Capazitet Skrevet 31. desember 2025 #21 Skrevet 31. desember 2025 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Han fyren her ser rimelig psykotisk ut, det verste er at han er en predikant. Anonymkode: 7ba38...780 Psykotisk og psykopatisk er to vidt forskjellige ting.
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 #22 Skrevet 31. desember 2025 jeg synes Bernd Höcke har et sånt blikk. Stikkende blikk Anonymkode: 5f8c4...97f
AnonymBruker Skrevet 31. desember 2025 #23 Skrevet 31. desember 2025 https://psykopati.blogg.no/1518517450_psykopatens_syv_blikk.html Det er et spekter, og mer vanlig enn folk er klar over. Anonymkode: 85422...ccf 3
anonym482 Skrevet 31. desember 2025 #24 Skrevet 31. desember 2025 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ikke så rart, mtp folks umettelige hang til å ville ha med psykopater og narsissister å gjøre. Anonymkode: 07ae3...ae3 Utdyp?
AnonymBruker Skrevet 1. januar #25 Skrevet 1. januar AnonymBruker skrev (På 30.12.2025 den 21.10): Finnes det? Jeg mener å ha sett det noen ganger, og synes temaet er fascinerende. Men så vidt jeg forstår så finnes det lite forskning på temaet. Men det betyr jo ikke at det ikke finnes. Anonymkode: 75a16...994 Egentlig ikke, men det at en person kan bli tvunget til å fiksere på negative ting kan være veldig negativt - noen ganger kan jo psykopat blikket også gi positiv assosiasjon, og dermed gi andre effekter. Hvordan en oppfatter noe avhenger av hvordan en oppfatter blikkk og kroppspråk. Ville anbefalt å ikke være veldig rigid på dette, er nesten som å måle asperger ut ifra øye kontakt ("statistisk sett er ikke aspergere god på øyekontakt",.... fordi de er dårlig på relasjoner, og henger dermed med folk en "misliker", men avvik i øyekontakt kan bety at en ikke liker en annen, noe som er typisk for en asperger - en ser dermed at det vanskelig å trekke slutninger omkring noe, bare basert på "hva en antar er normalt") Anonymkode: 05195...bd5
AnonymBruker Skrevet 6. januar #26 Skrevet 6. januar Åja, det finnes. Selv har jeg bare sett dette en gang, kansje med unntak av et par ganger på barneskolen. Jeg fikk det rettet mot meg av en person som brukte ekstrem emosjonell manipulasjon. Når virkningen på meg var skam og tårer i øynene, stirret jeg plutselig inn et blikk preget av iskald, bunnløs sult. De er rovdyr. Bare mennesker som føler seg levende av makt og som trenger andres smerte for å føle den, gjør dette. Det er dypt patologisk og heldigvis ikke normalt. Det er ikke engang normalt for narsissister, som er mer reaktive og defensive. Anonymkode: 16e68...85b 1 2
AnonymBruker Skrevet 6. januar #27 Skrevet 6. januar AnonymBruker skrev (På 31.12.2025 den 11.05): Jeg var hos en lege en gang. Ung, pen herremann. Men han hadde et dødt, kaldt og noe instenst blikk. Jeg fikk følelsen av at et rovdyr kikket på meg. (Ikke seksuelt, men mer sånn "klar til kamp-blikk"). Det er interessant å drøfte om man kan stole på magefølelsen i slike tilfeller eller ikke. Anonymkode: 75a16...994 Svaret er nesten alltid 'ja'. De fleste mennesker har et godt instinkt for sånt. Hvis nærvær med et annet menneske er ubehagelig som i at du er på vakt, så er det ofte en god grunn til det, som man ikke bør overse. Siden de samme menneskene gjerne er veldig manipulerende, er det ekstra viktig at man holder fast ved magefølelsen og setter grenser ut fra den. Anonymkode: 16e68...85b 2 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #28 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (På 31.12.2025 den 0.04): Han fyren her ser rimelig psykotisk ut, det verste er at han er en predikant. Anonymkode: 7ba38...780 Kunne vært med i skrekkfilm. Det er da man begynner å tro på at det faktisk finnes demoner, for han her ser virkelig besatt ut. Anonymkode: d5b9d...2f0 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #29 Skrevet 7. januar Psykopater har ofte et svart og intenst blikk når de ikke skjuler seg bak masken. Anonymkode: d5b9d...2f0 1
AnonymBruker Skrevet 7. januar #30 Skrevet 7. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Psykopater har ofte et svart og intenst blikk når de ikke skjuler seg bak masken. Anonymkode: d5b9d...2f0 Bruker det sikkert for å skremme, oppå dominans osv. Skummelt! Anonymkode: 75a16...994 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #31 Skrevet 12. januar AnonymBruker skrev (På 31.12.2025 den 13.10): Mye interessant her. Men jeg vil argumentere for at psykopater ER farlige. The one who doesn't feel anything can do anything, er et interessant begrep (husker ikke fra hvor). Psykopater tenker kun på egen vinning og er villig til å tråkke over andre uten å mukke. Men du tenker kanskje farlig i fysisk forstand. Det er klart ikke alle psykopater er voldelige rent fysisk. Anonymkode: 75a16...994 Joda. Tar poenget. En interessant betraktning noen psykopater selv gjør, er at de hevder seg farlige i den forstand at de er risikosøkende. Dette er velkjent for mange psykopater. Samtidig som de er risikosøkende, så kan de utsette sine nærmeste for fare. Samtidig som de aldri har eller noen gang vil være voldelige eller bevisst «slemme», så mangler de omtanken når de utøver risikosøkende atferd. Anonymkode: d9f45...dd2 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar #32 Skrevet 12. januar Kvinner og menn med symptomer på PTSD kan også virke mistenksomme og feste blikket pga. årvåkenhet for fare. Blir det krig kan det bli en del slike etterpå... Eller de som lever under press og er redde eller veldig tankefulle. Det kan også være personer som rett og slett ikke liker den personen som får et sort blikk. Ja, det er ubehagelig å få et slikt blikk, men det kan være en grensemarkering som sier "liker deg ikke". Det er ikke alle som gidder å si det rett ut eller er like flinke til å maskere at de ikke liker de og de menneskene. Det er alltid så lett å si at det e noe galt med den andre, uten selvrefleksjon over seg selv. Anonymkode: e6434...3fa 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå