Gå til innhold

Vinterskoene er ikke varme nok.

Forumansvarlig
Melding lagt til av Forumansvarlig,

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Jeg synes det er så vanskelig å finne vintersko som føles varme nok for barna 😕 hører bestandig at de fryser på føttene når det er kaldt og vi har jo testet et mangfold av vintersko oppigjennom fordi de vokser så fort. 

Nå gikk jeg for Viking blusty gtx vintersko, og trodde jo at dette skulle være bra. Men den gang ei. 

De har i tjukk ullsokk, med likevel hjelper det ikke. 

Kjenner det er så irriterende. 

Jeg har kjøpt vintersko til meg selv på temu fordi jeg ikke har så god råd, og de varmer hundre ganger mer enn noen okaki vintersko jeg kjøpte på Eurosko for noen år siden . De er ikke vanntett, så litt upraktisk for ungene. 

Har noen noe gode tips til ekstra varme vintersko som dere har erfart at ungene holder seg varme ? 

Anonymkode: 2080e...f81

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Vi bruker skinnsko med ullfor, de er varme. (Flere merker, bare styrer unna syntet.) 

Anonymkode: 67a2e...3db

AnonymBruker
Skrevet

Har de nok plass med tjukke ullsokker oppi?

Anonymkode: 70210...7cd

• Liker 22
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Du kan også kjøpe ullsåler, de har det på obs til 80 kr tror jeg.

Anonymkode: 70210...7cd

• Liker 11
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor lenge er barnet ute før det begynner å fryse?

Anonymkode: 19518...204

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kuoma, kjøp på Finn.  Holder ned til ~ 15 i vår efaring

Anonymkode: 41894...fe8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg brukte Kavat sko til mine. Vi bodde et sted det var normalt med 20 minus. Brukte de med ullfor.

Anonymkode: 9154f...02b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kuoma 😊

Anonymkode: 17753...efa

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Husk at for at en sko skal være varm må det også være luft i den. Det hjelpet ikke med dyre sko og tykke sokker hvis skoen er stappet.

Så før du kjøpet noe nytt, forsøk f.eks med tynnere ullsokk.

Anonymkode: 8e60c...2ed

• Liker 20
  • Nyttig 3
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok høyde for tykke sokker, derfor er det godt nok med plass inni :) foten glir lett oppi og ungene sier det er god plass. 

Men ullsåler høres ut som et godt alternativ ihvertfall frem til jeg finner nye:) skinnsko med ullfor har jeg faktisk ikke tenkt på :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kuoma eller sko ment for snøscooter-kjøring.

Anonymkode: 0c8a5...6dd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd stor forskjell ved å bruke ullsåle. 

Anonymkode: 61374...c0d

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Om de har tykke ullsokker i skoene, så vil de bli trange? Og derfor fortere kalde også. 

gode ullsåler, samt tynne skikkelige ullsokker er mitt tips. 
Eller kjøpe noen fra Sorell. Med sprell yoot har mine aldri fryst på beina når vi er på hytta hvertfall. 

Anonymkode: f54de...9ba

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Sikker på at det ikke blir for trangt oppi skoen med tjukk ullsokk? Der er behov for luft mellom lagene, ellers blir det iskaldt? Hva har de på seg under ullsokken? 

Kan du forsøke å bytte til en tynn ullsokk og både med og uten såle? 

Anonymkode: b1a4f...e5a

• Liker 7
Skrevet

Her har jeg alltid kjøpt store nok sko til å gå både ullsåle og raggsokk oppi (og tynn ullsttømpe eller ullstømpebukse innerst, er det bomull innerst blir de kalde uansett hva som er utenpå her er erfaringa mi.. og vi har ofte hatt 15-25 iskalde grader 

• Liker 3
Skrevet

Jeg bruker bjørkeneversåler selv. Jeg er voksen da. Og har vært kald på bena hele livet, helt til en venn fortalte at disse er gull. De funker som fjell.

Samisk produkt som jeg gir terningkast 6.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om de har tykke ullsokker i skoene, så vil de bli trange? Og derfor fortere kalde også. 

gode ullsåler, samt tynne skikkelige ullsokker er mitt tips. 
Eller kjøpe noen fra Sorell. Med sprell yoot har mine aldri fryst på beina når vi er på hytta hvertfall. 

Anonymkode: f54de...9ba

Les svaret mitt over. 

Men ja takk for tips.

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sikker på at det ikke blir for trangt oppi skoen med tjukk ullsokk? Der er behov for luft mellom lagene, ellers blir det iskaldt? Hva har de på seg under ullsokken? 

Kan du forsøke å bytte til en tynn ullsokk og både med og uten såle? 

Anonymkode: b1a4f...e5a

Nei det er ikke for trangt. Les hva jeg skrev over. 

Men ungene takler ikke ull rett mot kroppen så vi bruker en blanding sokk med ull og bomull eller vanlig sokk og gode ullsokker utenpå. 

AnonymBruker
Skrevet
Colourmaker skrev (Akkurat nå):

Jeg bruker bjørkeneversåler selv. Jeg er voksen da. Og har vært kald på bena hele livet, helt til en venn fortalte at disse er gull. De funker som fjell.

Samisk produkt som jeg gir terningkast 6.

Brukte selv nesnalobber da jeg var liten og bodde i Nord. Kanskje jeg skal kjøpe det. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Les svaret mitt over. 

Men ja takk for tips.

Nei det er ikke for trangt. Les hva jeg skrev over. 

Men ungene takler ikke ull rett mot kroppen så vi bruker en blanding sokk med ull og bomull eller vanlig sokk og gode ullsokker utenpå. 

For å ikke bli kald eller svett og kald av svetten anbefales det ullsokker som er blandet med syntet/polyester, dette da den trekket fukt bort fra foten.

Ikke rene ullsokker, ikke bomull og ikke en blanding av disse. 

Anonymkode: 95f52...816

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...