AnonymBruker Skrevet 2. januar #21 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nei! Det er ikke noe samfunnet skal bruke penger og ressurser på å overholde. Anonymkode: edc24...008 Anonymkode: edc24...008
AnonymBruker Skrevet 2. januar #22 Skrevet 2. januar Net takk til radikal islam eller ultrakonservativ kristendom. Anonymkode: e1e0b...f96 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. januar #23 Skrevet 2. januar Ja,men det må gjelde for både menn og kvinner. Fordi utroskap fører til mye dritt: brutte hjem, barn og sviktet partner får psykiske problem som belaster Helse Norge. Sviktet partner blir sykemeldt, belaster arbeidsgiver og Helse Norge. Barn uteblir på skole, belaster skole som må sette inn ekstra ressurser på tilrettelegging. Men også noe positivt: får sysselsatt eiendomsmeglere, politi, advokater, domstol og fengselsvesenet. Gi beskjed om det er noe mer jeg har glemt. Anonymkode: d63fb...062
AnonymBruker Skrevet 2. januar #24 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Og hvis kvinnen tok feil er hun heks så det må straffes sånn om før i tiden. Anonymkode: af003...0ba Vi lever i en ny tid. Kvinner straffes betydelig mindre enn menn. Tror det er sånn 100 avisartikler om dette. Her er en. Kjønnsdiskriminering, Domstolene | Gjennomgikk 9000 dommer: Kvinner får i snitt 35 færre dager i fengsel enn menn Det er nok ønskelig at kvinner ikke skal straffes for noen lovbrudd. Systematisk kjønnsdiskriminering på sitt beste. Anonymkode: f6be5...4d9
AnonymBruker Skrevet 2. januar #25 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ja,men det må gjelde for både menn og kvinner. Fordi utroskap fører til mye dritt: brutte hjem, barn og sviktet partner får psykiske problem som belaster Helse Norge. Sviktet partner blir sykemeldt, belaster arbeidsgiver og Helse Norge. Barn uteblir på skole, belaster skole som må sette inn ekstra ressurser på tilrettelegging. Men også noe positivt: får sysselsatt eiendomsmeglere, politi, advokater, domstol og fengselsvesenet. Gi beskjed om det er noe mer jeg har glemt. Anonymkode: d63fb...062 Alt dette hadde vært unngått med en mer liberal holdning til utroskap. Anonymkode: 873ee...33d 1
Flintis Skrevet 2. januar #26 Skrevet 2. januar Når en gifter seg lover en å elske, ære, og være tro mot ektefellen. Hvorfor gjøre bare en tredjedel av brudd på ekteskapsløftet ulovlig? Det med ære synes jeg er mest aktuelt omgangsformen hadde kanskje blitt mindre stygg enn den er i enkelte tilfeller. Jeg er ikke tilhenger av å gjøre brudd på dette ulovlig. 1
AnonymBruker Skrevet 2. januar #27 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg synes du er inne på noe. Når en mann er utro så gjør det ekstra følelsesmessig vondt for en kvinne så det at loven kun burde gjelde menn er helt greit.. Jeg foreslår giljotinen på alle menn som tas i utroskap. Anonymkode: f6be5...4d9 Håper du er ironisk men frykter du er med i"Kg-kvinner som hater menn". Anonymkode: b4959...ace
K.B. Skrevet 2. januar #28 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Som det står i overskriften. Burde utroskap blitt ulovlig og da spesielt da menn er utro? Anonymkode: 0128a...eca Haha, hvor tar du det fra?
Strigiformes Skrevet 2. januar #30 Skrevet 2. januar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg synes du er inne på noe. Når en mann er utro så gjør det ekstra følelsesmessig vondt for en kvinne så det at loven kun burde gjelde menn er helt greit.. Jeg foreslår giljotinen på alle menn som tas i utroskap. Anonymkode: f6be5...4d9 Da hadde det ikke vært mange menn igjen...
Fremmed fugl Skrevet 3. januar #31 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Som det står i overskriften. Burde utroskap blitt ulovlig og da spesielt da menn er utro? Anonymkode: 0128a...eca Utroskap er ulovlig, men hører hjemme der det gjør, det vil si i sivilretten.
Eureka! Skrevet 3. januar #32 Skrevet 3. januar Hvorfor i alle dager skulle det vært mer ulovlig for menn? Men ja, delvis, jeg mener det burde vært ulovlig å ikke opplyse om at man er utro. Altså å holde skjult at har en annen sexpartner i tillegg, hvis man har et aktivt sexliv med partner. Alle bør ha rett til å velge for seg selv om man vil være i et slikt forhold. Å frata noen denne retten, er selve utroskapen. Men iom det er umulig å straffe folk for det, så er det jo like umulig å ha det som en lov. Men for min del kunne det godt blitt gjort ulovlig i lovverket, selv om det ikke medfører noen straff. I USA og England f.eks er det jo heller ikke ulovlig, men «straffen» kommer i retten (hvis de går til court) hvor den utro ofte blir urettferdig fordelt økonomisk.
AnonymBruker Skrevet 3. januar #33 Skrevet 3. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Må også føye til, bevisbyrden er mannens ansvar. Hvis kvinnen føler/har en intuisjon på at mannen er utro så må han bevise at han ikke har vært det. Anonymkode: f6be5...4d9 Ja absolutt. Og så bør menn blir satt på en årlig tenne-prøve. Mannen blir stilt opp og bundet fast naken til en påle, og så føres halvnakne kvinner inn.. de som kona hans mistenker at han tenner på. Hvis han får en stiv en så er han avslørt. Anonymkode: ba41f...a7c
AnonymBruker Skrevet 3. januar #34 Skrevet 3. januar Er da mye værre med kvinner som er utro. Om dere er utro og blir gravid er det ennå deres unge, mens vi må betale for en unge resten av livet som ikke er vår. Anonymkode: 156b2...e0f 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #35 Skrevet 3. januar Fremmed fugl skrev (1 time siden): Utroskap er ulovlig, men hører hjemme der det gjør, det vil si i sivilretten. Absolutt ikke. Anonymkode: dceab...464 1
AnonymBruker Skrevet 3. januar #36 Skrevet 3. januar Hvilken utroskap da? Penis i vagina? Jeg synes for min del emosjonell utroskap er den verste. En kan uansett ikke kriminalisere det å være et ræva medmenneske. Da er det karma police som gjelder spør du meg. Utro mennesker mister venner og sitt gode rykte. Ihvertfall om de fortsetter å være dårlige mennesker. De blir sakte men sikkert faset ut blant folk. Det er den beste straffen for dårlig medmenneskelig moral. Anonymkode: fc9f7...cec
DoorKnob Skrevet 3. januar #37 Skrevet 3. januar Dette pleier vanligvis folkedomstolen å ta seg greit av. De som begår urett blir som regel frøset ut av lokalsamfunnet.
AnonymBruker Skrevet 3. januar #39 Skrevet 3. januar Folk hadde nok sluttet med utroskap om bare straffen ble tilstrekkelig fargerik; i gamle dager hadde man offentlige straffer som kanskje ikke var perfekte preventivt sett, men de var avskrekkende nok til at folk flest ikke tok sjansen på å gjøre dette. Problemet var at den gangen var det forskjell på fattig og rik, slik at de rike og mektige kunne tillate seg det meste, mens den fattige ikke hadde stort man skulle ha sagt. Men med en straff for utroskap som for eksempel offentlig kiling uten en tråd på kroppen uansett sosial status kan det være grunn til å tro at omfanget av utroskap ville blitt betydelig redusert i forhold til idag der dette nesten er blitt en hobby for enkelte; er man med på leken, får man smake steken. Anonymkode: 25912...758
Rotemor Skrevet 3. januar #40 Skrevet 3. januar Jeg foreslår at TS tar et lite kurs i rettslære og samfunnsfag. Eller grunnskolepensum, om du vil. 1 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå