Gå til innhold

Stram lukt fra underlivet

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest
Skrevet

Noen ganger når jeg kommer hjem fra skole (etter 4-5 timer med stram bukse) kan jeg kjenne utenpå klærne at det lukter surt og klamt fra underlivet feks. når jeg sitter. Er dette normalt, eller kan det være sopp? Det klør ikke noe, og lukter ikke utenpå klærne til vanlig når jeg går hjemme med joggebukse feks.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri opplevd lukt ved soppinfeksjon. Og jeg har alltid hatt kløe. Oppsøk lege du, for det høres ikke ut som sopp synes jeg. Det kan være bakteriell vaginose, da lukter det fiskeaktig.

Gjest Gjest
Skrevet

Har tenkt på det også, men synes ikke det lukter fiskeaktig. Bare surt liksom :forvirret:

Skrevet

Uansett, gå til legen. Da finner du ut hva det er, og får evt behandling får problemet.

Gjest Miloine
Skrevet

Det kan være sopp du har, og det kan faktisk av og til lukte slik du beskriver.

Tettsittende klær holder på varmen og fuktigheten og kan føre til sopp i skjeden

Det beste er jo så klart å bestille en legetime, men mens du venter på time kan du jo prøve med Canesten stikkpiller+krem.

Skrevet

Hvis det er noen trøst, så er sopp normalt(dersom det er det det er). ;)

Gjest Gjest
Skrevet

Skulle nok tatt meg en tur til legen ja, problemet er bare at jeg har en utrolig skrekk for gynekologer. Har vært hos gynekologen en gang før, og det var en smertefull opplevelse som jeg vil drøye lengst mulig med å oppsøke igjen. :forvirret:

Når jeg var hos gynekologen tok jeg en kamydiatest som var negativ og denne lukten har jeg egentlig vært plaget med så lenge jeg kan huske. Det lukter altså ikke noe særlig til vanlig, men når jeg har hatt på en stram bukse i noen timer eller har svettet mye, kan jeg kjenne den når jeg feks. sitter med føttene i kryss. Må det nødvendigvis være noe galt, eller kan det rett og slett bare være normal klamhet og svette? Ingen andre som har det sånn?

Gjest Gjest
Skrevet

Høres egentlig ut som du ikke vasker deg skikkelig?

Dersom du vasker deg ordentlig 1 gang for dagen så skal det ikke normalt lukte vondt...

Ikke stygt ment.

Skrevet

Dersom du vasker deg ordentlig 1 gang for dagen så skal det ikke normalt lukte vondt...

Ikke stygt ment.

Det kan være mange grunner til lukt. Og sopp kan man få av for hyppig vasking nedentil. Det ødelegger floraen.

Gjest Gjest
Skrevet
Skulle nok tatt meg en tur til legen ja, problemet er bare at jeg har en utrolig skrekk for gynekologer. Har vært hos gynekologen en gang før, og det var en smertefull opplevelse som jeg vil drøye lengst mulig med å oppsøke igjen. :forvirret:

Når jeg var hos gynekologen tok jeg en kamydiatest som var negativ og denne lukten har jeg egentlig vært plaget med så lenge jeg kan huske. Det lukter altså ikke noe særlig til vanlig, men når jeg har hatt på en stram bukse i noen timer eller har svettet mye, kan jeg kjenne den når jeg feks. sitter med føttene i kryss. Må det nødvendigvis være noe galt, eller kan det rett og slett bare være normal klamhet og svette? Ingen andre som har det sånn?

Det høres ut som meg det der.

Trodde alle hadde det slik fram til jeg begynte å lese på nett om BV og liknende, og ble litt hypokonder en stund :ler:

Men som du selv sier, det har alltid vært slik, og man luter jo svett og “innestengt” i andre hudfolder og (hos meg er det spesielt under armene og brystene). Vasker meg daglig, bruker bomullsundertøy, og bytter bukse hver 2-4 dag, så er det svært lite lukt.

Kommer sikkert til å bli mindre til sommeren, når det er mulig å gå mer tynnkledd og få mer luft der nede.

Bekymrer meg ikke det spor lenger, og å gå til GU for en slik bagatell kommer jeg neppe til å gjøre.

Gjest Gjest
Skrevet

Ikke stygt ment.

Vasker meg godt der nede hver eneste dag, så det er ikke der det ligger. Og etter at jeg har dusjet lukter det ikke noe.

Gjest Elfrida
Skrevet

Forsøk å vaske bukser og undertøy på minst 60 grader i en periode. Bruk en mild intimsåpe (lactacyd feks) når du vasker deg nedentil.

Skift både undertøy og bukser hver dag en stund. Unngå syntetiske stoffer, bruk bomull, lin, ull, silke.

Hjelper ikke dette må det være noe galt tror jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...