Herbalife i første omgang, siden det garantert finnes bedre og billigere alternativer.
DesmondMiles Skrevet 10. januar #5 Skrevet 10. januar Du må få henne til å forstå at en proteinshake ikke er måltidserstatning… 4 1
stiano Skrevet 10. januar Forfatter #6 Skrevet 10. januar 3 minutter siden, DesmondMiles said: 1. kutt måltidserstattere. Spis ordentlig mat. Det greiene der ødelegger kroppen. 2. kutt proteinshake og -varer med mindre hun driver har styrketrening mer enn 3 ganger i uken. 3. kjøp helt ordinær grønn te. Gir samme effekt 4. kjøp kosttilskudd på tilbud på Farmasiet.no ennå hvis hun trenger vitaminer. Lykke til, folk i pyramidespill er hjernevasket, og blir veldig defensive når man forsøker å realitetsorientere… Jeg er enig med deg, men jeg prøver å ta det ett steg om gangen. Takk for anbefalingen om farmasiet.no, skal sjekke det 👍
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Skrevet 10. januar DesmondMiles skrev (1 minutt siden): Du må få henne til å forstå at en proteinshake ikke er måltidserstatning… Smoothie kan være et alternativ til proteinshakes? Anonymkode: 5607a...82b 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #8 Skrevet 10. januar 1000 i mnd for frokost og kvelds, er jo ingenting. Hun må jo ha ett lavt matbudsjett. Herbalife er tull, men vil hun ha tull, så må hun jo få kjøpe det. Anonymkode: b84ac...5de 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar #9 Skrevet 10. januar Kan hun vurdere hardkokte egg til frokost i stedet for proteinshakes? Eventuelt lage en shake av kaffe og egg? Det er flere oppskrifter på nett, men her er noen varianter https://dejunair.com/?p=5695 Med24 har forskjellige proteinpulver. Jeg vet ikke prisen på herbalife, men mulig det er noe å spare? https://www.med24.no/slanking-og-fitness/sportsernaering/proteinpulver Anonymkode: 4c52d...c8e
AnonymBruker Skrevet 10. januar #10 Skrevet 10. januar En annen variant er "eggekaffe" som påstås å være skandinavisk. Her er en måte å brygge den på Anonymkode: 4c52d...c8e
mommyaka Skrevet 10. januar #11 Skrevet 10. januar Protein.no har gode shaker. Eller blå resept på drikke på apoteket
DesmondMiles Skrevet 10. januar #12 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Smoothie kan være et alternativ til proteinshakes? Anonymkode: 5607a...82b På hvilken måte mener du smoothie er et alternativ til proteinshakes?! mommyaka skrev (1 time siden): Protein.no har gode shaker. Eller blå resept på drikke på apoteket Blå resept er for sykdommer.
mommyaka Skrevet 10. januar #13 Skrevet 10. januar DesmondMiles skrev (50 minutter siden): På hvilken måte mener du smoothie er et alternativ til proteinshakes?! Blå resept er for sykdommer. Mener de er billigere en Herbalife. De har protein shake...
DesmondMiles Skrevet 10. januar #14 Skrevet 10. januar mommyaka skrev (11 minutter siden): Mener de er billigere en Herbalife. De har protein shake... Hva snakker du om nå…?!
mommyaka Skrevet 10. januar #15 Skrevet 10. januar DesmondMiles skrev (17 minutter siden): Hva snakker du om nå…?! TS Dette koster henne 1000-2000 i mnden. Etter en diskusjon med henne for å forklare at MLMs som Herbalife bare selger akkurat det samme du kan kjøpe hvor som helst, bare billigere, så ble vi enige om at jeg skal undersøke og finne alternativer for henne. Jeg svarer.. protein.no er nettstedet som er billigere når det kommer til shaker... skjønn du nå?
DesmondMiles Skrevet 10. januar #16 Skrevet 10. januar (endret) mommyaka skrev (3 minutter siden): Jeg svarer.. protein.no er nettstedet som er billigere når det kommer til shaker... skjønn du nå? Jeg sa ingenting om den nettsiden? Jeg sa at blå resept er for sykdommer, altså nødvendige medisiner. Hvorfor svarer du meg på noe helt annet? «skjønn du nå?» Endret 10. januar av DesmondMiles
DesmondMiles Skrevet 10. januar #17 Skrevet 10. januar (endret) AnonymBruker skrev (2 timer siden): En annen variant er "eggekaffe" som påstås å være skandinavisk. Her er en måte å brygge den på Anonymkode: 4c52d...c8e Du mener vietnamesisk…? Endret 10. januar av DesmondMiles
AnonymBruker Skrevet 10. januar #18 Skrevet 10. januar DesmondMiles skrev (1 time siden): På hvilken måte mener du smoothie er et alternativ til proteinshakes?! Blå resept er for sykdommer. Ikke generelt alternativ. Men fordi vedkommende ikke egentlig trenger protein….og bruker det mer som mellommåltid Jeg nevnte ikke noe om. Blåresept ? Anonymkode: 5607a...82b
AnonymBruker Skrevet 10. januar #19 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke generelt alternativ. Men fordi vedkommende ikke egentlig trenger protein….og bruker det mer som mellommåltid Jeg nevnte ikke noe om. Blåresept ? Anonymkode: 5607a...82b Sorti så nå at det var til den andre personen som du siterte det med blåresept. Anonymkode: 5607a...82b
AnonymBruker Skrevet 10. januar #20 Skrevet 10. januar DesmondMiles skrev (1 time siden): Du mener vietnamesisk…? Nei, jeg har sett flere "skandinaviske" oppskrifter som inneholder hele egget (og dermed mer proteiner), mens vietnamesisk har jeg forstått at bruker kun eggeplommen? Jeg skrev - påstått - fordi jeg aldri har fått det servert elle lest om det i norsk/nordisk litteratur. Anonymkode: 4c52d...c8e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå