AnonymBruker Skrevet 3. januar #1 Skrevet 3. januar Jeg har jobbet i 30 år med konflikter mellom foreldre, men må ærlig innrømme at kvinner ofte får barna på tradisjon og ikke nødvendigvis barnets beste. Jeg har diskutert dette tema flere ganger med mine kollegaer. (Kvinner og menn) Vi er generelt enig om at dette, men ser ofte mødre er mer sosial media vennlig og fremstår som den perfekte mor. Et eksempel på dette er da en mor laget fantastiske kaker, mens 2 barn er i blodig krangel og 3. barnet filmer. (Moren upåvirket) Vi undrer oss stadig hvorfor det henvises til at menn har mer temperament og mor omsorg evne da vi ofte ser at det er helt urimelig. Vi har egentlig konkludert med at kvinner ikke vil i fellesskap akseptere at menn er like god eller bedre omsorgspersoner i dagens samfunn for dette vil ødelegge kvinners grunnfundament som mennesker. Før tusen sinte kvinner svarer; så ja det er mange dårlige menn der ute men så betyr ikke det at det er like mange kvinner. + dine følelser definerer ikke en mann sin omsorgsevne. Kort oppsummert er menn sin evne økt, men kvinner svekkes i samtid... Anonymkode: 44701...0a2 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar #2 Skrevet 3. januar Jeg skjønte ikke innlegget ditt. Hva mener du med to barn krangler og 3 barn filmer? Hva har det med saken å gjøre? Anonymkode: 06237...59d 8 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar #3 Skrevet 3. januar For oss som faktisk har erfaring på området er det temmelig åpenbart ut fra innlegget ditt at du verken jobber med foreldrekonflikter eller aner hva du snakker om. Jeg får umiddelbart følelsen av at du er en mann som prøver å sverte kvinner for å framheve menn og lyver på deg jobb og erfaring for å understøtte den ekstremt merkelige påstanden din. Anonymkode: 76e86...f5b 8 12
AnonymBruker Skrevet 3. januar #4 Skrevet 3. januar For oss som har jobbet med mennesker i en årrekke så er dette gammelt nytt.. Det tar bare tid før samfunnet aksepterer dette. Fra 2005 og frem til ca 2018 ble det gjort mange studier som belyser og bekrefter det du tar opp, men så ble det et taktskifte i akademia hvor det ikke var så populært å skrive om lenger. Anonymkode: 361d4...449 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #5 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): For oss som faktisk har erfaring på området er det temmelig åpenbart ut fra innlegget ditt at du verken jobber med foreldrekonflikter eller aner hva du snakker om. Jeg får umiddelbart følelsen av at du er en mann som prøver å sverte kvinner for å framheve menn og lyver på deg jobb og erfaring for å understøtte den ekstremt merkelige påstanden din. Anonymkode: 76e86...f5b Selv med null erfaring på området kom jeg raskt til samme konklusjon. Anonymkode: e17de...e64 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar #6 Skrevet 3. januar Jeg skjønner heller ikke ditt innlegg TS, men om du prøvde å si at 50/50 løsninger er ofte best for begge foreldre, så er jeg enig. Barna er det litt vanskeligere med, da barna kan ha problemer med to hus. Men for begge foreldrene er det veldig greit med en pause, det er tungt å stå for alt omsorg alene, uansett om du er en mann eller ei kvinne. Anonymkode: 8e119...5ff 1
Nettrollet Skrevet 3. januar #7 Skrevet 3. januar Hva slags utdanning og jobb har du med så elendig skriftlig formidlingsevne? 5 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #8 Skrevet 3. januar Jeg forstår ikke helt hva du frem til. Selvsagt kan menn ha like god omsorgsevne som en kvinne, det er vel det man forsøker å si og tilrettelegge for ved tredelt fødselspermisjon? Hilsen kvinne 50 Anonymkode: 0d022...f5c 2
Gaia Skrevet 3. januar #9 Skrevet 3. januar Så fremt babyen er avvent puppen, er far ofte en like god omsorgsperson for et barn. Men ikke alle, og ikke alle mødre er gode mødre heller. Dette er jo noe alle skjønner. Jeg skjønner ikke helt hva du vil med dette innlegget, TS? 2
AnonymBruker Skrevet 3. januar #10 Skrevet 3. januar Hvis du anvender denne formuleringsevnen og samme resonneringsevner i en konfliktløsningsrolle, tror jeg det er på tide å pensjonere seg. Anonymkode: 639a8...cfa 3 3
AnonymBruker Skrevet 3. januar #11 Skrevet 3. januar Tja, jeg jobber i bhg og hvis barna leveres i for små eller tynne klær er det stort sett alltid i pappauker. Anonymkode: 679ef...916 1
Fighter83 Skrevet 3. januar #12 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har jobbet i 30 år med konflikter mellom foreldre, men må ærlig innrømme at kvinner ofte får barna på tradisjon og ikke nødvendigvis barnets beste. Jeg har diskutert dette tema flere ganger med mine kollegaer. (Kvinner og menn) Vi er generelt enig om at dette, men ser ofte mødre er mer sosial media vennlig og fremstår som den perfekte mor. Et eksempel på dette er da en mor laget fantastiske kaker, mens 2 barn er i blodig krangel og 3. barnet filmer. (Moren upåvirket) Vi undrer oss stadig hvorfor det henvises til at menn har mer temperament og mor omsorg evne da vi ofte ser at det er helt urimelig. Vi har egentlig konkludert med at kvinner ikke vil i fellesskap akseptere at menn er like god eller bedre omsorgspersoner i dagens samfunn for dette vil ødelegge kvinners grunnfundament som mennesker. Før tusen sinte kvinner svarer; så ja det er mange dårlige menn der ute men så betyr ikke det at det er like mange kvinner. + dine følelser definerer ikke en mann sin omsorgsevne. Kort oppsummert er menn sin evne økt, men kvinner svekkes i samtid... Anonymkode: 44701...0a2 Absolutt enig.
AnonymBruker Skrevet 3. januar #13 Skrevet 3. januar Hvis kvinner ikke hadde villet akseptere at fedre er like gode omsorgspersoner, så hadde jo heller ikke kvinner kjempet frem fedrekvoten blant annet.. Det er ikke akkurat menn som har stått i frontlinjen og kjempet frem den rettigheten.. Og kvinner svekkes? Hvilke kvinner? De fleste menn, og kvinner, jeg ser rundt meg er begge svært gode omsorgspersoner. Det finnes et og annet råttent eple, men jevnt over gjør både mødre og fedre en god jobb. "Ødelegge kvinners grunnfondament som mennesker". Den var ny. Kan du historie? Eller tror du at husmorsæraen av 50' er hva kvinner har gjort i all tid? Du vet at det alltid har vært slik at barneoppdragelse er noe menn og kvinner har drevet med sammen? Hvorfor sier du menn er bedre? Kan ikke menn og kvinner har ulike styrker og svakheter uten at den ene skal være bedre enn den andre? Legge følelser til side, samtidig tar du opp et anekdotisk bevis jeg tror de fleste kvinner kjenner seg igjen i, fordi det på det beste er omsorgssvikt. ser ofte mødre er mer sosial media vennlig og fremstår som den perfekte mor. Er det så rart da, når flere kvinner også tilbringer mer tid med barna? Det er flere kvinner som jobber deltid, flere kvinner som er hjemme med ungene lengre... da vil det også være flere kvinner som 'lar' barna gjøre både det ene og det andre. Jeg kjenner i hvert fall ingen som ville akseptert dette. Og så er det i hvert fall slik hos oss at vi begge er oppdragere, så det er begges jobb å endre noe som ikke er greit. Lar far det bare rulle og kjøre, er han et like stort problem. Innlegget ditt oppleves litt rart? Anonymkode: a0008...40d 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå