Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
.Fjellmannen skrev (6 minutter siden):

Folket har stemt i fylla??

Absolutt, det verste freakshowet som vinner alltid.  Folk har ræva smak🤢

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan noen fortelle hvilken sang vinnerlåten ligner på??? Føler jeg har hørt den før men klarer ikke komme på det!! 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Synes sangen til Jonas var helt middelmådig, men FOR en entertainer av verdensklasse!

Endret av Snop
  • Liker 6
Skrevet
NoaideBiehtar skrev (1 minutt siden):

Så du mener vi hadde et vinnbart alternativ blant kveldens bidrag? Hvem i all verden skulle det være?? 

Tror Rybak fort kunne ha vunnet fordi Eurovision-publikumet generelt er litt sært. 

Skrevet (endret)

Skjønner IKKe hva folk tenker på når de stemmer frem han som vinner. Så skuffende! Må ærlig si at det virker litt merkelig at alle landene hadde samme rekkefølge på stemmegivningen. Det virker nesten rigget

Endret av måbare80
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
missmcbeal skrev (Akkurat nå):

Tror Rybak fort kunne ha vunnet fordi Eurovision-publikumet generelt er litt sært. 

Aldri i verden. Den var ekstremt kjedelig. Langt, langt unna Fairytale-nivået. 

• Liker 8
  • Nyttig 5
Skrevet

Digget Jonas Lovv! Gir meg assosiasjoner til the Hives, The Goo Men, Datarock, Franz Ferdinand, Queen, Scissor Sisters og alt mulig rart jeg digger.

• Liker 8
Skrevet
Meowe skrev (5 minutter siden):

Kan noen fortelle hvilken sang vinnerlåten ligner på??? Føler jeg har hørt den før men klarer ikke komme på det!! 

Hate to say I told you so av the Hives kanskje?

Skrevet
jukkapalme skrev (11 minutter siden):

Første gang på lenge vi sender en virkelig bra låt. Gleder meg til Eurovision nå! :hoppe: 

Ja!! 🙂↕️ 

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
Meowe skrev (7 minutter siden):

Syns den hadde noen likheter med Pitbull Dont stop the party. 

Skrevet
NoaideBiehtar skrev (6 minutter siden):

Aldri i verden. Den var ekstremt kjedelig. Langt, langt unna Fairytale-nivået. 

Det var noen stilige hooks i Rybak sin, men den klarte liksom aldri bestemme seg for om den var ompa, folkemusikk, Frank Sinatra eller generisk singer/songwriter pop syntes jeg. Litt sånn rotete 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
Koneko skrev (2 minutter siden):

Det var noen stilige hooks i Rybak sin, men den klarte liksom aldri bestemme seg for om den var ompa, folkemusikk, Frank Sinatra eller generisk singer/songwriter pop syntes jeg. Litt sånn rotete 

Jeg syns partiene med fela var kule, men de utgjorde jo veldig lite. Resten var kjedelig. Kunne hatt potensiale men det ble snork. 

Og forståelig det, det er jo vanskelig å lage en skikkelig hit.

Jeg tenker at en av de sterkeste tegnene på at man har en låt med ESC-potensiale er når publikum bare digger låta og ikke begynner å analysere den utfra ESC-behov. Fairytale vant fordi det var en skikkelig kul og annerledes låt, ikke fordi nordmenn analyserte seg til at den passet best til sære ESC. Samme med Keiino i sin tid. Det går mange år mellom hver gang vi har låter med det potensialet. 

Jeg tror ikke Jonas kommer så langt i ESC, men det var hvertfall en låt og opptreden jeg elsket å se på. 

• Liker 2
Skrevet
Etterforskeren skrev (1 time siden):

I følge NRK sine anmeldelser så hadde Emma en veldig dårlig generalprøve, der hun blant annet glemte teksten. Så tror ikke det er bare på grunn av lyden.

»Hun hadde dessverre en svak generalprøve, hvor deler av teksten ble glemt, og vokalen var skjelvende – og det krever styrke og mot å komme tilbake etter noe slikt.»

https://www.nrk.no/anmeldelser/anmeldelse_-melodi-grand-prix-2026_-finale-_-hvem-vinner-mgp_-1.17756417

Håper en av disse vinner: Mileo ❤️, Jonas, Storm eller Rybak. Disse har levert best (synes jeg)! Jeg likte også Skrellex, men syntes det var litt tamt sceneshow?

Jeg tror hun glemte litt av teksten i finalen og, helt i begynnelsen av sangen

Skrevet
Momma skrev (1 time siden):

Emma, kjære vene. Jeg har ikke hørt låten før, kun fått med meg at hun har kjendisbrødre, men dette var pinlig dårlig sang. Nasalt og tynt, hva er greia siden hun er favoritt?

Etter å ha hørt studioversjonene av låtene var Emma min favoritt, men finaleopptredenen hennes var dessverre alt for dårlig. Tror det ble en uheldig kombo av nerver, sykdom/vond ankel og trøbbel med lyden. 

Jonas Lovv var ikke en av mine favoritter, men mer sånn nøytral midtpåtreet-låt etter å ha hørt studioversjonene. Låta er fremdeles ikke min favoritt, men han er en dyktig sanger og sceneutøver og gjorde en knalljobb i finalen. Jeg synes seieren var fortjent! Og så priser jeg meg lykkelig over at ikke Rybak vant! Den låta gjør meg bare sur. Den gir meg følelsen av å være på en laber bygdefest med en innleid trubadur som har spilt de samme ompa-låtene i lokalet i 20 år og er full av seg selv.

Jeg kan godt leve med at Jonas respresenterer Norge i ESC i mai. Jeg tror vi kan se langt etter seier, men tror vi klarer oss sånn midt på treet. Og så kommer svenske kommentatorer til å klage på at låta/Jonas er for lik Måneskin, eller kanskje også Seven nation army. Eller hvilken som helst annen låt. Same procedure as every year.

• Liker 9
Skrevet
Frøken.stille skrev (20 minutter siden):

Syns den hadde noen likheter med Pitbull Dont stop the party. 

Jeg synes den lignet på Pitbull Rain over me 😆

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Helt greit at Jonas vant. Ikke min favoritt, men syns han leverte på scenen. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
Ardwinna skrev (27 minutter siden):

Etter å ha hørt studioversjonene av låtene var Emma min favoritt, men finaleopptredenen hennes var dessverre alt for dårlig. Tror det ble en uheldig kombo av nerver, sykdom/vond ankel og trøbbel med lyden. 

Jonas Lovv var ikke en av mine favoritter, men mer sånn nøytral midtpåtreet-låt etter å ha hørt studioversjonene. Låta er fremdeles ikke min favoritt, men han er en dyktig sanger og sceneutøver og gjorde en knalljobb i finalen. Jeg synes seieren var fortjent! Og så priser jeg meg lykkelig over at ikke Rybak vant! Den låta gjør meg bare sur. Den gir meg følelsen av å være på en laber bygdefest med en innleid trubadur som har spilt de samme ompa-låtene i lokalet i 20 år og er full av seg selv.

Jeg kan godt leve med at Jonas respresenterer Norge i ESC i mai. Jeg tror vi kan se langt etter seier, men tror vi klarer oss sånn midt på treet. Og så kommer svenske kommentatorer til å klage på at låta/Jonas er for lik Måneskin, eller kanskje også Seven nation army. Eller hvilken som helst annen låt. Same procedure as every year.

Det har du nok rett i. Jeg synes den beste låten vant i dag, men den er middelmådig i låtjungelen, og sier det meste om et generelt ræva, excuse my french, nivå på MGP i år. 

Endret av Momma
  • Liker 1
Skrevet
Momma skrev (1 time siden):

Emma, kjære vene. Jeg har ikke hørt låten før, kun fått med meg at hun har kjendisbrødre, men dette var pinlig dårlig sang. Nasalt og tynt, hva er greia siden hun er favoritt?

Hun kan ikke å synge, oppfører seg fjollete og griner for alt. 

• Liker 3
Skrevet
Meowe skrev (1 time siden):

White Stripes - nesten plagiat spør du meg

• Liker 1
Skrevet
Amber skrev (4 minutter siden):

White Stripes - nesten plagiat spør du meg

Hvilken låt sikter du til? WS har ganske mange... 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...