Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Ikke sagt noe til de. Litt redd hun skal finne ut av at jeg sladrer. 

Anonymkode: e9104...886

Er du redd for hun? Hun får ikke gjort noe som helst. Sykemeld deg og få deg en ny jobb. Ikke frykt hun.

Anonymkode: dc712...67a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Om det er lov å si. Vi har et yrke med undermemanning så det holder. Jobben i seg selv er fysisk krevende og vi får lite skryt mest "kjeft". Sjefen vår er dame og værtni systemet lenge. Jeg har jobbet her i 5år og hver gang det er sykdom, så sier hun at nå MÅ vi andre være på jobb. Hun kan komme på jobb helt plutselig for å sjekke at vi jobber. Kan være utrolig kvass og dominerende. Nå er det 3 sykemeldte på jobb og desverre så har jeg sykt barn. De andre som er sykemeldte sliter med slitasje og lignende og er sykemeldt i en mnd. Nå er det kraftig forkjølelse på minstemann på 6år og jeg må være hjemme. Det er synd at det skal gå utover oss andre i gruppa, at når sistemann blir syk så skal vi få høre at det ikke er vikarer å hente. Nei vel, ikke mitt problem. Jeg kan ikke la barnet mitt gå syk på skolen for at jeg skal blidgjøre sjefen? Eller fordi andre er sykemeldte så skal jeg få høre det? Jeg tror folk er borte pga sjefen jeg. Synd d skal være sånn! 

Det høres nesten ut som om vi er kolleger. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Uansett om vi er det eller ikke, gjør det godt å lese en beskrivelse som ikke er dømmende overfor kolleger.

Du har helt rett i at bemanning er leders ansvar, og du er beskyttet av arbeidsmiljøloven.

Det jeg selv savnet fra min leder, var støtte, ikke samvittighetsspill rettet mot kolleger eller dem som er syke. Med reell støtte fra ledelsen tror jeg bemanningssituasjonen ofte ville blitt lettere å håndtere.

Dessverre er det mange ledere som ikke ser at selv om manglende trivsel ikke nødvendigvis er årsaken til at ansatte blir syke, har den stor betydning for hvor mye folk faktisk orker å strekke seg.

Anonymkode: bcb44...060

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det høres nesten ut som om vi er kolleger. Jeg kjenner meg veldig igjen i det du skriver. Uansett om vi er det eller ikke, gjør det godt å lese en beskrivelse som ikke er dømmende overfor kolleger.

Du har helt rett i at bemanning er leders ansvar, og du er beskyttet av arbeidsmiljøloven.

Det jeg selv savnet fra min leder, var støtte, ikke samvittighetsspill rettet mot kolleger eller dem som er syke. Med reell støtte fra ledelsen tror jeg bemanningssituasjonen ofte ville blitt lettere å håndtere.

Dessverre er det mange ledere som ikke ser at selv om manglende trivsel ikke nødvendigvis er årsaken til at ansatte blir syke, har den stor betydning for hvor mye folk faktisk orker å strekke seg.

Anonymkode: bcb44...060

Ja godt mulig. Jeg har ikke sagt hvilket yrke jeg er i, men den er fysisk krevende.

Det er veldig synd at vi ansatte skal føle oss så nedverdige, å bli pratet til som dette. Det å kvie seg for sykdom fordi vi skulle tro vi har verdens mest viktigste jobb, det har vi ikke. Er en lærer syk, så tar de inn vikar, ferdig. Selvom i det yrket ser jeg det kan være vanskelig å være borte fra jobb. Jeg syntes bare den herseteknikken hun bruker ikke er grei overhodet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Ikke sagt noe til de. Litt redd hun skal finne ut av at jeg sladrer. 

Fagforbundet har taushetsplikt ovenfor deg. Så da finner ikke sjefen ut om det før evt. Dere må ha et møte. Men noen råd kan du få av fagforbundet. Hvordan du skal løse det. Å du har rettigheter som ansatt. Det kan dem hjelpe deg med.

Anonymkode: 5ea42...525

AnonymBruker
Skrevet

Dette høres ut som dårlig ledelse. Selvsagt skal dere ikke være passiv på jobb, dere skal gjøre de oppgaver dere skal også utenom matpausen kan dere slappe av hjemme etter jobb. Men slike ledere er ute etter å utnytte de som lar seg utnytte, dessverre. 

Jeg har hatt mange ledere i jobben min, og kan med hånden på hjerte si at det er svært stor forskjell på hvor egnet hver enkelt leder er. Dere må si i fra. Det går kun utover dere selv om dere ikke gjør noe.

Mulig du ikke vet hvor feilen ligger, men ofte handler det om at sjefene skaper ustabilitet, som gjør ansatte slitne og det blir en ond sirkel der etter hvert folk slutter og mye gjennomtrekk.

Anonymkode: d2105...ed7

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dette høres ut som dårlig ledelse. Selvsagt skal dere ikke være passiv på jobb, dere skal gjøre de oppgaver dere skal også utenom matpausen kan dere slappe av hjemme etter jobb. Men slike ledere er ute etter å utnytte de som lar seg utnytte, dessverre. 

Jeg har hatt mange ledere i jobben min, og kan med hånden på hjerte si at det er svært stor forskjell på hvor egnet hver enkelt leder er. Dere må si i fra. Det går kun utover dere selv om dere ikke gjør noe.

Mulig du ikke vet hvor feilen ligger, men ofte handler det om at sjefene skaper ustabilitet, som gjør ansatte slitne og det blir en ond sirkel der etter hvert folk slutter og mye gjennomtrekk.

Anonymkode: d2105...ed7

Ja bare jeg er syk så er det sånn som dette. Jeg har en seksåring som da jeg må være hjemme med om han er syk. Det å ta seg en tredagers er nesten umulig da sjefen gjør seg stakarslig og sier at det ikke er folk å hente. Man har rett på sykedager/egenmld og også sykemelding om så skal til. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...