Amber Skrevet lørdag kl. 22:20 #201 Skrevet lørdag kl. 22:20 NoaideBiehtar skrev (21 minutter siden): Hvilken låt sikter du til? WS har ganske mange... jeg husker ikke har aldri likt dem😁 men det er en av låtene de er mest kjent for… husker musikkvideoen var veldig forstyrrende rød og sort 🫣😁
Ardwinna Skrevet lørdag kl. 22:24 #202 Skrevet lørdag kl. 22:24 Amber skrev (1 minutt siden): jeg husker ikke har aldri likt dem😁 men det er en av låtene de er mest kjent for… husker musikkvideoen var veldig forstyrrende rød og sort 🫣😁 Seven nation army?
Amber Skrevet lørdag kl. 22:25 #203 Skrevet lørdag kl. 22:25 Ardwinna skrev (1 minutt siden): Seven nation army? Ja! 1
Ardwinna Skrevet lørdag kl. 22:36 #204 Skrevet lørdag kl. 22:36 Amber skrev (2 minutter siden): Ja! Netta måtte jo kreditere Jack White som medkomponist på ESC-låta Toy fra 2018, så kanskje Jonas også må det? Synes ikke Toy ligner mer enn Ya Ya Ya.
NoaideBiehtar Skrevet lørdag kl. 23:18 #205 Skrevet lørdag kl. 23:18 Amber skrev (50 minutter siden): Ja! Ligner jo ikke i det hele tatt. 🤨 Seven Nation army er fantastisk. Syns folk kaster om seg med begrepet plagiat hele tiden i Esc-sammenheng 😴 5 3
Miominoen Skrevet i går, 00:31 #206 Skrevet i går, 00:31 Momma skrev (4 timer siden): Den var faktisk morsom og ok. Jeg likte også Storm. Men en halvgammel dame i 40-årene, som fremdeles er ESC-fan, har vel ikke så mye hun skulle ha sagt. Jeg tror uansett Rybak vinner både denne og den internasjonale finalen. 🥳 Så feil kan man ta. Jobbermedbarn skrev (3 timer siden): Det hadde vi sluppet uansett hvem som vant i kveld, bare Ylvis som hadde hatt en sjanse. Ylvis har vel ikke sluppet låten de skulle delta med. Så hvordan begrunner du denne påstanden? 1 1
Hanne67 Skrevet i går, 05:36 #207 Skrevet i går, 05:36 (endret) Jonas Lovv hadde det beste bidraget, og glad den gikk videre, ikke minst siden den gjorde rent bord blant de andre landene. Likevel var det mye dårlig iår, og tviler på at den kommer høyt opp i den store finalen dessverre. Veldig bra sending fra Lillehammer forresten, - likte at de dro inn elementer fra OL-94! 👌 Endret i går, 09:46 av Hanne67 4 1
Momma Skrevet i går, 07:20 #208 Skrevet i går, 07:20 Miominoen skrev (6 timer siden): Så feil kan man ta. Ja, noen ganger er det fint å ta feil.
Jacob99 Skrevet i går, 07:22 #209 Skrevet i går, 07:22 Sånn i ettertid vil jeg si det beste bidraget vant. Jonas hadde best "pakke". Glad vi ikke sender Rybak. Litt godt at det er over også!🤭 Alt i alt var det en artig kveld, nå gjenstår det bare å få av disse forbaskete lange løsneglene!🙈💅🤬 3
Ardwinna Skrevet i går, 08:38 #210 Skrevet i går, 08:38 NoaideBiehtar skrev (9 timer siden): Ligner jo ikke i det hele tatt. 🤨 Seven Nation army er fantastisk. Syns folk kaster om seg med begrepet plagiat hele tiden i Esc-sammenheng 😴 Synes heller ikke den er veldig lik, og i hvertfall ikke så lik at det kan kalles plagiat. Det synes jeg ikke Toy med Netta var heller, men der måtte de jo gå med på å sette Jack White som medkomponist på låta for å unngå trøbbel med plateselskapet. Det som gjorde at jeg tenkte på Seven Nation Army, var en kombo av drivende bass i låta og den dramatiske bakgrunnen i rødt, hvitt og svart. Nå er jo Seven Nation Army en veldig kjent låt og musikkvideo, så den popper raskt opp i hodet på folk når noe har lignende elementer.
Kati Skrevet i går, 10:06 #211 Skrevet i går, 10:06 Momma skrev (14 timer siden): Emma, kjære vene. Jeg har ikke hørt låten før, kun fått med meg at hun har kjendisbrødre, men dette var pinlig dårlig sang. Nasalt og tynt, hva er greia siden hun er favoritt? Ja stakkars Emma, det der var ikke så bra. Jeg trodde oppriktig at noe var feil under hennes sang. Mulig det var det også? Lyd var dårlig/merkelig og mimte hun? Og hvorfor «gjemme seg» mellom kulissene? Merkelig opptreden og nydelig kjole 😊 Rybak sin sang hadde catchy vers og dårlig/masete refreng. Men svært lite nyskapende, som er litt av cluet til å vinne ESC. Heiet selv på han unge rockegutten (Lullaby), men vinneren er kul (dog litt harry 😂), fin stemme og en skikkelig entertainer. Få på plass et kult sceneshow tror jeg det kan bli topp 10-15. I alle fall en låt hvor man kan sanke poeng fra både jury og televotes. 3
Bingo Bongo Skrevet i går, 12:23 #212 Skrevet i går, 12:23 Jeg synes absolutt at den rette sangen vant, men usikker på om det blir topp-plassering i finalen.... Alle de tre unge damene var direkte svake. Mulig forhåndsfavoritten Emma ble rammet av både tekniske problemer og forkjølelsesstemme, men låten var ikke SÅ bra heller, mtp hvor fengende låter låtskriverne har skrevet før. Den unge mannen med flott stemme - kjeeedelig låt. Rybak: dårlig kopi av Fairytale. Storm og Frankenstein skilte seg ut, men tror allikevel ikke de ville hatt noe i Europa å gjøre. Skrellex er Skrellex. Ikke min favoritt, men kunne kanskje slått an til en viss grad i det konseptet Eurovision faktisk er. 4
Tough cookie Skrevet i går, 13:21 #213 Skrevet i går, 13:21 Kati skrev (3 timer siden): Ja stakkars Emma, det der var ikke så bra. Jeg trodde oppriktig at noe var feil under hennes sang. Mulig det var det også? Lyd var dårlig/merkelig og mimte hun? Og hvorfor «gjemme seg» mellom kulissene? Merkelig opptreden og nydelig kjole 😊 Rybak sin sang hadde catchy vers og dårlig/masete refreng. Men svært lite nyskapende, som er litt av cluet til å vinne ESC. Heiet selv på han unge rockegutten (Lullaby), men vinneren er kul (dog litt harry 😂), fin stemme og en skikkelig entertainer. Få på plass et kult sceneshow tror jeg det kan bli topp 10-15. I alle fall en låt hvor man kan sanke poeng fra både jury og televotes. Emma var visst syk med feber og hadde ikke stemme kort tid før hun skulle opptre 1
jukkapalme Skrevet i går, 16:33 #214 Skrevet i går, 16:33 Tough cookie skrev (3 timer siden): Emma var visst syk med feber og hadde ikke stemme kort tid før hun skulle opptre Huff, hun hadde max uflaks. Hun hadde jo vrikket ankelen også og hadde sikkert vondt i den også. Hun sang jo kjempefint på maskorama, så synge kan hun absolutt, selv om det ikke gikk så bra igår. 3
Jobbermedbarn Skrevet i går, 17:06 #215 Skrevet i går, 17:06 Miominoen skrev (16 timer siden): Så feil kan man ta. Ylvis har vel ikke sluppet låten de skulle delta med. Så hvordan begrunner du denne påstanden? Har hørt den.
Moira26 Skrevet 20 timer siden #216 Skrevet 20 timer siden Helt sinnsykt lavt nivå i år?! Ingen av sangene er faktisk ordentlig bra, men Jonas sin er den som var best av de dårlige så helt ok at han vant men han vinner aldri hele Eurovision. Veldig glad for at det ikke ble Rybak. 2 1
hadet Skrevet 19 timer siden #217 Skrevet 19 timer siden Moira26 skrev (27 minutter siden): Helt sinnsykt lavt nivå i år?! Ingen av sangene er faktisk ordentlig bra, men Jonas sin er den som var best av de dårlige så helt ok at han vant men han vinner aldri hele Eurovision. Veldig glad for at det ikke ble Rybak. Helt enig. Har aldri sett et mer elendig mgp. 2025 var skuffende, men ikke engang i nærheten så dårlig som i år. 1
K_mb Skrevet 18 timer siden #218 Skrevet 18 timer siden Jacob99 skrev (15 timer siden): Sånn i ettertid vil jeg si det beste bidraget vant. Jonas hadde best "pakke". Glad vi ikke sender Rybak. Litt godt at det er over også!🤭 Alt i alt var det en artig kveld, nå gjenstår det bare å få av disse forbaskete lange løsneglene!🙈💅🤬 Ikke den beste låta etter min mening, men en showmann som kan å underholde og ikke minst kan han synge, noe som var mangelvare i årets MGP. En av de dårligste finalene jeg har sett så langt og jeg har fulgt MGP siden barndommen... 4
Potetferie Skrevet 18 timer siden #219 Skrevet 18 timer siden Jeg tok visst feil. Trodde på Mileo. Jonas Lovv hadde den beste vokalen, uten tvil. Men ikke den beste låta.
NordicViking Skrevet 17 timer siden Forfatter #220 Skrevet 17 timer siden Mine tre favoritter før finalen var Mileo, Storm og Jonas Lovv. At Jonas gikk av med seieren var helt greit. Men vinner han Eurovision 2026? Neppe. Men han har en utrolig god stemme, han har karisma, han er intens på scenen, og han har publikum i sin hule hånd med det refrenget. Vi snakker høy allsangfaktor her. Og vi har sett eksempler på dette før, som f.eks. Baby Lasagna i 2024 - uten sammenligning for øvrig. Klarer Jonas å få publikum med seg, så er mye gjort. Kommer han seg helskinnet gjennom semifinalen, så tror jeg han kommer til å gjøre det bedre i finalen enn mange kanskje forventer. Mange Eurovision YouTubere har notert seg dette i sine "reaction"-videoer, og de er full av lovord om Jonas. Noosh101 Henrik Larsson ESC Channel ESC CYMRU Igor Reacts EuroCelso Reactions Local Band Smokeout Pedro Rivas 4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå