AnonymBruker Skrevet 3. januar #41 Skrevet 3. januar Fremmed fugl skrev (7 timer siden): Utroskap er ulovlig, men hører hjemme der det gjør, det vil si i sivilretten. Ah, her kommer påstanden det er umulig å linke til nok en gang. Blir du aldri lei? Anonymkode: 873ee...33d 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #42 Skrevet 3. januar Så lettet over at det er fornuftige svar på trolletråden, det ga meg nesten litt troen på KG-menneskeheten igjen 😅 Jeg har vært i diskujoner her hvor noen faktisk har ment dette helt seriøst. Det er vel det TS er inspirert av. Argumentet for er at det er så traumatisk, verste man kan gjøre mot et menneske osv. Argumentene mot er jo uendelig mange, jeg tar bare de to jeg tenker på først: For det første er det noe prinsipielt med at staten ikke skal gripe for mye inn i sexlivene våre. Norge er et fritt land og vi skal ikke ha noe sharia-lover. Det hadde jo gått uendelig med ressurser til å overholde disse lovene. Politi og rettsystem er allerede overbelastet, om de ikke skal bruke tid på at Tina mener Tor har pult Trude på julebordet i tillegg. Jeg tror nok at du kan selv lage en kontrakt med din utvalgte med klausuler rundt dette, hvor man for eksempel må si fra seg sofaen i skilsmissen om man er utro eller noe. Så blir det et avtalebrudd juridisk sett også, fordi det er brudd på en kontrakt. Men jeg tror at selv med det hadde du ikke kommet veldig langt om det skulle ende opp med rettssak altså. Anonymkode: acc99...db8 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #43 Skrevet 3. januar Ja, fysisk utroskap burde blitt ulovlig ved ingått ekteskap, hvorfor ikke? Godt forslag egentlig. Det er helt frivillig både å gifte seg og skille seg. Anonymkode: edc51...c80 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #44 Skrevet 3. januar Utroskap spesielt for menn må ein vel påregne mye støtte for på KG ! Anonymkode: 3dfce...70e
AnonymBruker Skrevet 3. januar #45 Skrevet 3. januar Ikke nødvendigvis ulovlig, men utroskap i et ekteskap burde definitivt påvirke hva som deles under skifteoppgjøret. Såkalt "paternity fraud", hvor en utro kvinne får barn med en annen mann og får ektemannen til å oppdra det som sitt eget burde definitivt være ulovlig derimot. Anonymkode: 2cdbf...e01 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #46 Skrevet 3. januar Det er nok både pluss og minus med dette. Det hadde nok, for den forsmådde part føltes fantastisk om den utro fikk et halvt år bak lås og slå og en kraftig bot. Men lar det seg gjennomføre? Hvordan skal vi håndheve det? Mange som er utro sliter med å tilstå/innrømme/legge alle kort på bordet. Det ser jeg for meg blir enda vanskelige dersom det i tillegg til skilsmisse og offentlig uthenging venter fengsel og bøter. Selv om jeg har null forståelse og nulltoleranse for utroskap så mener jeg et forbud ikke er veien å gå. Anonymkode: fde9d...c31 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #47 Skrevet 3. januar Strigiformes skrev (16 timer siden): Da hadde det ikke vært mange menn igjen... Cirka 50 % menn ville vært igjen. Og om loven skulle gjelde kvinner så ville cirka 60% av de være igjen.. Gi og ta noen prosenter her og der.. Men enkelte kvinner skal ha det til at kvinner aldri er utro, selv om kvinner i studier svarer at de har vært utro.. En retorikk som kun komiske Ali fra invasjonen av Irak i 1991 forstår seg på. Anonymkode: f6be5...4d9
Strigiformes Skrevet 3. januar #48 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Cirka 50 % menn ville vært igjen. Og om loven skulle gjelde kvinner så ville cirka 60% av de være igjen.. Gi og ta noen prosenter her og der.. Men enkelte kvinner skal ha det til at kvinner aldri er utro, selv om kvinner i studier svarer at de har vært utro.. En retorikk som kun komiske Ali fra invasjonen av Irak i 1991 forstår seg på. Anonymkode: f6be5...4d9 Kvinner eller menn. Spiller ingen rolle. Utroskap er ikke bra.
AnonymBruker Skrevet 3. januar #49 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ikke nødvendigvis ulovlig, men utroskap i et ekteskap burde definitivt påvirke hva som deles under skifteoppgjøret. Også hvis utroskapen representerer en vei ut av et voldelig forhold? Anonymkode: 8f1fc...b42
AnonymBruker Skrevet 3. januar #50 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Også hvis utroskapen representerer en vei ut av et voldelig forhold? Anonymkode: 8f1fc...b42 Å være utro i en slik sammenheng høres ut som en god måte å få den volden til å eskalere. Å sette opp skjult kamera og gå til politiet kan virke mer hensiktsmessig. Anonymkode: 2cdbf...e01
Strigiformes Skrevet 3. januar #51 Skrevet 3. januar Tidsklemmen skrev (29 minutter siden): Jeg tenker at dette ikke ville gjort seg juridisk. Skal det komme en norsk lov som forbyr utroskap, mener du? Utroskap kan være svært svikefullt og vondt, enten så finner man ut om man vil tilgi og gi en ny sjanse eller så gjør man det slutt. Jeg syns utroskap når man er samboere eller er gift, er verre enn når man kun er kjærester. Jeg godtar det ikke og gjør det slutt hvis det skjer meg, da er tilliten brutt. Dessuten er hva som er utroskap svært individuelt. Jeg skulle ønske jeg var født med sjalusi, personlig. Jeg er svært empatisk og bryr meg og gjør alt for de jeg er glad i, men har enda ikke opplevd å bli sjalu i et forhold. Jeg har opplevd misunnelse, men ikke sjalusi. Hvor begynner utroskap for deg Ts.? Kun er kjærester? Hvorfor er det verre? Det synes ikke jeg. Rammene for relasjonen har ingenting å si for min del. Kjærester, samboer eller ektefeller... Altså så lenge man har definert seg som et par, så synes jeg man burde holde seg for god for å være utro... For meg handler det om respekt for kjærligheten man enten har, eller hadde for hverandre. Det er ikke bra for den som er utro å være utro, eller for den som opplever utroskap. Ingenting er bra med det...
AnonymBruker Skrevet 3. januar #52 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Å være utro i en slik sammenheng høres ut som en god måte å få den volden til å eskalere. Å sette opp skjult kamera og gå til politiet kan virke mer hensiktsmessig. Anonymkode: 2cdbf...e01 Absolutt, men utroskap er sjelden en bevisst strategi i slike tilfeller. Snarere kan det være en overlevelsesstrategi eller fluktmekanisme. Jeg forsvarer ikke utroskap, bare så det er sagt, men jeg tenker at det ville være etisk ytterst problematisk å legge utroskap til grunn for formuesfordelingen i et oppgjør - eller som grunnlag for straff generelt. Anonymkode: 8f1fc...b42
Strigiformes Skrevet 3. januar #53 Skrevet 3. januar (endret) Tidsklemmen skrev (35 minutter siden): Selvsagt syns jeg det sjæl, jeg er på ingen måte for utroskap. Det betyr ikke at man er mindre verdt for hverandre om man ikke bor sammen, jeg tenkte kun at det blir mindre styr ved et evt. brudd om man ikke bor sammen. I forhold til det som er praktisk er jeg enig. Jeg bare reiste fra alt. Tok med meg minst mulig. Ville helst ikke ha noe. Den emosjonelle delen er helt lik. Det vet jeg for jeg har blitt bedratt to ganger minst. Sikkert flere som jeg ikke kjenner til... Ungdomskjæresten min hadde en affære med min 'såkalte' venninne bak min rygg. Tror faktisk hun bare ble venn med meg for å egle seg inn på han... Gang nr to var min Xmann. Til og med rett foran øynene mine på en bygdefest. Kunne ikke dra hjem, måtte reise til en venninne.. Det er stygt å si det, men med tanke på mine erfaringer og det jeg vet, så blir jeg faktisk overrasket om en mann er trofast.. Tryggest å være singel. Da spiller det ingen rolle... Endret 3. januar av Strigiformes
AnonymBruker Skrevet 3. januar #54 Skrevet 3. januar Jeg hater utroskap, men jeg hater mer hvordan sharia lover er mot utro og steining, så nei takk. Anonymkode: 8c728...d83
AnonymBruker Skrevet 3. januar #55 Skrevet 3. januar Nå legger staten seg opp i folk som røyker i sin egen bil med barn under 18 år og det er kommune-ansatte som skal håndheve loven. Siden kommune-ansatte ikke gjør en damn shit, kan de vel også fange utro jævler også ? Norge er en barnehagestat som legger seg opp det meste. Kan hende dette kommer som et EØS vedtak også, så er leiken i gang. Norge kan jo ikke motstå EU. Og ja da røyking er fy fy, men en plass går grensa. Anonymkode: d63fb...062
AnonymBruker Skrevet 4. januar #56 Skrevet 4. januar Tenker at å gjøre det ulovlig er å dra det langt. Man å gjøre det økonomisk ugunstig i f.eks. skilsmissesaker hadde vært flott, og riktig. Anonymkode: fd704...a30
Frøkensmprippen Skrevet 4. januar #57 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (16 timer siden): Utroskap spesielt for menn må ein vel påregne mye støtte for på KG ! Anonymkode: 3dfce...70e Det har ikke vært mye støtte. Det er klart dette er tull for å få slike svar som dine.
Frøkensmprippen Skrevet 4. januar #58 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Også hvis utroskapen representerer en vei ut av et voldelig forhold? Anonymkode: 8f1fc...b42 Hvilken statistikk kan du vise til her? Nå er jeg ikke enig med HI som er forsøk på trolling, spesielt klart ved å angripe menn. Tipper ts er en mann og søker bekreftelse på hvor mannshatende kvinner er. Faktum er at kvinner som raskt går fra ett voldelig forhold har stor risiko for å ende opp i ett nytt voldelig forhold. Psykisk eller fysisk. Spesielt etter voldelige forhold over tid trenger kvinnen (ellet mannen) hjelp, forstå verdien i seg selv og komme seg videre. Ikke å definere seg utifra ny partner i en situasjonen hvor hun eller han ikke er like kritiske som de burde.
Fremmed fugl Skrevet 4. januar #59 Skrevet 4. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ah, her kommer påstanden det er umulig å linke til nok en gang. Blir du aldri lei? Anonymkode: 873ee...33d Ehe, umulig å linke til en av de mest grunnleggende rettsreglene? I Norge og alle andre siviliserte land så er det ulovlig å ikke holde avtaler. Er noen begrensninger, som ikke gjelder utroskap. Så utroskap er ulovlig i Norge.
AnonymBruker Skrevet 4. januar #60 Skrevet 4. januar Nei, selvsagt ikke. Det lar seg ikke akkurat gjennomføre i praksis. Anonymkode: 9b057...1ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå