AnonymBruker Skrevet 10. januar #1 Skrevet 10. januar Er det så ille som det sies ? Hvordan er deres erfaring ? Kommer ungene på vgs. med influensa ? Anonymkode: db918...14b
AnonymBruker Skrevet 10. januar #2 Skrevet 10. januar Det er mange sjuke ungdommer på skolen ja, hvertfall I klassen til datteren min. er kanskje enda værre i år, når de ikke kan bruke legeerklæring før de har nådd 10% i fravær. I fjor kunne de bruke legeerklæring fra dag én, og det bør gyldig fravær. Men nå blir det uansett om du ligger for døden, ugyldig fravær frem til du har nådd 10%. Anonymkode: fae6e...c74
TinaChristina Skrevet 10. januar #3 Skrevet 10. januar Min datter er snart på 10% da hun har vært en del syk, vært hos kjeveortoped som tar en hel dag pga avstand, behandlinger osv. Har tatt vare på dokumentasjon. Kan man levere inn alt og få trukket fra fraværet, eller gjelder dokumentasjon KUN etter 10% fravær?
AnonymBruker Skrevet 10. januar #4 Skrevet 10. januar TinaChristina skrev (37 minutter siden): Min datter er snart på 10% da hun har vært en del syk, vært hos kjeveortoped som tar en hel dag pga avstand, behandlinger osv. Har tatt vare på dokumentasjon. Kan man levere inn alt og få trukket fra fraværet, eller gjelder dokumentasjon KUN etter 10% fravær? Varierer litt på lærer. men kontaktlæreren til sønnen vår han legger alt som Gyldig Fravær så lenge man har noe slags for av bevis, som bilde, dokumentasjon, kvittering, at vi foreldre sender mld til kontaktlæreren, osv. Så når sønnen vår har vert hos tannlegen så har han gjort det om til gyldig fravær samme dag. Anonymkode: 9c30c...c2d
AnonymBruker Skrevet 10. januar #5 Skrevet 10. januar TinaChristina skrev (36 minutter siden): Min datter er snart på 10% da hun har vært en del syk, vært hos kjeveortoped som tar en hel dag pga avstand, behandlinger osv. Har tatt vare på dokumentasjon. Kan man levere inn alt og få trukket fra fraværet, eller gjelder dokumentasjon KUN etter 10% fravær? I Lørenskog kommune så kan de kun bruke legeerklæring og dokumentasjon ETTER de har nådd 10% fravær. Min datter havnet på sykehuset og måtte operer blindtarmen, hjalp ikke med legeerklæring da heller, så ble ugyldig fravær, og selvsagt nådd 10% i alle fag pga den sykehusinnleggelsen/operasjonen. Så nå kan hun ikke være ha omgangssyken engang uten legeerklæring. Anonymkode: fae6e...c74 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #6 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Varierer litt på lærer. men kontaktlæreren til sønnen vår han legger alt som Gyldig Fravær så lenge man har noe slags for av bevis, som bilde, dokumentasjon, kvittering, at vi foreldre sender mld til kontaktlæreren, osv. Så når sønnen vår har vert hos tannlegen så har han gjort det om til gyldig fravær samme dag. Anonymkode: 9c30c...c2d Gyldig fravær. Blir det da ikke registrert som fravær? Og telles da ikke i prosenten? Anonymkode: fae6e...c74
AnonymBruker Skrevet 10. januar #7 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Gyldig fravær. Blir det da ikke registrert som fravær? Og telles da ikke i prosenten? Anonymkode: fae6e...c74 Det telles ikke på prosenten. Ifølge kontaktlæreren til sønnen vår har man flere former for gyldig fravær, altså vanlig som blir vist på vitnemålet, også sa han noe ang "Annen opplæring", som kjøretime, møte osv så det telles ikke på vitnemålet eller på prosenten. Om eg har forstått han riktig. Anonymkode: 9c30c...c2d
AnonymBruker Skrevet 10. januar #8 Skrevet 10. januar Kommer jo an på. Mine sønner har god helse og minimalt med fravær. 17-åringen hadde null timer forrige skoleår. Dette skoleåret har han kun fravær for sesjon- men det er jo gyldig. Han får jo også forkjølelse og slikt- men ikke sengeliggende. Da går han på skolen selv om formen ikke er 100%/ Anonymkode: 351b3...790
AnonymBruker Skrevet 10. januar #9 Skrevet 10. januar En vi kjenner som er lærer på videregående sier de har fryktelig mange elever som kommer på skolen syke. Han har hatt elev som kastet opp på vei ut av klasserommet for eleven nåde ikke doen, elever som hoster så de nesten spyr , feber osv Anonymkode: ad079...a24 1
AnonymBruker Skrevet 10. januar #10 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det telles ikke på prosenten. Ifølge kontaktlæreren til sønnen vår har man flere former for gyldig fravær, altså vanlig som blir vist på vitnemålet, også sa han noe ang "Annen opplæring", som kjøretime, møte osv så det telles ikke på vitnemålet eller på prosenten. Om eg har forstått han riktig. Anonymkode: 9c30c...c2d Oi, så urettferdig dette systemet er blitt nå. Når sykehusinnleggelse og operasjon ikke engang var gyldig fravær hos oss, mens kjøretimer ikke engang telles hos dere. Anonymkode: fae6e...c74
AnonymBruker Skrevet 10. januar #11 Skrevet 10. januar AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Oi, så urettferdig dette systemet er blitt nå. Når sykehusinnleggelse og operasjon ikke engang var gyldig fravær hos oss, mens kjøretimer ikke engang telles hos dere. Anonymkode: fae6e...c74 Wow.... Ja... systemet har blitt urettferidg... Kontaktlæreren til vår sønn sier at om vi foreldre skriver mld til han så er det godt nok for han å skrive det som gyldig.... Uff... Så nå som datteren din har nådd 10%, betyr det at ho ikke får karakterer i de fagene??.... så urettferdig... Anonymkode: 9c30c...c2d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå