AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:52 #1 Skrevet lørdag kl. 06:52 Jeg sitter og leser over julekortene som jeg har fått til jul, der mange skriver hvor de har vært på ferie i 2025, og for noen er det ikke måte på hvor mange flyturer de har hatt. Feks fra Kari: - Vi startet det nye året med 7 dagers tur i Barcelona -I April var jeg på jentetur til New York -I juli var jeg og mamma i Hellas i 10 dager -I høstferien dro jeg og Kåre til Berlin - Juleferien tilbringes på Maldivene Kort fra Per og Pål: - Per har begynt å pendle og tar fly hver søndag / torsdag mellom Trondheim og Oslo - Var på 4 ukers rundreise i Asia i sommer, der vi brukte mye fly istedenfor tog, slik at vi fikk sett mest mulig på kortrest mulig tid. - I høstferien reiste vi til København - Flyr hjem til Påls familie i Kristiansund til jul Er dette vanlig blant folk nå? Anonymkode: 488a3...a12 6 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:54 #2 Skrevet lørdag kl. 06:54 Jeg kjenner kun noen få som holder på slik. De aller fleste gjør det ikke. Samtidig tenker jeg at langt flere burde fly mindre. Eksemplene dine er ekstreme. Anonymkode: 7a663...2b9 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 06:57 #3 Skrevet lørdag kl. 06:57 Kan ikke si jeg kjenner noen med flyskam egentlig. I min familie og nærmeste krets er som regel 1-4 utenlands turer med fly vanlig hvert år. Utenom kommer ofte fly for jobb og eventuelt reiser innenlands til familie. Anonymkode: 99c29...bef 13
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:05 #4 Skrevet lørdag kl. 07:05 Kjenner ingen som har råd til å reise så mye... Anonymkode: b2a8c...330 2 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:10 #5 Skrevet lørdag kl. 07:10 Absolutt ingen flyskam her what so ever!! Klimahysteriet er en gedigen bløff som bare brukes som pressmiddel av økonomiske og politiske grunner! Jeg tar vare på miljøet rundt meg så godt jeg bare kan, og tar mange valg i dagligdagse situasjoner som jeg tror er bra. Bruker mye gjenbruk, kildesorterer, plukker søppel og bruker ikke giftige kjemikalier osv. Men flyskam? Nei der får politikerene først gå foran med et godt eksempel og slutte med privat fly før jeg begynner å begrense meg. Anonymkode: 17297...81b 17 9
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:11 #6 Skrevet lørdag kl. 07:11 Nei. Jeg reiser ut av landet så ofte jeg kan. Ble 10 utenlandsturer i fjor. Og mulig opp mot 50 flyturer totalt. Bor du i Norge overforbruker du allerede, selv om du aldri flyr, og ikke eier bil - skulle hele Asia levd som deg, TS, så ville verden kollapset i løpet av få uker. Så å peke på andre i dette landet er å kaste stein i glasshus. Anonymkode: 249e5...3d5 6
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:12 #7 Skrevet lørdag kl. 07:12 Kjenner ingen som reiser så mye. Bortsett fra jobbreiser da. Men fint at folk fortsatt sender julekort Det er sjelden vare Anonymkode: fec94...566 7
Mr&Ro Skrevet lørdag kl. 07:21 #8 Skrevet lørdag kl. 07:21 MGD Lan drar på lange oversjøiske flyreiser flere ganger i året, og tar aldri kollektiv transport der det går fly. Så nei, alibiet mitt for å fly er oppførselen til lederen til Norges største miljøparti. 2
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:22 #9 Skrevet lørdag kl. 07:22 Hvorfor skal vi ha flyskam? Flyene går uansett. Vi er veldig glad i reising, spesielt med fly. Bruker masse fly. Er dette ragebait tråd ts? Anonymkode: ab33f...19f 7 1
Macro Skrevet lørdag kl. 07:22 #10 Skrevet lørdag kl. 07:22 De som virkelig bør skamme seg er folk som bestiller alt mulig hele tiden på nett og ofte returnerer de mye også. 13
Flammen12 Skrevet lørdag kl. 07:30 #11 Skrevet lørdag kl. 07:30 Har absolutt ingen flyskam nei. Hvorfor skulle jeg ha det? 7
Tiuren Skrevet lørdag kl. 07:31 #12 Skrevet lørdag kl. 07:31 Flyskam sluttet ca 2020, når Greta ble voksen 6
Kålrota Skrevet lørdag kl. 07:31 #13 Skrevet lørdag kl. 07:31 Flammen12 skrev (1 minutt siden): Har absolutt ingen flyskam nei. Hvorfor skulle jeg ha det? De fleste evner jo å forstå at å fly i et reinspikka underholdningsperspektiv er svært lite bærekraftig miljømessig. 8 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:33 #14 Skrevet lørdag kl. 07:33 Jeg eier ikke flyskam. Reiser ikke så mye som eksemplene i HI, men blir jo noen flyreiser i løpet av et år. Jeg har ikke barn, så mitt miljøstempel er uansett langt mindre enn mange andres Anonymkode: 6efda...797
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:36 #15 Skrevet lørdag kl. 07:36 Flyskam finnes ikke. Anonymkode: 2f183...2e5 4
Flammen12 Skrevet lørdag kl. 07:36 #16 Skrevet lørdag kl. 07:36 Just now, Kålrota said: De fleste evner jo å forstå at å fly i et reinspikka underholdningsperspektiv er svært lite bærekraftig miljømessig. Kjør den påstanden på noen andre. Vi er en familie som liker å utforske nye destinasjoner. Flyr en del via jobb også. Går mye raskere med fly. Det er absolutt det siste jeg bryr meg om. 8
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:38 #17 Skrevet lørdag kl. 07:38 Jeg har flyskam, men reiser dessverre en del likevel. Bruker og forbruker lite ellers for å ta vare på miljøet, men det sitter langt inne å gi opp utenlandsreisene mine. Anonymkode: 9290a...c06
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:39 #18 Skrevet lørdag kl. 07:39 Nordmenn er på verstinglisten i verden på å bruke fly. Grunnen til at det er fritt fram for dem er at mesteparten av jordas befolkning ikke har de samme mulighetene. Så de bruker kvotene til dem som ikke flyr. Anonymkode: 58c14...c69 4
Kålrota Skrevet lørdag kl. 07:39 #19 Skrevet lørdag kl. 07:39 Flammen12 skrev (2 minutter siden): Kjør den påstanden på noen andre. Vi er en familie som liker å utforske nye destinasjoner. Flyr en del via jobb også. Går mye raskere med fly. Det er absolutt det siste jeg bryr meg om. Ja, jøss. Det har jo blitt moderne å drite i år miljøet går til h. Mye viktigere å kose seg på tur. 7 4
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 07:43 #20 Skrevet lørdag kl. 07:43 Jeg har tatt fly tre ganger siden 2014, så føler det er rinelig innafor 😅 Mannen derimot bruker fly når han reisrr til jobb. Ca 2 ganger i mnd.. (ofshore) Anonymkode: da459...81b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå