cerruti Skrevet 27. mars #161 Skrevet 27. mars LilleMy_09 skrev (5 timer siden): Ikke i det hele tatt. Taktikk er tillatt Og dessuten vant de den første delen av finalen - den lengste og tyngste ever. Så klart at de skulle få noe for det. 3 1
MiaY Skrevet 27. mars #163 Skrevet 27. mars Veldig fortjent seier til Gaute og Sturla som jeg har heiet på hele veien. Og Sturla ... for en kapasitet denne mannen har, både mentalt og fysisk! Det er virkelig imponerende. 1 2
Grønnsaksvaffel Skrevet 27. mars #164 Skrevet 27. mars Jeg er ingen fan av Gaute og jeg heiet på Niklas og Magnus, men vinnerne fortjente seieren. Spesielt Sturla. 3
makkapakka Skrevet 27. mars #165 Skrevet 27. mars Jeg syns seieren var vel fortjent til Sturla og Gaute. Det var Sturla som dro lasset av de to. Syns de har fått unødvendig dårlig kritikk i denne serien. Stig og Rosell snakket også negativt om de, det syns jeg er så lavmål, men ikke overraskende, Stig og Rosell har en motbydelig fremtreden hele veien i programmet. 2 3
K_mb Skrevet 27. mars #166 Skrevet 27. mars (endret) LilleMy_09 skrev (På 27.3.2026 den 0.03): Ikke i det hele tatt. Taktikk er tillatt Enig. Folk får åpenbart ikke med seg at sånn er spillet og at Grøtta-brødrene ikke har fått og brukt det mot andre før, men fått det mot seg tidligere. Endret 27. mars av K_mb 2 2
K_mb Skrevet 27. mars #167 Skrevet 27. mars makkapakka skrev (3 timer siden): Jeg syns seieren var vel fortjent til Sturla og Gaute. Det var Sturla som dro lasset av de to. Syns de har fått unødvendig dårlig kritikk i denne serien. Stig og Rosell snakket også negativt om de, det syns jeg er så lavmål, men ikke overraskende, Stig og Rosell har en motbydelig fremtreden hele veien i programmet. Enig. Fortjent seier, selv om jeg synes at Niklas og Magnus også hadde vært verdige vinnere. 3
CrazyCatLady2500 Skrevet 28. mars #168 Skrevet 28. mars Mest spennende finale ever! Så jevnt. Jeg heiet på begge lagene, alle var verdige vinnere. Og det ble som det ble! 3
NedOpp Skrevet 28. mars #169 Skrevet 28. mars CrazyCatLady2500 skrev (1 time siden): Mest spennende finale ever! Så jevnt. Jeg heiet på begge lagene, alle var verdige vinnere. Og det ble som det ble! Enig! Og skigutta blåste jo 5 minutter på den «hvor godt kjenner dere hverandre»-quizen. 🙈Og feilnavigerte på sjøen dagen før. Hadde de ikke gjort det hadde de vunnet soleklart begge dagene. Og det er feil som kun skyldes dem selv, ikke konkurransetype eller urettferdige lag. Helt fair at Grøtta-Gravs brukte frys-kortet 2 1
Babyface Skrevet 28. mars #170 Skrevet 28. mars Sturla er virkelig hel ved, en skikkelig mann i mine øyne. En fin kombinasjon av å være bestemt og ydmyk, kunnskapsrik og en enorm fysikk. Fortjent seier, selv om jeg heiet på de andre gutta pga Gaute. 3 1
Djækklåsst Skrevet 28. mars #171 Skrevet 28. mars Magnus Moan, altså. Tapte finalen i Skal vi danse. Individuelt har han fire sølv og én bronse fra OL og VM, ingen gull. Nå et nytt finaletap i 71 grader nord teams. «Den evige toer».
cerruti Skrevet 28. mars #172 Skrevet 28. mars Djækklåsst skrev (3 timer siden): Magnus Moan, altså. Tapte finalen i Skal vi danse. Individuelt har han fire sølv og én bronse fra OL og VM, ingen gull. Nå et nytt finaletap i 71 grader nord teams. «Den evige toer». Samme det vel? Sølv er vel bedre enn de fleste av oss får? Bedre å fokusere på hvor bra han har gjort det i mange konkurranser? 7
No-girl Skrevet 28. mars #173 Skrevet 28. mars plomman skrev (På 18.3.2026 den 17.59): Jeg tror Gaute er med i denne sesongen for å rette opp i inntrykket folk fikk av han i den forrige. Jeg personlig mener at han er helt sosialt inkompetent og uten følelser for andre enn seg selv, den rake motsetning til sin bror ser det ut som. Gaute virker høy på selv og lav på sosial intelligens, samtidig som han har mange narsissistiske trekk. De falske smilene og latteren er en rolle han spiller for å "passe inn", men de kommer jo alltid på feil sted eller til feil tid og jeg er enig med personen tidligere i tråden som sier at øynene forteller en annen historie enn hva utrykket ellers gjør. Jeg tror han maskerer sin egentlige personlighet kraftig denne sesongen og han hadde ikke kommet langt hadde det ikke vært for broren, som til motsetning ser ut til å være alt Gaute selv skulle ønske at han var. Totalt enig. Men han klarer ikke rette opp inntrykket what so ever. Like kvalmende høy på seg selv og ekkel oppførsel. Nei fy f for en type. Håper han blir lenge borte fra serier nå. Orker ikke mer. 6 1
cerruti Skrevet 28. mars #174 Skrevet 28. mars Jeg blir flau over å lese alle kommentarerne her og der. Det som går igjen er 1) Det var feil å bruke frys-kortet. 2) Gaute lyver om overtråkket. 3) Gaute er en grusom fyr. 4) Gaute lyttet på det andre teamet. Gaute og Sturla fikk stort sett alltid all straff mot seg bortsett fra i finalen. De vant flest etapper, inkl tidenes «verste» i del 1 av finalen, noe som ga fryskortet. Magnus og Niklas fulgte dessuten lyktene deres eller sporene i tidligere episoder. Sånn er det - og sånn ble det da Gaute overhørte Niklas og Magnus. Magnus fullførte heller ikke en del av finalen da han hadde mistet svømmefoten og måtte reddes av sikkerhetsteamet. Det måtte også Niklas i en tidligere etappe. Det må være ufattelig urettferdig og tøft for særlig Sturla å få all dritt mot seg. 4
FruRosa Skrevet 29. mars #175 Skrevet 29. mars Nesten like lei av l høre om Gautes ankler i denne sesongen som jeg var av hvilepulsen hans forrige gang han deltok. 7 1
K_mb Skrevet 29. mars #176 Skrevet 29. mars (endret) Djækklåsst skrev (På 28.3.2026 den 13.03): Magnus Moan, altså. Tapte finalen i Skal vi danse. Individuelt har han fire sølv og én bronse fra OL og VM, ingen gull. Nå et nytt finaletap i 71 grader nord teams. «Den evige toer». So? En fin fyr som er mer enn god nok. Sølv og bronse i OL og VM er mer enn de fleste kan skryte av. De fleste kommer seg ikke gjennom nåløyet som kreves for å kunne delta i et OL eller VM for nasjonen sin. Ærlig talt! Endret 29. mars av K_mb 6
Eplepai1 Skrevet 29. mars #177 Skrevet 29. mars Nå skal ikke jeg hive meg på Gaute-toget fullt ut. Men to ting: noen som la merke til når han hoppet over det gjerdet i mørket? Vet ikke helt med den foten, og tror jo på at han hadde overtråkk. Synes bare det virket veldig voldsomt. En annen ting jeg stusset over var alt snakket om hvor stor og blå den var. Men den ble aldri filmet. Alle andre skader blir vel typisk filmet? Sånn når man tar av skoen eller liknende? jeg syntes også han var klippet ganske morsomt mange ganger igjennom denne sesongen.. men virket litt for å drite han ut. Kommer ikke på noe spesifikke eksempler, men lurer på om andre også la merke til det? Typ sånn «jeg har full kontroll på glatta» -> klipp av at han sklir 3 2
Marleah Skrevet 29. mars #178 Skrevet 29. mars Eplepai1 skrev (33 minutter siden): Nå skal ikke jeg hive meg på Gaute-toget fullt ut. Men to ting: noen som la merke til når han hoppet over det gjerdet i mørket? Vet ikke helt med den foten, og tror jo på at han hadde overtråkk. Synes bare det virket veldig voldsomt. En annen ting jeg stusset over var alt snakket om hvor stor og blå den var. Men den ble aldri filmet. Alle andre skader blir vel typisk filmet? Sånn når man tar av skoen eller liknende? jeg syntes også han var klippet ganske morsomt mange ganger igjennom denne sesongen.. men virket litt for å drite han ut. Kommer ikke på noe spesifikke eksempler, men lurer på om andre også la merke til det? Typ sånn «jeg har full kontroll på glatta» -> klipp av at han sklir Jeg tenkte også på det når han hoppet. Det virket som om han dro opp den ankelen hele tiden, sånn at han kunne skylde på den hvis de tapte. Men han var jo i tillegg helt klart i dårligere form enn broren, så det føltes kanskje bedre for ham å bruke den unnskyldningen enn dårlig kondis når han ble hengende etter. 2 2
Anonym90059005 Skrevet 30. mars #179 Skrevet 30. mars Eplepai1 skrev (14 timer siden): Nå skal ikke jeg hive meg på Gaute-toget fullt ut. Men to ting: noen som la merke til når han hoppet over det gjerdet i mørket? Vet ikke helt med den foten, og tror jo på at han hadde overtråkk. Synes bare det virket veldig voldsomt. En annen ting jeg stusset over var alt snakket om hvor stor og blå den var. Men den ble aldri filmet. Alle andre skader blir vel typisk filmet? Sånn når man tar av skoen eller liknende? jeg syntes også han var klippet ganske morsomt mange ganger igjennom denne sesongen.. men virket litt for å drite han ut. Kommer ikke på noe spesifikke eksempler, men lurer på om andre også la merke til det? Typ sånn «jeg har full kontroll på glatta» -> klipp av at han sklir Du kan jo ta en titt på bildet av ankelen hans som han la ut fra konkurransen, og se om du fortsatt stusser. 1
Susan Sto Helit Skrevet 30. mars #180 Skrevet 30. mars Jeg synes for all del at Gaute fremstår mye mer spiselig i denne sesongen enn sist han var med. Sist virket han overlegen, nedlatende, selvgod og blærete, ca hele tiden. Men nå fikk han jo være med broren, som er en bedre person på alle måter. Både fysisk, psykisk og medmenneskelig. Strengt tatt fremsto Gaute mer og mer som en sutrete unge i forhold til Sturla, ut over i programmet. Der Sturla var den voksne og ansvarlige, mens Gaute mest ble den litt trassige tenåringen som sliter litt med å innrømme egne svakheter. Strengt tatt hadde jeg mest sympati for han når han mot slutten begynte å innrømme at det kanskje var vel så mye at han var sliten, som at han hadde vondt i anklene. Det ble enormt mye fokus på Gautes ankler. Hvor vonde de var, og hvor mye det hindret dem i konkurransene. Mens han jo ikke var den eneste som gikk med overtråkk, eller annen skade i foten. Jeg tror de fleste ganske fort glemte det kuttet som måtte sys, til tross for at det også må ha vært plagsomt, og gitt begrensinger, helt frem til finalen. Sånn sett synes jeg Gaute hadde alt for mye fokus på sine ankelproblemer. Og det føltes flere ganger slik at de anklene ble brukt som en måte å forklare et potensielt tap, også før de faktisk hadde tapt. 6 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå